Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Igen, egyébként a kéziféknél is meg van kopva, de azért ott nem annyira vészes. Nálam meg biztosan nem fog tovább kopni, mert csak a legszükségesebb esetekben használom a kéziféket. Egyszer ugyanis egy másik autómnál télen natúr befagyott a hajnali mínusz 15-18 fokban, egyszer meg volt szerencsém egy VW LT teherautó alatt feküdve az M5-ös egyik pihenőjében kalapálva ütögetni az előzőleg a benzinkúton behúzott, és beragadt kézifékrendszert. Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba. kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba. Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy. Persze, hiszen épp ezért akarom kicserélni, nomeg nyilván a kopogás miatt. Én a kivételre értettem, hogy talán nem lesz baj vele, mert úgy látom, nincs belerozsdálva a zsanér furatába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Persze, hiszen épp ezért akarom kicserélni, nomeg nyilván a kopogás miatt. Én a kivételre értettem, hogy talán nem lesz baj vele, mert úgy látom, nincs belerozsdálva a zsanér furatába. Ja, értem. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 De nem ám. :D Ülj benneb mert leesel... :lol: :D Néztem is, hogy mostanig vmi sárga izé volt az avatarod alatt, most a tekintéjes kék cucc. GRATULA! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat. nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre. arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre. arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre. De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre. arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre. Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol: van benne vmi :D Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki. én csak télen nem húzom be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre. arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre. Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer. De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta. Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is. Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer. De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta. Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is. Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt. hát ez megesik sajna ezekkel mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :lol: sóval megmozdult hátra el is engedett egyből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok! Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok! Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol: attól függ hol húzod be, meg hogy mentél vele Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok! Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol: Aztán majd mikor el akarsz indulni és csak nagy gázadással tudsz és marhanagyot roppan hátul a cucc, mikor kienged a befagyás, majd megijedve kiugrasz a kocsiból, hogy megvan-e még a hátsó híd, akkor elgondolkozol, hogy vajon megéri-e behúzni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok! Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol: Ami késik, nem biztos, hogy múlik is! Mondom, én már megjártam így. Igaz, hogy az egy Skoda Favorit volt, de ebből a szempontból az egyik 19, meg a másik is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
cortx Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Ami késik, nem biztos, hogy múlik is! Mondom, én már megjártam így. Igaz, hogy az egy Skoda Favorit volt, de ebből a szempontból az egyik 19, meg a másik is. Bár én eddig mazdával jártam ... azzal nem volt ilye n probléma! Mivel meredek utcában lakunk, mindig beszoktuk húzni a kéziféket! Több mint tíz éve! (és még sosem történ velünk ilyen) Főleg mióta a volt öreg jaguárunk legurult éjszaka az utcában!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával. Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat. A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 hát ez megesik sajna ezekkel mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :D sóval megmozdult hátra el is engedett egyből. Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? ;) Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával. Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat. A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni? Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? :D Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni) Kézi tekerős, de az a baj, hogy Komárom nekem kicsit messze van, Fehérvárról ezért nem éri meg annyit autózni. Mindenesetre köszi, majd valami megoldást keresek rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol: Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy. szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :D annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni :lol: Jah, ezt nem tudom. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május31, 2009 Megoszt Elküldve Május31, 2009 szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni ;) Nah csak hazaértem végre... :D :D Szal van benne némi ráció, de ha nem esik egybe az a csavarhely egyik gyárival sem, szerintem egy likat tudok bökni annak a csavarnak ;) Igen a fólia-ablaktekerő részen már túlvagyok, az utóbbi 2 hónapban kábé 5 leszed-felrak köröm volt vele :lol: Jah meg "ha már ottvoltam" a központi zárral is foglalkoztam egy kicsit. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts