J0hnny Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Na, egy kicsit szerelgettem ma is és a következőket tapasztaltam: - 3-as, 4-es henger gyertyakábelei kukák. Ugyanis végtelen nagy az ellenállásuk - gyertyák jók - 1-es és 3-as henger injektorai leheletnyit eresztenek. Legalábbis egy nagyon pici lé átjött, 1 percnyi szivattyú működtetésre - vezérlés tökéletesen jelen van - a főtengelyszíjtárcsa szintén jelen van - hőmérséklet jeladók megfelelő értékeket mutatnak - számítógéppel megnéztem a lambda-szonda jelét és az is jó Ezek után próbából feltettünk rá apám Astrájából két kábelt, amiknek jók az ellenállás értékei. De a visszadurranás és rángatás megmaradt. Még csak kevesebb sem lett. Megforgattam kicsit a falun kívül, de 3-ban is kiforgott 110-ig, ahol már 6000 fordult a motor. Egészen 140-ig nyomattam 4-ben. Szal megy mint bolond, de kis fordulaton nagy gáznál rángat mint a fene. Ha finoman nyomom a gázt, akkor szépen megy...De azt hiszem nem így kellene neki lennie. Most, hogy nem vagyok otthon még gondoltam arra, hogy ki kellett volna próbálni átrakni a MAP szenzort az apáméról, hátha az a ludas... De lassan kifogyok az ötletekből. Tegyél bele 4 új GM gyertyát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 Tegyél bele 4 új GM gyertyát. 1 éves GM-ek vannak benne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 1 éves GM-ek vannak benne... DIS kockád rendben van? MIL lámpa? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus20, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2012 DIS kockád rendben van? MIL lámpa? Elméletileg a DIS rendben van. Ha gond lenne vele, akkor lehetne a motort tiltásig pörgetni?? De nem három hengerezik. Alapjáraton néha néha alig észrevehetően megdöccen. 3 db hiba kódom van: -1231 (az átalakító miatt) -0400 a lezárt EGR szelep miatt -0110 mert lehúzott léghőmérséklet érzékelővel és levett levegőcsővel való kipróbálás miatt Ja és ez elmúlt egy évben kb 10.000 km-t mentem. Csak a gyertyák kora miatt írom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Még nézelődni kellene a gyújtás környékén, mert az 1-1 berántás gyújtáskihagyás lehet... bár az injektorok áteresztése is okozhat abban a két hengerben olyan dús keveréket, amiben elégtelen az égés. Ezeket kellene sorban rendbe szedni, ellenőrizni. A kábelek pl nem csak ellenállásra kell jó legyenek, hanem szigetelésre is, az is nagyon fontos. Ha nem jól szigetel (pl hajszálrepedések vannak a kábel külszínen), akkor ott áthúz láthatatlanul valamilyen testpotenciál felé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Még nézelődni kellene a gyújtás környékén, mert az 1-1 berántás gyújtáskihagyás lehet... bár az injektorok áteresztése is okozhat abban a két hengerben olyan dús keveréket, amiben elégtelen az égés. Ezeket kellene sorban rendbe szedni, ellenőrizni. A kábelek pl nem csak ellenállásra kell jó legyenek, hanem szigetelésre is, az is nagyon fontos. Ha nem jól szigetel (pl hajszálrepedések vannak a kábel külszínen), akkor ott áthúz láthatatlanul valamilyen testpotenciál felé. Tudom, nem a legjobb eljárás, de menet közben tapogattam és mozgattam a gyertyakábeleket és szerencsére egyik sem vágott földhöz! :D Van egy dolog, amire még gondolok. De lehet hülyeség. Olyan nem lehet, hogy az injektor(ok)ban elfáradt a rugó és nem tud olyan gyorsan visszaugrani a benne lévő tű, mint ahogyan kellene neki? Akkor hiába látok megfelelő nyitási időket a logban, ha fizikailag nem akkor zár, amikor kellene... Vettem egy injektort a közeli bontóban, amit úgy adtak, hogy X14XE motorhoz való. (Tudom, mind a négyet meg kellett volna...) De csak otthon derült ki, hogy Corsa/Tigra injektor. Legalább fél centivel hosszabb a befecskendező vége, mint az enyémben lévőnek. Ezekkel lehetne helyettesíteni az enyémeket? Okozna gondot? Persze az összeset cserélném... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Milyen színűek a gyertyák? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 Milyen színűek a gyertyák? Ilyenek: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 3hengeres? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus21, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2012 3hengeres? :D Nem, csak a negyedikről nem készült kép...addig azzal az eggyel pötyögött a gép... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus22, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2012 A gyertyák szépek, a kábeleket még azért nem ártana átnézni... ez a fogdosós módszer nem az igazi, attól még lehet rossz. Olcsó megoldásként lehet azt csinálni, hogy egy vezeték blankolt végét áthurkolod a kábelen, majd végighúzod lassan, miközben jár a motor (előtte kiszeded a tartókból, hogy végig lehessen húzni teljesen). A másik vége természetesen akku negatívra legyen kötve. Ezzel a szigetelést meg tudod nézni. Injektorból semmiképpen ne használj olyat, ami nem hozzá való. Színkódja, termékszáma egyezzen. Amúgy nem a rugó szokott fáradni, hanem a tű kopik, illetve ha tele van a szűrő (van benne belül), akkor az is gondot okozhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Most hétvégén voltam a járgánnyal egy hosszabb távon(550 km) és ahogy engedte a helyzet 100-110es tempóval nyomtam neki. Hazafelé úton már kevesebb rángatást vettem észre. Nem szűnt meg teljesen, csak csökkent. Lehet, hogy mostanság valami ratyi üzemanyagot fogtam ki. Ráadásul keveset is megyek egy hónapban. Kb 3-400 km-t. Na majd még kiderül mi lehet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Nekem is most omegán gyújtókábel... bírta 18 évig a gyári :) Gyertyacserénél vettük észre, hogy a szigetelés sérült, és mivel meg is lett piszkálva, már érezhető is. Most indul a vadászat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember8, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2012 Sziasztok. Megszűnt a rángatás. Csak rábírtam magam, hogy hallgassak az okosabbakra és vettem egy szett gyertyakábelt. A biztonság kedvéért ott helyben megmértem az ellenállásukat. Mind jó volt. Beleraktam a kocsiba és láss csodát, megszűnt a rángatás. A szett 3000 volt. Most már öröm és boldogság van! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember9, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2012 3000? Bontott gyári? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember10, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2012 3000? Bontott gyári? Igen. Egy Tigra X14XE motorról vettük le a bontóban... :) De, hogy az a motor milyen nehézkesen szerelhető az Astrában lévőhöz képest... El akartam hozni a fojtószelep-potmétert is, de az kb félóra szerelés lett volna és már zárásig nem volt rá idő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Szeptember19, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2012 Üdv.! Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember19, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2012 Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva. Max 50%.-ban próbáld... de én a helyedben várnék egy kicsit még, mert a generál hibáknak előbb ki kéne jönnie, különben majd minden az E85-re lesz fogva ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember19, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2012 Üdv.! Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva. 50-50ben simán megy vele, de sokat veszt az erejéből. Amúgy a kartácsnak igaza van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember20, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2012 Üdv.! Én is kipróbálnám az etanolt, csak nemtudom hogyan merjem először... Milyen arányban, stb. Az autó Astra F C16SE, most lett generálozva. Lettek cserélve dugók is vagy csak gyűrűsort kapott? Mert új gyűrűk régi dugókkal (kopott gyűrűvel a dugó palást is kopik) jó kis traktorhangot fognak csinálni alapjáraton hidegen,mert billegni fognak a hengerben és a palást kicsit kotyogni fog,míg be nem melegszik és kisebb nem lesz a hézag a dugó palást és a hengerfal között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Kipróbáltam, 50-50 megvolt, szerintem több is volt az etanol, és csak annyit vettem észre, hogy alkoholos a kipuffogógáz :D se lambda, semmi egyéb, 1300 km van már benne generál óta, most próbáltam vele először... 3-4 fokba pöccre indul, eddig jók a tapasztalatok... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Jah, és nem traktorosabb a hangja, mint csak benzinnel... :D Hidrotőkék hallatszanak kis ideig, aztán ennyi... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Lettek cserélve dugók is vagy csak gyűrűsort kapott? Mert új gyűrűk régi dugókkal (kopott gyűrűvel a dugó palást is kopik) jó kis traktorhangot fognak csinálni alapjáraton hidegen,mert billegni fognak a hengerben és a palást kicsit kotyogni fog,míg be nem melegszik és kisebb nem lesz a hézag a dugó palást és a hengerfal között. Szerintem ez benzinnél is előfordul... :D Max előbb bemelegszik, mert a benzin "melegebben" ég mint az etanol... Én legalábbis így tudom... Az meg, hogy hidegen mekkora a hézag a dugó és a hengerfal között csaknem attól függ hogy mi van a tankban... :D Amúgy tényleg csak gyűrűk lettek cserélve, dugóra nemvolt már zsé, meg akkorát nem kottyantak... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Off Nem is az e85-re reagáltam csak a generálra. Nekem is csak gyűrűk lettek cserélve,mert annyira nem kotyogtak. Hidrotőkék nekem is szóltak,azt megoldottam,de így miután elcsendesedtek a tőkék hidegen lehet hallani a dugók billegéséből adódó "dízeles" hangot alapjáraton. :goofy: Nálam is csak a két középső adja a hangot,mert leszedem a pipát rólunk,akkor nincs hang. Lehet szerencséd volt és egyik dugó sem kopott meg annyira,hogy billegjen. Legközelebb nem küzdök generállal,bontott kipróbálható motort veszek. ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
Danek497 Elküldve Szeptember21, 2012 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2012 Jogos... Ennek az autónak valamikor előző életében vezérmüszíj szakadása volt és az egyik dugó is cserés volt, ez a szétszedéskor derült ki... :S Mivel oldottad meg a hidrotőkéket? Hígabb olaj pl? Kottyanik persze, >270 ezer kilométerrel (ami az órába van), nem is csodálkozom rajta... :D Én olajnyomás hiba miatt vittem szerelőhöz, aztán generál lett belőle... Próbáltam cserés motort keresni, de valahogy nem sok C16SE-s blokkot találtam... :S Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts