Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vizzel hajtott autó > Elektrolízissel a jobb hatásfokért


Kacsero

Recommended Posts

Szerintem meg nyitok ide egy új támát! (ha tudok)

szerk.

Nem tudok. Nyisson már valaki egyet!

Vizzel hajtott autó vagy ilyesmi címmel. Elektrolízissel a jobb hatásfokért. Vagy. Plussz H2-t és O2-t az égéstérbe.

Erre gondoltál?

Tessék, itt a topik, lehet elemezni a dolgokat :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

Akkor ide jöhetnek a tapasztalatok a vizes dolgokkal kalcsolatban.

Próbálok pár linket berakni amik eddig szóba jöttek.

http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=184

http://fenykapu.free-energy.hu/

3 és fél hónapos kísérletezés és 5000 km van mögöttem.

A készülék a vízbontás elvén működik az akkumulátor feszültségéről. Megkell keresni a a lehető legnagyobb vákuumot a szívó rendszerben (NEM A FÉKCSŐBE!) és oda jó bekötni. Minden robbanó motornál működik, dízelnél is, Zsigulinál is. Csak az egyes motortípusoknál meg kell találni a legmegfelelőbb gáz oldali bekötést, és ha befecskendezéses a motor, akkor kell még egy kis elektronikus beavatkozó is. A kocsi vezérlő elektronikája (ECU) érintetlen marad.

Én most jutottam el a számomra már elfogadható kivitelig, ezután a gyerekeim Astrájába szerelem be, amelyikből az egyik hengerenkénti befecskedezős 1,4-es, a másik központi 1,6-os. Ha minden tapasztalatom összejön, közzéteszem. Ja, és még kap tőlem egyet az egyik barátom, akinek dízel Hunday-a van. Szóval gyűjtöm a tapasztalatokat jelenleg.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen!

Akkor ide jöhetnek a tapasztalatok a vizes dolgokkal kalcsolatban.

Próbálok pár linket berakni amik eddig szóba jöttek.

http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=184

http://fenykapu.free-energy.hu/

Az elektrolízis az iskolai kémia órákra visszaemlékezve a víz Hirdogén és Oxigénre bontásáról szól, ahol a durranógázt használjuk benzin helyett robbanóanyagnak.

A vízbefecskendezésnek főleg feltöltős motoroknál van értelme (szeritnem a turbós topikban volt szó róla), ahol maga az üzemanyag ugyanaz, mint eddíg (pl. benzin), csak a vízbefecskendezéssel növekszik a kompresszió és a hőterhelésre is kedvezően hat.

Biztos, hogy nem voltam szakszerű a leírással és könnyen belém lehet kötni, de ha már elektrolízisről beszélünk, akkor ne keverjük ide a vízbefecskendezést, mert ez a kettő két különböző dolog. Szerintem még így az elején el kéne dönteni ez milyen topik :D

Link to comment
Megosztás:

csak a vízbefecskendezéssel növekszik a kompresszió

Vízbefecskendezés használatával nagyobb kompresszió alkalmazható.

Biztos, hogy nem voltam szakszerű a leírással és könnyen belém lehet kötni...

:D

Amúgy igaz, ez két különböző téma, viszont bőven beférne a topikba mindkettő csak a címet kellene megváltoztatni.

Link to comment
Megosztás:

Vízbefecskendezés használatával nagyobb kompresszió alkalmazható.

Helyesen: vízbefecskendezéssel növekszik a végnyomás az égéstérben, ugyanis a vízpára nem olyan

jól összenyomható, mint az üzemanyag-levegő keverék :D Erre szokták azt mondani, hogy nagyobb

lesz a kompresszió :D

Link to comment
Megosztás:

Helyesen: vízbefecskendezéssel növekszik a végnyomás az égéstérben, ugyanis a vízpára nem olyan

jól összenyomható, mint az üzemanyag-levegő keverék B) Erre szokták azt mondani, hogy nagyobb

lesz a kompresszió :P

Jóvanna... mondtam, hogy tudom, hogy rosszul fogalmaztam, nem az a lényeg ;)

Tőlem elfér egy topikban, végül is nem egy szétoffolt topik létezik már... :D B) :D

Link to comment
Megosztás:

Helyesen: vízbefecskendezéssel növekszik a végnyomás az égéstérben, ugyanis a vízpára nem olyan

jól összenyomható, mint az üzemanyag-levegő keverék :P Erre szokták azt mondani, hogy nagyobb

lesz a kompresszió :D

Akkor ez is. :D De javítja a porlasztást és bizonyos mértékű belső hűtést is ad -> csökken az öngyulladási hajlam -> növelhető a kompresszió.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki segítsen!

Ki tudja átalakítani az autót vízhajtásúvá?!

S.O.S

e-mail: ttkk@freemail.hu erre a címre írhattok, mert nem mindig tudok feljönni erre az oldalra.

Köszi :D

Vízhajtásúvá szerintem senki... Hidrogénes kocsi is elég kevés van, azok is csak teszt fázisban. :D

Ez a topic nem arról szól hogy a kocsi teljesen vízzel működik, hanem arról hogy a benzin mellé fecskendeznek vizet is a hengerekbe.

Legalábbis ha jól értelmeztem a témát.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Szevasztok!

Én ugyan nem Opelos vagyok, de injektoros gépbe oldottam meg a víz befecskendezést.

Ez egy külön tartályon keresztül kapja a vízet a levegő szívótorkán keresztül. Természetesen egy finom düznivel apró részenként. Egyenlőre még csak kísérleti a stádium.

A teljesítmény úgy tűnik - különösen a magasabb fordulatszám tartományban - megnőtt, ellenben a fogyasztás kb 1 literrel kevesebb. Ami még - mások számára meghökkentőbb lehet és - érdekes, hogy E85-el (etanollal) járok.

Ha még érdekes a téma másoknak akkor írjatok.

Link to comment
Megosztás:

Válaszok még nincsennek, de kérdés annál több.

A gépkocsi egy Suzuki Baleno. Sok kísérlet fut rajta egy időben, ezért a kérdések is érdekesek lehetnek. Először is mindenfajta átalakítás nélkül E85 üzemanyaggal közlekedem. Pontosabban E85-t kevertem 95-os benzinnel. 40 literhet 10 liter benzin. Ezt tudta a gépem kezelni, azonban a fogyasztás a megszokott 7.3 - 7.5-ről 8.5 -re nőtt. A teljesítmény nőtt kb a fogyasztással arányosan.

Ezt követően desztillált vizet tettem az üzemanyag tartályba. 1 tankhoz 1.5 liter. (Még mielőtt kérdeznétek: a víz oldódik az etanolban. Az etanol és víz keverék oldódik a benzinnel. Így működőképes. Csak benzinnél nem így működik). Ekkor tapasztaltam egy kis teljesítmény visszaesést az alacsony 2000- 2200 fordulatszám tartományban. A fogyasztás viszont 7.8 literre eset le. A magas fordulatszám tartományban olyan mintha megnőtt volna a teljesítmény. Ezt még nem mértem.

Ezt követően a befecskendezős rendszert probáltam ki. (pontosabban probálom) Jelenleg még a beállításokkal küzdök. Ugyanúgy megmaradt az alacsony fordulatszámon a teljesítmény csökkenés és a magas fordulatszámon a növekedés (?).

Pluszban betettem még egy sport légszűrőt is. Ezzel a levegő tartalmat is növeltem. Lehet, hogy kevés az üzemanyag és ezért van a teljesítmény csökkenés. A fogyasztást csak pár nap múlva fogom megtudni.

Egyenlőre itt tart. A motor károsodásától nem tartok. Ami a nép (olajipar) nyelve alapján károsítaná (az etanol) az csak eddig javított a gépen. Eddig több mint 11.000 km-t hajtottam a gépbe.

Egyenlőre ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Válaszok még nincsennek, de kérdés annál több.

A gépkocsi egy Suzuki Baleno. Sok kísérlet fut rajta egy időben, ezért a kérdések is érdekesek lehetnek. Először is mindenfajta átalakítás nélkül E85 üzemanyaggal közlekedem. Pontosabban E85-t kevertem 95-os benzinnel. 40 literhet 10 liter benzin. Ezt tudta a gépem kezelni, azonban a fogyasztás a megszokott 7.3 - 7.5-ről 8.5 -re nőtt. A teljesítmény nőtt kb a fogyasztással arányosan.

Ezt követően desztillált vizet tettem az üzemanyag tartályba. 1 tankhoz 1.5 liter. (Még mielőtt kérdeznétek: a víz oldódik az etanolban. Az etanol és víz keverék oldódik a benzinnel. Így működőképes. Csak benzinnél nem így működik). Ekkor tapasztaltam egy kis teljesítmény visszaesést az alacsony 2000- 2200 fordulatszám tartományban. A fogyasztás viszont 7.8 literre eset le. A magas fordulatszám tartományban olyan mintha megnőtt volna a teljesítmény. Ezt még nem mértem.

Ezt követően a befecskendezős rendszert probáltam ki. (pontosabban probálom) Jelenleg még a beállításokkal küzdök. Ugyanúgy megmaradt az alacsony fordulatszámon a teljesítmény csökkenés és a magas fordulatszámon a növekedés (?).

Pluszban betettem még egy sport légszűrőt is. Ezzel a levegő tartalmat is növeltem. Lehet, hogy kevés az üzemanyag és ezért van a teljesítmény csökkenés. A fogyasztást csak pár nap múlva fogom megtudni.

Egyenlőre itt tart. A motor károsodásától nem tartok. Ami a nép (olajipar) nyelve alapján károsítaná (az etanol) az csak eddig javított a gépen. Eddig több mint 11.000 km-t hajtottam a gépbe.

Egyenlőre ennyi.

etanolt én is tankolok a párom off autójába tisztán.fogyi 7.7 liter lett sok dugóval,1.5 16v mazda.

a viztöl nem megy tönkre az ac.olvastam a hunflexes oldalon,hogy nem biztos hogy jó neki.kisebb a kenőképessége mint a benzinnek és még ha adsz hozzá vizet is még rosszabb a kenőképesség.

én ettől félek csak,egy ac csere nem hiányzik.

valamilyen el alapján csinálod,vagy csak uccu neki és meglátjuk mi lessz.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...
Válaszok még nincsennek, de kérdés annál több.

A gépkocsi egy Suzuki Baleno. Sok kísérlet fut rajta egy időben, ezért a kérdések is érdekesek lehetnek. Először is mindenfajta átalakítás nélkül E85 üzemanyaggal közlekedem. Pontosabban E85-t kevertem 95-os benzinnel. 40 literhet 10 liter benzin. Ezt tudta a gépem kezelni, azonban a fogyasztás a megszokott 7.3 - 7.5-ről 8.5 -re nőtt. A teljesítmény nőtt kb a fogyasztással arányosan.

Ezt követően desztillált vizet tettem az üzemanyag tartályba. 1 tankhoz 1.5 liter. (Még mielőtt kérdeznétek: a víz oldódik az etanolban. Az etanol és víz keverék oldódik a benzinnel. Így működőképes. Csak benzinnél nem így működik). Ekkor tapasztaltam egy kis teljesítmény visszaesést az alacsony 2000- 2200 fordulatszám tartományban. A fogyasztás viszont 7.8 literre eset le. A magas fordulatszám tartományban olyan mintha megnőtt volna a teljesítmény. Ezt még nem mértem.

Ezt követően a befecskendezős rendszert probáltam ki. (pontosabban probálom) Jelenleg még a beállításokkal küzdök. Ugyanúgy megmaradt az alacsony fordulatszámon a teljesítmény csökkenés és a magas fordulatszámon a növekedés (?).

Pluszban betettem még egy sport légszűrőt is. Ezzel a levegő tartalmat is növeltem. Lehet, hogy kevés az üzemanyag és ezért van a teljesítmény csökkenés. A fogyasztást csak pár nap múlva fogom megtudni.

Egyenlőre itt tart. A motor károsodásától nem tartok. Ami a nép (olajipar) nyelve alapján károsítaná (az etanol) az csak eddig javított a gépen. Eddig több mint 11.000 km-t hajtottam a gépbe.

Egyenlőre ennyi.

No, tőled se sokat tudtunk meg július óta!

Különben nem ajánlom, hogy több kísérletet végezz egyidőben az autódon, mert akkor sosem tudod meg, hogy egy változtatásnak milyen hatása van az egészre.

Egyszerre mindíg csak egy dolgot szabad megváltoztatni. Ez szabály! ... és mindent mérni és dokumentálni kell!

Link to comment
Megosztás:

No, tőled se sokat tudtunk meg július óta!

Különben nem ajánlom, hogy több kísérletet végezz egyidőben az autódon, mert akkor sosem tudod meg, hogy egy változtatásnak milyen hatása van az egészre.

Egyszerre mindíg csak egy dolgot szabad megváltoztatni. Ez szabály! ... és mindent mérni és dokumentálni kell!

Bocsi csak el is felejtettem ezt az oldalt.

A helyzet az, hogy szeptember közepéig annyit jutottam előre a víz tekintetében, hogy kisegítő berendezés kell, mely nyomás alatt porlasztja be a meghatározott víz mennyiséget és 2200 ford. szám felett kapcsol be. Mivel közben más dolgom is van, ezért az anyag beszerzést (ablakmosó szivattyú és féklámpa kapcsoló) beszerzését későbbre halasztottam. Mivel meg a hideg is beütött ezt majd csak márciusban folytatom.

Egyébként a kocsi azóta is remekül üzemel. Az AC bírta és bírja a képzést. Jelenleg pár száz km múlva elérem a 20.000 km-t.

Egyébként az aranyszabályt betartom. A több dolog egyidejű futtatása nem szó szerint értendő. Pusztán a leírást megkönnyítendő.

Egyébként az etanolt is jól bírja a kocsi. Esetleg amivel még javítani lehet a hatásfokon az a lambda szonda kicserélése és befolyásolása.

Most télen egyértelmű, hogy kb 1/3-as arányban fogom üzemeltetni.

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...

Elolvastam a belinkelt doksit, hogy miért is jó ez és az jutott eszembe, hogy a motorhűtésen meg a légtömegnövelésen kívül a többi dologra (van még bőven) nem az EGR van kitalálva? Tehát : -emissziójavítás, lángfrontsdebesség-csökkentés, fogyicsökkentés.

Egyébként az elmúlt hét esős időjárásában én is észrevettem, hogy esőben jobban megy a gép. Most egy hétig kb. olyan volt az idő, hogy napos, meleg, de minden délután volt egy derült égből kitörő felhőszakadás, ami úgy ment, ahogy jött - hirtelen. Ez azért volt jó, mert sok esetben menet közbenre estek ezek a váltások. Ilyenkor azt vettem észre, hogy amint eleredt, egyből érezhető volt, hogy megjön az ereje, aztán meg ahogy elállt, megintcsak azonnal visszaesett. Az első jelenséget még lehet azzal magyarázni, hogy az eső hirtelen lehűtötte a levegőt, ami sűrűbb lett, de a másodikat nem, mert amikor eláll az eső, a hőm. nem nő meg ugrásszerűen. Tehát a levegő víztartalmának mégiscsak lehet befolyása.

Még annyit, hogy felesben E85-tel járok, aminek van egy kis teljesítménycsökkentő hatása, tehát a növekedést könnyű észrevenni <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.