Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

ECO mode-ot 1-re visszatettem.

Azon agyalok, hogy lehet csinálok egy lekötést az AC-ról és egy nyomógombbal indítás előtt 3-4mp-ig adok neki szaftot.

Had legyen fix nyomás azonnal a bengahídban.

ECO=2 beállítást használd, ne az 1-et.

Látod ez jó ötlet, lehet hogy a nyomás elvesztése nálad a második sikeres hidegindítás oka.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Mi a gond az 1-es móddal? <_<

Szerinted ha simán az AC-relét indítom egy nyomógombbal azzal okozok valamilyen kárt?

Tehát a 30-as és 87-es láb közé beteszek egy nyomógombot és gyujtáson 2-3mp-ig adok neki szaftot.

Én pont a gyújtás elhagyása miatt tettem a relét a biztosíték dobozhoz. Ott tudtam neki adni olyan tápot, amihez nem kell gyújtás, valamint asszem arra az áramkörre adtam áramot, amin a pumpa biztosítékja van. Egy 12 voltos relé kb 200 forint... :-)

Én ilyet raktam be:

web_08203_01.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mi a gond az 1-es móddal? <_<

Szerinted ha simán az AC-relét indítom egy nyomógombbal azzal okozok valamilyen kárt?

Tehát a 30-as és 87-es láb közé beteszek egy nyomógombot és gyujtáson 2-3mp-ig adok neki szaftot.

Semmi, csak az a régi mód, annál jobb eredményű a 2-es verzió.

Ha a 30-87 közé akarsz tenni gombot, az minimum 15A-es legyen, különben el fog égni a

kontaktja. De lehet relét is beletenni (300-400Ft a 12V 30A autós relé) ugyanoda, és akkor

azt bármilyen gombbal tudod vezérelni.

Link to comment
Megosztás:

Semmi, csak az a régi mód, annál jobb eredményű a 2-es verzió.

Ha a 30-87 közé akarsz tenni gombot, az minimum 15A-es legyen, különben el fog égni a

kontaktja. De lehet relét is beletenni (300-400Ft a 12V 30A autós relé) ugyanoda, és akkor

azt bármilyen gombbal tudod vezérelni.

Az átalakítóba nem tervezel egy kimenetet ehhez? elég sokaknak van ez a problémája, egyszerűen megoldható lenne.

Link to comment
Megosztás:

Az átalakítóba nem tervezel egy kimenetet ehhez? elég sokaknak van ez a problémája, egyszerűen megoldható lenne.

A terv megvan, csak nem kezdtem bele a gyártásába, mert eddig egy kezemen meg tudom számolni, mennyi

ember igényelte volna. Amúgy elárulok egy titkot: az ECO lámpára is lehet kötni egy relét, ami ugyanezt a

funkciót tölti be (ECO lámpa 15mp-es funkcióteszt gyújtás ráadásra). Tehát a relé tekercsének két lábát a

LED piros-fekete vezetékére párhuzamosan be lehet kötni (elbírja), és a kapcsoló körével tudod az AC kört

kapcsolni pluszban.

Link to comment
Megosztás:

J0hnny!

Bocsi még reggel van nálam, javítom a előző hozzászólásomat <_<

Tehát a 30 - 87 közé lehet nyomógombot vagy másik relét beiktatni, mivel az a kapcsolt áramkör ecu nem figyeli.

A relé nem téma... :D

Amúgy ma reggel megint állítottam rajta bent a cégnél, kint állt a hidegben egész nap, másodikra indult.

Elsőre is ígér, de nem kínoztam.

Vagy a pumpa szarakodik megint vagy kell ez a relé...meglátjuk.

Kisérletezést nem fejeztem be, a fogyi csökkentése lesz a cél.

Link to comment
Megosztás:

Pl. C14NZ-nél is úgy van, de C14SE, X14XE mocinál gyújtáskor nem kap tápot az AC csak ha indítózol. :D

Én nem bánom ha nem egyből indul legalább az olajnyomás fel tud épülni egy kicsivel hamarabb, aksi meg bírja. <_<

Poénos, hogy nekem régen az SZR ECU-ja mindig elindította az AC-t gyújtáskor (relé kattanását hallottam), de már lassan egy éve leszokott erről. :D

Link to comment
Megosztás:

Bekötöttem a sebességjelet az ecu-nak, és a légszűrőházat is átalakítottam. Egy gyári szívócsődarabot hegesztettem a légszűrőházba ami eredetileg is a légtömegmérő előtt volt.

Este teszt.

Megvolt a teszt. A fogyasztásra jótékony hatással volt a változtatás, de sajnos bedobta megint a rich exhaust kódot (P00170), és onnantól amig nem töröltem az agyát a lambdajelem 250-en pihent hogy rohadna meg.

Már nem tudom mit cserélhetnék vagy javithatnék, hogy rendesem működjön hosszútávon is. Megvolt a lambdaszonda csere, átraktam máshova, kicseréltem az üzemanyag pumpát, átnéztem az összes kábelt, most már a szivóág is olyan a motoron mint a gyári.

Link to comment
Megosztás:

A 170-es kód nem a dús keveréké, az a 172-es.

Amúgy a levegőszűrő mérete is lehet hatással a dologra, gondolom jóval kisebb, mint a gyárija a Z18XE-nek.

Ez a motor már megkapta az akkori legújabb simtec ecu-t, ami eléggé érzékeny a gyáritól eltérő paraméterekre,

nagyon sok ellenőrző funkciója van (annó az átalakító tesztjénél pont egy ilyennek szívtunk Monof autójában!).

Link to comment
Megosztás:

Hibakódok:

- P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1)

- P0171 System Too Lean (Bank 1)

- P0172 System Too Rich (Bank 1)

- P0173 Fuel Trim Malfunction (Bank 2)

- P0174 System Too Lean (Bank 2)

- P0175 System Too Rich (Bank 2)

- P0176 Fuel Composition Sensor Circuit Malfunction

- P0177 Fuel Composition Sensor Circuit Range/Performance

- P0178 Fuel Composition Sensor Circuit Low Input

Link to comment
Megosztás:

Ami mostanában nálunk meg (Zalaegerszeg), az E85-el kapcsolatban, az felháborító... Ha emelik a benzint emelik az E85 árát, ha csökken a benzin ára az E85-öt nem csökkentik.

Jelenlegi árak:

E85: 264,9

benzin 95: 359,9

Ez egész jó különbség (közel 36%), főleg ha most szerdán nem fogják a benzinnel együtt emelni az E85-öt is (a legtöbb helyen nem fogják).

Link to comment
Megosztás:

Ez a Hajdú-Bihari helyzet...

1 MAGÁN Balmazújváros, Debreceni u. 1. 5-22 256

2 AGIP Polgár, Tisza u. 7/a. 5.30-20 267.9

3 AVIA Hajdúhadház, Dr. Földi János u. 56. 6-20 267.9

4 MOBIL PETROL Polgár 0-24 267.9

5 MAGÁN Debrecen, 4030 Debrecen Diószegi út 3-5. 5-21* 268

6 MAGÁN Kaba, Meteorit út 0513/98 * 268

7 MAGÁN Debrecen, Diószegi út 6-22 268.9

8 MAGÁN Nyíradony, Debreceni út 100. 5-22 268.9

9 AVIA Derecske, Köztársaság út 38. 6-22 269

10 AVIA Komádi, Furtai u. 44. 6-20 269.9

11 AVIA Hajdúsámson, Kiscsere dűlő 2/a 0-24 272

12 AVIA Nyíradony, Aradványpuszta, Vasút u. 0-24 272

13 AGIP Debrecen, Kassai út 27. 0-24 274.9

14 AGIP Földes, 42. sz. főút (Bem u.1) 0-24 286 (na ez a durva...)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.