Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Na, egy kicsit szerelgettem ma is és a következőket tapasztaltam:

- 3-as, 4-es henger gyertyakábelei kukák. Ugyanis végtelen nagy az ellenállásuk

- gyertyák jók

- 1-es és 3-as henger injektorai leheletnyit eresztenek. Legalábbis egy nagyon pici lé átjött, 1 percnyi szivattyú működtetésre

- vezérlés tökéletesen jelen van

- a főtengelyszíjtárcsa szintén jelen van

- hőmérséklet jeladók megfelelő értékeket mutatnak

- számítógéppel megnéztem a lambda-szonda jelét és az is jó

Ezek után próbából feltettünk rá apám Astrájából két kábelt, amiknek jók az ellenállás értékei. De a visszadurranás és rángatás megmaradt. Még csak kevesebb sem lett.

Megforgattam kicsit a falun kívül, de 3-ban is kiforgott 110-ig, ahol már 6000 fordult a motor. Egészen 140-ig nyomattam 4-ben. Szal megy mint bolond, de kis fordulaton nagy gáznál rángat mint a fene. Ha finoman nyomom a gázt, akkor szépen megy...De azt hiszem nem így kellene neki lennie.

Most, hogy nem vagyok otthon még gondoltam arra, hogy ki kellett volna próbálni átrakni a MAP szenzort az apáméról, hátha az a ludas...

De lassan kifogyok az ötletekből.

Tegyél bele 4 új GM gyertyát.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

DIS kockád rendben van?

MIL lámpa?

Elméletileg a DIS rendben van. Ha gond lenne vele, akkor lehetne a motort tiltásig pörgetni?? De nem három hengerezik. Alapjáraton néha néha alig észrevehetően megdöccen.

3 db hiba kódom van:

-1231 (az átalakító miatt)

-0400 a lezárt EGR szelep miatt

-0110 mert lehúzott léghőmérséklet érzékelővel és levett levegőcsővel való kipróbálás miatt

Ja és ez elmúlt egy évben kb 10.000 km-t mentem. Csak a gyertyák kora miatt írom.

Link to comment
Megosztás:

Még nézelődni kellene a gyújtás környékén, mert az 1-1 berántás gyújtáskihagyás lehet... bár az injektorok áteresztése is okozhat

abban a két hengerben olyan dús keveréket, amiben elégtelen az égés. Ezeket kellene sorban rendbe szedni, ellenőrizni. A kábelek

pl nem csak ellenállásra kell jó legyenek, hanem szigetelésre is, az is nagyon fontos. Ha nem jól szigetel (pl hajszálrepedések vannak

a kábel külszínen), akkor ott áthúz láthatatlanul valamilyen testpotenciál felé.

Link to comment
Megosztás:

Még nézelődni kellene a gyújtás környékén, mert az 1-1 berántás gyújtáskihagyás lehet... bár az injektorok áteresztése is okozhat

abban a két hengerben olyan dús keveréket, amiben elégtelen az égés. Ezeket kellene sorban rendbe szedni, ellenőrizni. A kábelek

pl nem csak ellenállásra kell jó legyenek, hanem szigetelésre is, az is nagyon fontos. Ha nem jól szigetel (pl hajszálrepedések vannak

a kábel külszínen), akkor ott áthúz láthatatlanul valamilyen testpotenciál felé.

Tudom, nem a legjobb eljárás, de menet közben tapogattam és mozgattam a gyertyakábeleket és szerencsére egyik sem vágott földhöz! :D

Van egy dolog, amire még gondolok. De lehet hülyeség.

Olyan nem lehet, hogy az injektor(ok)ban elfáradt a rugó és nem tud olyan gyorsan visszaugrani a benne lévő tű, mint ahogyan kellene neki?

Akkor hiába látok megfelelő nyitási időket a logban, ha fizikailag nem akkor zár, amikor kellene...

Vettem egy injektort a közeli bontóban, amit úgy adtak, hogy X14XE motorhoz való. (Tudom, mind a négyet meg kellett volna...)

De csak otthon derült ki, hogy Corsa/Tigra injektor. Legalább fél centivel hosszabb a befecskendező vége, mint az enyémben lévőnek.

Ezekkel lehetne helyettesíteni az enyémeket? Okozna gondot? Persze az összeset cserélném...

Link to comment
Megosztás:

A gyertyák szépek, a kábeleket még azért nem ártana átnézni... ez a fogdosós módszer nem az igazi, attól még lehet rossz.

Olcsó megoldásként lehet azt csinálni, hogy egy vezeték blankolt végét áthurkolod a kábelen, majd végighúzod lassan, miközben jár

a motor (előtte kiszeded a tartókból, hogy végig lehessen húzni teljesen). A másik vége természetesen akku negatívra legyen kötve.

Ezzel a szigetelést meg tudod nézni.

Injektorból semmiképpen ne használj olyat, ami nem hozzá való. Színkódja, termékszáma egyezzen. Amúgy nem a rugó szokott

fáradni, hanem a tű kopik, illetve ha tele van a szűrő (van benne belül), akkor az is gondot okozhat.

Link to comment
Megosztás:

Most hétvégén voltam a járgánnyal egy hosszabb távon(550 km) és ahogy engedte a helyzet 100-110es tempóval nyomtam neki.

Hazafelé úton már kevesebb rángatást vettem észre. Nem szűnt meg teljesen, csak csökkent.

Lehet, hogy mostanság valami ratyi üzemanyagot fogtam ki. Ráadásul keveset is megyek egy hónapban. Kb 3-400 km-t.

Na majd még kiderül mi lehet...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Megszűnt a rángatás. Csak rábírtam magam, hogy hallgassak az okosabbakra és vettem egy szett gyertyakábelt.

A biztonság kedvéért ott helyben megmértem az ellenállásukat. Mind jó volt. Beleraktam a kocsiba és láss csodát, megszűnt a rángatás.

A szett 3000 volt.

Most már öröm és boldogság van! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva.

Max 50%.-ban próbáld... de én a helyedben várnék egy kicsit még, mert a generál hibáknak előbb ki kéne jönnie, különben

majd minden az E85-re lesz fogva ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva.

Lettek cserélve dugók is vagy csak gyűrűsort kapott?

Mert új gyűrűk régi dugókkal (kopott gyűrűvel a dugó palást is kopik) jó kis traktorhangot fognak csinálni alapjáraton hidegen,mert billegni fognak a hengerben és a palást kicsit kotyogni fog,míg be nem melegszik és kisebb nem lesz a hézag a dugó palást és a hengerfal között.

Link to comment
Megosztás:

Lettek cserélve dugók is vagy csak gyűrűsort kapott?

Mert új gyűrűk régi dugókkal (kopott gyűrűvel a dugó palást is kopik) jó kis traktorhangot fognak csinálni alapjáraton hidegen,mert billegni fognak a hengerben és a palást kicsit kotyogni fog,míg be nem melegszik és kisebb nem lesz a hézag a dugó palást és a hengerfal között.

Szerintem ez benzinnél is előfordul... :D Max előbb bemelegszik, mert a benzin "melegebben" ég mint az etanol... Én legalábbis így tudom... Az meg, hogy hidegen mekkora a hézag a dugó és a hengerfal között csaknem attól függ hogy mi van a tankban... :D

Amúgy tényleg csak gyűrűk lettek cserélve, dugóra nemvolt már zsé, meg akkorát nem kottyantak... :D

Link to comment
Megosztás:

Off

Nem is az e85-re reagáltam csak a generálra.

Nekem is csak gyűrűk lettek cserélve,mert annyira nem kotyogtak.

Hidrotőkék nekem is szóltak,azt megoldottam,de így miután elcsendesedtek a tőkék hidegen lehet hallani a dugók billegéséből adódó "dízeles" hangot alapjáraton. :goofy:

Nálam is csak a két középső adja a hangot,mert leszedem a pipát rólunk,akkor nincs hang.

Lehet szerencséd volt és egyik dugó sem kopott meg annyira,hogy billegjen.

Legközelebb nem küzdök generállal,bontott kipróbálható motort veszek. ON

Link to comment
Megosztás:

Jogos... Ennek az autónak valamikor előző életében vezérmüszíj szakadása volt és az egyik dugó is cserés volt, ez a szétszedéskor derült ki... :S

Mivel oldottad meg a hidrotőkéket? Hígabb olaj pl?

Kottyanik persze, >270 ezer kilométerrel (ami az órába van), nem is csodálkozom rajta... :D

Én olajnyomás hiba miatt vittem szerelőhöz, aztán generál lett belőle... Próbáltam cserés motort keresni, de valahogy nem sok C16SE-s blokkot találtam... :S

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.