Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Igen, egyébként a kéziféknél is meg van kopva, de azért ott nem annyira vészes.

Nálam meg biztosan nem fog tovább kopni, mert csak a legszükségesebb esetekben használom a kéziféket. Egyszer ugyanis egy másik autómnál télen natúr befagyott a hajnali mínusz 15-18 fokban, egyszer meg volt szerencsém egy VW LT teherautó alatt feküdve az M5-ös egyik pihenőjében kalapálva ütögetni az előzőleg a benzinkúton behúzott, és beragadt kézifékrendszert.

Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba.

kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás

Elküldve
Az ajtócsapszegekkel talán nem lesz gondom, mert teljesen könnyen nyílik az ajtó, nem nyikorog, csikorog, szóval talán nincs nagyon belerohadva a furatba.

Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy.

Elküldve
Nem is az a baj, hogy beszorul az ajtó, hanem ha megkopik akkor lóg, és megviseli a zárat is hogy nem ott csukódik ahol kell. Meg ha meg van kopna a csapszeg akkor előbb-utóbb kikoptatja a furatot is az meg már nehezebb ügy.

Persze, hiszen épp ezért akarom kicserélni, nomeg nyilván a kopogás miatt.

Én a kivételre értettem, hogy talán nem lesz baj vele, mert úgy látom, nincs belerozsdálva a zsanér furatába.

Elküldve
Persze, hiszen épp ezért akarom kicserélni, nomeg nyilván a kopogás miatt.

Én a kivételre értettem, hogy talán nem lesz baj vele, mert úgy látom, nincs belerozsdálva a zsanér furatába.

Ja, értem. :lol:

Elküldve
kéziféket épp ezért kell húzgálni, hogy ne ragadjon meg, és ne legyen farolás, és aztán kasztnizás

Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat.

Elküldve
Na ja, csak éppen cseszheted, ha télen este 10-kor egy jó kis lucskos-hólatyakos úton való közlekedés után megállsz a parkolóban behúzod a kéziféket, aztán reggelre a benedvesedett fékpofák szépen befagynak a fékdob-ban. Ezt nyilván meg lehet előzni, ha megyünk egy kört leállás előtt behúzott kézifékkel a parkolóban, hogy kiszáritsuk a féket, csak így kicsit gyakrabban kell cserélni a fékpofákat.

nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Elküldve
nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol:

Elküldve
nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki.

Elküldve
De az a rövid idô alatt is oldalirányú mozgásban van az autó :lol:

van benne vmi :D

Én már nyáron sem. Berakom egyesbe, vagy rükibe. Indításlor meg fék+kuplung, és indít. Ha nagyon necces a helyzet, emelkedőn/lejtőn állok, vagy a kölykök bentmaradna a kocsiban akár csak egy másodpercre is egyedül akkor meg kézifék+sebesség, a kerék az útpadka felé fordítva, kulcs ki.

én csak télen nem húzom be.

Elküldve
nem akarlak kioktatni, csak amit én tudok, at írom le

nem is a hólé megy bele a fékdobba, hanem az üzemelés közben felmelegszik, és lecsapódik rá a hideg levegő és az az fagy oda reggelre.

arany szabály, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, csak rövid időre.

Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer.

De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta.

Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is.

Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt.

Elküldve
Én sem kioktatásnak vettem, természetesen azért rendszeresen megjáratom a kéziféket, hogy ne álljon be a rendszer.

De az üzemszerű használatot csak indokolt esetben, erősebb lejtőn való parkolás, kézifékes indulás esetén alkalmazom, normál parkolás esetén sohasem. Az asszonyt is sikerült már leszoktatnom róla, mert ő állandóan úgy állt le a kocsival, hogy behúzta.

Ennek volt köszönhető anno az a téli befagyásos eset is.

Ő este leállt az autóval, aztán én meg hajnalban akartam menni dolgozni, de a parkolóból való kiálláskor kiderült, hogy csak tolja a hátulját az autó, mert a lefagyott, havas aszfalton nem fordultak el a hátsó kerekek az úgymaradt fékek miatt.

hát ez megesik sajna ezekkel

mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :lol:

sóval megmozdult hátra el is engedett egyből.

Elküldve
én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok!

Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol:

attól függ hol húzod be, meg hogy mentél vele

Elküldve
én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok!

Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol:

Aztán majd mikor el akarsz indulni és csak nagy gázadással tudsz és marhanagyot roppan hátul a cucc, mikor kienged a befagyás, majd megijedve kiugrasz a kocsiból, hogy megvan-e még a hátsó híd, akkor elgondolkozol, hogy vajon megéri-e behúzni. :D

Elküldve
én télen nyáron behúzom a kézit akárhányszor megállok!

Még soha nem fordult elő velem, hogy befagyott volna! :lol:

Ami késik, nem biztos, hogy múlik is!

Mondom, én már megjártam így.

Igaz, hogy az egy Skoda Favorit volt, de ebből a szempontból az egyik 19, meg a másik is.

Elküldve

A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol:

Elküldve
Ami késik, nem biztos, hogy múlik is!

Mondom, én már megjártam így.

Igaz, hogy az egy Skoda Favorit volt, de ebből a szempontból az egyik 19, meg a másik is.

Bár én eddig mazdával jártam ... azzal nem volt ilye n probléma!

Mivel meredek utcában lakunk, mindig beszoktuk húzni a kéziféket! Több mint tíz éve! (és még sosem történ velünk ilyen)

Főleg mióta a volt öreg jaguárunk legurult éjszaka az utcában!!!

Elküldve

Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával.

Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat.

A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni?

Elküldve
hát ez megesik sajna ezekkel

mult télen nekem is odadermedt egyszer a garázsban, de nekem szerencsére nem kell sokat fékezni hazafelé, mivel végig emelkedő :D

sóval megmozdult hátra el is engedett egyből.

Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? ;)

Asszem kicsit kezdünk itt off lenni a kézifék témával.

Inkább kérdeznék még én is egy karosszériásat.

A vezető oldali ablaktekerő eléggé odavan, a tengelyen is le van gyalázva a recézés. Meg lehet cserélni valamelyik hátsóval kompletten, vagy nem túl drága, és ezért érdemesebb egy új szerkentyűben gondolkodni?

Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni)

Elküldve
Sóval!? - megsóztad? :D ..vagy hiányzik a "z"? :D

Ha kézi tekerős, akkor nekem van egy "teljesen egészséges fél szerkezetem :lol: :lol: "...az emelőkar lett róla levágva, de maga a mechanika hibátlan és szerintem hekkelhető is..ha kell, viheted. (Komáromba átviszem csak időpontot kell egyeztetni)

Kézi tekerős, de az a baj, hogy Komárom nekem kicsit messze van, Fehérvárról ezért nem éri meg annyit autózni.

Mindenesetre köszi, majd valami megoldást keresek rá.

Elküldve
A kézivel soha nem volt ilyen bajom, pedig rángatom eleget :D :D Amerre meg megállok vele 90%ban nem hagyhatom ott kézi nélkül mert mire kijövök azzügyféltő' már busszal kell mennem két megállót hogy utolérjem az autót :D Ha szerencsém van még be is indul gurulás közben ;) :lol: ;) :D Jah amúgy kasztni. Elkoszoltam az ajtókárpitokat (a feketéket) úgy néz ki hogy jövőhét szombat-vasárnap be is kerülnek, meg betolom a hátsó üléseket is. facelift előtti-utáni ajtókárpit cserénél van valami szopacs, vagy csont nélkül becsúsznak? :lol:

Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy.

Elküldve
Szerintem semmi szopacs nincs benne. Kitekered a csavarokat, kirántod a bolhákat. Az ajtónyitó karnál van egy tüske, az menjen be a helyére, visszabujtatod a zárógombot, kilincset, bolhák csavarok vissza. Ha nincs vagy sérült a párazáró fólia akkor most van lehetőség cserélni. Esetleg megkenheted az ablakemelőt ha már egyszer ott vagy.

szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni :D

Elküldve
szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :D annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni :lol:

Jah, ezt nem tudom. :lol:

Elküldve
szerintem meg lesz ott bibi, mivel a face utáni, egyébként nem utáni, hanem faceliftes :lol: annak egy csavarral van a rögzítése a kapaszkodó alatt, szóval lehet kellesz fúrni ;)

Nah csak hazaértem végre... :D :D

Szal van benne némi ráció, de ha nem esik egybe az a csavarhely egyik gyárival sem, szerintem egy likat tudok bökni annak a csavarnak ;)

Igen a fólia-ablaktekerő részen már túlvagyok, az utóbbi 2 hónapban kábé 5 leszed-felrak köröm volt vele :lol: Jah meg "ha már ottvoltam" a központi zárral is foglalkoztam egy kicsit. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.