Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem egy anyacsavar kopok a csomagtérajtóban. De azt hogyan tudnám kiszedni az még rejtély mert a kezem nem férbe:( Azon gondolkoztam hogy egy jó erős mágnes talán segítene :lol:

Szerintem jó irányban gondolkozol. :) Rákötözöd egy zsinegre vagy egy erősebb drótra, hogy irányitani is tudd...vagy egy teleszópos mágnesezett csavarhúzóval is benyúlhatsz(apám valami turkeszban vette apróért, én még ilyet azelőtt nem láttam sehol :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Ma megtaláltam! Egy popszegecs leszakadt feje... Az ablakemelő szerkezetet rögzítő popszegecs 2 éve meglazult, és a lakatosom csavarral pótolta. Valószínűleg lefúrta a fejét és a belseje beesett az ajtóba, majd elvándorolt a hangszóró mögé. Ott meg a pára / nedvesség kivezető ovális nyílásban lötykölődött ahogy gyorsítottam, vagy lassítottam. Elég idegesítő volt.

http://kepfeltoltes.hu/081116/Z_rgenty__az...ltoltes.hu_.jpg

Aztán, hogy miért csak felcsukott ablaknál lehetett hallani? Ez rejtély, de lehet az is, hogy leeresztett ablaknál az egyéb zajok elnyomták. :lol:

A hétvégén nemcsak a leszakadt popszegecs fejét sikerült kioperálnom az ajtóból, hanem a zörgő kormányoszlop-burkolatomat is sikerült megjavítanom. Azt ugyanis 5 csavar rögzíti, de nekem az az egy csavar amelyik a kormányoszlophoz rögzít, beletörött a gyújtáskapcsoló spiáter (vagy alumínium) öntvényébe még az előző tulajnál.

Nohát most kifúrtam, kioperáltam a törött darabot és minden csavar a helyére került. Lőn csoda, az utastérben olyan csöndesség kerekedett, hogy azt hittem nem is az autóban ülök, hanem egy léghajón! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem jó irányban gondolkozol. :) Rákötözöd egy zsinegre vagy egy erősebb drótra, hogy irányitani is tudd...vagy egy teleszópos mágnesezett csavarhúzóval is benyúlhatsz(apám valami turkeszban vette apróért, én még ilyet azelőtt nem láttam sehol :lol: )

Ilyen csavarhúzóm nekem is volt, csak aztán nyakamon volt a gyerek, és odaadtam neki alátétre horgászni.:

- apúúú, milyen hosszúra lehet kihúzni?

- na, pont 5 centivel rövidebbre mint ahogy most kihúztad!

Vissza tudtam tuszkolni a teleszkópot, de nem az igazi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pár kérdés...

Csöppet rozsdásodik a tankbetöltő alatt a kis aranyos..

36750872.jpg

Arra gondoltam,hogy lecsiszolom kivűl belűl, lealapozom, majd lefújom.. el fog ütni,de talán nem rohad tovább annyira.

Mit gondoltok? többet ártok mint használok, vagy esetleg ennek már mindegy...

Ha csak az utóbbi, és nem lesz fagy, akkor lehet nekiesnék még..

Úgy gondoltam, hogy a láthatóan csúnya részen lecsiszolnám fémig,illetve ha látom tovább rozsdásodás nyomát, akkor addig...

Ezután átkenném RO55 el.

Ezután alapoznám(RO55 után ugye nem kell alapozás elött letörölni, csiszolni vagy ilyenek? )

Viszont nem tudom mivel alapozzam.

Ezzel? Síma fehér alapozó..

36750808.jpg

Vagy inkább ezzel (cinkes alapozó)

36750809.jpg

Vagy esetleg szórógittel?

36750812.jpg

Végűl menne rá egy kis ilyen.. ez talán nem is ütne el annyira a gyári színtől.. (antra.. az a szürkés)

36750810.jpg

A kerékjáratot illetve a járat felöli részeket meg ezek közül valamelyikkel fújnám át..

36750811.jpg

ötlet, tanács?

Link to comment
Megosztás:

Pár kérdés...

Csöppet rozsdásodik a tankbetöltő alatt a kis aranyos..

Arra gondoltam,hogy lecsiszolom kivűl belűl, lealapozom, majd lefújom.. el fog ütni,de talán nem rohad tovább annyira.

Mit gondoltok? többet ártok mint használok, vagy esetleg ennek már mindegy...

Ha csak az utóbbi, és nem lesz fagy, akkor lehet nekiesnék még..

Úgy gondoltam, hogy a láthatóan csúnya részen lecsiszolnám fémig,illetve ha látom tovább rozsdásodás nyomát, akkor addig...

Ezután átkenném RO55 el.

Ezután alapoznám(RO55 után ugye nem kell alapozás elött letörölni, csiszolni vagy ilyenek? )

Viszont nem tudom mivel alapozzam.

Szerencséd van ha csak ott rozsdásodik! Dobbetéted van? Nézted már a csomitartóból azon a kis ablakon keresztül, ahol a tankajtó zárómotorja van? Szerintem fémig csiszolás+alapozó+festék+lakk. A csiszolás után mindenképp portalanits, zsírtalanits, pölö tiszta szesszel.

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén nemcsak a leszakadt popszegecs fejét sikerült kioperálnom az ajtóból, hanem a zörgő kormányoszlop-burkolatomat is sikerült megjavítanom. Azt ugyanis 5 csavar rögzíti, de nekem az az egy csavar amelyik a kormányoszlophoz rögzít, beletörött a gyújtáskapcsoló spiáter (vagy alumínium) öntvényébe még az előző tulajnál.

Nohát most kifúrtam, kioperáltam a törött darabot és minden csavar a helyére került. Lőn csoda, az utastérben olyan csöndesség kerekedett, hogy azt hittem nem is az autóban ülök, hanem egy léghajón! :lol:

Hali.

De jó neked, nálam eléggé nyekeregnek a kárpitok, még ugyan nem jártam utánna hogy hol és miért, de amikor megállok, akkor elkezd zizegni a két elsö ajtó zárógombja, ha le van nyomva ha nem.

Meg a kormányrúd burkolat is.

Kormány meg rezeg, nem nagyon de rezeg, ha azt megfogom, akkor abbahagyja a kormányrúd burkolat.

Ezzel egy hiba meg is van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet egyszerűen megnézni, hogy a légzsák a helyén van-e? Akár a kormányban akár az anyósülés előtt?

Ha ott szerelgetek a környéken mire kell vigyázni? Ha már lehúzom az akksi sarut nem tud kinyílni?

Ha jó a légzsák check lámpa, és a légzsákra megy a csati, nem egy ellenállásra, akkor elméletileg jók :lol:

Amúgy ha adsz rá direktben feszt, akkor már nem lesz jó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hogy lehet egyszerűen megnézni, hogy a légzsák a helyén van-e? Akár a kormányban akár az anyósülés előtt?

Ha ott szerelgetek a környéken mire kell vigyázni? Ha már lehúzom az akksi sarut nem tud kinyílni?

Szerintem elég,ha a kulcsot kiveszed.

A patronos légzsáknál kell jobban figyelni.

Az tud nagyot szólni igazán.

Multkor melóban a srác úgy piszkálta az SX4-ben a kontrollert,hogy benne volt a kulcs. :lol:

Hát qva nagyot szoltak a lufik. :lol:

Komplett padló és műszerfalkábel csere lett a vége. :) :P

Link to comment
Megosztás:

Órában a jobb oldalon alsó sorban kell lennie ha jól emléxek.

Gyújtás alatt én se nagyon piszkálnám a modulon a csatit, nem kizárt hogy képen lökne. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerinted beférne oda? :lol:

:P Ott a pont, bár ez akkor készűlt, amikor 60tégla ült a csomiban :o

35799431.jpg

Mondjuk nem lettem okosabb,hogy melyik alapozót használjam :)

Belűlről még nem néztem, csak alúlról.. nem sok rozsdát láttam..

Anno egyszer mikor bentről nézelödtem 1-2 helyen láttam pici felületit.. mondjuk azóta már biztos csámcsogott kicsit tovább :P :lol:

Viszont elég hüvi van.. nem sok kedvem van mókolni.. és csak 4ig érnék rá..3óra.. hmm.. kevésnek tűnik :lol:

Pláne,hogy még meg kellene venni a cuccokat hozzá..

Link to comment
Megosztás:

:) Ott a pont, bár ez akkor készűlt, amikor 60tégla ült a csomiban :o

Mondjuk nem lettem okosabb,hogy melyik alapozót használjam :lol:

Belűlről még nem néztem, csak alúlról.. nem sok rozsdát láttam..

Anno egyszer mikor bentről nézelödtem 1-2 helyen láttam pici felületit.. mondjuk azóta már biztos csámcsogott kicsit tovább :P :lol:

Viszont elég hüvi van.. nem sok kedvem van mókolni.. és csak 4ig érnék rá..3óra.. hmm.. kevésnek tűnik :lol:

Pláne,hogy még meg kellene venni a cuccokat hozzá..

Először nekem is csak kicsi rozsda látszott, aztán elkezdtem piszkállni, és úgy voltam mint a nőgyógyász szülés előtt.: már egy ujjam befér, már kettő......... :P Szerintem bármilyen rozsdagátló alapozót.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

De jó neked, nálam eléggé nyekeregnek a kárpitok, még ugyan nem jártam utánna hogy hol és miért, de amikor megállok, akkor elkezd zizegni a két elsö ajtó zárógombja, ha le van nyomva ha nem.

Meg a kormányrúd burkolat is.

Kormány meg rezeg, nem nagyon de rezeg, ha azt megfogom, akkor abbahagyja a kormányrúd burkolat.

Ezzel egy hiba meg is van. :lol:

Érdemes rászánni az időt a kutakodásra, mert viszonylag kis munkával nagyot lehet javítani a komfort érzeten. Nem is hittem volna, hogy ennyire megnyugtat ha nem zörög semmi. Ja és az ajtó üvegek vezető sineit is megkentem faggyúval. Az összes elérhető kábelt rögzítettem, a csatlakozókat széthúztam (hangszórókat is) és befújtam WD40-el.

Link to comment
Megosztás:

Érdemes rászánni az időt a kutakodásra, mert viszonylag kis munkával nagyot lehet javítani a komfort érzeten. Nem is hittem volna, hogy ennyire megnyugtat ha nem zörög semmi. Ja és és az ajtó üvegek vezető sineit is megkentem faggyúval. Az összes elérhető kábelt rögzítettem, a csatlakozókat széthúztam (hangszórókat is) és befújtam WD40-el.

Francokat!Egy jó hangos hifi kell bele és akkor úgysem hallod! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam igazából hova tegyem fel ezt a kérdést, de azthiszem itt lesz a legjobb helye.

Régi kocsimban is utólagos elektromos ablak volt és az emelőszerkezetet le lehetett addig engedni hogy a gumi vezetőből kiessen az üveg és ne tudjon visszamenni. Ezért az előző tulaj, tett bele két PVC csövet ütköző gyanánt. Ami vagy működött vagy nem, de 80%ban az utsó.

A mostaniba is szeretnék elektromos ablakot, a kérdésem pedig az lenne hogy gyárilag mivel van megoldva ez az ütköző? Vagy alapesetben nem is szabadna annyira lejönni az ablaknak hogy kiessen a gumiból?

Esetleg PVC csőnél jobb 5let ennek megakadályozására?

Előre is tenksz

Link to comment
Megosztás:

Nem tudtam igazából hova tegyem fel ezt a kérdést, de azthiszem itt lesz a legjobb helye.

Régi kocsimban is utólagos elektromos ablak volt és az emelőszerkezetet le lehetett addig engedni hogy a gumi vezetőből kiessen az üveg és ne tudjon visszamenni. Ezért az előző tulaj, tett bele két PVC csövet ütköző gyanánt. Ami vagy működött vagy nem, de 80%ban az utsó.

A mostaniba is szeretnék elektromos ablakot, a kérdésem pedig az lenne hogy gyárilag mivel van megoldva ez az ütköző? Vagy alapesetben nem is szabadna annyira lejönni az ablaknak hogy kiessen a gumiból?

Esetleg PVC csőnél jobb 5let ennek megakadályozására?

Előre is tenksz

A gyári megoldásnál nem megy le addig az ablak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.