Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv néktek,

sajnos beázik az autóm. Valahol a csomagtartó fölött nagy esőben csöpög a víz a rolóra. Hogy pontosan hol jön be azt nem tudom, de valószínűleg valami vízelvezető vagy tetőcsomagtartó rögzítésnél. Hogyan tudom leszedni a tetőről a műanyag csíkokat és a csomagtartót? Hol szokott ilyenkor bejutni a víz?

A műanyagot fel kell pattintani mondjuk egy rongyba tekert csavarhúzóval hogy ne sértsd meg a fényezést. Általában a tetősín csavarjai mellett jut be a víz, a tetőkárpit megbontása után férni hozzá. Úgy kell tömíteni, hogy ne zárd el teljesen a csatornát mert akkor nem jut le a víz hátrafelé.

1736598-20150203-Gccunr.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan kérdésem lenne hogy az F astra kapaszkodójának a mérete vajon megegyezik a a C Corsa-éval?? Azért érdekel mert it a fórumon találtam egy praktikus szemüvegtartó megoldást és érdekelne hogy lehet e ezt az Astrámban is megcsinálni.

Itt van a link: http://www.opelforum.hu/topic/1988-szemuvegtarto-tetokarpitra-kapaszkodo-helyett/?p=983516

Előre is köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan kérdésem lenne hogy az F astra kapaszkodójának a mérete vajon megegyezik a a C Corsa-éval?? Azért érdekel mert it a fórumon találtam egy praktikus szemüvegtartó megoldást és érdekelne hogy lehet e ezt az Astrámban is megcsinálni.

Itt van a link: http://www.opelforum.hu/topic/1988-szemuvegtarto-tetokarpitra-kapaszkodo-helyett/?p=983516

Előre is köszi a választ.

A linkelt hsz utáni első hozzászólásban ott a válasz. :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A műanyagot fel kell pattintani mondjuk egy rongyba tekert csavarhúzóval hogy ne sértsd meg a fényezést. Általában a tetősín csavarjai mellett jut be a víz, a tetőkárpit megbontása után férni hozzá. Úgy kell tömíteni, hogy ne zárd el teljesen a csatornát mert akkor nem jut le a víz hátrafelé.

Leszedtem a tetősint: http://imgbox.com/Qqnmror5

A gumitömítések látszólag hiányoznak, igazából rajtamaradtak a csavaron a sín alján. Itt ázott be, mert belül a környék itt rozsdás.

Ezt a gumit mivel szokás pótolni? http://imgbox.com/BhwsnERH Ha lehet kapni méretben hasonlót pl. vízvezeték szerelvényboltban, az szerintem megtenné.

Link to comment
Megosztás:

Leszedtem a tetősint: http://imgbox.com/Qqnmror5

A gumitömítések látszólag hiányoznak, igazából rajtamaradtak a csavaron a sín alján. Itt ázott be, mert belül a környék itt rozsdás.

Ezt a gumit mivel szokás pótolni? http://imgbox.com/BhwsnERH Ha lehet kapni méretben hasonlót pl. vízvezeték szerelvényboltban, az szerintem megtenné.

Az jó lesz, de rozsdás résszel is kezdeni kéne valamit. Arra kell figyleni, hogy a tömítés ne legyen sokkal nagyobb mint a régi, mert a víz ott folyik le hátra, ha elzárja a teljes csatornát az nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Az jó lesz, de rozsdás résszel is kezdeni kéne valamit. Arra kell figyleni, hogy a tömítés ne legyen sokkal nagyobb mint a régi, mert a víz ott folyik le hátra, ha elzárja a teljes csatornát az nem jó.

ugye ilyen csak a karavánon van? nem emléxem nekem vot—e mikor leszedte a kárpitot
Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, lekaparom, amennyire tudom (főleg belül van a tetőlemez és a merevítők között), lefestem és/vagy befújom üregvédővel, még nem tudom.

Lemértem a Caravan tetősín gumitömítéseit, hátha segít valakinek egy majdani beázásnál :)

Első felfogatásnál 3db csavar van, ide kell 3db 6mm/12mm-es gumialátét (belső/külső átmérő),

hátsó felfogatásnál 2db csavar van, ide 2db 8/14mm-es gumialátét kell.

Ha kicseréltem, majd írok, akár a GYiK-ba ha lehet, mert erről még netszerte sehol nem találtam infókat és szétszedési útmutatót.

Az jó lesz, de rozsdás résszel is kezdeni kéne valamit. Arra kell figyleni, hogy a tömítés ne legyen sokkal nagyobb mint a régi, mert a víz ott folyik le hátra, ha elzárja a teljes csatornát az nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, lekaparom, amennyire tudom (főleg belül van a tetőlemez és a merevítők között), lefestem és/vagy befújom üregvédővel, még nem tudom.

Lemértem a Caravan tetősín gumitömítéseit, hátha segít valakinek egy majdani beázásnál :)

Első felfogatásnál 3db csavar van, ide kell 3db 6mm/12mm-es gumialátét (belső/külső átmérő),

hátsó felfogatásnál 2db csavar van, ide 2db 8/14mm-es gumialátét kell.

Ha kicseréltem, majd írok, akár a GYiK-ba ha lehet, mert erről még netszerte sehol nem találtam infókat és szétszedési útmutatót.

Nem is tudtam hogy elöl 3 van...ott nem vettem le beázáskor, csak hátul és engedett annyit hogy cseréljem alatta a tömítést. Amikor le volt véve a kárpit meg nem figyeltem. :icon1: De a képeken tényleg látszik..

1742684-20150208-AIkodh.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan kérdésem lenne hogy az F astra kapaszkodójának a mérete vajon megegyezik a a C Corsa-éval?? Azért érdekel mert it a fórumon találtam egy praktikus szemüvegtartó megoldást és érdekelne hogy lehet e ezt az Astrámban is megcsinálni.

Itt van a link: http://www.opelforum.hu/topic/1988-szemuvegtarto-tetokarpitra-kapaszkodo-helyett/?p=983516

Előre is köszi a választ.

Ilyet mégis hol találtál? Iszonyat praktikusnak tűnik ez a szemüvegtok.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem ismer valaki olyan embert, aki 28ezer huf-nál olcsóbban újra tud húzni tetőkárpitot? Ki van szedve, de nem találtam, csak egy 8. kerületi kárpitost az előbbi ajánlattal. Az autó értékéhez képest kicsit túlzásnak tartom az összeget.

23 év után kiadni 28 ezer forintot, mert már olyan állapotban van a tetőkárpit? Mit gondoltál, hogy 5 ezerért megcsinálják? Erre inkább hadd ne válaszoljak kérlek.

Enyém 18 évesen már kezd lógni és nem sajnálom rá a 30 ezret sem, mert ez nem kopó alkatrész, hogy 10 ezer kilométerenként ennyit kelljen kiadnom rá.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem ismer valaki olyan embert, aki 28ezer huf-nál olcsóbban újra tud húzni tetőkárpitot? Ki van szedve, de nem találtam, csak egy 8. kerületi kárpitost az előbbi ajánlattal. Az autó értékéhez képest kicsit túlzásnak tartom az összeget.

Ez tényleg sokk, Próbáld megcsinálni magad 10.000-ből kijön.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem ismer valaki olyan embert, aki 28ezer huf-nál olcsóbban újra tud húzni tetőkárpitot? Ki van szedve, de nem találtam, csak egy 8. kerületi kárpitost az előbbi ajánlattal. Az autó értékéhez képest kicsit túlzásnak tartom az összeget.

Ha így nézed a benzin is drága bele.....

Én (is) magam csináltam. Mondjuk én nem is kerestem rá senkit.

Link to comment
Megosztás:

23 év után kiadni 28 ezer forintot, mert már olyan állapotban van a tetőkárpit? Mit gondoltál, hogy 5 ezerért megcsinálják? Erre inkább hadd ne válaszoljak kérlek.

Enyém 18 évesen már kezd lógni és nem sajnálom rá a 30 ezret sem, mert ez nem kopó alkatrész, hogy 10 ezer kilométerenként ennyit kelljen kiadnom rá.

Nézd, kevesebb mint 200k-ért vettem az autót, ehhez viszonyítva igen sok pénz, főleg hogy ehhez nekem kell ki-be szerelgetni. Honnan veszed, hogy 5 ezerért gondoltam megcsináltatni? Ha te a 18 éves kárpitra nem sajnálod, akkor az a te dolgod, nekem attól még brutál összeg. Nyilván ha ilyen mókára lenne 30k-m, nem Astrát vettem volna. Még akkoris, ha nem kopó alkatrész. Előbb újítom fel a fékrendszert ennyiből.

Valószínűleg az lesz, hogy én csinálom. Anyagár 10k, több helyen utánanéztem (kárpit+ragasztó), csak tudnám mi a t**öm kerül még majdnem 20 rugóba.

Link to comment
Megosztás:

Nézd, kevesebb mint 200k-ért vettem az autót, ehhez viszonyítva igen sok pénz, főleg hogy ehhez nekem kell ki-be szerelgetni. Honnan veszed, hogy 5 ezerért gondoltam megcsináltatni? Ha te a 18 éves kárpitra nem sajnálod, akkor az a te dolgod, nekem attól még brutál összeg. Nyilván ha ilyen mókára lenne 30k-m, nem Astrát vettem volna. Még akkoris, ha nem kopó alkatrész. Előbb újítom fel a fékrendszert ennyiből.

Valószínűleg az lesz, hogy én csinálom. Anyagár 10k, több helyen utánanéztem (kárpit+ragasztó), csak tudnám mi a t**öm kerül még majdnem 20 rugóba.

Így más. Nekem úgy csinálnák meg 30k-ért, hogy odaviszem és ők veszik ki és rakják vissza készen. Gyári alapanyaggal.

Link to comment
Megosztás:

Nézd, kevesebb mint 200k-ért vettem az autót, ehhez viszonyítva igen sok pénz, főleg hogy ehhez nekem kell ki-be szerelgetni. Honnan veszed, hogy 5 ezerért gondoltam megcsináltatni? Ha te a 18 éves kárpitra nem sajnálod, akkor az a te dolgod, nekem attól még brutál összeg. Nyilván ha ilyen mókára lenne 30k-m, nem Astrát vettem volna. Még akkoris, ha nem kopó alkatrész. Előbb újítom fel a fékrendszert ennyiből.

Valószínűleg az lesz, hogy én csinálom. Anyagár 10k, több helyen utánanéztem (kárpit+ragasztó), csak tudnám mi a t**öm kerül még majdnem 20 rugóba.

Bontóba nem néztél körül? Ritkán, de rá lehet akadni hibátlan darabra. Én majd tavasszal akaram megint újrahúzni, a kárpitanyag már megvan még ragasztót kell vennem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos ablakkal kapcsolatban lenne néhány elméleti kérdésem. Már jó ideje fontolgatom, hogy egyet beszerzek de még nem tisztázódott le bennem minden.

Valakinek tapasztalata elektromos ablak beszerelésnél? Mire kell figyelni, mi az amit plusszot be kell szerezni(néhány csavaron felül)?A Neten fellelhető szettek közül a vezetőoldali kapcsolópanel nem hinném, hogy belemegy az enyémbe, mert az enyém egy anyagból van, szétvágni meg nem akarom. A tükörállító helyére nem akarom beletenni, mert lehet egyszer még elektromos tükröm is lesz. Meg a gyáriak nem így találták ki. Erre valami megoldást tud valaki?

Ha lenne valamilyen megoldás a kapcsoló beszerelésére, a kárpitban maradó ablaktekerő lyukjával mit lehetne kezdeni?

Korábban a sofőr oldali ablakemelő szerkezetet cserélnem kellett, amit bontóban szereztem be. Az első körben kapott szerkezet nem passzolt 1-2 centi miatt, valami facelift előtti változat lehetett. Erről vannak tapasztalatok?

Előre is köszönöm a tippeket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos ablakkal kapcsolatban lenne néhány elméleti kérdésem. Már jó ideje fontolgatom, hogy egyet beszerzek de még nem tisztázódott le bennem minden.

Valakinek tapasztalata elektromos ablak beszerelésnél? Mire kell figyelni, mi az amit plusszot be kell szerezni(néhány csavaron felül)?A Neten fellelhető szettek közül a vezetőoldali kapcsolópanel nem hinném, hogy belemegy az enyémbe, mert az enyém egy anyagból van, szétvágni meg nem akarom. A tükörállító helyére nem akarom beletenni, mert lehet egyszer még elektromos tükröm is lesz. Meg a gyáriak nem így találták ki. Erre valami megoldást tud valaki?

Ha lenne valamilyen megoldás a kapcsoló beszerelésére, a kárpitban maradó ablaktekerő lyukjával mit lehetne kezdeni?

Korábban a sofőr oldali ablakemelő szerkezetet cserélnem kellett, amit bontóban szereztem be. Az első körben kapott szerkezet nem passzolt 1-2 centi miatt, valami facelift előtti változat lehetett. Erről vannak tapasztalatok?

Előre is köszönöm a tippeket!

Üdv..a kárpitnál vagy faragni kell vagy kell szerezni ablakemelős ajtókárpitot és áttenni a betétet. Fellül a faragott, allul az alapból emelős verzió:

1752702-20150217-MvZKEa.jpg

A faragot sem ronda ha be van már építve csak az látja a különbséget aki tudja mit keressen:

1752705-20150217-2IOizd.jpg

A lyuk helyére mehet például csővégzáró dugó, talán egy collos:

1752704-20150217-J6gpo7.jpg

Az emelő méretét passzolom, talán 3 ajtósból volt, vagy vectráé esetleg. Nem tudom hogy ez változott-e.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

"Az emelő méretét passzolom, talán 3 ajtósból volt, vagy vectráé esetleg. Nem tudom hogy ez változott-e. "

Az emelő f astra caravan-ból volt. A szeme előtt szedték ki a szerkezetet . És mégsem passzolt. Bár így utólag gondolkodva okos dolog lett volna az évjáratot megnézni.

A farigcsálós módszerhez valahogy nem fűlik a fogam, szóval majd nézegetek mintázatban passzoló kárpitot, csak lesz egyszer.

Elektromos szerkezetben is lehet látni többféle megoldást. Van amelyik fémházas, van amelyik műanyag borítású és a motor is máshogy áll. Lehet ennek valami jelentősége, vagy ebből a szempontból mindegy a kivitel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos ablakkal kapcsolatban lenne néhány elméleti kérdésem. Már jó ideje fontolgatom, hogy egyet beszerzek de még nem tisztázódott le bennem minden.

Valakinek tapasztalata elektromos ablak beszerelésnél? Mire kell figyelni, mi az amit plusszot be kell szerezni(néhány csavaron felül)?A Neten fellelhető szettek közül a vezetőoldali kapcsolópanel nem hinném, hogy belemegy az enyémbe, mert az enyém egy anyagból van, szétvágni meg nem akarom. A tükörállító helyére nem akarom beletenni, mert lehet egyszer még elektromos tükröm is lesz. Meg a gyáriak nem így találták ki. Erre valami megoldást tud valaki?

Ha lenne valamilyen megoldás a kapcsoló beszerelésére, a kárpitban maradó ablaktekerő lyukjával mit lehetne kezdeni?

Korábban a sofőr oldali ablakemelő szerkezetet cserélnem kellett, amit bontóban szereztem be. Az első körben kapott szerkezet nem passzolt 1-2 centi miatt, valami facelift előtti változat lehetett. Erről vannak tapasztalatok?

Előre is köszönöm a tippeket!

Igen van.

pop-szegecs, csatlakozók(ajtó-karosszéria közt), kapcsolási rajz, elektromos szereléshez szükséges dolgok, idő :evilgrin:

"Neten fellelhető szettek közül a...." - ha gyárira gondolsz bele lehet tenni, kárpit levesz belefarag

én neten lerestem megfelelő átméröjű műanyag dugót

nincs különbség face elötti meg utáni szerkezet közt (már fizikailag), esetleg a 3ajtósé más

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.