Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Javítható de le fog jönni a festék. :D

Biztos akkor lopták a bicókat. :lol:

Ezek má csak ilyenek...

A haverom piros lámpánál álló kocsiját eltalálták hátulról egy cigómercédesszel....

Á rájkózenekar meg kiugrált a kocsiból és elfutottak! Biztosító szerint 500 ezres a kár...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A múltkor beszélgettünk itt az ajtócsapszeg cseréről, meg arról, hogy nem valószínű a könnyű kivétel.

Hát tényleg nem az, eddig a jobb első ajtóban cseréltem, de az alsóval megszenvedtem.

Viszont a további szenvedés lerövidítése érdekében kitaláltam és "faragtam" egy csapszegkihúzó célszerszámot, amit az alábbi linken megtekinthettek:

http://kepfeltoltes.hu/view/090609/Astra_F...ltoltes.hu_.jpg

Ha valakit bővebben érdekel a dolog és minél kevesebbet akar szívni a csapszeg kivételével, akkor részletesebb magyarázatot is fűzök a képhez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A múltkor beszélgettünk itt az ajtócsapszeg cseréről, meg arról, hogy nem valószínű a könnyű kivétel.

Hát tényleg nem az, eddig a jobb első ajtóban cseréltem, de az alsóval megszenvedtem.

Viszont a további szenvedés lerövidítése érdekében kitaláltam és "faragtam" egy csapszegkihúzó célszerszámot, amit az alábbi linken megtekinthettek:

http://kepfeltoltes.hu/view/090609/Astra_F...ltoltes.hu_.jpg

Ha valakit bővebben érdekel a dolog és minél kevesebbet akar szívni a csapszeg kivételével, akkor részletesebb magyarázatot is fűzök a képhez.

hmm... ez tetszik :D csapszeg "kicsavarozás" :lol: Nekem annyira nem volt vészes hogy ilyeneket tervezgessek, hamarabb szedtük ki, mint hogy gondolkozni kezdtünk volna. Csak apám unta meg, úgyhogy a jobb oldalit ki se cseréltük... :D Ketten nem volt annyira vészes, de ő bevágta a szenvedést, egyedül meg nem volt nagy kedvem ott művészkedni, úgyhogy még csak a balos lett cserélve :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem rossz kitaláció

és működik is?

mert ezek rajzon szépen néznek ki, de működésközben szokott lenni probléma

pl a csapszeg összerogy

Vagy az ajtó ívétől nem fér el a cucc.

A leg egyszerűbb módszerhez C.O. gép kell meg egy csavar ami egy darab vasra van hegesztve amit lehet ütni.

A csavart odapontozod a csapszeghez és a vasra meg ráqrsz párat kalapácscsal. és ki is jött. :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem rossz kitaláció

és működik is?

mert ezek rajzon szépen néznek ki, de működésközben szokott lenni probléma

pl a csapszeg összerogy

Mivel a feltett rajzot én készítettem az általam legyártott mintapéldány alapján, így azt tudom mondani, hogy működik.

Én az alsót így tudtam csak kivenni. Mivel ugye alulról felfelé kell ütögetni, és akkorát meg nem tudsz, hogy meginduljon, így egy negyedórányi próbálkozás után meguntam az ajtó alatt fekvést.

Ekkor jött a "no akkor gondolkozzunk", természetesen egy üveg sör kíséretében.

Egyébként eredetileg nem pont így nézett ki, de ez a lényegen nem változtat.

Az alsó "kinyomó" részt egy 8-as csavarból készítettem el, szépen megfúrtam pont középen, és fúrtam a lyukba egy 5-ös menetet. ( A 8-as csavar szépen belecsúszik akadálytalanul a zsanér furatába, viszont pont akkora, hogy a csapszeg alsó végére fel tud támaszkodni )

Aztán levágtam a csavar megfúrt végéből egy kb. 10mm-es részt, így ez lett a "kinyomóanya".

Mázliból találtam otthon egy megfelelően hosszú 5-ös csavart is, ezután már csak egy olyan kis csődarabot kellett leszabnom, ami pont arra elég, hogy egy 15 milliméter távolságot tudjon tartani a csavar fejétől, ( ennyit fog tudni kimozdulni a szegecs, ha elkezdjük tekerni a csavart. ) és átmérőben csak akkora, hogy fel tudjon támaszkodni a zsanér fölső vállára, belülről pedig elférjen benne a szegecs kiperemezett feje is.

Az a 10-15 mm-es kihúzás pedig pont elég arra, hogy a szegecs meginduljon, utána már viszonylag kis erővel ki lehet ütni az előzőekben már kitárgyalt kombinált fogós módszerrel.

Persze a csavarlazítót ebben az esetben sem szabad sajnálni, mert azért csak könnyebben enged, ha előtte be van áztatva.

Link to comment
Megosztás:

elbírom képzelni, milyen is ez, de amit most leírtál, ez a megfúrtvégű csavar.. valahogy nem áll össze a rajzzal :lol:

én csöveket lapítottam hasonló elven működő szerkezettel, mint pl a kipufogó végemet is ilyen módon csináltam.

leg egyszerűbben ez a zsanérkiszedő szerintem:

egy olyan csavar, amit át lehet dugni a csapszegen,de a feje megakad a csap végében, de befér a zsanérba, a másik végén a csövecske, és a csavar, amit csavarsz , és két kontra anya, hogy e forogjon el.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9843b085f...&aid=150447

Link to comment
Megosztás:

elbírom képzelni, milyen is ez, de amit most leírtál, ez a megfúrtvégű csavar.. valahogy nem áll össze a rajzzal :lol:

én csöveket lapítottam hasonló elven működő szerkezettel, mint pl a kipufogó végemet is ilyen módon csináltam.

leg egyszerűbben ez a zsanérkiszedő szerintem:

egy olyan csavar, amit át lehet dugni a csapszegen,de a feje megakad a csap végében, de befér a zsanérba, a másik végén a csövecske, és a csavar, amit csavarsz , és két kontra anya, hogy e forogjon el.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=9843b085f...&aid=150447

Pedig összefér, a rajzon alul, az a barna színnel ábrázolt darab amiről szó van.

Én azt készítettem el egy 8-as csavarból, mivel nem volt olyan gömbvasam, amit fel tudtam volna oda használni.

Ha felül elkezded a csavart tekerni, az szépen elkezdi behúzni ezt az általam jobb híján csavarból legyártott belső menetes "anyát" a zsanér furatába alulról felfelé. Közben meg ezáltal tolja maga előtt a szegecset kifelé.

Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Nah látjátok! ennyi idő alatt már káromkodtam 2-t és kiütöttem a rohadékot belőle :D :D :lol: Még jól is esett, a gondolkozásos dologból, csak a sör rész érdekelt volna, de utána haza is kellett vezetni, úgyhogy maradt az ütés ;) ;)

(és egy jódarabig nem kell cserélni, úgyhogy nem láttam szükségesnek eszközt készíteni erre a célra :lol: :D )

Link to comment
Megosztás:

Akkor neked nagyobb szerencséd volt.

Én sem bíbelődtem volna vele, ha néhány jól irányzott ütésre kijön, de nem jött.

Csak a felső.

Így kénytelen voltam kitalálni valami célravezető megoldást.

még nem fejeztem be :lol: a jobbos ajtó még hátra van, de majd ott is káromkodok 2-t (vagy többet :D ) és kiélem agresszív hajlamaimat, oszt kész :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, ha jól emlékszem neki leszakadt a peremes feje.

Ebben az esetben valami kiütővel esek neki :lol: ;) Ez a csavarozós cucc ez túl "megtervezett"... Szeretek improvizálni :D :lol: Meg különben is, annyira tetszik már ez az ötlet, hogy mostmár csakazértse' használom :D

Link to comment
Megosztás:

jaja

szóval jó egy ilyen eszköz, ha beválik :D

csak ez olyan, mint a magnó kiszedő, egyszer használod, és soha többet.

azt se használtam :D ;) ott is rögtönöztem :D ;)

Jah csak hogy kicsit kasztnizzunk mán' ezt a hetet is becumiztam hogy meg tudjam csinálni amit terveztem az autóval, úgyhogy marad a továbbtervezés. Lassan időszerű lenne feltenni azt pár tetősínt amit még ősszel vettünk ezek helyett a szutykok helyett :lol: Meg akkor már a tetőkárpitot is meg kéne csinálni ha egyszer kivesszük. Ha a tetőkárpitot kikapjuk, szerintetek mivel érdemes visszaragasztani a szövetet? Vagy inkább új anyagot kéne feltenni rá? És ha már porlad az a merev szutty amire fel van ragasztva azzal lehet még kezdeni valamit, vagy kuka, és induljak a bontóba? :lol: Maga a tetősín ha jóltom csak egy pár csavar. Azokhoz már gond nélkül hozzáférni ha a kárpitot kialkottuk? vagy van valami copatás vele? :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, ha jól emlékszem neki leszakadt a peremes feje.

Na pl. ilyen esetek elkerülésére alkalmazható ez a cucc.

Mert ha már egyszer megindul a szegecs kifelé, akkor már nem annyira kell gyalázni, hogy kiüsse az ember.

Nem akarom én fényezni a saját ötletem, csak segíteni akartam a közzététellel, hogy esetleg másnak is kisebb legyen a szopás.

Link to comment
Megosztás:

Na pl. ilyen esetek elkerülésére alkalmazható ez a cucc.

Mert ha már egyszer megindul a szegecs kifelé, akkor már nem annyira kell gyalázni, hogy kiüsse az ember.

Nem akarom én fényezni a saját ötletem, csak segíteni akartam a közzététellel, hogy esetleg másnak is kisebb legyen a szopás.

Én pedig elismer(t)em hogy jó ötlet, de szerencsém volt, nekem nem volt így beépülve, és valószínűnek tartom (vagy legalábbis nagyon remélem :D ) hogy a másik sem lesz. Nekem is tetszik, csak szerencsémre nem volt ilyen gondom :lol: Jah, amúgy meg fényezd nyugodtan, ha csillog könnyebb eladni :lol: ;) :D

Link to comment
Megosztás:

Pepe már többször is nekiállt ha jóltudom, és semmi eredménye.

Igen, ha jól emlékszem neki leszakadt a peremes feje.

Azóta már kicseréltem (kb. 2 hete). Felülről kezdtem kiütni, amíg kilógott a vége, aztán már sikerült a maradék fél fejével is kihúznom. Csak valakinek fognia kell az ajtót, mert ha a súlyától feszül a csapszeg, akkor nem igazán akar kijönni.

Jah csak hogy kicsit kasztnizzunk mán' ezt a hetet is becumiztam hogy meg tudjam csinálni amit terveztem az autóval, úgyhogy marad a továbbtervezés. Lassan időszerű lenne feltenni azt pár tetősínt amit még ősszel vettünk ezek helyett a szutykok helyett :lol: Meg akkor már a tetőkárpitot is meg kéne csinálni ha egyszer kivesszük. Ha a tetőkárpitot kikapjuk, szerintetek mivel érdemes visszaragasztani a szövetet? Vagy inkább új anyagot kéne feltenni rá? És ha már porlad az a merev szutty amire fel van ragasztva azzal lehet még kezdeni valamit, vagy kuka, és induljak a bontóba? :lol: Maga a tetősín ha jóltom csak egy pár csavar. Azokhoz már gond nélkül hozzáférni ha a kárpitot kialkottuk? vagy van valami copatás vele? :D

Nekem van egy Caravanhoz való tetőkárpitom, a kemény papír része ép állapotú, csak a szivacs kezd lejönni. Már többször is rá akartam dobni a tűzre szemétégetéskor, de eddig megúszta. Ha kell, eljössz érte, és viheted.

Link to comment
Megosztás:

Azóta már kicseréltem (kb. 2 hete). Felülről kezdtem kiütni, amíg kilógott a vége, aztán már sikerült a maradék fél fejével is kihúznom. Csak valakinek fognia kell az ajtót, mert ha a súlyától feszül a csapszeg, akkor nem igazán akar kijönni.

Nekem van egy Caravanhoz való tetőkárpitom, a kemény papír része ép állapotú, csak a szivacs kezd lejönni. Már többször is rá akartam dobni a tűzre szemétégetéskor, de eddig megúszta. Ha kell, eljössz érte, és viheted.

őőő... oksa, akkor még egy kicsit tartogasd légyszi, meg kell konzultálnom a főnökúrral :lol: :D :D :D

köszi előre is. Jah, amúgy milyen színű? vagy abból csak a világosos volt? Nekem már teljesen lejött, csak a bolhák tartják, és így kicsit koporsó-feelingje van ahogy ilyen hullámosan lóg ;) :lol:

(most hétvégén megyek Sukoróra ;) )

Link to comment
Megosztás:

Tetőablakos Astra-k be szoktak ázni? Eddig ez nem volt jellemző a kocsimra, most viszont nagy zuhi volt a kocsi pedig kint állt és a tetőkárpitomból csavarni lehetne a vizet.

A tetőablak szerkezet alatt van valamiféle szigetelés ami megolvadhatott? Csakmert mellette közvetlen volt hegesztgetve még 3hónapja amikor a tetősínbeheggesztés készült. Lehetséges hogy elolvadt a tömítés és ott folyik be a víz a kocsimba? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.