Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

A dízel még nagyobb emelkedést tudhat maga után, szerintem hülyeség dízelbe ruházni.

Ha kisebb fogyasztású autót akarsz, akkor vannak hasonló technikák benzinnél is, kis köbcentis turbós motorok.

Amúgy az etanol tartani fogja a legalább 35%-os átlagár különbséget a benzinhez, tehát megőrzi az árelőnyét.

Értelek Gábor, csak amíg a dízel se fog jelentősebben elszállni, mint a benzin, addig egy 4-5 l-es fogyasztású dízelnél nem kicsi a megtakarítás mértéke.. Persze tudom, hogy ha elromlik, sokkal többe fáj... Gázzal meg az a bajom, hogy elvesz csomagteret, vagy pótkereket, illetve az itthoni szuper szabályozás miatt még mindig nem lehet vele parkolni mélygarázsban vagy parkolóházban... Sajnos pesten ez nagy negatívum.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Értelek Gábor, csak amíg a dízel se fog jelentősebben elszállni, mint a benzin, addig egy 4-5 l-es fogyasztású dízelnél nem kicsi a megtakarítás mértéke.. Persze tudom, hogy ha elromlik, sokkal többe fáj... Gázzal meg az a bajom, hogy elvesz csomagteret, vagy pótkereket, illetve az itthoni szuper szabályozás miatt még mindig nem lehet vele parkolni mélygarázsban vagy parkolóházban... Sajnos pesten ez nagy negatívum.

Ha az astra komfortból és méretből nem akarsz veszíteni, akkor dízelből sem lesz 6l alatti fogyasztás... ugyanezt tudja mondjuk egy 1.4-1.6 turbós, több lóerővel,

szélesebb fordszámtartománnyal, stb-stb... de ha mondjuk lejjebb adsz, suzuki 1.3 vvt, azzal is tudsz menni 6L-ből pl. Dízelnél a koromszennyezés is fő szempont

lehet, már csak azért is, mert várhatóan bele fog kerülni a városi szabályzási tervekbe emiatt, szinte kizárólag a dízelek okozzák, csak ezek korlátozásával

csökkenthető reálisan. Lehet hogy amit megveszel most büdös gázolajkályhát, 2-3 év múlva kap egy "piros plakettet".

Link to comment
Megosztás:

Anno 40-45%-os árelőnyünk volt jó volna visszaállítani. :D

Átlagban sosem volt annyi, meg valószínű a közeljövőben nem is lesz.

Kiugró esetek vannak, volt pl januárban is olyan kút, ahol 44% volt az árkülönbség...

Átlagárban mindig is 34-38% között fog ingázni az árelőny.

Jó autó jó átalakítóval ebből legalább 10% megtakarítást realizál.

Link to comment
Megosztás:

Az miért van hogy próbálom beállitani a CSETHOT értéket, és hiába nyomom 90 fokos motornál 9 fokra, akkor is 100-at mutat. Ahogy melegedett 94-ig minden egyes változásnál megpróbáltam beállitani, de az istennek nem akart az élő adatokban olyan mutatni amit beállitottam neki.

Link to comment
Megosztás:

Ha az astra komfortból és méretből nem akarsz veszíteni, akkor dízelből sem lesz 6l alatti fogyasztás... ugyanezt tudja mondjuk egy 1.4-1.6 turbós, több lóerővel,

szélesebb fordszámtartománnyal, stb-stb... de ha mondjuk lejjebb adsz, suzuki 1.3 vvt, azzal is tudsz menni 6L-ből pl. Dízelnél a koromszennyezés is fő szempont

lehet, már csak azért is, mert várhatóan bele fog kerülni a városi szabályzási tervekbe emiatt, szinte kizárólag a dízelek okozzák, csak ezek korlátozásával

csökkenthető reálisan. Lehet hogy amit megveszel most büdös gázolajkályhát, 2-3 év múlva kap egy "piros plakettet".

Ez jogos, van benne valami. Szerintem, ha lesz nagy dolog, akkor az gáz lesz :D Végül is csomagtartó nem kell nekem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az miért van hogy próbálom beállitani a CSETHOT értéket, és hiába nyomom 90 fokos motornál 9 fokra, akkor is 100-at mutat. Ahogy melegedett 94-ig minden egyes változásnál megpróbáltam beállitani, de az istennek nem akart az élő adatokban olyan mutatni amit beállitottam neki.

sztem a CSETICTPARAM paranccsal lenne jobb játszani menet közben... :D

Link to comment
Megosztás:

Az miért van hogy próbálom beállitani a CSETHOT értéket, és hiába nyomom 90 fokos motornál 9 fokra, akkor is 100-at mutat. Ahogy melegedett 94-ig minden egyes változásnál megpróbáltam beállitani, de az istennek nem akart az élő adatokban olyan mutatni amit beállitottam neki.

A CSETICTCOLD és a CSETICTHOT parancs csak együtt működik, ez kiemelten le is van írva a kézikönyben.

Azonkívül az 1.11 SW verzióig a CSETICTHOT kizárólag 100 fokra kalibrál, csak az 1.12-től van 90-100 fok

közti állítási lehetőség.

Azt még hozzátenném, ha nagyon elállítod rosszra a hőmérsékletet, az átalakító nem fog jól működni.

Link to comment
Megosztás:

Igazából,azt szeretném tudni,hogy mennyire bonyolult beállítani az etanol átalakítót? :-)

Én magamnak szereltem be és az első beállításokat Gábor telefonos vezénylete mellett végeztem el.

Nem olyan vészes, csak egy megfelelő kacsolási rajz kell a kocsihoz, meg némi műszaki érzék.

A beállítandó értékeket pedig fejből tudja mondani neked. Utána még néhány hónapig érdemes finomítgatni a beállításokat.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.