Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Igen, egyébként a kéziféknél is meg van kopva, de azért ott nem annyira vészes.

Nálam meg biztosan nem fog tovább kopni, mert csak a legszükségesebb esetekben használom a kéziféket. Egyszer ugyanis egy másik autómnál télen natúr befagyott a hajnali mínusz 15-18 fokban, egyszer meg volt szerencsém egy VW LT teherautó alatt feküdve az M5-ös egyik pihenőjében kalapálva ütögetni az előzőleg a benzinkúton behúzott, és beragadt kézifékrendszert.

Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba.

kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás

Link to comment
Megosztás:

Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba.

Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy.

Link to comment
Megosztás:

Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy.

Persze, hiszen épp ezért akarom kicserélni, nomeg nyilván a kopogás miatt.

Én a kivételre értettem, hogy talán nem lesz baj vele, mert úgy látom, nincs belerozsdálva a zsanér furatába.

Link to comment
Megosztás:

kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás

Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat.

Link to comment
Megosztás:

Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat.

nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Link to comment
Megosztás:

nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki.

Link to comment
Megosztás:

De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol:

van benne vmi :D

Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki.

én csak télen nem húzom be.

Link to comment
Megosztás:

nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer.

De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta.

Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is.

Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt.

Link to comment
Megosztás:

Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer.

De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta.

Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is.

Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt.

hát ez megesik sajna ezekkel

mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :lol:

sóval megmozdult hátra el is engedett egyből.

Link to comment
Megosztás:

én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok!

Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol:

Aztán majd mikor el akarsz indulni és csak nagy gázadással tudsz és marhanagyot roppan hátul a cucc, mikor kienged a befagyás, majd megijedve kiugrasz a kocsiból, hogy megvan-e még a hátsó híd, akkor elgondolkozol, hogy vajon megéri-e behúzni. :D

Link to comment
Megosztás:

A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ami késik, nem biztos, hogy múlik is!

Mondom, én már megjártam így.

Igaz, hogy az egy Skoda Favorit volt, de ebből a szempontból az egyik 19, meg a másik is.

Bár én eddig mazdával jártam ... azzal nem volt ilye n probléma!

Mivel meredek utcában lakunk, mindig beszoktuk húzni a kéziféket! Több mint tíz éve! (és még sosem történ velünk ilyen)

Főleg mióta a volt öreg jaguárunk legurult éjszaka az utcában!!!

Link to comment
Megosztás:

Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával.

Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat.

A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni?

Link to comment
Megosztás:

hát ez megesik sajna ezekkel

mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :D

sóval megmozdult hátra el is engedett egyből.

Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? ;)

Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával.

Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat.

A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni?

Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni)

Link to comment
Megosztás:

Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? :D

Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni)

Kézi tekerős, de az a baj, hogy Komárom nekem kicsit messze van, Fehérvárról ezért nem éri meg annyit autózni.

Mindenesetre köszi, majd valami megoldást keresek rá.

Link to comment
Megosztás:

A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol:

Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy.

szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni :D

Link to comment
Megosztás:

szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni ;)

Nah csak hazaértem végre... :D :D

Szal van benne némi ráció, de ha nem esik egybe az a csavarhely egyik gyárival sem, szerintem egy likat tudok bökni annak a csavarnak ;)

Igen a fólia-ablaktekerő részen már túlvagyok, az utóbbi 2 hónapban kábé 5 leszed-felrak köröm volt vele :lol: Jah meg "ha már ottvoltam" a központi zárral is foglalkoztam egy kicsit. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.