opel16v Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Mindegyik kart egyformán kell leszedni. Egy ki "omega" rugós gyűrű van beakasztva, ami tartja a tengelyen. Ha a kar lefelé áll, akkor a gyűrű felfelé lehet kihúzni, a kar mögé nyúlva egy ügyes célszerszámmal. :) Ez a célszerszám lehet egy megunt kiscsavarhúzó (lapos), aminek a végét felhajtod fogóval vagy satuval 90 fokban, de csak 2-3mm "kampórészt" hagyva.
kisjoco Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Mindegyik kart egyformán kell leszedni. Egy ki "omega" rugós gyűrű van beakasztva, ami tartja a tengelyen. Ha a kar lefelé áll, akkor a gyűrű felfelé lehet kihúzni, a kar mögé nyúlva egy ügyes célszerszámmal. :) Ez a célszerszám lehet egy megunt kiscsavarhúzó (lapos), aminek a végét felhajtod fogóval vagy satuval 90 fokban, de csak 2-3mm "kampórészt" hagyva. Köszike! Csak még 1 kérdés. A kar felé (utastér), vagy a borítás mögé kell benyúlni a kampós csavarhúzóvéggel? Itt beszélgettettek egy másik fórumon a csináld magad kézikönyvről. Az Etzold féle SIMÜFO kiadványt érdemes megvenni? (pl. van ilyesmi is leírva amit kérdeztem, vagy csak a motorról szól?) Üdv.: kj
FPepe Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Köszike! Csak még 1 kérdés. A kar felé (utastér), vagy a borítás mögé kell benyúlni a kampós csavarhúzóvéggel? Itt beszélgettettek egy másik fórumon a csináld magad kézikönyvről. Az Etzold féle SIMÜFO kiadványt érdemes megvenni? (pl. van ilyesmi is leírva amit kérdeztem, vagy csak a motorról szól?) Üdv.: kj Van, aki szidja, van aki szerint hasznos. Pár emberkének megvan itt elektronikus (pdf) formában is, olvasgass kicsit vissza, hogy kinek, töltsd le, aztán ha tetszik, megveheted (bár akkor már minek :) ).
szantozoli Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Tegnap autómosás után nem tudtam bezárni az ajtót. Mintha egy falnak vágtam volna az ajtót, úgy pattant vissza amikor be akartam zárni. Mint kiderült (addigra már kellően kibosszankodva magam) valószínüleg víz kerülhetett a zárszerkezetbe, ami megfagyott :) , mert kb 1 perc hajszárítózás után már működött szerencsére. Többet télen nem szeretnék autót mosni! Legalábbis otthon semmiképp, inkább egy mosónál, de ott is elő fordulhat hasonló baleset. Gondoltam megosztom ezt a történetet veletek, hogy ha valaki haosnlóan jár, ne kezdjen el pánikolni, csak melegítse az ajtót. :D
Exian Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Tegnap autómosás után nem tudtam bezárni az ajtót. Mintha egy falnak vágtam volna az ajtót, úgy pattant vissza amikor be akartam zárni. Mint kiderült (addigra már kellően kibosszankodva magam) valószínüleg víz kerülhetett a zárszerkezetbe, ami megfagyott :) , mert kb 1 perc hajszárítózás után már működött szerencsére. Többet télen nem szeretnék autót mosni! Legalábbis otthon semmiképp, inkább egy mosónál, de ott is elő fordulhat hasonló baleset. Gondoltam megosztom ezt a történetet veletek, hogy ha valaki haosnlóan jár, ne kezdjen el pánikolni, csak melegítse az ajtót. :P Én sohase mosok télen autót. Attól a kis portól meg kosztól még ugyanúgy megy az autó ;) Gépi autómosóról meg lassan tényleg mindenkit lefogok beszélni... remélem sikerül :D Egy újabb borzalmas dolog történt ezzel kapcsolatban: egyik ismerősöm elment egy ilyen mosóba, nos, utána rögtön mehetett fényezőhöz is. Még jó, hogy az autómosó cég állta a fényezés árát, mert ők baxták el. Szóval frankón letolta a 4 éves Corsáról a fényezést (a lökhárítóról öklömnyi méretben mindkét oldalon elöl, de nem utólag volt fényezve, hanem gyárilag fényezett lökös). Ja és az alufelnit is rommá zúzta, azt is rendbekellett rakni (csiszolás, polír, stb). A mosó tulaja szerint ilyen még sohase történt, nem érti... aha, persze. Én még sohase voltam gépi mosóban de nem is leszek ;) Nemtart tovább kefével lepucolni, na meg occsóbb is, persze egy kicsit több meló van vele... de hát aki szereti az ótóját... ;)
leslie Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Én ilyenkor is mosom, hetente, 2 hetente. Minusz 1-ben még nem fagy meg, amíg mosom, utána leállok vele a pincébe. Igény kérdése az autó mosás. Én nem bírom, ha tiszta kosz, és eszi a só az alját...
Gepard Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Nemtart tovább kefével lepucolni, na meg occsóbb is, persze egy kicsit több meló van vele... de hát aki szereti az ótóját... :) Viszont a gépi mosóban le is szárítják a vizet. Ettől függetlenül én is csak egyszer vittem be, most karácsony előtt, (másnap esett is a hó meg olvadt is), de többet nem hiszem, hogy odamennék.
Exian Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Én ilyenkor is mosom, hetente, 2 hetente. Minusz 1-ben még nem fagy meg, amíg mosom, utána leállok vele a pincébe. Igény kérdése az autó mosás. Én nem bírom, ha tiszta kosz, és eszi a só az alját... Na ja... :D Azt én sem. De sajnos nekem nincs lehetőségem leállni melegebb helyre, ahol kiszárad mindenhonnan a víz, és nem fagy be sehova. Ezért nem mosogatom inkább. Bár most elég enyhe idő van, most talán mehetne egy mosás. De inkább legyen koszos (só mondjuk most nincs, mert hó se nagyon, legalábbis errefelé), mint hogy elvigyem gépi mosóba... sajnos nekem már így is kezd leválni a fényezés, tuti letolná sok helyen :) Ha lenne nekem is garázsom, én is megmosnám legalább hetente, de így inkább legyen picit poros, minthogy gépi mosóban gajjra vágják. Mint ahogyan azt egyre több példa igazolja az ismerőseim körében... ;)
istván Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Én azért meg-meg mosatom (nálunk egy kézimosás kb. 700 Ft) mert nagyon sajnálom, ha látom, hogy a só fehéren ki van csapódva a lemezen.
szauter74 Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Én azért meg-meg mosatom (nálunk egy kézimosás kb. 700 Ft) mert nagyon sajnálom, ha látom, hogy a só fehéren ki van csapódva a lemezen. Egyetértek. A só nekem is nagyon látszott már. Inkább lemosattam. Lenne egy télhez illő kérdésem :) Tudtok valami helyet utólagos tetőablak beépítéséhez? Esetleg árat is tudtok?
Gepard Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Egyetértek. A só nekem is nagyon látszott már. Inkább lemosattam. Lenne egy télhez illő kérdésem :) Tudtok valami helyet utólagos tetőablak beépítéséhez? Esetleg árat is tudtok? Ezt nem nagyon szokták ajánlani, mert ha egyszer beázik akkor hiába a garancia, cserélni kell a tetőkárpitot.
Exian Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Lenne egy télhez illő kérdésem :) Tudtok valami helyet utólagos tetőablak beépítéséhez? Esetleg árat is tudtok? Én is gondolkodtam rajta, nálunk 25k-ért raknák be. De nemtudom... félek én is a beázástól. Pedig nagyon jó lenne. Azért majd lehet, hogy megnézem, hogy milyet raknak be. Hátha...
meriva1.8 Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Én is gondolkodtam rajta, nálunk 25k-ért raknák be. De nemtudom... félek én is a beázástól. Pedig nagyon jó lenne. Azért majd lehet, hogy megnézem, hogy milyet raknak be. Hátha... Szerintem minőségi tetőablak min. 40 körül indul. Persze nem bontott.
meriva1.8 Elküldve Február6, 2006 Elküldve Február6, 2006 Köszike! Csak még 1 kérdés. A kar felé (utastér), vagy a borítás mögé kell benyúlni a kampós csavarhúzóvéggel? Üdv.: kj Jól nyomd meg a kárpitot kifele irányba, s ha van a szádban egy zseblámpa, már látod is az omega-gyűrű lehúzórészét, amibe be tudsz akasztani! A kar alatti műa. alátét szerűséget is told kifele a kárpittal együtt, mert az betakarja az omegát, mert öblös!
wzsolt_1.6_16V Elküldve Február7, 2006 Elküldve Február7, 2006 Én ilyenkor is mosom, hetente, 2 hetente. Minusz 1-ben még nem fagy meg, amíg mosom, utána leállok vele a pincébe. Igény kérdése az autó mosás. Én nem bírom, ha tiszta kosz, és eszi a só az alját... Ja ja. Így könnyű. Pince vagy garázs. de akinek csak a csillaggarázs jut a mínuszokkal. :) Éppen tegnap szereltem a záram. Egy hétvégi nagyáruházi vásárlás után eltűnt a reteszelő funkció. Hogy feszegették vagy a kevés hódara olvad meg és folyott bele a zárba nem tudom de egy alu öntvény alkatrész eltörött benne. Mivel bontóban nem találtam ilyen zárat (csak a 95 előtti verzió volt) így szétszedtem és csak azt az egy tárcsa szerű alkatrészt vettem meg -szalonban jó drágán- ami eltörött. Ez a kis tárcsa adta a mechanikus reteszelést és nyomta meg a mikrokapcsolót. Elég rossz élmény volt -4 fokban elgémberedett újakkal zárat szerelni. Ja és az ajtókárpit alatti védőfólia is inkább tört mint az ostya ahelyett hogy szépen egyben lejött volna. A pozitív élmény csak az volt, hogy lehetett minden apró alkatrészt külön is kapni a zárhoz és nem azzal fogadtak, hogy vedd meg a kompletten huszonx forintért.
kisjoco Elküldve Február7, 2006 Elküldve Február7, 2006 Jól nyomd meg a kárpitot kifele irányba, s ha van a szádban egy zseblámpa, már látod is az omega-gyűrű lehúzórészét, amibe be tudsz akasztani! A kar alatti műa. alátét szerűséget is told kifele a kárpittal együtt, mert az betakarja az omegát, mert öblös! Köszönöm, sikerült :)))
SFU Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Hello! Opel Astar F Caravanom van és az lenne a problémám, hogy a két hátsó ajtó, elég nehezen nyílik, kívülről szinte ki se lehet nyitni. Max akkor ha jól megnyomom befelé + felfelé, akkor talán ki tudom nyitni kívülről. Amúgy csak belülről, de úgy se könnyű. Tudja valaki, hogy mi a baj vele? Lehet valamit állítani, ha igen mit és hol? Nehéz meló? Előre is kössz a segítséget!
Exian Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Hello! Opel Astar F Caravanom van és az lenne a problémám, hogy a két hátsó ajtó, elég nehezen nyílik, kívülről szinte ki se lehet nyitni. Max akkor ha jól megnyomom befelé + felfelé, akkor talán ki tudom nyitni kívülről. Amúgy csak belülről, de úgy se könnyű. Tudja valaki, hogy mi a baj vele? Lehet valamit állítani, ha igen mit és hol? Nehéz meló? Előre is kössz a segítséget! Lehet, hogy a tartózsanérok fáradtak el, és "lóg" az ajtó. Vagy a zárszerkezet akad. Hogyan nyílik nehezen? Érezhetően szorul, vagy ha a zár már elengedte, akkor könnyen? Ebből talán kideríthető, hogy a zsanér, vagy a zár a rossz.
loree_gsi16v Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Hello! Opel Astar F Caravanom van és az lenne a problémám, hogy a két hátsó ajtó, elég nehezen nyílik, kívülről szinte ki se lehet nyitni. Max akkor ha jól megnyomom befelé + felfelé, akkor talán ki tudom nyitni kívülről. Amúgy csak belülről, de úgy se könnyű. Tudja valaki, hogy mi a baj vele? Lehet valamit állítani, ha igen mit és hol? Nehéz meló? Előre is kössz a segítséget! Próbáld a zárat beolajozni, hidd el csodákra képes. :rolleyes:
SFU Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Próbáld a zárat beolajozni, hidd el csodákra képes. :rolleyes: Csak a külső részét, vagy szedjem szét az ajtót? És ott kell valamit? Az az igazság, hogy nem nagyon értek hozzá.
loree_gsi16v Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Csak a külső részét, vagy szedjem szét az ajtót? És ott kell valamit? Az az igazság, hogy nem nagyon értek hozzá. Nem kell szétszedni, kinyitod és befújsz neki valami olajos trutyit pl. wd40 (mondjuk én azt nem szeretem), vagy egy kis műszerolajat.
SFU Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Nem kell szétszedni, kinyitod és befújsz neki valami olajos trutyit pl. wd40 (mondjuk én azt nem szeretem), vagy egy kis műszerolajat. OK! Köszi megpróbálom! Hátha jó lesz.
SFU Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Nem kell szétszedni, kinyitod és befújsz neki valami olajos trutyit pl. wd40 (mondjuk én azt nem szeretem), vagy egy kis műszerolajat. Sajnos csak az egyik ajtónál ért valamit, hogy befújtam olajjal, a másiknál még mindig probléma van. Lehet ezeken a zárakon állítani valahol?
afonya Elküldve Február12, 2006 Elküldve Február12, 2006 Sajnos csak az egyik ajtónál ért valamit, hogy befújtam olajjal, a másiknál még mindig probléma van. Lehet ezeken a zárakon állítani valahol? Állítani csak az oszlopon lévő fület tudod egy t40-es kulccsal, de szerintem több sikere lesz egy kiszerelt zár áztatásnak, modjuk gázolajban. Bár az nagyon-nagyon drága anyag. :rolleyes:
Recommended Posts