Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Nem győzöm mindig mondani, de valahogy senki nem hiszi el... az E85 árképzése kötött a benzinhez, fix százalékos arányt próbálnak tartani (34-35% az engedélyezett,

ehhez képest azért szokott lenni 38-40% is).

Elhiszem én mert tény csak bosszantó :)

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Grafit kommutátor, és nagyobb illesztési hézagok vannak benne, meg van hozzá saját jobb előszűrő is.

Ez mind a lebegtetett szennyeződések miatt érdekes, mivel az etanolnak ezen tulajdonsága markánsabb

a benzinhez viszonyítva. Illetve hosszú távú állásnál sem korrodálódik a kommutátor az etanol esetleges

víztartalmától. Valamivel hosszabb élettartamú így ez a pumpa, mint a gyári (meg némelyiknél olcsóbb is,

pl nekem a gyári bosch pumpa 40-50 körül lett volna).

Az E85 árképzése a benzinhez van igazítva, ezt már itt is többször elmondtam. 35% van belőve különbségre,

de most örülhetünk, mert a legtöbb helyen megvan a 38-39% különbség is. Ha 400-410 lesz a benzin, akkor

lesz kb 290 az E85.

Hát nálunk mióta emelgetik a benzint, ugyanúgy az etanol árát is húzzak utána, és kereken tartják a 100Ft-ot. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megtörtént a nagy műtét. Sikerült kicserélni a lambda-szondát.

A kipuff torok bemelegítése közben néztem a régi szondát, de nem volt hajlandó kimozdulni a 600-650 mV értékből. Sem a maximum, sem a minimum. :D

Második felforrósításra sikerült kicsavarni a szondát. Aztán vártam kicsit míg visszahűl, és mehetett be az új.

Az már kb 2 perc morgatás után stabilan szabályzott. Igaz kicsit hangolni kellett a LAM értékeken, mert néha 1100 mV-ot is mutatott. :) De legalábba minimumok lementek 150 mV alá. :D

Gábor itt vagy a LOG!

Remélem még tudsz némi finomítási tippeket adni.

Menetdinamikája érzésre nem változott, de talán nem ment olyan gyorsan lefelé az üa.mutató, mint szokott...de mivel az első fehér vonal fölött volt egy picivel, nem lehet igazán megmondani 40 km-es távon. :D

Csináltam néhány képet a régi és az új szondáról. Van köztük különbség, de remélem sokáig fog menni az új! :D

PICT0013_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

PICT0014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

PICT0015_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valamint itt van az eredeti lambda-szonda, ami lila vezetékes!!!

PICT0017_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

A B Corsa fórumban írtam, hogy a verdám ( Corsa x12sz) megy műszakira, de a co-ja majdnem 4 volt. Valaki javasolta a jobb benzint, injektor tisztítót és E85 keverést a benzinhez.

Vettem bele V power 100-ast, teszek még bele spuri-t, de E85 milyen arányba kéne bele?

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

A B Corsa fórumban írtam, hogy a verdám ( Corsa x12sz) megy műszakira, de a co-ja majdnem 4 volt. Valaki javasolta a jobb benzint, injektor tisztítót és E85 keverést a benzinhez.

Vettem bele V power 100-ast, teszek még bele spuri-t, de E85 milyen arányba kéne bele?

10 litert belenyomsz, majd teletankolod benzinnel. Ennyi elég lesz bele!

De max felesben keverheted, sárgalámpicsek nélkül!!! De így télen, sztem max 1/3 arányban érdemes az etanolt használni.

Link to comment
Megosztás:

Ha 450 lesz a benzin, akkor eladom a kocsit... Akkor már nem fog érdekelni az etanol ára. :)

Akkor még élvezd ki ezt az 1-2 évet gyorsan :D

Csináltam néhány képet a régi és az új szondáról. Van köztük különbség, de remélem sokáig fog menni az új! :D

CSETLAM=175,50

Próbáld ezzel. A benne levő szonda biztos hogy nem gyári volt, ez valami univ típusnak tűnik. Olajat nem eszi nagyon a járgány?

Hali!!!

A B Corsa fórumban írtam, hogy a verdám ( Corsa x12sz) megy műszakira, de a co-ja majdnem 4 volt. Valaki javasolta a jobb benzint, injektor tisztítót és E85 keverést a benzinhez.

Vettem bele V power 100-ast, teszek még bele spuri-t, de E85 milyen arányba kéne bele?

Ez nem hiszem hogy megold egy 4-es CO-t, ott valami nagyon szar az autón...

Link to comment
Megosztás:

CSETLAM=175,50

Próbáld ezzel. A benne levő szonda biztos hogy nem gyári volt, ez valami univ típusnak tűnik. Olajat nem eszi nagyon a járgány?

Köszi a választ!

Ezzel a szondával vettem 2005-ben. Ugyan ki nem vettük, de az apám '96-os c14nz-jében is ugyanilyen kinézetű, lila vezetékes van.

Az olajat csipegi egy kicsit, főleg városi járatban. De most szilveszterkor belevágtam 700 km-t, amiből 600 autópálya volt, akkor nem vettem észre olajfogyást. Egy olajcsere ciklus alatt szerintem bever 1 lityit. :)

ui: A kettes henger gyertyája is hasonlóan szokott kinézni, mint a régi lambda-szonda...ilyen odaégett lerakódás van rajta. :D

Link to comment
Megosztás:

Lila vezetékes gyári szondát még nem láttam, de lehet hogy csak én vagyok még fiatal ehhez :)

1L még nem sok 10e km-ként, viszont ha egyik hengernél ilyen a gyertya, ott gond van. Vagy a

gyújtással (adott henger gyújtókábel pl), vagy az injektor "pisil" annál a hengernél. Illetve még

lehet az is, hogy annál a hengernél az egyik szívószelepnél a szelepszárszimmering rossz, de az

is nagyobb olajfogyival járna.

Link to comment
Megosztás:

Sajna tévedsz, C14NZ-nél és C14SE-nél lila vezetékes a gyári szonda, még a kat. és part. száma is van mint az EPC-ben. :D

Ezek szerint az X14XE szondája is lila vezetékes... :)

Amit vettem, azt nem igazán tudtam megállapítani, mert lehet fekete is, meg nagyon sötétlila is...

Kíváncsi leszek, hogy mennyi km-t fog bírni...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.