Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok

Ugye nem lesz baja a motornak?!!!

Szombaton sikerült mellényulnom és E85 tankolnom:(

Egy 10-esért belevágtam úgy 40 litert fáradt is voltam meg minden. Gondoltam mi baj lehet. Baj az lett!

Másnap már csak a 13. inditásra pöffent be és csak dadogott én meg csak szidtam magam!! holnap megyek egy szerelőhöz és leengedem a tankból. még nem világít semm (kop-kop-kop),de én azt nem várom meg. aA fehérvári szervízben azt mondták hogy nem szab 95 nél gyengébbet mert az nem tesz jót neki.

Ja a típus: 2007 esH astra kombi Z16LET 1.6 180LE turbó.

Fájna a szívem ha megadná magát !( 6,5 milla volt )

Baja nem lesz, csak mivel nincs átalakítva, a hidegindítás nehézkes lesz (mint ahogy tapasztaltad is).

Nem tudom hány literes a tankod, de max. felesbe (inkább kicsit kevesebb) el kell mennie átalakítás nélkül is.

Ha ki tudod fogyasztani a feléig (esetleg leengedni belőle -de az szerintem macerásabb), akkor rátankolsz egy kicsit -mondjuk akkor már alacsonyabb oktánszámút (95-öst) és mennie kell rendesen. Csekklámpa persze előfordulhat, de talán az is elalszik, amikor normalizálódik a működés (mondjuk H-nál nem tudom, hogy "kiütődik" e).

A lényeg, hogy megnyugodhatsz, ettől megadni nem fogja magát a motor <_<

Link to comment
Megosztás:

Ugye nem lesz baja a motornak?!!!

Szombaton sikerült mellényulnom és E85 tankolnom:(

Egy 10-esért belevágtam úgy 40 litert fáradt is voltam meg minden. Gondoltam mi baj lehet. Baj az lett!

Másnap már csak a 13. inditásra pöffent be és csak dadogott én meg csak szidtam magam!! holnap megyek egy szerelőhöz és leengedem a tankból. még nem világít semm (kop-kop-kop),de én azt nem várom meg. aA fehérvári szervízben azt mondták hogy nem szab 95 nél gyengébbet mert az nem tesz jót neki.

Ja a típus: 2007 esH astra kombi Z16LET 1.6 180LE turbó.

Fájna a szívem ha megadná magát !( 6,5 milla volt )

Hát biza így nem lesz jó. Kellene rá legalább fele arányban benzin, addig is óvatos gázokkal járkálj, mert nagyobb terhelésen

már túlságosan elszegényedhet a keverék, és az árt a motornak.

Ha esetleg elgondolkodtál egy átalakítón valaha is, akkor itt az ideje, mert a szerelős-leeresztgetős móka is drága lenne, akkor

már inkább az átalakítóra költs <_<

Link to comment
Megosztás:

A németeknél áll a bál az E10 miatt. Sötétek mint az állat. Náluk 10% csak benne az etanol, és ezt nevezik bio üzemanyagnak. Emiatt jelentős adókedvezmény van rá, ezért olcsóbban is adják. Persze a gyártók meg szemétládák, mert a mérések alapján 3-4%-ot tartalmaz csak, a maradék támogatást szépen zsebre teszik.

Rengeteg ember meg már állitja, hogy tönkrement a járműve az E10től, és matricákat ragasztanak ki az autójukra, hogy E10 nein danke. Már én is láttam ilyen idiótákat az autópályán.

Link to comment
Megosztás:

A németeknél áll a bál az E10 miatt. Sötétek mint az állat. Náluk 10% csak benne az etanol, és ezt nevezik bio üzemanyagnak. Emiatt jelentős adókedvezmény van rá, ezért olcsóbban is adják. Persze a gyártók meg szemétládák, mert a mérések alapján 3-4%-ot tartalmaz csak, a maradék támogatást szépen zsebre teszik.

Rengeteg ember meg már állitja, hogy tönkrement a járműve az E10től, és matricákat ragasztanak ki az autójukra, hogy E10 nein danke. Már én is láttam ilyen idiótákat az autópályán.

Pontosítanék, a mérések szerint csak 7%-ot tartalmaz. És igen, minden helyen vannak hülyék sajnos <_<

A hétvégén egy "nagymúltú" autószerelő próbált meggyőzni arról, hogy a vezérműtengely pozíció jeladó és a kopogásszenzor egy és ugyanaz... ezek után

most mit várjunk a kisembertől, ha a szerelő is segghülye az autókhoz? :angry:

Link to comment
Megosztás:

Sok "nagymúltú" szerelő a múltban él és nem is tudja mi az a ecu, viszont ha egy karbis verdát viszel neki csodákat művel. Szerencsére már egyre többen kezdik bepótolni a hiányosságokat mivel enélkül már nem tudnak talpon maradni. Bioetanolt még mindig nem sikerült elfogadtatni velük, 3 éve azt várják mikor döglik meg a motor emiatt. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Köszönöm a sok megnyugtató választ . Csak azért izgultam mert a gép turbó-s és a szerelő szerint az miatt baj.Nem tudom. Átalakító ??? ez is új , olvastam valami progirol de semmi több.

Nézegettem TEST módban miután ma reggel sikerült beindítanom egy csomó OFF állapot van itt kell ( lehet) beállítani? pl GPS OFF. ha ez on állásban van akkor van a kocsiba gps? balga kérdés tudom , de mégis <_<

Link to comment
Megosztás:

Sok "nagymúltú" szerelő a múltban él és nem is tudja mi az a ecu, viszont ha egy karbis verdát viszel neki csodákat művel. Szerencsére már egyre többen kezdik bepótolni a hiányosságokat mivel enélkül már nem tudnak talpon maradni. Bioetanolt még mindig nem sikerült elfogadtatni velük, 3 éve azt várják mikor döglik meg a motor emiatt. :angry:

Sajnos az ilyen emberek miatt van hátráltatva a valódi fejlődés a világban. Én az autószerelői szakviszgát 5 éves intervallumra adnám,

utána újra kellene vizsgázni az új dolgokból <_< Bár a mai oktatási színvonal is a béka segge alatt van ezen a téren.

Sokan tudnak olajat, gyertyát, szűrőket, és még vezérműszíjat is cserélni, de itt meg is áll a tudomány.

Köszönöm a sok megnyugtató választ . Csak azért izgultam mert a gép turbó-s és a szerelő szerint az miatt baj.Nem tudom. Átalakító ??? ez is új , olvastam valami progirol de semmi több.

Nézelődj itt: http://e85power.hu

Egy ilyen átalakító kell a kocsidba, utána tudsz 100%-ban E85-öt használni, és jóval erősebb lesz az autó, kisebb üzemanyag költség mellett.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az ilyen emberek miatt van hátráltatva a valódi fejlődés a világban. Én az autószerelői szakviszgát 5 éves intervallumra adnám,

utána újra kellene vizsgázni az új dolgokból <_< Bár a mai oktatási színvonal is a béka segge alatt van ezen a téren.

Sokan tudnak olajat, gyertyát, szűrőket, és még vezérműszíjat is cserélni, de itt meg is áll a tudomány.

Hát, nem tom, nekem az a véleményem, hogy a fiatalabb korosztályt könnyebb lenne megfogni, hiszen ők nem csak hogy tudnak, hanem inkább hajlandóak tanulni, mint az idősebb, tapasztaltabb kollégáik, akik a benzinre esküsznek, mert azzal 30 éve nem volt probléma.

Én azt mondanám, hogy az embereket könyebb meggyőzni olyan pldákkal is, amik valóban működnek (gyere menjünk vele egy kört, nem hiszed, hogy etanol hajtja? szagolj bele a tankba :-))

Ha meg valaki azon morfondírozik, hogy valyon az etanol nem károsítja-e a gumi vagy fém alkatrészeket, én simán visszakérdeznék, hogy hány műanyag palackot látott pálinkától feloldódni, vagy hány ablaktörlőt látott a szélvédőmosótól tönkremenni?

Link to comment
Megosztás:

Hát, nem tom, nekem az a véleményem, hogy a fiatalabb korosztályt könnyebb lenne megfogni, hiszen ők nem csak hogy tudnak, hanem inkább hajlandóak tanulni, mint az idősebb, tapasztaltabb kollégáik, akik a benzinre esküsznek, mert azzal 30 éve nem volt probléma.

Én azt mondanám, hogy az embereket könyebb meggyőzni olyan pldákkal is, amik valóban működnek (gyere menjünk vele egy kört, nem hiszed, hogy etanol hajtja? szagolj bele a tankba :-))

Igen, csak sajnos jellemzően sok az öreg szaki a műhelyekben, a fiatalabb korosztályt inkább háttérbe nyomják.

De úgy vettem észre, abban a korosztályban is sok a hiányosság, nem jó az oktatás szerintem... még mindig inkább a karbis időszakot idézi, nem a mostani autókat.

Nagyon rossz a műanyag palackban tárolt házipálinka, simán oldja és műanyag íze lesz a nedünek <_<

Az alkoholokat oxigéndiffúz-mentes műanyagokban érdemes csak tárolni, ugyanúgy mint a benzint is.

Link to comment
Megosztás:

De úgy vettem észre, abban a korosztályban is sok a hiányosság, nem jó az oktatás szerintem... még mindig inkább a karbis időszakot idézi, nem a mostani autókat.

Kollegám a cégnél elvileg autóvillamoságis, mégis én magyaráztam el neki hogyan müxik egy önindító. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sok "nagymúltú" szerelő a múltban él és nem is tudja mi az a ecu, viszont ha egy karbis verdát viszel neki csodákat művel. Szerencsére már egyre többen kezdik bepótolni a hiányosságokat mivel enélkül már nem tudnak talpon maradni. Bioetanolt még mindig nem sikerült elfogadtatni velük, 3 éve azt várják mikor döglik meg a motor emiatt. :angry:

Nekem is bizonygatták műszakin, hogy hazavágja az etanol a motort, aztán meg dícsérték milyen jó az öreg gépnek a zk-eredménye. Vajon mitől? :P De hogy faorra volt mindegyiknak az tuti! <_<

Link to comment
Megosztás:

Nekem is bizonygatták műszakin, hogy hazavágja az etanol a motort, aztán meg dícsérték milyen jó az öreg gépnek a zk-eredménye. Vajon mitől? :P De hogy faorra volt mindegyiknak az tuti! <_<

Nem figyelted, hogy nem -e volt a sarokba támasztva néhány balta? Mert favágók voltak, az tuti! :P

De jó volt tankolni ma. Debrecenbe van egy kút ahol 270 HUF a lőre litere! :P

A zadzsipnál meg 289,9... :angry:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap Érden 267-ért tankoltam (Agip), Biatorbágyon 274-ért tudok szintén Agip-on.

Itt a pálya melletti Agip kúton szintén drága, asszem most 288 volt utoljára amikor néztem.

Érdi kúton 220 volt a gáz egyébként, pedig ez egy messzeföldön híres olcsó kút. 217 alatt már nem is

láttam sehol, csak nemrég egy kieső kúton 212-ért. Csak hogy teljes legyen a gázos kép is árügyileg <_<

Link to comment
Megosztás:

Nálunk etanol Avia-nál 270 Ft/l, Mini tanknál 275 Ft/l. <_<

Pénteken megy műszakira az Fx visszakerült a régi műszeregység, emiatt kalibrálnom kell a vízhőfokot a kütyünél.

Eco mód nálam ki van kapcsolva, mást kell-e tiltanom a "zk"-s méréshez?

Link to comment
Megosztás:

Eco mód nálam ki van kapcsolva, mást kell-e tiltanom a "zk"-s méréshez?

Ha egyébként minden jó, akkor semmi más teendőd nincs. Nyugodtan viheted E85-tel, kíváncsi vagyok, milyen lesz nálad az emisszió, mint

régi motoros verdánál :angry:

Katalizátor benne van? <_<

Link to comment
Megosztás:

4-2-1 leömlő, sport katalizátor, gázgyorsító, sport hátsódob van rajta, amúgy minden ok ma még ellenőrizni fogom a vízhőfok kalibrálást. Egyedül a kézifék miatt aggódok egy kicsit. Legnagyobb "poén" a piros plakett lesz hiába jó az emisszió simán lehetne minimum kék is. <_<

Link to comment
Megosztás:

Érdekes beszélgetést folytattam a forgalmazó cég alkalmazottjával.

Először kért egy beszerelési munkalapot és igazolást a lambda rossz működéséről.

Aztán mikor mondtam, hogy ez nehézkes lesz, mert magam csavartam be a szondát, erre azt mondta, hogy számítógéppel csináljak egy lapot, mintha szerelő cég írta volna. Úgy mondta, hogy ha az utcán kinézek egy céget, és azt írom rá, akkor úgy is jó...

Aztán elkérte az emilcímemet és hogy majd küld rá egy formanyomtatványt, amit kitöltve küldjek vissza neki a rossz lambdával együtt. Ezt mondta szó szerint: "Ez csak adminisztrációs okból kell."

Hát amint megkapom, már megy is vissza neki és cserélik. <_<

Ma végre megérkezett a csere szonda telefonos egyeztetés után.

Kiderült, hogy ebből a gyártású GM-szondából nem ez volt az egyetlen, ami pár hét alatt kifeküdt. Mondta a boltos, hogy ugyanolyat nem akar küldeni, mert ami raktáron van neki, az mind ebből a sorozatból való. A forrása azt ajánlotta neki, hogy inkább a drágább, ACDelco márkájút küldje el nekem, mert az majd jobb lesz. Rápótolni nem kellett összegben.

Viszont kicsit szkeptikus vagyok ezzel a márkával, mert az ACDelco-ból gyertyát már vettem és az kb 100 km-t bírt ki.

De majd kiderül mennyit bír. :angry:

Ha nem mükszik, akkor le van mentve a "jegyzőkönyv+garancialap" és küldöm vissza ezt is... :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Gondolkodtam az átalakító beszerzésén. Az alany egy c14se B Corsa.

Azért estem gondolkodóba mert nagyrészt rövid távon használom (8-8km)naponta. Egy héten kb.2X megyek hosszabb távot is, kb50km. Én 30%os túlfogyasztással számoltam emiatt az e85power.hu-n.

A kérdésem az lenne hogy ilyen használat mellett megérné-e beszerelni? Illetve van valakinek ilyen motorral tapasztalata az etanollal?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Gondolkodtam az átalakító beszerzésén. Az alany egy c14se B Corsa.

Azért estem gondolkodóba mert nagyrészt rövid távon használom (8-8km)naponta. Egy héten kb.2X megyek hosszabb távot is, kb50km. Én 30%os túlfogyasztással számoltam emiatt az e85power.hu-n.

A kérdésem az lenne hogy ilyen használat mellett megérné-e beszerelni? Illetve van valakinek ilyen motorral tapasztalata az etanollal?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Én is ebben a szituban vagyok, rövid távon használom. Öt év alatt tettem 38e km-t az autóba. Anyagilag szerintem akkor éri meg, ha hosszú távon tervezel az autóval. Szól még némi környezetvédelmi érv is mellette és a nem elhanyagolható lélektani hatás, hogy 300 alatt van a cucc litere <_< :angry:

Nekem anyagilag nem érné meg, pedig nálam (teli tankhoz 10 liter szesz) nem vettem észre túlfogyasztást, de egyrészt megnyugtatna, ha a co-m kicsit emberibb határok között lenne, és örülnék ha ezzel sem terhelném a környezetem. Persze ehhez az is kellene, hogy ne ész nélkül gyártsák kukoricából, hanem valami okosabb módszerrel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Gondolkodtam az átalakító beszerzésén. Az alany egy c14se B Corsa.

Azért estem gondolkodóba mert nagyrészt rövid távon használom (8-8km)naponta. Egy héten kb.2X megyek hosszabb távot is, kb50km. Én 30%os túlfogyasztással számoltam emiatt az e85power.hu-n.

A kérdésem az lenne hogy ilyen használat mellett megérné-e beszerelni? Illetve van valakinek ilyen motorral tapasztalata az etanollal?

A megtérülése hosszú idejű lenne, mert csak pár %-ot spórolnál vele. Ha tetszik az a szempont, hogy környezeted véded, vagy erősebb az autó, akkor mindenképpen érdemes.

Nekem anyagilag nem érné meg, pedig nálam (teli tankhoz 10 liter szesz) nem vettem észre túlfogyasztást, de egyrészt megnyugtatna, ha a co-m kicsit emberibb határok között lenne, és örülnék ha ezzel sem terhelném a környezetem. Persze ehhez az is kellene, hogy ne ész nélkül gyártsák kukoricából, hanem valami okosabb módszerrel.

Jelenleg az évi több millió tonna kukoricafeleslegből félmillió tonnát használnak fel etanolgyártásra, sőt, ebből az etanolból még jut exportra is.

Messze vagyunk attól, hogy a fenntarthatóságot kukorica esetében hazánkban túllépnénk. Persze hosszú távon fontos a fenntarthatóság megtartása,

a második generációs üzemek megnyitása (hiszen jelenleg nincs más tömegesen életképes alternatíva a foszilis energiahordozókkal szemben).

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.