Stefan Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 MadMax II-t láttad? Majd te is tankolsz rongydarabokkal meg tálakkal csöpögő tankerből :D :icon4: Corsásokkal vigyázni kell majd, mert azok könnyen átalakítanak bármit -ez esetben harci szekérré :icon4: ;) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 Nagy kérdés még, hogy a kutak mennyit hajlandóak benyelni a többlet adóból és lemondani a haszon egy részéről. Bár ha ráterhelik a vásárlókra az adót, akkor úgyis csökken a haszon is, mert nem sokan fognak tankolni annyiért... Ennek a megszavazott adónak kb a negyede, amire nagy durcásan lesz lehetőségük benyelni (gyártó+kutak). Úgyhogy sajnos mindenképpen drasztikus lesz a végfelhasználói áremelés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 Már csak annyi kérdésem lenne, hogy az átalakítót hova lesz érdemesebb állítani? Hagyjam az automata módban, vagy állítsam 0-ás üzemmódra? :D Saját hatáskörben eldöntendő kérdés... aki többet megy hosszabb távra, annak az ECO mód benzinnél is okozhat némi megtakarítást, aki viszont rövid utakra járkál, az lehet jobban jár, ha CSETMODE=0 beállítást megteszi. Van még úgy másfél hónap, míg hatályba lép az új törvény, addig mindenki használja ki a nagyobb erőt, jobb környezetvédelmet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yoshi Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 Saját hatáskörben eldöntendő kérdés... aki többet megy hosszabb távra, annak az ECO mód benzinnél is okozhat némi megtakarítást, aki viszont rövid utakra járkál, az lehet jobban jár, ha CSETMODE=0 beállítást megteszi. Van még úgy másfél hónap, míg hatályba lép az új törvény, addig mindenki használja ki a nagyobb erőt, jobb környezetvédelmet... Van esély addig valami módosításra, vagy sikeres lobbira, vagy bármire, ami nekünk jó lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 (edited) Van esély addig valami módosításra, vagy sikeres lobbira, vagy bármire, ami nekünk jó lehet? Törölve Módosítva Július5, 2011 : coupe Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 (edited) Van esély addig valami módosításra, vagy sikeres lobbira, vagy bármire, ami nekünk jó lehet? Hááát megengedték, hogy itthon is főzhessünk pálinkát... Törölve Módosítva Július5, 2011 : coupe Link to comment Megosztás: More sharing options...
coupe Elküldve Július5, 2011 Megoszt Elküldve Július5, 2011 Hanyagoljuk a politikát,mert ez a fórum nem erről szól.Mindenki hozzászólásából ki fogom törölni visszamenőleg.Köszönöm :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Hanyagoljuk a politikát,mert ez a fórum nem erről szól.Mindenki hozzászólásából ki fogom törölni visszamenőleg.Köszönöm :D Semmi gond...csak az elkeseredés hozta ki belőlem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július9, 2011 Megoszt Elküldve Július9, 2011 Gábor, most, hogy úgy néz ki hogy nálunk befellegzett a bioetanolos korszaknak, lenne egy másik, nagyon régi de alaptalanul elfeledett felvetésem/ötletem a motorok égési folyamatának és a motorok hatásfokának javítására, és ezáltal végeredményben a fogyasztás csökkentése által a napi költségek csökkentésére: éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez). Nem egy egyszerű műszaki feladat (sőt), de akit érdekel, javaslom, hogy keresgéljen a neten a témával kapcsolatosan, megéri :D Anno a gépészmérnöki tanulmányaim során (de rég is volt ez) az egyetem laborjában a dízelmotoros próbapadon folytattunk kísérleteket vízadagolással kapcsolatosan, amik igen biztatóak voltak ("lágyabb" égési folyamat, növekedő effektív középnyomás (és ezáltal növekvő teljesítmény) gázolajfogyasztás csökkenése mellett), de a berendezés kezdetlegessége, mérete és a vezérlés bonyolultsága miatt csak próbapadi tesztberendezés maradt (bár azért kaptunk rá egy tanszéki dicséretet és nem kellett vizsgázni, automatikusan megkaptuk az 5-öst :icon4:). Talán érdemes lenne elgondolkodni ezen (a vizet csak nem fogják megadóztatni?).... Kiegészítés: egy kis ismeretterjesztő anyag a "vizes" témával kapcsolatosan: Aquamist UK Hydroxy Boosters Smacks Boosters P.S: ha érdekel a téma, akkor adhatok még konkrét elkészítési dokumentációt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július9, 2011 Megoszt Elküldve Július9, 2011 Gábor, most, hogy úgy néz ki hogy nálunk befellegzett a bioetanolos korszaknak, lenne egy másik, nagyon régi de alaptalanul elfeledett felvetésem/ötletem a motorok égési folyamatának és a motorok hatásfokának javítására, és ezáltal végeredményben a fogyasztás csökkentése által a napi költségek csökkentésére: éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez). Nem egy egyszerű műszaki feladat (sőt), de akit érdekel, javaslom, hogy keresgéljen a neten a témával kapcsolatosan, megéri :D Anno a gépészmérnöki tanulmányaim során (de rég is volt ez) az egyetem laborjában a dízelmotoros próbapadon folytattunk kísérleteket vízadagolással kapcsolatosan, amik igen biztatóak voltak ("lágyabb" égési folyamat, növekedő effektív középnyomás (és ezáltal növekvő teljesítmény) gázolajfogyasztás csökkenése mellett), de a berendezés kezdetlegessége, mérete és a vezérlés bonyolultsága miatt csak próbapadi tesztberendezés maradt (bár azért kaptunk rá egy tanszéki dicséretet és nem kellett vizsgázni, automatikusan megkaptuk az 5-öst :icon4:). Talán érdemes lenne elgondolkodni ezen (a vizet csak nem fogják megadóztatni?).... Kiegészítés: egy kis ismeretterjesztő anyag a "vizes" témával kapcsolatosan: Aquamist UK Hydroxy Boosters Smacks Boosters P.S: ha érdekel a téma, akkor adhatok még konkrét elkészítési dokumentációt is. Epk fórumtárs alkalmazza is a technikát ha jól emlészem két astrán is évek óta sikerrel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Epk fórumtárs alkalmazza is a technikát ha jól emlészem két astrán is évek óta sikerrel. Ő nem HHO generátort használ? Mert a vízbefecskendezés és a hidrolízissel előállított hidrogén hozzáadása nem ugyanaz! :D A vízbefecskendezés technológiáját már a második világháborús repülőgépeken is alkalmazták. Én ezen akkor gondolkoztam, amikor Zastavám volt. De nem tudom, hogy a lambda-szabályzást mennyire zavarná meg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Ő nem HHO generátort használ? Mert a vízbefecskendezés és a hidrolízissel előállított hidrogén hozzáadása nem ugyanaz! :icon4: Pontosan :icon4: De pl a HHO berendezésre van egy teljes (amerikai patent) doksim, amiben benne van, hogy hogyan kell elkészíteni a hidrogén generátort és a hozzá való vezérlő elektronika kapcsolási+nyák elkészítési rajzokkal együtt. A vízbefecskendezés már nem ilyen egyszerű, vannak cégek, akik kész berendezést árulnak autóba történő beépítéssel vagy a beépítéshez szükséges szettel, de a magas miatt nem is gondolkodtam a megvásárláson (a berendezés és az ultrahang frekvencián üzemelő porlasztó közel 600$). Talán csinálni kell(ene) egy hazai berendezést, ehhez szívesen adok segítséget :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Pontosan :icon4: De pl a HHO berendezésre van egy teljes (amerikai patent) doksim, amiben benne van, hogy hogyan kell elkészíteni a hidrogén generátort és a hozzá való vezérlő elektronika kapcsolási+nyák elkészítési rajzokkal együtt. A vízbefecskendezés már nem ilyen egyszerű, vannak cégek, akik kész berendezést árulnak autóba történő beépítéssel vagy a beépítéshez szükséges szettel, de a magas miatt nem is gondolkodtam a megvásárláson (a berendezés és az ultrahang frekvencián üzemelő porlasztó közel 600$). Talán csinálni kell(ene) egy hazai berendezést, ehhez szívesen adok segítséget :D A doksit eltudnád nekem küldeni? Vagy csak egy linket, ahol megtalálom? Előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 A doksit eltudnád nekem küldeni? Vagy csak egy linket, ahol megtalálom? Előre is köszi! Ha nem zavar, hogy angolul van, akkor felteszem egy fájlmegosztóra (van hozzá videó is, így eléggé nagy méretű, de a .pdf doksit akár email-on el tudom küldeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Ha nem zavar, hogy angolul van, akkor felteszem egy fájlmegosztóra (van hozzá videó is, így eléggé nagy méretű, de a .pdf doksit akár email-on el tudom küldeni. Nem zavar. :D Majd csak ki silabizálok belőle valamit! :icon4: Jöhet az egész! :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július10, 2011 Megoszt Elküldve Július10, 2011 Nem zavar. :icon4: Majd csak ki silabizálok belőle valamit! ;) Jöhet az egész! :icon4: Akkor hát lehet okosodni :D Doksi Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 éspedig víz adagolása az égési folyamathoz (keverékhez). Ez egy nagyon érdekes dolog, de még sehol nem láttam olyan rendszert, ahol bizonyítani tudtak volna legalább egy aprónyi kézzelfogható hasznot ebből. Viszont hátránya az baromi sok van, nem hiába írják elő a mostanság használatos üzemanyagok maxmálisan megengedett víztartalmát. Gondolj arra, hogy az etanolban már 1% víztartalom észrevehető fogyasztásnövekedést okoz, és mindegy hogy utólag prolasztod-e hozzá, vagy előzőleg kevered bele (mindenképpen kicsapódik az etanol egy része a vízpárában, ami így nem végez munkát). Illetve az injektorokat, szelepeket és a szelepüledékeket nagyon bántja a víz, ezért sem ajánlott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Ez egy nagyon érdekes dolog, de még sehol nem láttam olyan rendszert, ahol bizonyítani tudtak volna legalább egy aprónyi kézzelfogható hasznot ebből. Viszont hátránya az baromi sok van.. Valóban, mint ahogy írtam, nem egy egyszerű feladat :icon4: De árulnak már beépítésre kész berendezéseket (személygépkocsikba is), bár azokat csak képeken láttam ill. olvastam róluk. Az a berendezés, amit mi csináltunk, végeredményben vízgőzt adagolt (az előmelegített vizet (víz-víz hőkicserélő) a kísérleteink során a kipufogó rendszerre aplikált gőzölögtető hevítette fel - azaz alakította át gőzzé - és a rendszer értelem szerűen már csak az üzemmeleg motornál működött, de működött :D Kár, hogy akkor nem folytattuk a kísérleteket tovább). Ha kell, be tudok linkelni linkeket a vízadagolós rendszereket áruló oldalakra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Én nem látok ebben potenciális lehetőséget, úgyhogy meghagyom ezt a dolgot másoknak :D Akkor már inkább a hho téma lenne érdekesebb, de ott meg egyelőre a cellák hatásfoka nagyon rossz (befektetett energia - kinyert energia viszonya). Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi-k Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Akkor már inkább a hho téma lenne érdekesebb, de ott meg egyelőre a cellák hatásfoka nagyon rossz (befektetett energia - kinyert energia viszonya). Vízmolekula rezonanciával történő H-H-O bontással több GHz frekvencián, elektrolízis helyett, nem próbálkoztatok? Jelentősen kevesebb energia igénnyel jár ezen eljárás. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Vízmolekula rezonanciával történő H-H-O bontással több GHz frekvencián, elektrolízis helyett, nem próbálkoztatok? Jelentősen kevesebb energia igénnyel jár ezen eljárás. :D Egyik üzleti partnerem vizsgálja a cellák lehetőségeit már pár éve, de egyelőre az átütő eredmények ott is váratnak magukra. Egyelőre a jobb celláknál 30A - 2L stabil gázképzés valósul meg, ami nem sok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július11, 2011 Megoszt Elküldve Július11, 2011 Egyik üzleti partnerem vizsgálja a cellák lehetőségeit már pár éve, de egyelőre az átütő eredmények ott is váratnak magukra. Egyelőre a jobb celláknál 30A - 2L stabil gázképzés valósul meg, ami nem sok... Mi hír a lobbiról etanol ügyben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Július18, 2011 Megoszt Elküldve Július18, 2011 http://www.vezess.hu/magazin/vege_olcsobb_...anyagnak/31688/ Ez egy vicc. Főleg amikor a kedves politikus az ország helyzetét taglalja.. A vezetés meg pont az ellenkezőjét állítja. Hm... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Július18, 2011 Megoszt Elküldve Július18, 2011 http://www.vezess.hu/magazin/vege_olcsobb_...anyagnak/31688/ Ez egy vicc. Főleg amikor a kedves politikus az ország helyzetét taglalja.. A vezetés meg pont az ellenkezőjét állítja. Hm... Hát, ha már konkurenciává vált... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Július18, 2011 Megoszt Elküldve Július18, 2011 Hát, ha már konkurenciává vált... :D A mol részvények ára május óta kb 15%-ot esett... már egy közepes méretű etanolüzem árát bukta az ország... de azért jó üzlet volt :icon4: Kár hogy az elszámoltatási biztos a saját haverjaival nem foglalkozik, mert ez pl nagyságrenddel nagyobb kár az országnak, mint a Humvaldék bandája... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts