Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Hát nálunk mióta emelgetik a benzint, ugyanúgy az etanol árát is húzzak utána, és kereken tartják a 100Ft-ot. :)

Háát legyen igazad.

De 320Ft-os benzin, és 220Ft-os etanol óta nézem az árakat, azóta mindig kerek 100Ft a különbség, a benzin árához igazítják nálunk sajna. :D

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sőt vannak olyan helyek ahol folyamatosan beázik a tartály és még nagyobb túlfogyit generál. Mit ér így a kedvezmény? :)

Most az utóbbi 3-4 hétben nem hallottam sehonnan minőségi panaszt, ez talán köszönhető a folyamatos gyártói ellenőrzéseknek...

remélem marad így, és egyre kevesebb panasz lesz ilyen téren.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van aki szerelt be Z14XEP motorral rendelkező astrába opel16v féle átalakítót?

Mik a tapasztalatok? Mennyivel eszik többet? Hidegindítás, vegyes üzem...? Gondolkodok rajt, lehet tavasszal beruházok egybe.

Én jelenleg 6-6.1l között járok...(télen 6.5l, autópálya:6.2-6.3 120-130 közti tempóval, országút 5.8l körül hosszabb távon)

Akár itt, vagy privátba is jöhet. És előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sok ilyenben van már E85power kit, elég konstans a 25% túlfogyasztás ezeknél. Hosszabb utakra talán pár %-ot tudsz ebből faragni.

A 25% az nem kritikus, akkor is még olcsóbb...

Akkor teljesen bontás nélkül megoldható a beépítés, vagy az injektor vezetékeit el kell vagdosnom?

Illetve az oldalon volt, hogy helytelen beállítási értékekkel kárt okozhatok. Ebben majd tudsz segíteni, hogy nehogy kinyírjam a motort, vagy nem is lehet? Persze ezt majd vétel előtt lebeszéljük.

Link to comment
Megosztás:

A 25% az nem kritikus, akkor is még olcsóbb...

Akkor teljesen bontás nélkül megoldható a beépítés, vagy az injektor vezetékeit el kell vagdosnom?

Illetve az oldalon volt, hogy helytelen beállítási értékekkel kárt okozhatok. Ebben majd tudsz segíteni, hogy nehogy kinyírjam a motort, vagy nem is lehet? Persze ezt majd vétel előtt lebeszéljük.

Igen, 10% spórolás érhető el így még.

A rendszercsatlakozó beépítése az injektor vezetékeken mindenképpen vágással jár, de magával a csatlakozóval egy mozdulattal visszaállítható a gyári állapot.

Ha nem vagy a magad ellensége, akkor inkább partnerműhelyre bízod, mert a twinportos motorok pont a legnehezebben beépíthetők közé tartozik, elég nagy

szívás (nem hozzáférhető a kábelköteg). Persze megoldható egyénileg is, a beállításban ilyenkor tudok segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Vkinek 2.5 v6 tapasztalata van az átalakítóval???Itt is stabil 25% a túlfogyi???

Egy omiban van ilyen motor mellett már, de sajna nem jött vissza tapasztalat a fogyasztásról...

annál biztos nem lesz több a túlfogyasztás, ha tökéletes a motor, és nem csak városi autó, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Egy omiban van ilyen motor mellett már, de sajna nem jött vissza tapasztalat a fogyasztásról...

annál biztos nem lesz több a túlfogyasztás, ha tökéletes a motor, és nem csak városi autó, az biztos.

Végre kezd megint kicsit normalizálódni a fogyasztásom... De annyira vicces, nem értem miért van ez hogy egyszer 12l, egyszer meg 10 körül lesz megint... Az útvonal hellyel-közzel ugyanaz. Tankolni is ált. egy kútnál szoktam.

Link to comment
Megosztás:

X16XEL-en viszont fekete a gyári vezetékszín, és az X14XE meg az X16XEL ugyanaz, motorvezérlő szinten is. Persze

lehet hogy volt évjárat, ahol eltért, opel nagy mágus ezen a téren.

Amit a csergönél vettem 2 éve, annak is lila szinü a vezetéke!

Gyárinak mondták...

Link to comment
Megosztás:

Végre kezd megint kicsit normalizálódni a fogyasztásom... De annyira vicces, nem értem miért van ez hogy egyszer 12l, egyszer meg 10 körül lesz megint... Az útvonal hellyel-közzel ugyanaz. Tankolni is ált. egy kútnál szoktam.

12L nem a nagyobb hidegekben volt? Azért -5...-15 fokos időszakban rendesen meg tud ám ugrani.

Amit a csergönél vettem 2 éve, annak is lila szinü a vezetéke!

Gyárinak mondták...

Akkor lehet ez is olyan, mint a francia autóknál: minden évjáratban olyan színű kábeleket raknak a kábelkötegekbe,

ami éppen olcsón van :) ezért nem sok autó stimmel a kapcsolási rajzához :D

Link to comment
Megosztás:

12L nem a nagyobb hidegekben volt? Azért -5...-15 fokos időszakban rendesen meg tud ám ugrani.

De, akkor volt :) De utána amikor kicsit enyhébb volt, akkor is maradtunk a 12l-nél, de most mondom, normalizálódik. Egyébként nagyon meg vagyok elégedve, amikor a múltkor kikapcsolódott a laptop miatt az átalakító.... valami iszonyat szenvedés volt a kocsi teljesítménye, rugalmassága.... Komolyan, nézegettem, h most a kézifék be van húzva??? :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, 10% spórolás érhető el így még.

A rendszercsatlakozó beépítése az injektor vezetékeken mindenképpen vágással jár, de magával a csatlakozóval egy mozdulattal visszaállítható a gyári állapot.

Ha nem vagy a magad ellensége, akkor inkább partnerműhelyre bízod, mert a twinportos motorok pont a legnehezebben beépíthetők közé tartozik, elég nagy

szívás (nem hozzáférhető a kábelköteg). Persze megoldható egyénileg is, a beállításban ilyenkor tudok segíteni.

Köszönöm, majd ha aktuális lesz megbeszéljük. Nincs fűtött garázsom, úgyhogy tavasszal lesz aktuális.

A kábelköteg beépítését sztem meg tudom oldani, a beállításhoz a segítséget majd biztosan igénybe veszem. :)

Link to comment
Megosztás:

Milyen sűrítési aránnyal működik még jól az E85?

Új motort farigcsálok, és sajnos a hengerfejtérfogat nem túl nagy, a dugó pedig nem egy vastag darab, nem szivesen munkálnék le belőle. 12:1 még jó lehet?

Bőven :) Csak ehhez kell majd méretezni az előgyújtást is.

Link to comment
Megosztás:

Ma egy kicsit laptopra tettem a járgányt, mert eszembe jutott egy dolog, meg beállítottam amit Opel16V Gábor javasolt.

Örömmel láttam loggolás közben, hogy kb 50 °C-os motornál átállt lambda-szabályzásra. :)

A lambda jelleggörbe típusát is átállítottam új típusúra, mert még régire volt állítva.

Egyelőre fogyasztás adatokat nem tudok mondani. Majd ha tele tudom tankolni, akkor lesz az is! :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.