Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Annyi esze nincs a kormánynak, hogy ha ennyivel megemelik, akkor semennyi adóbevételük nem lesz, mert nem fogja senki venni...

ezek ilyen látvány intézkedések... konkrétan semmi értelme..

az egyik zsebéből átrakja a másik zsebébe..

Módosítva : coupe
Link to comment
Megosztás:

Ha ennyire élen járunk lefedettségben,gyártásban,akkor miért kellene hirtelen megölni az egészet? :D

Vannak ellenérdekek, amelyek az új politikai erővel sokkal nagyobb priorítást kaptak, ésszerűség és EU direktívák sem tudnak hatással lenni rá.

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre bizonytalan minden, ellenlobbi van, de azért a méreteit gondolom össze tudod hasonlítani Te is a mol érdekérvényesítő képességével :D

Júli 4-én lesz elvileg a parlamenti döntés, azt kell kivárni. Ha a 40Ft-ot rápakolják, akkor egyértelmű az egész ágazat bedőlése.

Az, hogy megtehetik az oké. Amúgy nekem is tetszik ez az etanol 5let csak mivel nem igen olcsóbb így semmi értelmét nem látom tankolni. Mivel a mostani sorson úgy alakult, hogy alig megyek kocsival már ide oda ezért nem éri meg.

törölve

Módosítva : coupe
Link to comment
Megosztás:

:D :icon4: :icon4: ;)

Idézet az origo oldaláról:

Középutat választotta a parlament bioetanolügyben

Az E85 jelű üzemanyag adóterhelését növeli a hétfőn elfogadott javaslat, ám az eredeti verzióhoz képest több változatról is szó volt, végül a képviselők azt a javaslatot fogadták el, amely az eredeti előterjesztésben szereplő 12 forinttal szemben 40 forintra növeli az E85-ös üzemanyag literenkénti jövedéki adóját a törvény kihirdetésétől számított negyvenötödik nap után.

A hétfői végső szavazás előtt L. Simon László fideszes képviselő nyújtott be módosító javaslatot a törvénycsomaghoz, a fideszes képviselő azt javasolta, hogy az E85-ös - döntően bioetanolból készített - üzemanyag jövedéki adója literenként 26 forint legyen. Ezt megelőzően az eredeti javaslatban szereplő 12 forintos literenkénti adóterhelést Aradszki András, KDNP-s képviselő módosító javaslata emelte 40 forintra. Az általában 70-86 százalékban bioetanolt és 30-14 százalékban normál benzint tartalmazó E85-ös üzemanyag esetében a lépés adóemelést jelent, mert az E85-ös üzemanyag után jelenleg nem kell jövedéki adót fizetni.

Link to comment
Megosztás:

:D :icon4: :icon4: ;)

Idézet az origo oldaláról:

Középutat választotta a parlament bioetanolügyben

Az E85 jelű üzemanyag adóterhelését növeli a hétfőn elfogadott javaslat, ám az eredeti verzióhoz képest több változatról is szó volt, végül a képviselők azt a javaslatot fogadták el, amely az eredeti előterjesztésben szereplő 12 forinttal szemben 40 forintra növeli az E85-ös üzemanyag literenkénti jövedéki adóját a törvény kihirdetésétől számított negyvenötödik nap után.

A hétfői végső szavazás előtt L. Simon László fideszes képviselő nyújtott be módosító javaslatot a törvénycsomaghoz, a fideszes képviselő azt javasolta, hogy az E85-ös - döntően bioetanolból készített - üzemanyag jövedéki adója literenként 26 forint legyen. Ezt megelőzően az eredeti javaslatban szereplő 12 forintos literenkénti adóterhelést Aradszki András, KDNP-s képviselő módosító javaslata emelte 40 forintra. Az általában 70-86 százalékban bioetanolt és 30-14 százalékban normál benzint tartalmazó E85-ös üzemanyag esetében a lépés adóemelést jelent, mert az E85-ös üzemanyag után jelenleg nem kell jövedéki adót fizetni.

Ez igen érdekes!!

Melyiknek lehet hinni???????

Idézet az indexről:

Megadóztatják a zöldbenzint

Szintén elfogadta a parlament a jövedéki adó egyes tételeit és a regisztrációs adót is módosító salátatörvényt. A jogszabály tervezetéhez az alkotmányügyi bizottság hétfő délelőtt nyújtott be zárószavazás előtti módosító javaslatot, amiről itt olvashat részletesen. Az eredeti törvényjavaslat ? amelyről és a foglalkoztatási szabályok imént ismertetett változásairól itt olvashat bővebben ? három lépésben 7,4-28 százalékkal növelte volna a cigaretta és a dohánytermékek jövedéki adóját. A zárószavazás előtti módosítás azonban az erről rendelkező paragrafusokat törölte, és a javaslat több más passzusát is felülírta. Így csökkenhet az ingatlanvagyonnal rendelkező cég részesedésének megszerzéséhez kapcsolódó illetékkötelezettsége, egyértelműsítették a hazaérkező offshore-vagyonnal kapcsolatos szabályokat, és egy pontosítás kizárta, hogy trükközni lehessen a most még külföldi rendszámú autók kedvezményes magyarországi regisztrációs adójával. Az utolsó percig nem lehetett tudni, milyen mértékű lesz az eddig adómentes biobenzin jövedéki adója, a tervezet literenként 12 forintról indult, egy kormánypárti módosítás ezt 40 forintra vitte, amit egy másik kormánypárti 26-ra mérsékelt volna ? a befutó végül a 40 forintos adótétel lett.

Link to comment
Megosztás:

Az utolsó módosító egyébként egy politikai szervezet-s képviselőé volt, aki az eredeti 12-re vitte volna le a jövadót, de a szokásos 2/3-os érdektöbbség leszavazta...

Tehát a káros cigi jövadója nem lesz emelve, a hasznos bioetanolé pofátlan mértékben, ezzel tönkre is teszi az ágazatot...

Törölve

Módosítva : coupe
Link to comment
Megosztás:

Nagy kérdés még, hogy a kutak mennyit hajlandóak benyelni a többlet adóból és lemondani a haszon egy részéről. Bár ha ráterhelik a vásárlókra az adót, akkor úgyis csökken a haszon is, mert nem sokan fognak tankolni annyiért...

Szerintem egy részét biztosan benyelik, csak valóban az a kérdés, hogy mennyit.

Ahogy én tudom, van nekik árrésük bőven, csak hát szerintem nekik sem lenne baj, ha a forgalmazás a gazdaságosság határain belül maradna...

A kérdés az, szerintem, hogy megéri-e nekik akkor, ha az árrésük a benzinével megeggyezik...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.