Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Szerintem meg kikaparatlan lyuk. Ha elkezded kapargatni, akkor eltűnik onnan, tehát az lyuk, csak nem látszik :D

De a lyuk nem tűnik el, csak levegő marad ott. Tehát az egy kikaparatlan levegő, amit oxid borít...

Elküldve

Kémiatanár megmondta. Az fém. Szerkezete alapján még mindig az. Az alumínium is fém.

Nyilván hogy az hiszen az aluminium nem oxid, hanem elemi fém. A rozsda meg oxidállódott vas, tehát vas-oxid. Ha valamivel csinálsz valamit akkor nem marad ugyanaz. Adsz hozzá egy plussz elemet, kémiai reakcióba lép vele, megváltozik a szerkezete, tulajdonsága, és a neve is. :icon1:

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok !

hogyan lehet belső tető kárpitot kifeszíteni úgy mint régen volt mert elengedte a ragasztás vagy mi olyan most mint egy pokróc felülről:)

ne keljen tető kárpitot megbontani:)

Elküldve

sziasztok !

hogyan lehet belső tető kárpitot kifeszíteni úgy mint régen volt mert elengedte a ragasztás vagy mi olyan most mint egy pokróc felülről:)

ne keljen tető kárpitot megbontani:)

Sajnos azt már sehogy sem lehet normálisan vissza ragasztani, ugyanis nem a ragasztás engedi el, hanem a kárpit hordozószivacsa porlad el és az engedi el. Ha normálisan akarod megcsinálni akkor új kárpit kell és megfelelő ragasztó.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,

az ajtózsanérok nyikorgását zsírzással is meg lehet szüntetni? Van ez a két kupak a csapszeg tetején és alján. Na most én ezeket levettem és telenyomtam gépzsírral a csapszeget, de ugyanúgy nyikorog :P

Elküldve

Sziasztok,

az ajtózsanérok nyikorgását zsírzással is meg lehet szüntetni? Van ez a két kupak a csapszeg tetején és alján. Na most én ezeket levettem és telenyomtam gépzsírral a csapszeget, de ugyanúgy nyikorog :P

Ha jól tudom a gyári felé van hasítva, olaj, WD-40 lehet könnyebben belemenne a lyuk és a stift közé. Vagy ki kell űtni, és megkenve visszarakni.

  • Like 1
Elküldve

Ha jól tudom a gyári felé van hasítva, olaj, WD-40 lehet könnyebben belemenne a lyuk és a stift közé. Vagy ki kell űtni, és megkenve visszarakni.

Túljártam az eszén :) Visszatettem a kupakokat és az egyiken lévő lyukba betoltam egy szöget, ami így kinyomta a zsír egy részét a zsanérok mozgó részéhez. Már nem nyikorog :) Köszi!

Elküldve (edited)

Azt nem tudom, de nem forgásirányba van feltéve a gumi :goofy:

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

Módosítva : Bundee
Elküldve

Igen, köszi, tudok róla. Előző tulaj. 3 keréken jó, 1-en nem, így tették fel. 2 hét és jön a 4 új gumi.

Azt nem tudom, de nem forgásirányba van feltéve a gumi :goofy:

Elküldve

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

Szerintem ez attól függ kivel csináltatod. Nálam is hasonló a helyzet, nem is merem leszerelni a hátsó lökhárítót, de szedem ki a rozsdadarabokat az üregből de úgy látom még nincs kilyukadva. Jól látható, hogy itt is belülről rohadt ki. Először kilyukad a doblemez és a tankbetöltő körüli belső rész amit ha nem csináltatnak meg jól ezután állandóan ázik akár évekig a hátsó üreg, de beázhat a lámpától is meg felülről is. Mire a tulajdonosok észreveszik ha valaha egyáltalán észreveszik ezeket a problémákat rendszerint már túl késő és a korrózió már megette a lemezt. Az autó több mint 20 éves, ebben a korban erre már számítani kell. Egyébként ebben a korosztályban már mindegyik ilyen amelyik nem azt már javították vagy soha nem használták esőben, hóban, sárban.

Elküldve

Szerintem ez attól függ kivel csináltatod. Nálam is hasonló a helyzet, nem is merem leszerelni a hátsó lökhárítót, de szedem ki a rozsdadarabokat az üregből de úgy látom még nincs kilyukadva. Jól látható, hogy itt is belülről rohadt ki. Először kilyukad a doblemez és a tankbetöltő körüli belső rész amit ha nem csináltatnak meg jól ezután állandóan ázik akár évekig a hátsó üreg, de beázhat a lámpától is meg felülről is. Mire a tulajdonosok észreveszik ha valaha egyáltalán észreveszik ezeket a problémákat rendszerint már túl késő és a korrózió már megette a lemezt. Az autó több mint 20 éves, ebben a korban erre már számítani kell. Egyébként ebben a korosztályban már mindegyik ilyen amelyik nem azt már javították vagy soha nem használták esőben, hóban, sárban.

Vagy üregvédőzték...Van ott ugyan kivezető, de általában a 2 lemez közötti részen van gáz. A rohadások zöme a 2 lemez illesztésénél indul, mert azok a részek azok, ahol nincsen elég védelem, viszont a nedvesség könnyen bejut. A sárvédő ívek is dupla lemezelésűek, benzintank nyilás is 2 lemez összeillesztésénél van. Ha simán festett, alvázvédőzőtt felület lenne ott később rohadna meg, mint így.

Elküldve

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

DNX1mKdO.jpg g0oTYdHR.jpg j4QJPUcX.jpg mdMSJdt1.jpg

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

nekem úgy tűnik ezt már foltozták, egyébként kellene lenne ott egy gyári liknak, amin a bejutott nedvesség kifolyik

(egy műanyag lukas dugó van benne)

Elküldve

Hello mindenki.
Olyan kérdésem lenne a levélfogó rácsdhoz honnan lehet rendelni gumit ami ráfekszik a szélvédőre és levezeti a vizet rajta.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.