Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Jó, hát g astra... a régebbi technikák kevésbé érzékenyek rá. Későbbiekben majd be akarok szerezni egy programozható motorvezérlőt, van is aki felprogramozza, stb, csak szívem szerint már most etanolt tankolnék.

csak érdekelt hogy a gyári rendszer hogy bírkózik meg a dologgal.

Ha csak és kizárólag E85 akarsz járni, akkor nem jelent problémát átírni a motorvezérlő szoftverét E85-re, ehhez nem kell új vezérlő. Továbbá ha kell, van lehetőség Euro-2 vagy akár Euro-0 beállítás alkalmazására. Euro0-nál nem figyeli egyáltalán a Lambda szondát, bár én ezt a módot nagyon ellenzem, személy szerint, és okozhat gondot a műszaki vizsgán is (hisz Euro0 nincs Lambda szabályozás, amit kiszúrhatnak).

Link to comment
Megosztás:

Ha csak és kizárólag E85 akarsz járni, akkor nem jelent problémát átírni a motorvezérlő szoftverét E85-re, ehhez nem kell új vezérlő. Továbbá ha kell, van lehetőség Euro-2 vagy akár Euro-0 beállítás alkalmazására. Euro0-nál nem figyeli egyáltalán a Lambda szondát, bár én ezt a módot nagyon ellenzem, személy szerint, és okozhat gondot a műszaki vizsgán is (hisz Euro0 nincs Lambda szabályozás, amit kiszúrhatnak).

Ez abban az esetben működhet, ha tényleg csak E85-tel tudja használni a gépet, amint benzint tankol, látja ennek kárát.

Illetve a hidegindítást nem lehet E85-re igazítani az eredeti motorvezérlőben, ezért télen keverni kell mindenképpen, hogy elinduljon.

Link to comment
Megosztás:

Ez abban az esetben működhet, ha tényleg csak E85-tel tudja használni a gépet, amint benzint tankol, látja ennek kárát.

Illetve a hidegindítást nem lehet E85-re igazítani az eredeti motorvezérlőben, ezért télen keverni kell mindenképpen, hogy elinduljon.

Ez így van, gyakorlatilag emiatt én sem léptem meg az átprogramozást :) Kiegészítés: most beszéltem a programozókkal, és nekik rendelkezésre áll elvben valamennyi Siemens Simtec és a Bosch ME nagy részének a teljes kalibrációs táblázat módosítási lehetőség, tehát elméletileg ezeknél meg tudnák csinálni a kombinált automata E85 üzemet (hasonlóan a FordFocus E85-hez).

Az a kérdésük, hogy pontosan melyik érdekelne minket?

Link to comment
Megosztás:

Ez így van, gyakorlatilag emiatt én sem léptem meg az átprogramozást :) Kiegészítés: most beszéltem a programozókkal, és nekik rendelkezésre áll elvben valamennyi Siemens Simtec és a Bosch ME nagy részének a teljes kalibrációs táblázat módosítási lehetőség, tehát elméletileg ezeknél meg tudnák csinálni a kombinált automata E85 üzemet (hasonlóan a FordFocus E85-hez).

Az a kérdésük, hogy pontosan melyik érdekelne minket?

Nem tudják megcsinálni, ugyanis maga a motorvezérlő nem tud ilyesmit. Az, hogy a paraméter táblákban mi van beállítva, egy dolog... csak egyikre

vagy másikra lehet optimalizálni, kettős üzemre nem tudod állítani. Persze be lehet lőni "félútra", de esélyes hogy csomót világít majd a motor check lámpa,

főleg üa típus váltáskor.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudják megcsinálni, ugyanis maga a motorvezérlő nem tud ilyesmit. Az, hogy a paraméter táblákban mi van beállítva, egy dolog... csak egyikre

vagy másikra lehet optimalizálni, kettős üzemre nem tudod állítani. Persze be lehet lőni "félútra", de esélyes hogy csomót világít majd a motor check lámpa,

főleg üa típus váltáskor.

Tolmácsoltam nekik, a válasz az volt, hogy nem gond, ahogy írják "bármilyen kívánság megvalósítható, ha nem fizikai képtelenség és a vevő megtudja fizetni". Esetleg javasolnak egy próbaprogramozást, amihez kell nekik egy ECU-ból kiolvasott full damp, azt megvizsgálják és megmondják, hogy meg lehet-e csinálni ezt a trükköt, vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem tudják miről beszélnek ;) Hidd el, nem megvalósítható a koncepció, mivel a motorvezérlő programját nem, csak a paraméterezését tudják módosítani.

Csak nagyon kevés motorvezérlő van, ami tud két külön paramétercsoportot kezelni, de azok annyiba is kerülnek, és olyan autókba is szánták őket (pl Subaru egyes modelljei).

Link to comment
Megosztás:

Gabi, a szondának testet honnan szedjek? Vigyem el az akksiig, vagy szedjek az ECUtól, úgyis oda kell vinnem a fűtés pozitív szálát. :goofy:

Inkább az ECU-tól vinném. Bár nem a te motorodnál, de sok (főleg új) autóknál a labda eltolt megtáplálással rendelkezik (tehát a pl. a szondán mért 14,5V feszültség nem lesz azonos az autó saját - az akkumulátoron mért - 14,5V feszültségével)-

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, érdekelne engem is az etanolüzem

Az autóm 1.2i Opel Corsa B X12SZ motorkóddal, a kérdesem annyi csak, hogy ez ha jól tudom központi injektoros, így nekem az egyik típusú termékből a PEAK&HOLD typusú átalakító kell vagy elég az alap verzió ?

Köszönettel

Egy lelkes újonc

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, érdekelne engem is az etanolüzem

Az autóm 1.2i Opel Corsa B X12SZ motorkóddal, a kérdesem annyi csak, hogy ez ha jól tudom központi injektoros, így nekem az egyik típusú termékből a PEAK&HOLD typusú átalakító kell vagy elég az alap verzió ?

Köszönettel

Egy lelkes újonc

Szia!

Nem akarom elvenni a kedved, de inkább ne próbálgasd azokat.

Első körben használd 1 tanknyit 30%etanol-70%benzin keveréssel, majd ha azt érzed, hogy nincs gondja, akkor emelheted 50-50%-ra az arányokat. Ez egyelőre költség kímélőbb is, meg egyszerűbb is. ;)

Központisoknál ez szokott az egészségesebb lenni. Ha jól emlékszem nem viselik túl jól az átalakítókat....

De ha jön Gabi (Opel16V), ő tud sok okosságot mondani ezzel kapcsolatban. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, érdekelne engem is az etanolüzem

Az autóm 1.2i Opel Corsa B X12SZ motorkóddal, a kérdesem annyi csak, hogy ez ha jól tudom központi injektoros, így nekem az egyik típusú termékből a PEAK&HOLD typusú átalakító kell vagy elég az alap verzió ?

Köszönettel

Egy lelkes újonc

1.4-es injektor. 50-50% simán megy.

Veszel egy ilyet mellé,akkor simán járhatsz 70-30 e85-benzin aránnyal is.

Én próbáltam 100% e85tel,ilyen házi rendszerrel,annyi a hátránya,hogy 10-12fokban csak második indítózásra indul és 1-2percig gázadásra lefullad,melegíteni kell hidegindítás után a hosszú szívőcső miatt.Ezen semmilyen átalakító nem segít (tudtommal).Kicsit melegedett utána semmi gond. Viszont nem úgy "harapott" e85tel,mint benzinnel hiába van meg a 0.85 lambda csőgázon. Egyedül azért keverem felesbe versenybenyával,mert nagy a párolgáshője és dúsított benzin állítólag nagy hőterheléssel is jár.Én csak a szegény keveréket tartottam veszélyesnek,de inkább keverem...

Gazadsági szempontból nagyon ki van találva az ára,mert tetszőleges arányban keverhetem,akkor is ugyanannyit tudok elmenni 10eftnyi löttyel. :D De az igaz 95ös és a prémiumbenzinekre is esetemben meg az x12sz motorommal is így volt. De a 100-as benyával jobban ment ezt annál a kis motornál nagyon észre lehetett venni.

Link to comment
Megosztás:

Persze, át lehet programozni a gyárit is, de az ilyen "pofozgatjuk a sz@rt" koncepció.

A gyári motorvezérlő túl buta hozzá, hogy kettős üzemet tudjon. egyszerűen nincs meg hozzá a hardver.

Hiába van okos program hozzá, ha nincsenek meg azok az alkatrészek amiket használnia kellene. Az is ezt bizonyítja, hogy egy programozható vezérlő beépítésekor gyakorlatilag újra kell gyártani a motortéri köteget, mert teljesen másképp működnek..

Egy programozható vezérlőnél, meg meg van a lehetőség többféle program tárolására, (benzin, e85, benzin kis fogyi, e85 kis fogyi, stb) amik között akár egy gombnyomásra is válthatunk, bár én személy szerint a véletlenek elkerülése végett, az oktánszám állítót fogom kinevezni erre a célra, etanol és benzin közti váltáshoz. A benzines program is csak azért kell, mert ugye nem feltétlen tud az ember mindenhol e85-öt tankolni. (itt münchenben pl egyetlen egy kút van, ahol e 85-öt lehet tankolni, viszont azt legalább 1.07 euróért, míg a benzin már 1.67-1.7 körül jár)

Én egyébként Vems-ben gondolkodom, mert sokfelől hallottam róla, leginkább jót, persze rosszat is, de az én felhasználásomnál azok irrelevánsak, és vannak ilyen irányú kapcsolataim, szóval remélhetőleg nem fog több százezerbe fájni a dolog, persze ez is csak akkor lesz biztos ha már elmúlt.

Ja, meg azt elfelejtettem, hogy ha eljutok idáig végre, (idő,és pénzügyileg, most kasznizni kell kicsit, meg nagyobb fékeket feltenni) akkor a motor kompresszió viszonya is hozzá lesz emelve az etanolhoz, ha már úgy is 100 fölötti oktánszáma van, akkor legalább ki tudom használni a tartalékait, és a többlet fogyi sem lesz annyira jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Én egyébként Vems-ben gondolkodom, mert sokfelől hallottam róla, leginkább jót, persze rosszat is, de az én felhasználásomnál azok irrelevánsak, és vannak ilyen irányú kapcsolataim, szóval remélhetőleg nem fog több százezerbe fájni a dolog, persze ez is csak akkor lesz biztos ha már elmúlt.

Már maga az ECU és a kábelköteg is 250 körül indul, de ez már baráti ár. Használtan sem láttam még 200 alatt, ha egyáltalán éppen találni.

Aztán jönnek még a járulékos költségek... pl ha nekiállsz magad programozni, lesz egy-két tanulópénzes játszma, és valószínű jóval

több időt kell padon tölteni, aminek órája 20-30e Ft. Ha bérelsz valakit programozásra, akkor maga a programozás kijöhet 100-ból kb ;)

Na így kell számolgatni.

Link to comment
Megosztás:

Valami nem stimm, 450km, 42liter etanolból. :blink:

Holnap átnézem a paraméterezést, főleg a hőmérséklet kalibrálást, mert ez így nem buli. :goofy:

Nem olyan rossz az... :P

Nekem is hasonló eredmények születnek. Bár inkább 9 alatt marad vegyesben. De nyolc alá csak nagyon ritkán tudom levinni... :)

Link to comment
Megosztás:

No para... kell egy kis idő amíg a mocivezérlő is hozzászokik az átalakítóhoz vagy a lambdaszonda nem megfelelő ehhez a mocihoz és persze lehet, hogy még finomítani kell a beállításokon. ;)

Ha minden stimmel akkor próbálj máshol tankolni lehet, hogy ott "beázik a tartály". :(

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.