Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Sziasztok!

Van aki szerelt be Z14XEP motorral rendelkező astrába opel16v féle átalakítót?

Mik a tapasztalatok? Mennyivel eszik többet? Hidegindítás, vegyes üzem...? Gondolkodok rajt, lehet tavasszal beruházok egybe.

Én jelenleg 6-6.1l között járok...(télen 6.5l, autópálya:6.2-6.3 120-130 közti tempóval, országút 5.8l körül hosszabb távon)

Akár itt, vagy privátba is jöhet. És előre is köszönöm! :lol:

Hello Imy,

Nekem H Astrában Z14XEP motor mellett dolgozik kiválóan egy E85 Power és a 7,2 körüli benzines fogyasztásom most tisztán etanollal 9 körül van. A 25% plusz megvan, de hozzá tartozik, hogy a H Astra kicsit nehezebb, mint a G és én szeretem élvezni az etanol nyújtotta jobb gyorsulást :-) és autópályán inkább a 130-140-es tempót. Márciusban szereltettem be. Azóta megtettem közel 40.000 kilométert.

Ami érdekes, hogy a nagy hidegben elsőre azonnal indul, de amint melegebb van (8-10 fok pluszban) nem akar ilyen szépen indulni.

Ahogy számolom nagyságrendileg 90-100 e Ft-ot takarítottam meg az üzemanyaggal eddig vele. Persze ehhez használni kell a kocsit (éves 40.000 km körüli futásteljesítmény).

Csak ajánlani tudom!

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Hát kíméltem a kocsit és egy 25 kmes + 2 városi rövid megálló után, összesen 250 km után tankoltam, TELE.

6ezer néhányszázért fért bele, és olyan 7,58 literesre jött ki az átlagfogyim. 5W40es olaj, öregedő állagú, a kartergáz az relatíve nagy, gumik téliek keményre fújtak, sok sz*r van hátul, de ésszel adok gázt míg melegszik és kartonlapot használok.

Olyan állat vagyok, hogy a nejem kocsija később megy műszakira mint számolta, teletankoltam saját lóvéból- mivel karbis,, gondoltam pár liter E85ös nem árt neki, nyomatékosabb lett picit, nem fuldoklik, viszont az önindítója vacakol.

Link to comment
Megosztás:

Hát kíméltem a kocsit és egy 25 kmes + 2 városi rövid megálló után, összesen 250 km után tankoltam, TELE.

6ezer néhányszázért fért bele, és olyan 7,58 literesre jött ki az átlagfogyim. 5W40es olaj, öregedő állagú, a kartergáz az relatíve nagy, gumik téliek keményre fújtak, sok sz*r van hátul, de ésszel adok gázt míg melegszik és kartonlapot használok.

Olyan állat vagyok, hogy a nejem kocsija később megy műszakira mint számolta, teletankoltam saját lóvéból- mivel karbis,, gondoltam pár liter E85ös nem árt neki, nyomatékosabb lett picit, nem fuldoklik, viszont az önindítója vacakol.

De az nem a szesztől van... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát kíméltem a kocsit és egy 25 kmes + 2 városi rövid megálló után, összesen 250 km után tankoltam, TELE.

6ezer néhányszázért fért bele, és olyan 7,58 literesre jött ki az átlagfogyim. 5W40es olaj, öregedő állagú, a kartergáz az relatíve nagy, gumik téliek keményre fújtak, sok sz*r van hátul, de ésszel adok gázt míg melegszik és kartonlapot használok.

Örülj neki, én pesten sehogy se tudok 10 liter alá menni. Ilyen hidegbe meg a 12-t súrolja... Igaz, alattam van is nyomaték ha kell :lol:

Link to comment
Megosztás:

Úgy látszik a kocsinak jót tett a lambda-szonda csere. :lol:

7,5 literes fogyasztás jött az utolsó etapon! :D

Igaz, hogy nem igazán tapostam, mert -8 °C-ban nagyon nehezen melegedik be. Kb. 12 km-t kellett mennem ahhoz, hogy üzemi hőmérsékletre melegedjen a gépezet. Ezt is olyan 60-70 km/h sebességgel...

De sajna vissza vettem a FIRST paraméterek utolsó értékéből 10 egységet, ezért indítás után egy-két másodperccel le is áll. A következő indításnál már nincs gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elképzelhető feles tankolásnál üzemanyag megtakarítás?:)Kiürítettem a tankom (G Astra, 1,6 16v) és mielőtt elindultam volna 200 km-es utamra raktam bele 30 liter benzint és kb 18 liter e85-öt. Az út végén oszt-szoroz és kb 6 literrel kisebb fogyasztás jött ki a 200 km-re. Az üa mérő óra hibáját kizárnám:) Minden ilyen járgánnyal rendelkezőnek csak ajánlani tudom, nagyon jól megy vele a gép, kivéve aki naponta pár kilométerekre használja csak, mert így télen tuti nagyon zabál.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elképzelhető feles tankolásnál üzemanyag megtakarítás?:)Kiürítettem a tankom (G Astra, 1,6 16v) és mielőtt elindultam volna 200 km-es utamra raktam bele 30 liter benzint és kb 18 liter e85-öt. Az út végén oszt-szoroz és kb 6 literrel kisebb fogyasztás jött ki a 200 km-re. Az üa mérő óra hibáját kizárnám:) Minden ilyen járgánnyal rendelkezőnek csak ajánlani tudom, nagyon jól megy vele a gép, kivéve aki naponta pár kilométerekre használja csak, mert így télen tuti nagyon zabál.

Nem lehet, hogy azért jött ki kevesebb fogyasztás, mert nem hidegen, rövid távokat, hanem egyszerre 200Km-t?

Link to comment
Megosztás:

Én a hétvégén töltöttem a bömbölőbe 20liter 95öst és kb 28liter E85öt ( 7liter 95ös meg még volt a tankban ) a Tegnapi nagy hideg igen mélyen érintette szegénykémet éjjel, elsőre elindult de 1mpig kicsit rángatva járt ( nem mondom hogy 3hengerezett, mert az durva lett volna B) ) de utána viszont szépen kisimult és a haza felé úton nem vettem észre semmi különbséget. Így télen a fogyasztásom stabilan 10, csak akkor megy feljebb 1-2dl-t ha van hó ( :lol: ), szóval a BMWnek tök mind1, hogy felesben van benne etanol vagy csak 95ös benzin. :D

Link to comment
Megosztás:

Úgy látszik a kocsinak jót tett a lambda-szonda csere. :lol:

7,5 literes fogyasztás jött az utolsó etapon! :D

Igaz, hogy nem igazán tapostam, mert -8 °C-ban nagyon nehezen melegedik be. Kb. 12 km-t kellett mennem ahhoz, hogy üzemi hőmérsékletre melegedjen a gépezet. Ezt is olyan 60-70 km/h sebességgel...

De sajna vissza vettem a FIRST paraméterek utolsó értékéből 10 egységet, ezért indítás után egy-két másodperccel le is áll. A következő indításnál már nincs gond.

gyárit tettél bele?

Link to comment
Megosztás:

Egyelőre nem tudni, hogy gyári-e... :lol:

Ugyanis minden jel arra mutat, hogy gyári, de az ára feltünő...6100 HUF áfástól... :D

Nekem lilavezetékes szondám van, csergönél vettem, gyárit kértem, remélem az is.

26 000 ft volt.

3 éve, zöldkártyán azt mondták hogy a szondám kaka, és hoz nekem, 11 000-ért hozta GM-es zacsiban volt, de fél év után nagyon sokat kezdett enni, és utánna vettem ezt, amivel azóta sincsen gond.

Szal már a fene se tudja mit milyen csomagolásba tesznek, és hogy mi a gyári alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, sokszor kérdeztem, de nem lehet vhogy megoldani h a Fed.Comp-om írja az Etanolos fogyit?? Nem érdekel a benzin fogyasztás. Valahogy nem lehet úgy paraméterezni, hogy etanolra számolja? :lol:

Sajna direktben nem... az átalakító viszont tudja számolni, ha be van kötve a sebesség jel, és be is van állítva. Csak ahhoz kell notebook, hogy megnézd :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem lilavezetékes szondám van, csergönél vettem, gyárit kértem, remélem az is.

26 000 ft volt.

3 éve, zöldkártyán azt mondták hogy a szondám kaka, és hoz nekem, 11 000-ért hozta GM-es zacsiban volt, de fél év után nagyon sokat kezdett enni, és utánna vettem ezt, amivel azóta sincsen gond.

Szal már a fene se tudja mit milyen csomagolásba tesznek, és hogy mi a gyári alkatrész.

Nekem is lila vezetékes és GM zacsiban volt.

Majd kiderül mikor ugrik meg megint a fogyasztás. Mostanság kevés km-t megyek(heti 100 km), így sztem sokáig kitart ez is... :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.