Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Az MTV1-en az Estében egy gödöllői prof megint azt bizonygatta, hogy a bioüzemanyagok túl sok termőterületet vesznek el az élelmiszer termelés elől... <_<

De ugye azt nem feszegetik, hogy a mezőgazdaság hullámvölgye mennyi parlagon heverő területet szül...

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Az MTV1-en az Estében egy gödöllői prof megint azt bizonygatta, hogy a bioüzemanyagok túl sok termőterületet vesznek el az élelmiszer termelés elől... <_<

De ugye azt nem feszegetik, hogy a mezőgazdaság hullámvölgye mennyi parlagon heverő területet szül...

Érdekes ember ez a prof, számomra lejön a riportból, hogy nem sok köze van az egész témához, csak éppen őt sikerült mikrofonvégre kapni,

és elmondta a személyes véleményét :D Amúgy a gödöllői egyetem klímavédelmi tanszéke erősen támogatja az etanolt, mint alternatív

üzemanyagot, a környezetvédelem jegyében. Dolgozunk közös projekten is a téma kapcsán. A prof leginkább az általános olajlobbi által

is felhozott fals indokokkal jön a bioüzemanyagok ellen, amely indokoknak semmi köze a magyarországi viszonyokhoz.

Magyarországon szigorú szabályzás van a mezőgazdaságban, így biztosítható a bioüzemanyagok fenntartható termelése, ezzel nincs gond, és

semmi köze nincs ennek az élelmiszerár növekedéshez. Sokkal inkább van köze annak a kenyér árának emelkedéséhez, hogy bizonyos felső

körök szeptemberben exportra bocsájtották szinte az egész búzakészletét az országnak. Kellett a pénz Lázár új S8 Audijára, na... aztán most

meg kétszer annyiért kell importálni, mert rájöttek hogy így nincs kenyérre nekünk. De sebaj, Lázár örül az új S8-nak, úgyhogy vígasztaljon

ez minket is :D Magyarország búzatermelése 2010-ben is több volt, mint a hazai szükséglet, mint idáig mindig... de a történelemben először

szorulunk most importra belőle, mert valaki elpasszolta a kenyérrevalónkat... lehet gondolkodni.

Link to comment
Megosztás:

...

Amit elárulhatok, hogy a távolabbi jövőben tervezem opcionális Bluetooth illesztést belerakni az átalakítóba,

így bizonyos mobil eszközökre megnyílik a csatlakozási lehetőség. De itt is még sok dolog nyitott.

Lehet, hogy hülye kérdés: Azt nem lehet már most szoftveresen megoldani, hogy egy USB bluetooth kulccsal kommunikáljon, ha közvetlenül rádugod? Vagy ehhez mindenképp kell hardveres átalakítás is?

bluetooth_usb_dongle.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy hülye kérdés: Azt nem lehet már most szoftveresen megoldani, hogy egy USB bluetooth kulccsal kommunikáljon, ha közvetlenül rádugod? Vagy ehhez mindenképp kell hardveres átalakítás is?

Ha lehetne, már rég menne <_<

De az átalakító is, meg az USB-s BT is slave egység, így egymással nem kommunikálnak hardveresen.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltük ma az üzemanyag pumpát az etanolos kivitelre. 227800 km van az órában, én 186000-nél vettem úgy, hogy nem forgott, szóval valószínű több van a kocsiban. 93-as bosch pumpa egész jól bírta a kiképzést. Sajnos megfelelő nyomást már nem mindig adott.

A kommutátor nem volt csontra elkopva, viszont elég csúnyán recés a felülete, és nem fekete mint ahogy azt az autóalkatrész kereskedő mondta, hanem gyönyörű réz színe van. A szivattyú részénél a mozgó részek vastagsága mikrométerrel mérve 1 századdal kisebb mint az állóé. Ez tekinthető gyári méretnek, mert 0-ás illesztéssel nem forogna.

172323-20110212-fgGBOjt.jpg

172324-20110212-3EGn03t.jpg

172325-20110212-FxRY6Yt.jpg

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltük ma az üzemanyag pumpát az etanolos kivitelre. 227800 km van az órában, én 186000-nél vettem úgy, hogy nem forgott, szóval valószínű több van a kocsiban. 93-as bosch pumpa egész jól bírta a kiképzést. Sajnos megfelelő nyomást már nem mindig adott.

A kommutátor nem volt csontra elkopva, viszont elég csúnyán recés a felülete, és nem fekete mint ahogy azt az autóalkatrész kereskedő mondta, hanem gyönyörű réz színe van. A szivattyú részénél a mozgó részek vastagsága mikrométerrel mérve 1 századdal kisebb mint az állóé. Ez tekinthető gyári méretnek, mert 0-ás illesztéssel nem forogna.

Hol vetted az etanolos pumpát, és mennyibe került? <_<

Link to comment
Megosztás:

25e Ft-ért lehet venni az E85power beszerelő partnereknél.

Köszönöm! <_< Amúgy a gyári pumpám nekem is olyan 220 ezer kilométernél adta meg magát, etanolt tudtommal nem látott, hasonlóan volt elhasználódva. Tulajdonképpen maga a pumpa motorja működőképes volt, valószínű egy korábbi kontár szerelés miatt le volt esve róla ez előszűrő, bekajolt minden szemetet, és a szivattyú kerék fogai csontig le voltak kopva, egy törmelékdarabtól szorult meg. A kommutátor karcai is a szennyeződéstől vannak szerintem.

Most tankoltam Győrben 274-ért szeszt.

Link to comment
Megosztás:

Azért már nem sok volt hátra annak a kommutátornak, 10-20e km talán <_<

Mennyit ment E85-tel?

10e km-et.

Miután beraktuk teljesen jó volt a lambda jelem, otthon letámasztottam. Délután mentem vele úgy 30 km-et, és amikor leállítottam már megint 1000-en volt az alapjárat. Kezdek rájönni a dolgokra, mi hogyan működik. Ezt akkor csinálja, amikor dob valami miatt egy hibajelet, és onnantól helyettesítő értékkel dolgozik a computer, a lambdajelet leszarja. Holnap ránézek mi szórakozik már megint. Vettem egy vatta új bosch lambdaszondát, de azt még nem szereltem be.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel azért vigyázni, mert nálad más lehet az optimális beállítás, aztán majd jössz panaszkodni

hogy gond van az autóval :D

Most sem optimális a beállítás maradjunk annyiban... :D

Mióta bent van a kütyü évszaknak és hőmérsékletnek megfelelően mindig hangolni kell.... :D

A héten lesz olyan laptop, amivel majd logolok, már ha a winfosos program futtatás közben tud folyamatos logot készíteni, mert Udi gépével nem sikerült (azt a logot láttad legutoljára).

Pedig az egy Nyárlőrinc Félegyháza úton készült, hideg motorral indulva.

Legelőször is a hidegindítási problémára akarok megoldást találni, unom, hogy 3-4.-re indul nagyobb hidegben.

Aztán az ECO mód nem működési is zavar és a fogyasztás is.

Meglátjuk.

Elkezdek játszani a beállításokkal, nem fogom kímélni a technikát. <_<

Nem hisztizem, csak leírtam a tényket. :)

Link to comment
Megosztás:

Olvastam az E85 AC pumpáról. Nekem 138 ezer km van a verdában (Astra G) és tervezem rövidesen egy E85power beszereltetését. Lehet, hogy érdemes átálláskor a pumpát is cseréltetnem, hogy ne érjen meglepetés pl külföldön ?

Kecskeméti E85power beszerelővel van valakinek tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Most sem optimális a beállítás maradjunk annyiban... :D

Mióta bent van a kütyü évszaknak és hőmérsékletnek megfelelően mindig hangolni kell.... <_<

Pedig nem kellene.

Hidegindítási paramétereket (FIRST és COLD), valamint az 1. táblát kérd el pszilaj-tól, azokat át lehet másolni

ugyanazon típuson belül. Tudtommal nála nincs ilyen gond. Ha továbbra is szarul indul az autó, akkor az nem

hiszem hogy az átalakító problémája (ugyanaz van ugye mindkét autóban, ugyanolyan motornál).

Ha küldesz logot, mindig szívesen megnézem, minden okés-e.

Link to comment
Megosztás:

Olvastam az E85 AC pumpáról. Nekem 138 ezer km van a verdában (Astra G) és tervezem rövidesen egy E85power beszereltetését. Lehet, hogy érdemes átálláskor a pumpát is cseréltetnem, hogy ne érjen meglepetés pl külföldön ?

Kecskeméti E85power beszerelővel van valakinek tapasztalata?

Szerintem felesleges, ha biztosan ennyi km van az autóban.

Kenderes Tomi néha kicsit elérhetetlen, de ha sikerül vele egyeztetni, jól dolgozik.

A másik aki már szerelt be több átalakítót, Bazsi, Udiéktól el tudod kérni az elérhetőségét.

Link to comment
Megosztás:

Szia Gábor!

Küldtem log-ot a bcsupport@opel16v.hu mail-címre. Meg szeretnélek kérni, hogy nézz bele. Most, hogy délután melegebb van nem indul olyan jól az autó, mint reggelente a fagyban. Komolyan élveztem a telet, mert úgy indult, mint benzinnel régen, de most ismét elkezdett második - harmadikra indulni a délutáni "melegben". <_<

Lehet, hogy egy SW frissítés sem ártana?

Egyébként nagyon elégedett vagyok az átalakítóval! Egész télen csak etanolt tankoltam, és ha nagyon igyekeztem (városban tempós gyorsítások, autópályán 130-140 tartósan) akkor ment 9,2 köré a fogyasztás. :D

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel végig logoltam. Minden patent, 26% túlfogyasztást jósol, aztán 1x csak bimm történik valami, és onnantól lemegy ez 17%-ra, és nem írja az üzemanyag tipusát. Bemegyek a diagnosztikába, ott feldobta hogy rich exhaust, ezt törlöm, és megint jó minden, de sajnos ezt beszokta dobni félóránként 1 pillanatra.

Ezt honnan veszi vajon? Az első lambdaszondáról, vagy a monitorszondáról? Katalizátor nincs a kocsiban, ha a monitor szondáról venné avval tudnék még mit kezdeni, de ha a vezérlő szondáról arra lövésem sincs.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel végig logoltam. Minden patent, 26% túlfogyasztást jósol, aztán 1x csak bimm történik valami, és onnantól lemegy ez 17%-ra, és nem írja az üzemanyag tipusát. Bemegyek a diagnosztikába, ott feldobta hogy rich exhaust, ezt törlöm, és megint jó minden, de sajnos ezt beszokta dobni félóránként 1 pillanatra.

Ezt honnan veszi vajon? Az első lambdaszondáról, vagy a monitorszondáról? Katalizátor nincs a kocsiban, ha a monitor szondáról venné avval tudnék még mit kezdeni, de ha a vezérlő szondáról arra lövésem sincs.

Tudni kellene a hibakód számát, és akkor megmondom... küldd majd el a logot is. Az biztos a leírásból, hogy vészüzembe áll a motorvezérlő.

Csak ez az egy hibakód jön, más nem?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.