Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Szomorú vagyok. :D

Most fogok menni autópályázva Bp-re és ilyenkor döglik meg a lambda-szonda.

Ma reggel több mint tíz perces morgatás (a log szerint 1100 sec.) után sem sikerült a stabil 450-490 mV-os bemeneti értékről elmoccantani...

Csak reménykedek, hogy néha be fog indulni és bekapcsol az ECO2...

Na majd kiderül mit eszik így...

Link to comment
Megosztás:

Tegnap tankoltam a kocsiba felesbe benzinnel etanolt 10-10 litert és ma reggel alig akart elindulni.... Másnál is fordult már elő ilyen?

Az durva ilyen hideg időben, 30-70 (E85-95) keverékkel nekem ilyenkor sincs gond, sztem ilyennel próbálkozz átalakító nélkül ilyen hidegben.

Nekem tavasszal 50-50%-nál a Z14XEP nekiállt sárga lámpázni.

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

Kb ahogy pszilaj írta, azzal indulnia kéne, ha jó az akku, és jól látja az átalakító a hideg motor hőmérsékletét gyújtáson.

Illetve COLD-ot még lehetne többre is emelni.

Cold 12

First 1,10,20

Table 1 8 8 6 5...

Na ezeken emeltem és a hideg oldali hőmérséklet 4 fok helyett látott 15 fokot.

Link to comment
Megosztás:

Cold 12

First 1,10,20

Table 1 8 8 6 5...

Na ezeken emeltem és a hideg oldali hőmérséklet 4 fok helyett látott 15 fokot.

COLD=16

FIRST=1,30,50

Table1: 12,10,8,...

Hőmérséklet beállítása: totál kihűlt motornál gyújtáson nézed a motorhőmérsékletet (mikor a tápfeszt is kijelzi az élőadatokban),

és ha eltér, a CSETICTPARAM első értékén változtatsz addig, míg pontos nem lesz.

Utána jól fog indulni :D

Link to comment
Megosztás:

COLD=16

FIRST=1,30,50

Table1: 12,10,8,...

Hőmérséklet beállítása: totál kihűlt motornál gyújtáson nézed a motorhőmérsékletet (mikor a tápfeszt is kijelzi az élőadatokban),

és ha eltér, a CSETICTPARAM első értékén változtatsz addig, míg pontos nem lesz.

Utána jól fog indulni :D

Pontosan így tettem mester! :)

Link to comment
Megosztás:

Szomorú vagyok. :)

Most fogok menni autópályázva Bp-re és ilyenkor döglik meg a lambda-szonda.

Ma reggel több mint tíz perces morgatás (a log szerint 1100 sec.) után sem sikerült a stabil 450-490 mV-os bemeneti értékről elmoccantani...

Csak reménykedek, hogy néha be fog indulni és bekapcsol az ECO2...

Na majd kiderül mit eszik így...

Sziasztok!

Meg volt a szilveszteri, immár harmadik vesszőfutásom... :)

A kocsi menetdinamikailag kiemelkedően viselkedett. Nagyon jól megy. Kb 3500-as fordulatnál jön meg igazán az ereje. "Szinte" belenyom az ülésbe gyorsításnál... :D

Viszont a fogyasztása siralmas. ECO2-vel, mutató szerinti 130-as tempónál majdnem hajszálra 10 litert eszik. Ami szerintem pöttyet sok. Benzines korszakában 7,4-ből kijött ilyesfajta tempózásnál. Csak kelleni fog az a lamdba...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg volt a szilveszteri, immár harmadik vesszőfutásom... :)

A kocsi menetdinamikailag kiemelkedően viselkedett. Nagyon jó megy. Kb 3500-as fordulatnál jön meg igazán az ereje. "Szinte" belenyom az ülésbe gyorsításnál... :D

Viszont a fogyasztása siralmas. ECO2-vel, mutató szerinti 130-as tempónál majdnem hajszálra 10 litert eszik. Ami szerintem pöttyet sok. Benzines korszakában 7,4-ből kijött ilyesfajta tempózásnál. Csak kelleni fog az a lamdba...

Nekem jó lambdával is ennyi kb. :)

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy szeptemberben, a 4-esen 100-110 tempózásnál 7,2-7,3-at evett... :D

Igaz, hogy akkor ECO=0 volt beállítva...

Próbáld meg ECO=0 beállítással is, főleg szar lambdánál lehet hogy jobban dolgozik csak az 1. fázis, mint a második.

A második ilyen esetben ki tudja ütni az elsőt is.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg ECO=0 beállítással is, főleg szar lambdánál lehet hogy jobban dolgozik csak az 1. fázis, mint a második.

A második ilyen esetben ki tudja ütni az elsőt is.

Átfogom állítani ECO=0-ra, amíg nem jön meg az új lambda.

Elvileg a héten meg kellene jönnie.

Na majd akkor lehet variálgatni újra! :D

Link to comment
Megosztás:

Megjött a szonda. :D

Úgy néz ki hogy eredeti GM, még a szonda nyakára is ez van írva, "Made in USA" felirattal. Viszont a vezetéke nem lila, hanem fekete, de lehet h csak sötétlila. Meg nincs rajta hologram-matrica. De bontatlan csomagolású.

Délután csinálok róla fotókat.

A hétvégén fogom szerelgetni meg állítgatni.

Reménykedek, hogy beválik és nem egy uni-szonda áldozata lettem...

Link to comment
Megosztás:

Ezt én is olvastam, fel is idegesítettem magam rajta. Nagyon sok az okos ember, aki irodán kívül még sosem járt. Nálunk a falu körül 20 éve minden földet műveltek. Jött a rendszerváltás, és szinte mindenki abbahagyta, szart rá stb. Most ott áll mind. Egy kis részén van lucerna, a többi parlag, elbokrosodott stb.

Persze éhen fogunk halni...

Az, hogy a kínaiak meg az afrikaiak éhendöglenek kicsit sem érdekel, mert őket sem érdekli ha én döglök éhen.

Lehetne ez a kilábalása az országnak, eltudnánk látni egész európát, és még kaja is jutna, de sajna nem így lesz.

Link to comment
Megosztás:

Az-az de aki ilyet kommentezik pölö hogy:"Az E85-eloallitasa, es elegetese igen karos mellektermekeket produkal." annak hogyan tudnál megmagyarázni bármit is? :D

az ilyen hülyét elvinném Battára 1 napra, hpogy szagolja ami ott van... mert ugye ami a finomítás során (szállítás stbről nem is beszélek) az ugye nem környezetszennyező....

Bírom azt hogy az etanolnál mindent beleszámítunk, a benzin meg csak magától kifolyik a csövön....

Link to comment
Megosztás:

az ilyen hülyét elvinném Battára 1 napra, hpogy szagolja ami ott van... mert ugye ami a finomítás során (szállítás stbről nem is beszélek) az ugye nem környezetszennyező....

Bírom azt hogy az etanolnál mindent beleszámítunk, a benzin meg csak magától kifolyik a csövön....

És akkor még nem is beszéltünk a kukorica föld leégése, meg a fúrótorony felrobbanásának a következményei közti apró különbségről. :D

Link to comment
Megosztás:

Sajnos mivel az autód központi befecskendezős, átalakítás mellett is "élveznéd" az alkohol hátrányait, leginkább télen.

Az átalakítás nem mindenkinek "éri meg" emellett sem, pl aki kis fogyasztású autóval keveset megy egy évben, az csak

a környezettudatossága alapján dönthet az átalakításról. De a megtérülésről és "hozamról" tudsz tájékozódni azzal a

kalkulátorral, ami a http://www.e85power.hu oldalon van. Én személyszerint neked nem ajánlom az átalakítót, mert

sajnos télen mindenképpen szívnál vele. Próbáld a feles tankolást, és nézd a fogyasztást... de hagyj időt, 1-200km-t,

míg átáll a motorvezérlőd. Utána lesz csak reális a túlfogyasztás számolás.

Hello, jó régen nem jelentkeztem. ÉS sajnos másképpen alakult, csak mostanra tudtam elkezdeni a tavaly beígért tesztelést.

150 km után felesben tankolva eddig semmi rendkívüli: indul az autó, kicsit ugyan sercegősebben, de gond nélkül, pedig reggel is -6 volt.

Táltosabbnak érzem, jobban húz, nem rángat (lekopogtam).

Most majd újabb tankolások jönnek, továbbra is beszámolok, öreg autóval, milyen felesben.

És újra fogok számolni is.

Mennyire tuti a benzinszűrő csere? És mikor? 500 km? AC pumpa legyen-e a mellényzsebben?

üdv és buék, mindenkinek, stirlic

Link to comment
Megosztás:

Hello, jó régen nem jelentkeztem. ÉS sajnos másképpen alakult, csak mostanra tudtam elkezdeni a tavaly beígért tesztelést.

150 km után felesben tankolva eddig semmi rendkívüli: indul az autó, kicsit ugyan sercegősebben, de gond nélkül, pedig reggel is -6 volt.

Táltosabbnak érzem, jobban húz, nem rángat (lekopogtam).

Most majd újabb tankolások jönnek, továbbra is beszámolok, öreg autóval, milyen felesben.

És újra fogok számolni is.

Mennyire tuti a benzinszűrő csere? És mikor? 500 km? AC pumpa legyen-e a mellényzsebben?

üdv és buék, mindenkinek, stirlic

Én egy-két tank kiautózása után cseréltem szűrőt, igazából nincs kézzelfogható bizonyíték, hogy a pumpák hamarabb halnak be az etanoltól, rosszabb a kenőképessége, de ugye feles arányról van szó, van mellette benzin is. -14 fokban volt a leghidegebb indításom, fogjuk rá, hogy viszonylag könnyen indult.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.