Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2015. 06. 23. at 8:15, daykiller írta:

A rozsda is fém. Meggyengült szerkezetű oxidálódott fém.

Just sayin'. :D

Ez olyan, mint a rostos üdítő! Nyomokban tartalmaz fémet...:)

Elküldve
  On 2015. 06. 23. at 20:01, Dáwid írta:

Szerintem meg kikaparatlan lyuk. Ha elkezded kapargatni, akkor eltűnik onnan, tehát az lyuk, csak nem látszik :D

De a lyuk nem tűnik el, csak levegő marad ott. Tehát az egy kikaparatlan levegő, amit oxid borít...

Elküldve
  On 2015. 06. 23. at 17:53, daykiller írta:

Kémiatanár megmondta. Az fém. Szerkezete alapján még mindig az. Az alumínium is fém.

Nyilván hogy az hiszen az aluminium nem oxid, hanem elemi fém. A rozsda meg oxidállódott vas, tehát vas-oxid. Ha valamivel csinálsz valamit akkor nem marad ugyanaz. Adsz hozzá egy plussz elemet, kémiai reakcióba lép vele, megváltozik a szerkezete, tulajdonsága, és a neve is. :icon1:

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok !

hogyan lehet belső tető kárpitot kifeszíteni úgy mint régen volt mert elengedte a ragasztás vagy mi olyan most mint egy pokróc felülről:)

ne keljen tető kárpitot megbontani:)

Elküldve
  On 2015. 07. 11. at 20:25, lombi írta:

sziasztok !

hogyan lehet belső tető kárpitot kifeszíteni úgy mint régen volt mert elengedte a ragasztás vagy mi olyan most mint egy pokróc felülről:)

ne keljen tető kárpitot megbontani:)

Sajnos azt már sehogy sem lehet normálisan vissza ragasztani, ugyanis nem a ragasztás engedi el, hanem a kárpit hordozószivacsa porlad el és az engedi el. Ha normálisan akarod megcsinálni akkor új kárpit kell és megfelelő ragasztó.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok,

az ajtózsanérok nyikorgását zsírzással is meg lehet szüntetni? Van ez a két kupak a csapszeg tetején és alján. Na most én ezeket levettem és telenyomtam gépzsírral a csapszeget, de ugyanúgy nyikorog :P

Elküldve
  On 2015. 07. 14. at 4:43, Astra F Classic írta:

Sziasztok,

az ajtózsanérok nyikorgását zsírzással is meg lehet szüntetni? Van ez a két kupak a csapszeg tetején és alján. Na most én ezeket levettem és telenyomtam gépzsírral a csapszeget, de ugyanúgy nyikorog :P

Ha jól tudom a gyári felé van hasítva, olaj, WD-40 lehet könnyebben belemenne a lyuk és a stift közé. Vagy ki kell űtni, és megkenve visszarakni.

  • Like 1
Elküldve
  On 2015. 07. 14. at 5:16, zotya975 írta:

Ha jól tudom a gyári felé van hasítva, olaj, WD-40 lehet könnyebben belemenne a lyuk és a stift közé. Vagy ki kell űtni, és megkenve visszarakni.

Túljártam az eszén :) Visszatettem a kupakokat és az egyiken lévő lyukba betoltam egy szöget, ami így kinyomta a zsír egy részét a zsanérok mozgó részéhez. Már nem nyikorog :) Köszi!

Elküldve (edited)

Azt nem tudom, de nem forgásirányba van feltéve a gumi :goofy:

  On 2015. 07. 14. at 20:22, Greg_hun írta:

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

Módosítva : Bundee
Elküldve

Igen, köszi, tudok róla. Előző tulaj. 3 keréken jó, 1-en nem, így tették fel. 2 hét és jön a 4 új gumi.

  On 2015. 07. 14. at 21:00, Bundee írta:

Azt nem tudom, de nem forgásirányba van feltéve a gumi :goofy:

Elküldve
  On 2015. 07. 14. at 20:22, Greg_hun írta:

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

Szerintem ez attól függ kivel csináltatod. Nálam is hasonló a helyzet, nem is merem leszerelni a hátsó lökhárítót, de szedem ki a rozsdadarabokat az üregből de úgy látom még nincs kilyukadva. Jól látható, hogy itt is belülről rohadt ki. Először kilyukad a doblemez és a tankbetöltő körüli belső rész amit ha nem csináltatnak meg jól ezután állandóan ázik akár évekig a hátsó üreg, de beázhat a lámpától is meg felülről is. Mire a tulajdonosok észreveszik ha valaha egyáltalán észreveszik ezeket a problémákat rendszerint már túl késő és a korrózió már megette a lemezt. Az autó több mint 20 éves, ebben a korban erre már számítani kell. Egyébként ebben a korosztályban már mindegyik ilyen amelyik nem azt már javították vagy soha nem használták esőben, hóban, sárban.

Elküldve
  On 2015. 07. 14. at 21:36, Astra F Caravan írta:

Szerintem ez attól függ kivel csináltatod. Nálam is hasonló a helyzet, nem is merem leszerelni a hátsó lökhárítót, de szedem ki a rozsdadarabokat az üregből de úgy látom még nincs kilyukadva. Jól látható, hogy itt is belülről rohadt ki. Először kilyukad a doblemez és a tankbetöltő körüli belső rész amit ha nem csináltatnak meg jól ezután állandóan ázik akár évekig a hátsó üreg, de beázhat a lámpától is meg felülről is. Mire a tulajdonosok észreveszik ha valaha egyáltalán észreveszik ezeket a problémákat rendszerint már túl késő és a korrózió már megette a lemezt. Az autó több mint 20 éves, ebben a korban erre már számítani kell. Egyébként ebben a korosztályban már mindegyik ilyen amelyik nem azt már javították vagy soha nem használták esőben, hóban, sárban.

Vagy üregvédőzték...Van ott ugyan kivezető, de általában a 2 lemez közötti részen van gáz. A rohadások zöme a 2 lemez illesztésénél indul, mert azok a részek azok, ahol nincsen elég védelem, viszont a nedvesség könnyen bejut. A sárvédő ívek is dupla lemezelésűek, benzintank nyilás is 2 lemez összeillesztésénél van. Ha simán festett, alvázvédőzőtt felület lenne ott később rohadna meg, mint így.

Elküldve
  On 2015. 07. 14. at 20:22, Greg_hun írta:

Üdv mindenkinek.

A sötétlelkű rozsda újabb áldozata. El vagyok keseredve:

DNX1mKdO.jpg g0oTYdHR.jpg j4QJPUcX.jpg mdMSJdt1.jpg

Ha megveszem a javítóíveket, kb mennyi kasznis munkadíjra számíthatok?

nekem úgy tűnik ezt már foltozták, egyébként kellene lenne ott egy gyári liknak, amin a bejutott nedvesség kifolyik

(egy műanyag lukas dugó van benne)

Elküldve

Hello mindenki.
Olyan kérdésem lenne a levélfogó rácsdhoz honnan lehet rendelni gumit ami ráfekszik a szélvédőre és levezeti a vizet rajta.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.