Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Nah jah :D éjjenek a vasalódeszkák :D De most komolyan, ha valaki megcsináltat 100 ropiért egy toldatot, hogy a gépe úgy nézzen ki, akkor képes rajtahagyni egy horgot ? :S amit ha jól megnézel még a futó villanyos csatlakozója is be van falazva a lökössel :lol: ááhhh... pedig lehetne belőle könnyen szép gép, a kerek is jónak tűnnek ebből a nézetből, az oldala is megvan, nem csak hólapát elöl-hátul, középen meg átfér alatta egy németjuhász mint amilyenből annyi van. Tényleg kár az a horog nah...

Én koptatóval nem szoktam akadni, vagy a horgot verem neki, vagy a teknőt verném ha leverném, mert a koptatóm már nem kopik tovább :D erről a drága előző tulaj gondoskodott :)

(hogy ezt miért magamnak válaszoltam meg se kérdezd jó ? :blush: :P :D )

Most hogy tovább néztem ezt a képet, még a csomitartó ajtón a spoiler is akkor készül ahogy látom, de hasonlít a gyári GSI-re nem ? vagy ez mélyebbre lóg ? :D Jah, találtam rajta egy teszkós tanksapiajtó alumíniumosító matricát is. Pedig télleg nem lenne sufnis... cserélnék vele, enyémen úgyis más a tankajató, a és horog is van rajta :P

Link to comment
Megosztás:

iparszerűen nem, de saját illetve ha jol sikerülne ismerősöknek is csinálnék...

csak azért vetem fel ezt a témát, mert nekem egy "cimbi" ezzel foglalkozott évekig, és olyan lökösöket csinált, meg olyan küszöböket, hogy csak néztem...

majd ha megtalálom teszek fel képet,

na az a lényeg, hogy nekik tudjátok mik voltak a spéci szerszámjaik????

felsorolom úgy a teljesség igénye nélkül, de a legfontosabbakat:

csiszoló papír spakli egy pár egyenes asztal lap, porvédő maszk, ecset, vödör, gépi csiszoló, ragasztó pisztoly gyorsszorítók, munkásruha, ja meg egy hifi hogy ne legyen nagyon csend.

kb ennyi, de becs szó ettől több nem volt.

küszöböket 25ért, lökösöket 40ért csinált szárnyakat ugy 20-30 körül.

volt itt egy astra, arra csinált egy supra szárnyat... király volt.

legangyobb problémának én most is a szimmetrikus megvalósítást látom....

ha belekezdenék ettől félnk leginkább...

ha lesz időm, márpedig fogok rá időt keríteni, akkor toldatokat megpróbálok csinálni, ja és hűtőmaszkot...

Link to comment
Megosztás:

jaa minta

láttam már több dologból is

pl fából, amit én is nagyon nézegetek, csiszolható olcsó, faragható, nem eszi a műgyanta meg ienek előnyei vannak

de a profik habból csinálják, hungarocel, vagy minek nevezik, de nem a fehér golyós, hanem a kék sőrő hbos, nikecel, lépésálló nikecel, ha az

de láttam már fémvázas formát is, de oylat is hogy nem vot forma, hanem volt a fémváz arra habbol az alak, és bevonták pár réteg üvegszálas gynatával, és addig csiszolták, amíg szép nem lett...

van aki purhabból csinálja... biztos nem kis csiszolgatásokba kerül bármelyikkel is csinálja vki....

rendszerint ha komplett lököst csinál vki kell egy eredeti is, hogy arra vigye fel a formát....

nem egyszerű az tuti, de megoldható.

mocitető engem is nagyon mozgat, eleve össze van horpadva az enyém... meg nem is könnyű az.

4-5 réteg üvegszál sztem már elég masszív lenne, hogy ne hullámozzon be menetszéltől... és aluból csinálni egy vázat neki... az is könnyű, és merev...

a váz és a mocitető egymáshoz kapcsolása nem gond, mert ha megvan a váz és a forma, akkor miután megvan az első pár réteg akkor rá kellene fektetni a vázat, és a többi réteget ugy felvinni, hogy a vázat is magábafoglalja...

de mind mondottam minta itt se egyszerű...

pontosabban forma :blush:

Link to comment
Megosztás:

....

mocitető engem is nagyon mozgat, eleve össze van horpadva az enyém... meg nem is könnyű az.

4-5 réteg üvegszál sztem már elég masszív lenne, hogy ne hullámozzon be menetszéltől... és aluból csinálni egy vázat neki... az is könnyű, és merev...

a váz és a mocitető egymáshoz kapcsolása nem gond, mert ha megvan a váz és a forma, akkor miután megvan az első pár réteg akkor rá kellene fektetni a vázat, és a többi réteget ugy felvinni, hogy a vázat is magábafoglalja...

de mind mondottam minta itt se egyszerű...

pontosabban forma :lol:

Nem ismerem ezeket az anyagokat, de felvetődik bennem a kérdés, hogyan viselné a hőt? - bár biztosan van arra is megoldás! :blush:

Link to comment
Megosztás:

A hő az nem probléma, csak azt nem értem miért akar egy Astrás trabantot csinálni a kocsijából? :blush:

az alváz nem lesz abból :lol:

na jo nem de a nehezebb darabokat le lehetne cserélni...bár a mocitetőn kívül másnem jöhet szóba... lökö meg más formáj lehetne

küszöböt hogy szokás rögzíteni, pl Gabi neked hogy van?

ragasztva?

Link to comment
Megosztás:

Olyan nincs is. :D

Csomagtérajtó.

Nah arra télleg kíváncsi leszek :lol: Csomagtér ajtó rögzítés fönt kétszer 2x 3,4,5 nememlékszem centi hosszan, plusz teleszkópok nyomják, és egy zár alul. A mocitető még akár el is tudom képzelni, de a csomagtartó ajtót naponta 15-20-50-szer kinyit-lecsap, plusz van benne egy ablak is :blush: hááát, szép kör lesz, és a formája sem egy gépháztető :D (az hogy nekem még egy pár hangszóró is dekkol benne az tudom egyéni szociális probléma :) ) Bár a caravan az egy másik találmány :P Amúgy pedig '58-ban a corvette majdnem teljes kasztnija üvegszálból volt :D van egy könyvem amiben ennek a covettnek az padlólemezét is egy csákko emelgeti egykézzel, reklámként. Ha azt a formát meg lehet csinálni több kinek kell ? :D

Link to comment
Megosztás:

Az inkább farost+ vmi gyanta volt nem?

dehogy farost.

faroslemez formásra hajtva meg festés :lol:

de van egy spec neve... most nemjut eszembe, de ha rákeresel tuti kidobja a net :)

alváz persze hogy nincs, bár... az alsó rész szokás alváznak nevezni az önhordó karosszériában.

de akkor nevezzük padlólemeznek :blush:

wareszos multom miatt bocsásssss meg eme tévedésemért :D

:D

ja igen a csomitető... az is eléggé nehézkes darabocska... de ha sokat használjavki... azt szerintem nem érdemes megcsinálni üvegszálból, bár ennyi erővel akkor a mocitetőt se hm hm

azt két részből lehetne megcsinálni, és mikor megvan a két rész akkor összeragasztani

Tápinak egyfajta demóautója van tehát nem jelentős azon napok száma, mikor annak 10-30-50x nyitva lenne a csomitartója :D

Link to comment
Megosztás:

Tápinak egyfajta demóautója van tehát nem jelentős azon napok száma, mikor annak 10-30-50x nyitva lenne a csomitartója :D

Úgy könnyű szép szobrot csinálni a gépből ha nem kell vele heti 800-at leküldeni szállítóként. :blush: :lol:

jah amúgy duroplaszt a trabi :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy könnyű szép szobrot csinálni a gépből ha nem kell vele heti 800-at leküldeni szállítóként. :blush: :lol:

jah amúgy duroplaszt a trabi :)

jaja duro igen :D

hát aki szállító akar lenni, az nem fog költeni ilyenekre :D

amugy most hogy tápi mondta ezt a csomitér ajtót... gondlkozóba estem tényleg...

leendő autómba szeretnék mondjuk zenét is.... bár nem olyat mint ami myvipen is be van linkelve....

és üveg kell oda? :D

lehet nem ártana ... de már csak maga a szélvédő ára miatt se nagyon lesz ez a projekt megoldva, az a 25ezer pénz...

Link to comment
Megosztás:

Félévente egyszer, nehogy teljesen összegyógyuljon a kéder a kasztnival. :blush:

mondtam én :lol:

mocitető mennyi kg? és a csomi?

vki tudja?

ha eccer eljutnék saját verdához...én is szeretném ha minél könyebb maradjon, minden "extra" beszerelése után is

Link to comment
Megosztás:

Mocitető ~15, csomagtérajtó ~10 (teljesen üresen), maga a hátsó szélvédő 5,5 ez utóbbit mértem.

csak? :blush:

én azt hittem micitető nehezebb... nyitáskor legalábbis eléggé nehéznek tűnik, de nem csak az enyém, mert be va rohadva a zsanér :lol:

többi astrán is nehezebbnek érzem (gyúrni kell vazee :) ) így jelentős könyítést elérni... bár ha azt veszem, hogy egy teljes tekercs üvegszálas cucc talán van 1 kg is :D

Link to comment
Megosztás:

Ha már nagyba játszotok Vágjátok le az oszlopok felénél a tetőt, és onnantól mehet üvegszálból. Jah előtte kis merevítést nem árt alulra, :lol: Csak lehet h a merevítés nehezebb lenne mint a tető :blush: Mindegy ha alacsonyan van ott még jó is :)

Vmi kiállításon egy x5-nek láttam hogy a csomi ajtaját levették, és egy az egybe egy átlátszó plexi lappal befalazták. Szép nagy ablak, és még egyedi is :D arról nem is beszélve hogy nem kell nyitogatni többet :D

Link to comment
Megosztás:

csak? :blush:

én azt hittem micitető nehezebb... nyitáskor legalábbis eléggé nehéznek tűnik, de nem csak az enyém, mert be va rohadva a zsanér :lol:

többi astrán is nehezebbnek érzem (gyúrni kell vazee :) ) így jelentős könyítést elérni... bár ha azt veszem, hogy egy teljes tekercs üvegszálas cucc talán van 1 kg is :D

Gyenge vagy. :D

Nem tudom amúgy lehet van 20 is. Passz. Vedd le és mérd meg. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyenge vagy. :lol:

Nem tudom amúgy lehet van 20 is. Passz. Vedd le és mérd meg. :)

lehet az is gyenge vok :blush:

de sztem úgy érzésre nehezebbnek tűnik...

azért nem fogom levenni...

hátha vki pl Gabi tud pontosabbat mondani

neki pl üvegszáls van ő mondana különbséget is.

ja az ajtóval meg is lepett anno...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.