grünypower Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Sziasztok. Engem is érdekel az e85 üzem, ehhez szeretnék összerakni egy hozzá való motort, és szeretném a véleményeteket kérni a témában. Az alapötlet a 105-ös oktánszámból kiindulva egy emelt kompressziójú motor, kb 1:13-as.- Most egy kicsit opel nyelven - Szóval maga a blokk egy c16se vagy x16xe (a lényeg, hogy 1.6-os legyen és sít dugattyújú). A hengerfej c14nz, a rá való injektorral c18nz befecsi szeleppel. A több nafta érdekében. Az előgyújtást az elosztó fordításával könnyen meg lehet oldani. Hát dióhéjban ennyi. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Érdekes elképzelés, de szerintem jobban jársz ha eleve hengerenkénti befecskendezéses motorban gondolkodol pl. C16SE, X16XE + átalakító elektronika (E85power) vagy spéci programozható ecu. Amit leírtál ahhoz eleve a motorvezérlő elektronikát is kellene programozni, C14NZ hengerfej + 1.8-as injektor az már eleve túl sok lenne, vészüzemben sárga lámpával menne esetleg ami nem jó. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Sziasztok. Engem is érdekel az e85 üzem, ehhez szeretnék összerakni egy hozzá való motort, és szeretném a véleményeteket kérni a témában. Az alapötlet a 105-ös oktánszámból kiindulva egy emelt kompressziójú motor, kb 1:13-as.- Most egy kicsit opel nyelven - Szóval maga a blokk egy c16se vagy x16xe (a lényeg, hogy 1.6-os legyen és sít dugattyújú). A hengerfej c14nz, a rá való injektorral c18nz befecsi szeleppel. A több nafta érdekében. Az előgyújtást az elosztó fordításával könnyen meg lehet oldani. Hát dióhéjban ennyi. <_< Maga az elképzelés nagyon érdekes :D De látszik hogy nem ismered egyik motort sem, meg úgy alapból nem rendelkezel gyakorlati tapasztalattal. Így én nem ajánlanám, hogy pénzt ölj egy ilyen projektbe, mert a gyakorlatban nem tudod végig vinni. Már ott megakad az egész, hogy nem tudod összelegózni a különböző motorok alját és tetejét (pl X16-ra a C14), de nincs is értelme. Ugyanis mondjuk egy X16XE alapmotorból tudsz csinálni saját alkatrészeivel is kívánt kompressziót, csak az már más kérdés, hogy a gyári dugattyú és hengerfej nem fogja elviselni. Szóval a téma érdekes, csak a gyakorlati megoldása máshogy működik, kicsit drágább, mint ahogy elképzeled :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
grünypower Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Maga az elképzelés nagyon érdekes :) De látszik hogy nem ismered egyik motort sem, meg úgy alapból nem rendelkezel gyakorlati tapasztalattal. Így én nem ajánlanám, hogy pénzt ölj egy ilyen projektbe, mert a gyakorlatban nem tudod végig vinni. Már ott megakad az egész, hogy nem tudod összelegózni a különböző motorok alját és tetejét (pl X16-ra a C14), de nincs is értelme. Ugyanis mondjuk egy X16XE alapmotorból tudsz csinálni saját alkatrészeivel is kívánt kompressziót, csak az már más kérdés, hogy a gyári dugattyú és hengerfej nem fogja elviselni. Szóval a téma érdekes, csak a gyakorlati megoldása máshogy működik, kicsit drágább, mint ahogy elképzeled :D Köszi a hozzászólást, de miért nem lehet a 16xe-t a 14ne vel összehozni Mindkettő kisblokkos nem? A gyári dugattyú és hengerfej miért ne bírná (ez nem versenymotor lesz), amúgy a etanolnak kisebb az égési sebessége és hőmérséklete. c14nz már van (eredeti motor) c18nz pedig a jelenlegi, úgyhogy csak az alja hiányzik. Lehet hogy, hűdesok gyakorlati tapasztalatom nincs, igaz a szakmám autószerelő, de legózni tudok <_< :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Köszi a hozzászólást, de miért nem lehet a 16xe-t a 14ne vel összehozni Mindkettő kisblokkos nem? A gyári dugattyú és hengerfej miért ne bírná (ez nem versenymotor lesz), amúgy a etanolnak kisebb az égési sebessége és hőmérséklete. c14nz már van (eredeti motor) c18nz pedig a jelenlegi, úgyhogy csak az alja hiányzik. Lehet hogy, hűdesok gyakorlati tapasztalatom nincs, igaz a szakmám autószerelő, de legózni tudok <_< :D :D A c14nz, és a c18nz központi injektoros, és erre még nem találtak ki átalakítót ami normálisan használható, csak a hengerenkénti befecsis motorokra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Nálam C14NZ motor + C14SE hengerfej és a szokásos sallangja + E85power átalakító működik. Lehet legózni de csak bizonyos határok. <_< Zoltya975! Központishoz is létezik már "peak and hold"-os átalakító ami jó az Opelhez, viszont télen nehezen indul az ismert okok miatt. :D . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Nálam C14NZ motor + C14SE hengerfej és a szokásos sallangja + E85power átalakító működik. Lehet legózni de csak bizonyos határok között. Zoltya975! Központishoz is létezik már "peak and hold"-os átalakító ami jó az Opelhez, viszont télen nehezen indul az ismert okok miatt. <_< . Igazából jópár készüléknél rákérdeztem a gyártótól/forgalmazótól a központis mocira, Gábor kivételével mint azt mondták jó ahhoz is. Aztán nálunk is próbálták jópáran, és télen használhatalan volt. :D Már arra is gondoltam teszek be egy kis tartályt egy pumpával, benzinnel indulok melegen meg átkapcsolok etanolra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Igazából jópár készüléknél rákérdeztem a gyártótól/forgalmazótól a központis mocira, Gábor kivételével mint azt mondták jó ahhoz is. Aztán nálunk is próbálták jópáran, és télen használhatalan volt. :D Már arra is gondoltam teszek be egy kis tartályt egy pumpával, benzinnel indulok melegen meg átkapcsolok etanolra. Mint a gázosok <_< Én meg arra gondoltam, kéne csináltatni műanyagból szívósort a gyári aluöntvény helyett, mégpedig úgy, hogy fűtőszálak legyenek beleöntve a műanyagba. Indítás előtt kézmelegre pillanatok alatt fel lehetne fűteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zoloj Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Sziasztok. Engem is érdekel az e85 üzem, ehhez szeretnék összerakni egy hozzá való motort, és szeretném a véleményeteket kérni a témában. Az alapötlet a 105-ös oktánszámból kiindulva egy emelt kompressziójú motor, kb 1:13-as.- Most egy kicsit opel nyelven - Szóval maga a blokk egy c16se vagy x16xe (a lényeg, hogy 1.6-os legyen és sít dugattyújú). A hengerfej c14nz, a rá való injektorral c18nz befecsi szeleppel. A több nafta érdekében. Az előgyújtást az elosztó fordításával könnyen meg lehet oldani. Hát dióhéjban ennyi. <_< Üdv! Ha mondjuk van egy x16xe vagy c16se motorod, ami 4 injektoros, miért akarsz rátenni központi injektoros vezérlést? Szerintem nem jó ötlet egy fogyasztásra és viszonylag jó hatásfokra épített motoron ilyen befecskendezést használni. Van egyébként idehaza is néhány 13:1 kompressziójú etanollal hajtott motor, de kb. 11:1 is elég lenne szerintem. Az etanol lángterjedési sebessége is AFR függő, gyorsabban ég mint a benzin ezek szerint http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT...YOR8P-N&t=1 Tehát pl sok ponton kisebb az előgyújtás igénye is. Valami ilyesmi a C16SE gyári gyújtása, nem is biztos h kellene rajta emelni ilyen kompresszió mellett. http://www.kepfeltoltes.hu/110222/C16SE_ig...ltoltes.hu_.jpg Nem tudom pl a dugattyúk/hengerfej miért ne bírnák, akkor már a hajtókarokat/hajtókarcsapágyakat jobban félteném szvsz. Mondjuk az egész túl sokba nem kerülne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomTech Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 A műanyag alatt fröccsöntöttet értesz? Az is hideg télen, és igen drága lenne hozzá szerszámot csinálni. Üvegszálast lehetne kenni viszonylag elérhető áron, de az mennyivel jobb hidegben? A műanyagoknak rosszabb a hővezetésük, lassabban melegednének át mint a fémek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Február22, 2011 Megoszt Elküldve Február22, 2011 Vaterán belefutottam egy érdekes dologba. Először azt hittem az opel16v féle átalakító, de a képeket megnézve már nem hasonlít, viszont a logót rátették. Ez mi??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Vaterán belefutottam egy érdekes dologba. Először azt hittem az opel16v féle átalakító, de a képeket megnézve már nem hasonlít, viszont a logót rátették. Nem tudom ez milyen kütyü, de már kérdeztem tőle, kiváncsi vagyok a válaszra.... :D Amúgy a cég amelyet megjelelőt gyártónak/forgalmazónak műanyag fröccsöntéssel foglalkozik... <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Nem tudom ez milyen kütyü, de már kérdeztem tőle, kiváncsi vagyok a válaszra.... :) Amúgy a cég amelyet megjelelőt gyártónak/forgalmazónak műanyag fröccsöntéssel foglalkozik... :D Én is néztem a weboldalát :D nem csodálkoznék, ha a cégnél kikerekedett szemekkel néznének <_< , ha rákérdezne valaki. A matrica is rajta vmi otthoni rossz minőségű nyomtatóval van nyomtatva. Nemcsak az E85power-nek csinál negatív reklámot (mert sokan nem fogják észre venni a különbséget, csak ha megvették), hanem azt is sajnálom, aki megveszi. Nemrégiben majdnem vettem egy eredetit vaterán, ami nem volt még beépítve, de végül majdnem annyiba került, mint a weboldalon. A mostani hirdetés legalább megerősített abban, hogy a weboldalról rendeljem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Csináld magad átalakító központishoz: http://bsselektronika.hu/index.php?id=511 Vélemények között van egy C20NE, C14NZ is de téli tapasztalatról nem ír. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 A hidegindulási problemre melyiken is kell állítani? Cold és First 3. paramétere? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 A hidegindulási problemre melyiken is kell állítani? Cold és First 3. paramétere? A COLD paramétere az a hidegindítási algoritmust szabályozza. De azt nem tudom hogyan. Ha emeled, annál erősebben dolgozik. A FIRST 2. paramétere az indítási plusz befecsi idejét szabályozza, a harmadik pedig a beindult motornál tartott plusz dúsítás idejét, motorciklusokban számolva. Nekem a 3. 40-en van, és -2 fok alatt 1-2 másodperc után le is áll(csak mivel nincs most laptopom, nem tudom állítani). Simán lehet 50-60 is...sztem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Köszi a hozzászólást, de miért nem lehet a 16xe-t a 14ne vel összehozni Mindkettő kisblokkos nem? A gyári dugattyú és hengerfej miért ne bírná (ez nem versenymotor lesz), amúgy a etanolnak kisebb az égési sebessége és hőmérséklete. c14nz már van (eredeti motor) c18nz pedig a jelenlegi, úgyhogy csak az alja hiányzik. Lehet hogy, hűdesok gyakorlati tapasztalatom nincs, igaz a szakmám autószerelő, de legózni tudok <_< Sok sikert! :D Majd várjuk a végeredményt :) Mint a gázosok :D Én meg arra gondoltam, kéne csináltatni műanyagból szívósort a gyári aluöntvény helyett, mégpedig úgy, hogy fűtőszálak legyenek beleöntve a műanyagba. Indítás előtt kézmelegre pillanatok alatt fel lehetne fűteni. Sok szempontból rosszabb lenne, és a gyártása is horror összeg, a szerszámok miatt (több millió). Vaterán belefutottam egy érdekes dologba. Először azt hittem az opel16v féle átalakító, de a képeket megnézve már nem hasonlít, viszont a logót rátették. Ez mi??? Ez egy barkács analóg átalakító, kb hunflex szintű, vagy annál rosszabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 A hidegindulási problemre melyiken is kell állítani? Cold és First 3. paramétere? CSETFIRST=1,40,60 CSETCOLD=12 beállítást próbáld, majd a COLD értéket emelheted négyesével. Table1 eleje 14,12,10,8,... legyen, ezzel még próbálkozhatsz. Amire figyelj: akkunak pöpecnek kell lennie, és gyújtás ráadás után várj 2-3mp-et. Ha ezek után sem találsz olyan beállítást, amivel elsőre indul, akkor az a baj, hogy nincs üa nyomás, be kell építeni az említett relét az AC körbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 CSETFIRST=1,40,60 CSETCOLD=12 beállítást próbáld, majd a COLD értéket emelheted négyesével. Table1 eleje 14,12,10,8,... legyen, ezzel még próbálkozhatsz. Amire figyelj: akkunak pöpecnek kell lennie, és gyújtás ráadás után várj 2-3mp-et. Ha ezek után sem találsz olyan beállítást, amivel elsőre indul, akkor az a baj, hogy nincs üa nyomás, be kell építeni az említett relét az AC körbe. Gabi, holnap megpróbálok adatokat szerezni, de ma reggel is -2 alatt szenvedés volt... 0 körül meg pöpecül megy... Azt tudom, h a Cold már 16on van azt hiszem, másik értékek is elég magasak. Aksi pöpec új.... Mi lehet a problema? (És mivel kedves kocsim gyújtás leállítás után is kb fél percig aktív így hát... nem is mondok mit csinálok a kocsiban addig ilyenkor <_< ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Gabi, holnap megpróbálok adatokat szerezni, de ma reggel is -2 alatt szenvedés volt... 0 körül meg pöpecül megy... Azt tudom, h a Cold már 16on van azt hiszem, másik értékek is elég magasak. Aksi pöpec új.... Mi lehet a problema? (És mivel kedves kocsim gyújtás leállítás után is kb fél percig aktív így hát... nem is mondok mit csinálok a kocsiban addig ilyenkor <_< ) Tudsz egy olyat csinálni, hogy amikor állt legalább 6 órát az autó, kimész egy notival, és felhívsz? 1 perc alatt be tudjuk lőni :D Azt a tápkábelt meg jó lenne átkötni, egyzser Daniékhoz kellene beugranod, aztán átkötik neked ingyé' :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Tudsz egy olyat csinálni, hogy amikor állt legalább 6 órát az autó, kimész egy notival, és felhívsz? 1 perc alatt be tudjuk lőni :D Azt a tápkábelt meg jó lenne átkötni, egyzser Daniékhoz kellene beugranod, aztán átkötik neked ingyé' :D OK, Holnap reggel fél 8 játszik? <_< Elvileg csepelen is van egy fószer, aki beszerel, esetleg ha hozzá beugranék? Úgy is a sebesség jelet is be akarom már tetetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 OK, Holnap reggel fél 8 játszik? <_< Elvileg csepelen is van egy fószer, aki beszerel, esetleg ha hozzá beugranék? Úgy is a sebesség jelet is be akarom már tetetni. Holnap 8-tól leszek onlány. Viheted Vilkohoz is, ő is megoldja az átkötést, és a sebesség jel bekötését. Viszont ő majd fog 1-2 ezret kérni érte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve Február23, 2011 Megoszt Elküldve Február23, 2011 Holnap 8-tól leszek onlány. Viheted Vilkohoz is, ő is megoldja az átkötést, és a sebesség jel bekötését. Viszont ő majd fog 1-2 ezret kérni érte. Akkor hívlak 8kor. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február24, 2011 Megoszt Elküldve Február24, 2011 "Magyarországon egy jobb évben 9 millió tonna kukorica terem, amiből a belső fogyasztás alig 4 millió tonna, és ebben már benne van a takarmány is. Jelenleg kevesebb, mint fél millió tonnát használnak el évente bioetanol gyártásra" "Jóval kevesebb szénhidrogén kerül a levegőbe az E85-tel hajtott autók kipufogójából, és ha ki nem is válthatja a fosszilis energiát, csökkenti az importfüggőséget. A mezőgazdasági túltermelés feleslege jól hasznosítható, a bioetanol mellékterméke pedig kiváló takarmány. Lengyel Attila szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kidolgozott Nemzeti Cselekvési Terv a megújulók között megfelelő szerepet szán a bioetanolos közlekedés fejlesztésének is." http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/23/e85/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Február24, 2011 Megoszt Elküldve Február24, 2011 "Magyarországon egy jobb évben 9 millió tonna kukorica terem, amiből a belső fogyasztás alig 4 millió tonna, és ebben már benne van a takarmány is. Jelenleg kevesebb, mint fél millió tonnát használnak el évente bioetanol gyártásra" "Jóval kevesebb szénhidrogén kerül a levegőbe az E85-tel hajtott autók kipufogójából, és ha ki nem is válthatja a fosszilis energiát, csökkenti az importfüggőséget. A mezőgazdasági túltermelés feleslege jól hasznosítható, a bioetanol mellékterméke pedig kiváló takarmány. Lengyel Attila szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kidolgozott Nemzeti Cselekvési Terv a megújulók között megfelelő szerepet szán a bioetanolos közlekedés fejlesztésének is." http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/02/23/e85/ Na ez szép.. csak a sorrend nem jó... Étem, hogy bizonyos körök kissé lazábbra vennék a láncot - még egyet is értek velük, csak ezt nem úgy kell(ett volna) csinálni, hogy előbb beintek mindenkinek, és utána keresek megoldást, hanem fordítva.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts