Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

LPG: vizsgára nem kell beszerezni mindig minden alkalommal igazolást a gázos cuccok megfelelő állapotáról? Mintha lenne ilyen tétel is a költségek közt. Meg mintha a tartályoknak lenne emlékeim szerint valamiféle időbeli érték megadva, hogy mennyi ideig használhatóak. Vagy tévedek?

Mellékesen kollégám gyári gázos Skodát vett, km költsége alacsony, de szív vele, mint a torkosborz.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

LPG: vizsgára nem kell beszerezni mindig minden alkalommal igazolást a gázos cuccok megfelelő állapotáról? Mintha lenne ilyen tétel is a költségek közt. Meg mintha a tartályoknak lenne emlékeim szerint valamiféle időbeli érték megadva, hogy mennyi ideig használhatóak. Vagy tévedek?

Ezekről már mély hallgatás van... :angry:

Rajz úrhoz kérdés:

Egy sugárhajtóműben mit alakítanak át a feles üzemhez? <_<

Link to comment
Megosztás:

Rajz úrhoz kérdés:

Egy sugárhajtóműben mit alakítanak át a feles üzemhez? <_<

Úrhoz?... Akkor tuti nem tőlem kérdezed ügye? ... :P :angry:

Legjobb tudomásom szerint csak a tüzelőanyag elosztáshoz nyúltak, (jobb-bal szárnytartályok közötti transzfert kiiktatva), illetve a EEC-t (ECU) módosították.

Biztos információm nincsen sajna, ha lesz megosztom, bár mivel már nem Lufis vagyok, lehet egy újságíró hamarabb megkapja a választ mint én.

Esetleg a tüzelőanyag nyomás által szabályozott berendezéseknél képzelhető el módosítás a viszkozitás megváltozása miatt, de nem tartom valószínűleg egy 50-50 es üzemnél.

Valószínűtlennek tartom, hogy pl fúvókákhoz hozzányúltak volna, mert különböző teljesítményeket leadó hajtóművek csak EEC-ben különböznek (illetve még abban sem, csak van egy "gyorsan" cserélhető "dugó" ami megmondja az EEC-nek, hogy épp milyen teljesítménnyel kell számolnia, dolgoznia), a tüzelőanyag szivattyúk alapban több nyálat tolnak a hajtómű felé - esetleg a teszt után lehetségesnek tartom, hogy kisebb módosítások lesznek a szivattyúkon a lerakódás (illetve azok feloldása), a jégképződés, esetleges nem tervezett kopások miatt. A fő probléma sztem az etanol vízmegkötő képessége lesz.

Feltételezem a hajtómű egy V2500 as lesz, ez a hajtómű alapban sokkal finomabb paraméterekkel dolgozik, mint pl A CFM, ellenben sokkal érzékenyebb a környezeti változásokra, több olyan ismert hibajelenség van ami nem valódi hiba, csak bizonyos hőmérséklei és magassági használatkor jönnek elő. - múltkor ráfutottunk egy ilyenre :P

Link to comment
Megosztás:

Az a vicces az egészben,hogy senkinek sincs igaza <_<

Ha valaki 3ft akar km-ként spórolni,akkor azt simán tudja ha oda figyel arra,hogy vezet.Ha erősebb autó kell,akkor erősebbet kell venni,mert ettől a plussz 1-3LE-t nem hiszem hogy bárki is észre veszi.Arról nem beszélve,hogy mindkettő esetében be kell invesztálni,úgy hogy azt se tudjuk mi lesz holnap,nem hogy 1 évre előre tervezzünk.És lássuk be sokkal többet nem ér ettől senkinek sem az autója,talán hamarabb elviszik(de ezt is kétlem)

A megoldás a benzin,és a dízel autó,ezek így vannak kitalálva indulnak reggel és biztos elmennek 300e km-t.

Az etanolnak,és a gáznak is rengeteg hátránya van....

Persze tudom hogy nincs igazam :angry: ,de attól még leírom :P

Talán amiben látnék fantáziát,az a hidrogén generátor,föleg hogy az tényleg LE növekedéssel jár,de ez még itthon eléggé gyerekcipőbe jár.Meg kellene valaki,akinek a kocsijában benne van és ki lehet próbálni,mert ennek is az ára 100e forint felett van.

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki sokat akar spórolni,vegyen robogót.Na azzal tényleg lehet pénzt spórolni :angry: :P

Ez nagy igazság <_< Egyetlen hátránya a nagyobb egészségügyi károsodás lehetősége, de időben és

pénzben a legjobb megoldás a nagyobb városokban. Viszont rossz időben kifejezetten kellemetlen.

Esetleg villanybicikli és tényleg nulla emisszió lesz...kivéve ha csilisbabot eszik a sofőr! :P :P

Annak se nulla. A magyar áram mix sajna elég sok CO2 emisszióval rendelkezik, sok a hőerőművi kapacitás benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ugye nem lesz baja a motornak?!!!

Szombaton sikerült mellényulnom és E85 tankolnom:(

Egy 10-esért belevágtam úgy 40 litert fáradt is voltam meg minden. Gondoltam mi baj lehet. Baj az lett!

Másnap már csak a 13. inditásra pöffent be és csak dadogott én meg csak szidtam magam!! holnap megyek egy szerelőhöz és leengedem a tankból. még nem világít semm (kop-kop-kop),de én azt nem várom meg. aA fehérvári szervízben azt mondták hogy nem szab 95 nél gyengébbet mert az nem tesz jót neki.

Ja a típus: 2007 esH astra kombi Z16LET 1.6 180LE turbó.

Fájna a szívem ha megadná magát !( 6,5 milla volt )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Ugye nem lesz baja a motornak?!!!

Szombaton sikerült mellényulnom és E85 tankolnom:(

Egy 10-esért belevágtam úgy 40 litert fáradt is voltam meg minden. Gondoltam mi baj lehet. Baj az lett!

Másnap már csak a 13. inditásra pöffent be és csak dadogott én meg csak szidtam magam!! holnap megyek egy szerelőhöz és leengedem a tankból. még nem világít semm (kop-kop-kop),de én azt nem várom meg. aA fehérvári szervízben azt mondták hogy nem szab 95 nél gyengébbet mert az nem tesz jót neki.

Ja a típus: 2007 esH astra kombi Z16LET 1.6 180LE turbó.

Fájna a szívem ha megadná magát !( 6,5 milla volt )

És miért nem teszel bele benya mellé, amennyit tudsz és autózod ki ha ennyire félsz? Inkább vagyonokat akarsz rá költeni? 1,5 éve tisztán e85-el járok, átalakítóval és kutya baja a kocsinak. Szerelők is mondanak mindent, nincs egységes álláspont h ez jó vagy rossz. Szerintem jó. De ez privát vélemény.

Egyébként meg soha nem értettem, hogy lehet ezeket keverni...

Másik az etanol oktánszáma magasabb mint az 95-é. Szóval hozzáértő a szerelőd.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.