Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 na csak neked élljen sokáig nein danke :) de király, hogy csak annyira írod át a hsz-t hogy fel se lehet ismerni :) Hámostmé', f.szé sietsz ennyire a válasszal :lol: . Tessék megváni mire kialkotom magam :lol: :lol: <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Ez mekkora hülyeség :) Amúgy vagy le kell venni az akkusarut, vagy rátenni az akku két sarujára egy direkt erre kitalált védelmi kütyüt. A fordított áramok okozhatnak gondot az ECU-nál, és egyéb vezérlőknél, ha pl rossz a hegesztő testelése. Lánghegesztőnél természetesen nem kell védelem <_< ívhegesztőnél gyakran előfordul a rossz testelés... mindenesetre, ha hegeszteni akrok, tuti kikötöm az aksit. Az ECU-t akkor ott lehet békén otthagyni a helyén? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Az ECU-t akkor ott lehet békén otthagyni a helyén? igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 ívhegesztőnél gyakran előfordul a rossz testelés... mindenesetre, ha hegeszteni akrok, tuti kikötöm az aksit. Az ECU-t akkor ott lehet békén otthagyni a helyén? Ott lehet, ha leveszed az akksi sarut. Szerintem nem szükséges leemelni, mert úgyse méterekkel arrébb rakod a karosszériára a testkábelt, hanem a hegesztendő anyaghoz, így ügye olyan kicsi az ellenállat, hogy kárt nem okozhat. Esetleg, ha az ECU közelében kell hegeszteni, akkor venném ki. Váltóáramnak, főleg ívhegesztésnél elég nagy áramok folynak, így a mágneses tér sem pici... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Esetleg, ha az ECU közelében kell hegeszteni, akkor venném ki. Váltóáramnak, főleg ívhegesztésnél elég nagy áramok folynak, így a mágneses tér sem pici... És szerinted a mágneses tér hogy juthat be egy földelt fémdobozba? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Ez mekkora hülyeség :) Amúgy vagy le kell venni az akkusarut, vagy rátenni az akku két sarujára egy direkt erre kitalált védelmi kütyüt. A fordított áramok okozhatnak gondot az ECU-nál, és egyéb vezérlőknél, ha pl rossz a hegesztő testelése. Lánghegesztőnél természetesen nem kell védelem :) Ha rossz a hegesztő testelése, akkor nem fog ívet, ennyi. Sztem semmi köze az akksihoz, ill. a compihoz a dolognak. Ha kikötöd az akksit, attól még ugyanúgy átfolyik a hegesztő árama a kasztnin, ha meg a testelés hibás, akkor nem folyik semmi áram. Mivel a hegesztő ugyebár két pont között dolgozik, és semmi köze a földhöz általában (de még ha van is, az autó gumi kerekei megakadályozzák, hogy arra bármi áram is folyjon), így elvileg semmi köze a kocsi elektromos rendszeréhez. Ami a mágneses teret illeti, annak meg tökmindegy, hogy rajta van-e az akkusaru, vagy nincs. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Ha rossz a hegesztő testelése, akkor nem fog ívet, ennyi. Sztem semmi köze az akksihoz, ill. a compihoz a dolognak. Ha kikötöd az akksit, attól még ugyanúgy átfolyik a hegesztő árama a kasztnin, ha meg a testelés hibás, akkor nem folyik semmi áram. Mivel a hegesztő ugyebár két pont között dolgozik, és semmi köze a földhöz általában (de még ha van is, az autó gumi kerekei megakadályozzák, hogy arra bármi áram is folyjon), így elvileg semmi köze a kocsi elektromos rendszeréhez. Ami a mágneses teret illeti, annak meg tökmindegy, hogy rajta van-e az akkusaru, vagy nincs. <_< Egy elemi dolog: a nullpont az csak elméletben nullpont mindig :) Gyakorlatban ha megméred, ott bizony nagyobb áramok hatására a valós nullponthoz képest feszültség mérhető :) És ha ez megfordítja a polaritásviszonyt (tehát nagyobb mint az akku kapocsfesz), akkor a digitális bemenetek károsodnak, amik nincsenek külön ecélból védve :lol: Azért kell levenni az akkusarut, mert úgy nem fordulhat meg a polaritás, illetve az erre hivatott eszköz is azt a célt szolgálja, hogy levezesse az ilyen csúcsokat, amik fordítanának :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Egy elemi dolog: a nullpont az csak elméletben nullpont mindig <_< Gyakorlatban ha megméred, ott bizony nagyobb áramok hatására a valós nullponthoz képest feszültség mérhető :) És ha ez megfordítja a polaritásviszonyt (tehát nagyobb mint az akku kapocsfesz), akkor a digitális bemenetek károsodnak, amik nincsenek külön ecélból védve :) Azért kell levenni az akkusarut, mert úgy nem fordulhat meg a polaritás, illetve az erre hivatott eszköz is azt a célt szolgálja, hogy levezesse az ilyen csúcsokat, amik fordítanának :lol: ha hegesztünk, akkor a testnek adunk egy 3 feszültszéget hegesztés közben nem??? nekünk terhelés nélkül 40volt az egyik állásban akapocs fesz pl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 elektromosról volt szó <_< Elektromos lánghegesztő? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Elektromos lánghegesztő? <_< igen, és konzerv vérrel működik :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 lánghegesztővel elég ritkán hegesztenek már.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 lánghegesztővel elég ritkán hegesztenek már.. Jah mi is ezt mondtuk a tanárbacsinak a suliban. Ő meg asszondta hogy igen, de a tantervbe evvan, neki ezt kell tanítani, ha hegeszteni akarunk akkor menjünk vissza délután, és különórán lehet ívvel is. Délután valahogy jobb dolgunk volt <_< :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Aki lánggal tud heggeszteni és pontmelegítéssel egyengetni,annak a CO már csak ujjgyakorlat. Mai karosszériások többsége egyengetni sem tud.Csak az elemcserét ismeri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Aki lánggal tud heggeszteni és pont melegítéssel egyengetni,annak a CO már csak ujjgyakorlat. Mai karosszériások többsége egyengetni sem tud.Csak az elemcserét ismeri. ebben van vmi, de vajon miért? lehet egyszerűbb olcsóbb stb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 ebben van vmi, de vajon miért? lehet egyszerűbb olcsóbb stb... Lustaság és egyszerűbb cserélni az elemet,na meg persze több lét lehet vele szakítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Lustaság és egyszerűbb cserélni az elemet,na meg persze több lét lehet vele szakítani. sok helyről már csak azért is elküldték a lánghegesztést, mert elporlad utána a cucc Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Aki lánggal tud heggeszteni és pont melegítéssel egyengetni,annak a CO már csak ujjgyakorlat. Mai karosszériások többsége egyengetni sem tud.Csak az elemcserét ismeri. Jah... Láttam egy ótóépítős műsort ahol a fazon fémből alkotta meg fényezhetőre a gépet. Semmi gitt, meg mittomén, ahol nem tetszett neki ott is ólommal dolgozott rá. Küzdöttem hogy ne essek ki a saját szememen. <_< Jah a műanyag elemeket meg amúgyis elég szar ívvel hegeszteni :) :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Jah... Láttam egy ótóépítős műsort ahol a fazon fémből alkotta meg fényezhetőre a gépet. Semmi gitt, meg mittomén, ahol nem tetszett neki ott is ólommal dolgozott rá. Küzdöttem hogy ne essek ki a saját szememen. <_< Jah a műanyag elemeket meg amúgyis elég szar ívvel hegeszteni :) :) :lol: és így lett egy 65 tonnás trabantja :lol: ólomszán, én is láttam azt, de ezekben az ótóépítős műsorokban sok mese van habbal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 és így lett egy 65 tonnás trabantja :) ólomszán, én is láttam azt, de ezekben az ótóépítős műsorokban sok mese van habbal. Attól még tetszett :) Nekem nem a technológia létjogsultsága volt a lényeg, hanem az hogy az ember mit leművelt némi fémmel <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Attól még tetszett :) Nekem nem a technológia létjogsultsága volt a lényeg, hanem az hogy az ember mit leművelt némi fémmel <_< egy őszhajú öreg sokat káromkodó bácsi volt, és a bojdféle hotródműhelyben dolgozott :) am jók azoka műsorok, el lehet lesni pár dolgot.... oversaolinék nem jók, mert csak ez volt ez lett belőle, de semmit se mutatnak meg az építésből szinte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 egy őszhajú öreg sokat káromkodó bácsi volt, és a bojdféle hotródműhelyben dolgozott :) am jók azoka műsorok, el lehet lesni pár dolgot.... oversaolinék nem jók, mert csak ez volt ez lett belőle, de semmit se mutatnak meg az építésből szinte. jah...csipfúz megmutatta hogyan kell rugót vágni, meg fényezés után hoppnemjó a mht, de drflex segít.... <_< az öreg Roy az értett hozzá... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 egy őszhajú öreg sokat káromkodó bácsi volt, és a bojdféle hotródműhelyben dolgozott :lol: am jók azoka műsorok, el lehet lesni pár dolgot.... oversaolinék nem jók, mert csak ez volt ez lett belőle, de semmit se mutatnak meg az építésből szinte. Jah, ott a színészkedésre megy el a műsor nagyrésze... a "bojdféle" volt jaja. Az öreg is meghót már, meg a főnök is :) elfogynak azok akik tudnak még valami látványosat :lol: mit fogok így nézni iccaka a tévében?? Maradnak a Kőváry Barnáék a viasaton?? <_< A kedvenc Roy-bás megszólalás: " egy megfelelő mérető kalapáccsal mindent meg lehet oldani " :) :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Jah, ott a színészkedésre megy el a műsor nagyrésze... a "bojdféle" volt jaja. Az öreg is meghót már, meg a főnök is :) elfogynak azok akik tudnak még valami látványosat :) mit fogok így nézni iccaka a tévében?? Maradnak a Kőváry Barnáék a viasaton?? <_< Bojd kodington is meghalt? azt én nem láttam, csak az öreget, meg hogy a legtöbb otthagyta a műhelyet, és pl többen felvilantak már az óverhaulinban. am azé szívesen dolgoznék olyan helyen ja igen roy kicsit mogorva volt az öreg, meg olyan sutának is tünt, de tényleg szép dolgokat tudodtt mívelni egy darab lemezből. biztos nem okozott volna neki gondot egy astra szélesített sárvédő :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 Bojd kodington is meghalt? azt én nem láttam, csak az öreget, meg hogy a legtöbb otthagyta a műhelyet, és pl többen felvilantak már az óverhaulinban. am azé szívesen dolgoznék olyan helyen Egy éve kb. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július3, 2009 Megoszt Elküldve Július3, 2009 sok helyről már csak azért is elküldték a lánghegesztést, mert elporlad utána a cucc Kiégeti a lemezből a széntartalmat. Ettől függetlenül egy kisebb horpadást lehetne még mindig javítani pontmelegítéssel és egyengetéssel. Arról nem is beszélve,hogy egyesek még CO-val is igen rondán dolgoznak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts