Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Hogy van az, hogy valamelyik autón ott van gyárilag a sárfogó ?

Másikon meg nincs..

Az enyémen se volt soha..

Az úgy van, hogy a magyar KRESZ előirta sok-sok éven át a hátsó sárfogólap meglétét, és ezért a Magyarországon forgalomba hozott (és gyártott) autókra ez felkerült.

Amióta "euróóópaúniosss" tagok vagyunk (vagy kb. azóta) ez nem kell, és nem is teszik fel az új autókra sem. Nyugaton ez nem volt kötelező mert ott nem normális, hogy az utak sárosak lennének (ezt tanúsíthatom, mert egész napi esőben való autózás után sem lett a kocsim picit se piszkos) ezért nem is használnak ilyet.

Nekem sincs, mert a kocsim 2002-es német szürke importból való. A gyakorlat szempontjából nézve én előre tennék sárfogó lapot, mert a kerék kilóg a karsszéria kontúrjából és felveri a kavicsot az első kerék mögötti fényezett karosszériára. Hátul nincs jelentősége, mert a lökhárítóm műanyag, és caraván lévén elég hosszú is ami takarja a felverődő "sarat" vagy kavicsokat. Én egyébként még sose szidtam az vízben előttem haladót ha nem volt sárfogó lapja, ugyanis attól nem ver fel kevesebb vízet a kerék, de még csak nem is irányítja el a mögöttes forgalomtól..

Link to comment
Megosztás:

Az enyimén elöl-hátul van és mondhatom, hogy a mögöttem jövőnek az egész kocsiját beteríti a vízpor/pára vagy mi. Szétteríti, nem csak sávban szórja. A Kadétos cimbora se bírta mögöttem sokáig.

Link to comment
Megosztás:

Én is nem rég tettem be 8000HUF volt a pár a patentos nem a csavaros! SOkat számít az fix! :-)

Az jó drága volt szerintem.

Nekem Veszprémből küldték Dorogra és potaköltséggel együtt volt 5200 Forint.

Miért? <_<

Mert jobban tetszik sárfogó nélkül és a Johnny áálltal leírt okból.

Az enyémet 2001-ben helyezték forgalomba M.O.-on ezért nem volt rajta.

Mélykék Pistától kaptam ajiba.

Egyébként Xenont is csak azért tennék bele,hogy visszavakítsam a sok kocsogot aki arra nem veszi a fáradságot,hogy beállíttassa a fényszóróját.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan kérdésem van, hogy a szélvédő hogyan vehető ki? Ezek ragasztva vannak?

Ki lehet úgy venni, hogy a gumiszegély, tömítés éppen maradjon? Vagy ezeket csak roncsolva lehet kiszedni?

Ragasztva vannak. Én egy másik tipusú autónál láttam (igaz ez hátsó szélvédő volt), hogy úgy vették ki, hogy egy acélhuzalt (pl. zongorahúrt) átfűztek egy helyen a kédergumi és a szélvédő között, és ketten a huzal végeit fogva fűrészelő mozgással végigvágták a ragasztást, és szépen kijött a szélvédő, sőt még a kédergumi is túlélte.

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, cartárs urak!

Hajdú-Biharban hol hegesztenek legolcsóbban és legjobb minőségben műanyag lökhárítót? Az asszonyos már megint megtörte a kocsiját, kivételesen hátul, telibe fogta a nagykaput.

Link to comment
Megosztás:

<_< :huh: :D Bocs tudom szemét vagyok!

14 hónap alatt a harmadik baleset, eddig 2-szer cserélték az elejét.

Ne aggódj, én 2 napig röhögtem -mint egy elmebeteg eszelős- mikor elütött egy bringást. Sík élőben nézhettem azt a pillanatot, azt hittem odáig, hogy ilyesmit létezhetetlen csinálni és csak a filmekben vannak ilyen megjátszott jelenetek. Mostmár tudom; nem mindenkinek csak eddig én maradtam ki az ilyesmikből...

Link to comment
Megosztás:

14 hónap alatt a harmadik baleset, eddig 2-szer cserélték az elejét.

Ne aggódj, én 2 napig röhögtem -mint egy elmebeteg eszelős- mikor elütött egy bringást. Sík élőben nézhettem azt a pillanatot, azt hittem odáig, hogy ilyesmit létezhetetlen csinálni. Mostmár tudom; nem mindenkinek csak eddig én maradtam ki az ilyesmikből...

Úgyvolt asszony jövőre vizsgázik, de meggondolta magát. Szóval ne nagyon erőltessem a dolgot?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.