Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nagy kérdés még, hogy a kutak mennyit hajlandóak benyelni a többlet adóból és lemondani a haszon egy részéről. Bár ha ráterhelik a vásárlókra az adót, akkor úgyis csökken a haszon is, mert nem sokan fognak tankolni annyiért...

Ennek a megszavazott adónak kb a negyede, amire nagy durcásan lesz lehetőségük benyelni (gyártó+kutak). Úgyhogy sajnos mindenképpen drasztikus lesz a végfelhasználói áremelés.

Link to comment
Megosztás:

Már csak annyi kérdésem lenne, hogy az átalakítót hova lesz érdemesebb állítani?

Hagyjam az automata módban, vagy állítsam 0-ás üzemmódra?

:D

Saját hatáskörben eldöntendő kérdés... aki többet megy hosszabb távra, annak az ECO mód benzinnél is okozhat némi megtakarítást,

aki viszont rövid utakra járkál, az lehet jobban jár, ha CSETMODE=0 beállítást megteszi.

Van még úgy másfél hónap, míg hatályba lép az új törvény, addig mindenki használja ki a nagyobb erőt, jobb környezetvédelmet...

Link to comment
Megosztás:

Saját hatáskörben eldöntendő kérdés... aki többet megy hosszabb távra, annak az ECO mód benzinnél is okozhat némi megtakarítást,

aki viszont rövid utakra járkál, az lehet jobban jár, ha CSETMODE=0 beállítást megteszi.

Van még úgy másfél hónap, míg hatályba lép az új törvény, addig mindenki használja ki a nagyobb erőt, jobb környezetvédelmet...

Van esély addig valami módosításra, vagy sikeres lobbira, vagy bármire, ami nekünk jó lehet?

Link to comment
Megosztás:

Gábor,

most, hogy úgy néz ki hogy nálunk befellegzett a bioetanolos korszaknak, lenne egy másik, nagyon régi de alaptalanul elfeledett felvetésem/ötletem a motorok égési folyamatának és a motorok hatásfokának javítására, és ezáltal végeredményben a fogyasztás csökkentése által a napi költségek csökkentésére: éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez).

Nem egy egyszerű műszaki feladat (sőt), de akit érdekel, javaslom, hogy keresgéljen a neten a témával kapcsolatosan, megéri :D

Anno a gépészmérnöki tanulmányaim során (de rég is volt ez) az egyetem laborjában a dízelmotoros próbapadon folytattunk kísérleteket vízadagolással kapcsolatosan, amik igen biztatóak voltak ("lágyabb" égési folyamat, növekedő effektív középnyomás (és ezáltal növekvő teljesítmény) gázolajfogyasztás csökkenése mellett), de a berendezés kezdetlegessége, mérete és a vezérlés bonyolultsága miatt csak próbapadi tesztberendezés maradt (bár azért kaptunk rá egy tanszéki dicséretet és nem kellett vizsgázni, automatikusan megkaptuk az 5-öst :icon4:).

Talán érdemes lenne elgondolkodni ezen (a vizet csak nem fogják megadóztatni?)....

Kiegészítés: egy kis ismeretterjesztő anyag a "vizes" témával kapcsolatosan:

Aquamist UK

Hydroxy Boosters

Smacks Boosters

P.S: ha érdekel a téma, akkor adhatok még konkrét elkészítési dokumentációt is.

Link to comment
Megosztás:

Gábor,

most, hogy úgy néz ki hogy nálunk befellegzett a bioetanolos korszaknak, lenne egy másik, nagyon régi de alaptalanul elfeledett felvetésem/ötletem a motorok égési folyamatának és a motorok hatásfokának javítására, és ezáltal végeredményben a fogyasztás csökkentése által a napi költségek csökkentésére: éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez).

Nem egy egyszerű műszaki feladat (sőt), de akit érdekel, javaslom, hogy keresgéljen a neten a témával kapcsolatosan, megéri :D

Anno a gépészmérnöki tanulmányaim során (de rég is volt ez) az egyetem laborjában a dízelmotoros próbapadon folytattunk kísérleteket vízadagolással kapcsolatosan, amik igen biztatóak voltak ("lágyabb" égési folyamat, növekedő effektív középnyomás (és ezáltal növekvő teljesítmény) gázolajfogyasztás csökkenése mellett), de a berendezés kezdetlegessége, mérete és a vezérlés bonyolultsága miatt csak próbapadi tesztberendezés maradt (bár azért kaptunk rá egy tanszéki dicséretet és nem kellett vizsgázni, automatikusan megkaptuk az 5-öst :icon4:).

Talán érdemes lenne elgondolkodni ezen (a vizet csak nem fogják megadóztatni?)....

Kiegészítés: egy kis ismeretterjesztő anyag a "vizes" témával kapcsolatosan:

Aquamist UK

Hydroxy Boosters

Smacks Boosters

P.S: ha érdekel a téma, akkor adhatok még konkrét elkészítési dokumentációt is.

Epk fórumtárs alkalmazza is a technikát ha jól emlészem két astrán is évek óta sikerrel.

Link to comment
Megosztás:

Epk fórumtárs alkalmazza is a technikát ha jól emlészem két astrán is évek óta sikerrel.

Ő nem HHO generátort használ?

Mert a vízbefecskendezés és a hidrolízissel előállított hidrogén hozzáadása nem ugyanaz! :D

A vízbefecskendezés technológiáját már a második világháborús repülőgépeken is alkalmazták.

Én ezen akkor gondolkoztam, amikor Zastavám volt. De nem tudom, hogy a lambda-szabályzást mennyire zavarná meg...

Link to comment
Megosztás:

Ő nem HHO generátort használ?

Mert a vízbefecskendezés és a hidrolízissel előállított hidrogén hozzáadása nem ugyanaz! :icon4:

Pontosan :icon4:

De pl a HHO berendezésre van egy teljes (amerikai patent) doksim, amiben benne van, hogy hogyan kell elkészíteni a hidrogén generátort és a hozzá való vezérlő elektronika kapcsolási+nyák elkészítési rajzokkal együtt.

A vízbefecskendezés már nem ilyen egyszerű, vannak cégek, akik kész berendezést árulnak autóba történő beépítéssel vagy a beépítéshez szükséges szettel, de a magas miatt nem is gondolkodtam a megvásárláson (a berendezés és az ultrahang frekvencián üzemelő porlasztó közel 600$).

Talán csinálni kell(ene) egy hazai berendezést, ehhez szívesen adok segítséget :D

Link to comment
Megosztás:

Pontosan :icon4:

De pl a HHO berendezésre van egy teljes (amerikai patent) doksim, amiben benne van, hogy hogyan kell elkészíteni a hidrogén generátort és a hozzá való vezérlő elektronika kapcsolási+nyák elkészítési rajzokkal együtt.

A vízbefecskendezés már nem ilyen egyszerű, vannak cégek, akik kész berendezést árulnak autóba történő beépítéssel vagy a beépítéshez szükséges szettel, de a magas miatt nem is gondolkodtam a megvásárláson (a berendezés és az ultrahang frekvencián üzemelő porlasztó közel 600$).

Talán csinálni kell(ene) egy hazai berendezést, ehhez szívesen adok segítséget :D

A doksit eltudnád nekem küldeni?

Vagy csak egy linket, ahol megtalálom?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

A doksit eltudnád nekem küldeni?

Vagy csak egy linket, ahol megtalálom?

Előre is köszi!

Ha nem zavar, hogy angolul van, akkor felteszem egy fájlmegosztóra (van hozzá videó is, így eléggé nagy méretű, de a .pdf doksit akár email-on el tudom küldeni.

Link to comment
Megosztás:

éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez).

Ez egy nagyon érdekes dolog, de még sehol nem láttam olyan rendszert, ahol bizonyítani tudtak volna legalább egy aprónyi

kézzelfogható hasznot ebből. Viszont hátránya az baromi sok van, nem hiába írják elő a mostanság használatos üzemanyagok

maxmálisan megengedett víztartalmát. Gondolj arra, hogy az etanolban már 1% víztartalom észrevehető fogyasztásnövekedést

okoz, és mindegy hogy utólag prolasztod-e hozzá, vagy előzőleg kevered bele (mindenképpen kicsapódik az etanol egy része a

vízpárában, ami így nem végez munkát). Illetve az injektorokat, szelepeket és a szelepüledékeket nagyon bántja a víz, ezért sem ajánlott.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy nagyon érdekes dolog, de még sehol nem láttam olyan rendszert, ahol bizonyítani tudtak volna legalább egy aprónyi kézzelfogható hasznot ebből. Viszont hátránya az baromi sok van..

Valóban, mint ahogy írtam, nem egy egyszerű feladat :icon4: De árulnak már beépítésre kész berendezéseket (személygépkocsikba is), bár azokat csak képeken láttam ill. olvastam róluk. Az a berendezés, amit mi csináltunk, végeredményben vízgőzt adagolt (az előmelegített vizet (víz-víz hőkicserélő) a kísérleteink során a kipufogó rendszerre aplikált gőzölögtető hevítette fel - azaz alakította át gőzzé - és a rendszer értelem szerűen már csak az üzemmeleg motornál működött, de működött :D Kár, hogy akkor nem folytattuk a kísérleteket tovább).

Ha kell, be tudok linkelni linkeket a vízadagolós rendszereket áruló oldalakra.

Link to comment
Megosztás:

Akkor már inkább a hho téma lenne érdekesebb, de ott meg egyelőre a cellák hatásfoka nagyon rossz (befektetett energia - kinyert energia viszonya).

Vízmolekula rezonanciával történő H-H-O bontással több GHz frekvencián, elektrolízis helyett, nem próbálkoztatok? Jelentősen kevesebb energia igénnyel jár ezen eljárás. :D

Link to comment
Megosztás:

Vízmolekula rezonanciával történő H-H-O bontással több GHz frekvencián, elektrolízis helyett, nem próbálkoztatok? Jelentősen kevesebb energia igénnyel jár ezen eljárás. :D

Egyik üzleti partnerem vizsgálja a cellák lehetőségeit már pár éve, de egyelőre az átütő eredmények ott is váratnak magukra.

Egyelőre a jobb celláknál 30A - 2L stabil gázképzés valósul meg, ami nem sok...

Link to comment
Megosztás:

A mol részvények ára május óta kb 15%-ot esett... már egy közepes méretű etanolüzem árát bukta az ország... de azért jó üzlet volt :icon4:

Kár hogy az elszámoltatási biztos a saját haverjaival nem foglalkozik, mert ez pl nagyságrenddel nagyobb kár az országnak, mint a Humvaldék bandája...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.