Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Mennyi víz volt nem lehet sima páralecsapódás? A lámpa hideg pont a kárpithoz képest a tetőn. De akár a kábel is elvezethette a vizet messzebbről, nem biztos hogy pont felette ázik be ha beázik.

Általában néhány csepp szokott lenni de az is teljesen össze-vissza módon. Volt, hogy több egymást követő felhőszakadás után sem volt semmi. Most a kocsi orral előre állt egy lejtőn lefelé és most egy kicsivel több is volt a lámpából távozó víz. Mint korábban irtam a tetőablak manuális mechanikájának a környékén éreztem nedvességet, ami a lámpa "felett" van a tetőablak irányában. A lámpa "alatt" a szélvédő irányában nem éreztem hasonlót. Ezért gondolom, hogy a víz valahonnan "felűlről" jön. Egyébként a tetőkárpiton egyáltatlán nem látható beázás nyoma, pedig a csepegést már tapasztalom vagy 2 éve.

Link to comment
Megosztás:

Általában néhány csepp szokott lenni de az is teljesen össze-vissza módon. Volt, hogy több egymást követő felhőszakadás után sem volt semmi. Most a kocsi orral előre állt egy lejtőn lefelé és most egy kicsivel több is volt a lámpából távozó víz. Mint korábban irtam a tetőablak manuális mechanikájának a környékén éreztem nedvességet, ami a lámpa "felett" van a tetőablak irányában. A lámpa "alatt" a szélvédő irányában nem éreztem hasonlót. Ezért gondolom, hogy a víz valahonnan "felűlről" jön. Egyébként a tetőkárpiton egyáltatlán nem látható beázás nyoma, pedig a csepegést már tapasztalom vagy 2 éve.

Igazából a legfelső rétege üvegszálas hát talán műgyantának lehet nevezni, lehet hogy nem is tud átázni fellülről.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a legfelső rétege üvegszálas hát talán műgyantának lehet nevezni, lehet hogy nem is tud átázni fellülről.

Beázásom már volt a tetőkorlát lábainál, tehát a kárpiton "átjön" a víz. A mostani történetet azzal egészíteném ki, hogy egy nagyobb fékezésnél a lámpa és a szélvédő közötti tetőkárpit darabon átütött a víz (közvetlenül a fékezés után, előtte ott nem volt), ami valószinűleg a lámpa felett valahol megállt és a fékezés hatására irányult oda.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

elkerülhetetlenné vált a tetőkárpiton a szövet visszaragasztása

van erre valami fortély?

egyáltalán mekkora macera kiszedni a kombi tetőkárpitját?, gondolom nem egy 10 perces meló

ragasztó sprayt vettem, állítólag mindkét felét be kell fújni és rányomkodni egy kicsi teddy hengerrel

köszi!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

elkerülhetetlenné vált a tetőkárpiton a szövet visszaragasztása

van erre valami fortély?

egyáltalán mekkora macera kiszedni a kombi tetőkárpitját?, gondolom nem egy 10 perces meló

ragasztó sprayt vettem, állítólag mindkét felét be kell fújni és rányomkodni egy kicsi teddy hengerrel

köszi!

Üdv, igazából amit látsz hogy fogja azt az összes műanyag elemet-kapaszkodót középról a két patentet ki kell szedni, az ajtó kéderekből én csak kifűztem és úgy már kijön. A B-oszlopnál leszedtem a biztonsági öv rögzítését is ugye csak utánna jött le a takaró elem. A 3-oldalsó ablaknál a burkolatnál fent patentek vannak, és mivel emlékeim szerint rátakar ezért ki kell szedni a roló sínt is. A ragasztást passzolom, nekem a pálma-büdösragasztó csak pár évig fogta, most szereztem másik anyagot de idén a hideg miatt már nem állok neki megint.

1665757-20141128-1IGIlh.jpg

A régi kárpit alatta szivacs van részben elporladva azt szerintem túrd le róla.

1665758-20141128-e4HI5A.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, igazából amit látsz hogy fogja azt az összes műanyag elemet-kapaszkodót középról a két patentet ki kell szedni, az ajtó kéderekből én csak kifűztem és úgy már kijön. A B-oszlopnál leszedtem a biztonsági öv rögzítését is ugye csak utánna jött le a takaró elem. A 3-oldalsó ablaknál a burkolatnál fent patentek vannak, és mivel emlékeim szerint rátakar ezért ki kell szedni a roló sínt is. A ragasztást passzolom, nekem a pálma-büdösragasztó csak pár évig fogta, most szereztem másik anyagot de idén a hideg miatt már nem állok neki megint.

A régi kárpit alatta szivacs van részben elporladva azt szerintem túrd le róla.

akkor levakarom amit le kell

én egy crc power stick nevű ragasztó sprayt vettem állítólag elég izmos anyag

szivacs helyett lehet habfóliát kellene felragasztani

minimum 2020ig van tervben a használata, szóval meg kell csinálni mert már bitang módon belóg mindenhol

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Üdv, igazából amit látsz hogy fogja azt az összes műanyag elemet-kapaszkodót középról a két patentet ki kell szedni, az ajtó kéderekből én csak kifűztem és úgy már kijön. A B-oszlopnál leszedtem a biztonsági öv rögzítését is ugye csak utánna jött le a takaró elem. A 3-oldalsó ablaknál a burkolatnál fent patentek vannak, és mivel emlékeim szerint rátakar ezért ki kell szedni a roló sínt is. A ragasztást passzolom, nekem a pálma-büdösragasztó csak pár évig fogta, most szereztem másik anyagot de idén a hideg miatt már nem állok neki megint.

A régi kárpit alatta szivacs van részben elporladva azt szerintem túrd le róla.

A B oszlop felső takaróját úgy is lehet ám, hogy feljebb állítod a biztonsági övet, aztán az a műanyag felfele elmozdítható és így alul kipattan az alsó takaróelemből. :) Utána meg öv vissza és le lehet mozgatni. :)

Link to comment
Megosztás:

kiszenvedtem a tetőkárpitot

aztán nézegetem hogy a tetőnél a merevítések "lógnak a levegőben" amikor készült tuti oda volt ragasztva valamilyen anyaggal mert a kárpit belsejére volt lepotyogva(formára mint a hegesztő salak)

érdemes a merevítő meg a tető közé nyomni egy kis sziloplasztot?

vajon a kárpitot ki lehetne mosni mosógépben? a "szép" fele elég retkes, a másik felén meg egy csomó elöregedett szivacs maradt

Link to comment
Megosztás:

kiszenvedtem a tetőkárpitot

aztán nézegetem hogy a tetőnél a merevítések "lógnak a levegőben" amikor készült tuti oda volt ragasztva valamilyen anyaggal mert a kárpit belsejére volt lepotyogva(formára mint a hegesztő salak)

érdemes a merevítő meg a tető közé nyomni egy kis sziloplasztot?

vajon a kárpitot ki lehetne mosni mosógépben? a "szép" fele elég retkes, a másik felén meg egy csomó elöregedett szivacs maradt

Szerintem a sziló nem jó megoldás mert ecetsavas, ha van valahol sérülés a festésen kikezdi a lemezt. Valami semleges hatású ragasztó kellene sikaflex, titán pölö. Egyszerűbb másik kárpitanyagot venni mint a régit kimosni.

Link to comment
Megosztás:

kiszenvedtem a tetőkárpitot

aztán nézegetem hogy a tetőnél a merevítések "lógnak a levegőben" amikor készült tuti oda volt ragasztva valamilyen anyaggal mert a kárpit belsejére volt lepotyogva(formára mint a hegesztő salak)

érdemes a merevítő meg a tető közé nyomni egy kis sziloplasztot?

vajon a kárpitot ki lehetne mosni mosógépben? a "szép" fele elég retkes, a másik felén meg egy csomó elöregedett szivacs maradt

sztem az tönkremegy ha kimosod, annak az egyik fele szivacsos(vagymi) ami ennyi idő alatt már málik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós f astra classic, sima csomagtérajtajára valahogy rá lehet tenni azt a fekete műanyag díszcsíkot, ami a rendszám alatt van?

Úgy néztem, hogy kis pöckökbe vannnak belepattintva a tartókonzoljai, ahol gyárilag rajta van, aztán a sima csomiajtóról meg ez hiányzik! Gondolom két oldalú ragasztóval nem az igazi, mert abba a műanyag csíkba kell belekapaszkodni, ha nyitnám az csomit, aztán hamar lejönne róla.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós f astra classic, sima csomagtérajtajára valahogy rá lehet tenni azt a fekete műanyag díszcsíkot, ami a rendszám alatt van?

Úgy néztem, hogy kis pöckökbe vannnak belepattintva a tartókonzoljai, ahol gyárilag rajta van, aztán a sima csomiajtóról meg ez hiányzik! Gondolom két oldalú ragasztóval nem az igazi, mert abba a műanyag csíkba kell belekapaszkodni, ha nyitnám az csomit, aztán hamar lejönne róla.

Sztem legegyszerűbb venni egy ugyanolyan színű ajtót, amin megvan ez a díszléc.

Link to comment
Megosztás:

levakartam a tetőkárpit "kemény" részéről a tönkrement habszivacsot, ilyen ragacsos morzsaként összeállt és le lehetett vakarni-söpörni

de alatta az az üvegszövet szerűség is full ragacs a maradéktól, ezt hogy lehet eltávolítani?

ledörzsölni nem lehet mert nincs rajta, csak ragacsos maradt

ha most erre ráfújom a ragasztót tuti elengedi mert a rajtamaradt ragacson lesz

csiszolni nem lehet olyan vékony az az anyag

esetleg valami oldószerrel áttörölgetni?

mi oldhatja a ragacsot ami nem bántja a többi részt?

van itthon:

izoprpil alkohol

féktisztító spray

würt uni tisztító (majdnem olyan mint a féktisztító valami nafta az alapanyag, jó zsíroldó)

Link to comment
Megosztás:

levakartam a tetőkárpit "kemény" részéről a tönkrement habszivacsot, ilyen ragacsos morzsaként összeállt és le lehetett vakarni-söpörni

de alatta az az üvegszövet szerűség is full ragacs a maradéktól, ezt hogy lehet eltávolítani?

ledörzsölni nem lehet mert nincs rajta, csak ragacsos maradt

ha most erre ráfújom a ragasztót tuti elengedi mert a rajtamaradt ragacson lesz

csiszolni nem lehet olyan vékony az az anyag

esetleg valami oldószerrel áttörölgetni?

mi oldhatja a ragacsot ami nem bántja a többi részt?

van itthon:

izoprpil alkohol

féktisztító spray

würt uni tisztító (majdnem olyan mint a féktisztító valami nafta az alapanyag, jó zsíroldó)

Talán az ipával lehetne megpróbálni, nekem úgy emlékszem nem ragadt amikor lejött a szivacs, spakli , szárazon szivacs dörzsi része meg talán csiszolópapírral is betámadtam. De ne öntsél rá túl sokat nehogy feloldja az egészet, inkább csak rongyot mártsál bele és óvatosan megpróbálni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

5 ajtós f astra classic, sima csomagtérajtajára valahogy rá lehet tenni azt a fekete műanyag díszcsíkot, ami a rendszám alatt van?

Úgy néztem, hogy kis pöckökbe vannnak belepattintva a tartókonzoljai, ahol gyárilag rajta van, aztán a sima csomiajtóról meg ez hiányzik! Gondolom két oldalú ragasztóval nem az igazi, mert abba a műanyag csíkba kell belekapaszkodni, ha nyitnám az csomit, aztán hamar lejönne róla.

Tudtommal ki kell fúrni a csomagtérajtót, ha fel akarod tenni azt a takarólemezt.

Link to comment
Megosztás:

kimostam a szövetet, egész jó lett össze sem ment, a megdöglött szivacs rész egész jól leoldódott róla(csal a széleken látszódik egy kicsit)

össze sem ment a mosásban meg se nyúlt, szóval kb jó lett

igaz nagyon átlátszó lett így szivacs nélkül, de úgy gondolom nem fog rontani az esztétikán ezen a majd 20 éves szekéren ;)

köszi mindenkinek a segítséget !!

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy vettem kompletten csomiajtót más színben, diszcsikkal, hogy majd átrakom az enyémre. Úgyhogy most valahogy meg kéne oldanom a felrakást, vagy marad így ahogy van.

Van az a kétoldalas, amivel föl lehet rakni. Nekem is az tartja az autó fekete elemeinek a nagyrészét. Díszlécragasztót keress. Magukat a műanyag talpakat ragaszd fel utána az ajtóra, és aztán pattinthatod rá a díszlécet. Kb 4 éve van a csomiajtóm alján a műanyag betét ragasztva, és eddig nem volt vele baj. A többi nem mérvadó, mert azokat évente leszedem :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.