Monof Elküldve December27, 2010 Megoszt Elküldve December27, 2010 Én megpróbáltam az ECO1-et bekapcsolni, de mikor átlépett az ECO-módba, az injektornyitási idők még inkább növekedtek, mint csökentek volna... :lol: Vagy ennek úgy kell működnie? Vagy nem ilyen egyértelmű? Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve December27, 2010 Megoszt Elküldve December27, 2010 Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért? Ilyen nekem is volt annó. 50el mentem 5.ben, ECO nem volt, visszaváltottam 4.be, szintén 50 és volt ECO. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December27, 2010 Megoszt Elküldve December27, 2010 Megnéztem egy régi logomat(2010.január), és kb 5 perc menet után, 60 °C-os motornál beindult a lambda-szabályzás. Szerintem csere lesz. Egy 6100 HUF-os próbát megér, szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Monof Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Szia Gabi, Megjavult a kocsi, most már megy,mint az állat :D Próbáltam egy logot a2-es eco móddal, látsz valamit a logokban? Köszi :) http://addat.hu/317f83e8/LOG.ZIP.html Még annyi volt, hogy ma reggel könnyen beindult (2-3 mp után), kicsit ment majd megint leállt... És mivel ez a kedves rendszer nem áramtalanítja rögtön a kütyüt, másodikra rögtön az istenért nem akar menni... Csak ha várok min 1 percet... Ezt valahogy nem lehetne megoldani Gabi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Én megpróbáltam az ECO1-et bekapcsolni, de mikor átlépett az ECO-módba, az injektornyitási idők még inkább növekedtek, mint csökentek volna... :D Vagy ennek úgy kell működnie? Vagy nem ilyen egyértelmű? ECO=2-t kellene próbálni, az az újabb verziója. Így kell működnie, amikor csökken a dúsítás, emelkedni fog a motorvezérlő által adott nyitási impulzus, a spórolás része az, ami a két eljárás különbsége lesz. Leginkább hosszabb úton sebességtartásnál teljes üzemmeleg motornál lesz csak a második fázissal ilyen eset. Utángyári lambdát ne is vegyél, ha cserélsz, akkor csakis gyárira. Azt is nézted, hogy lehet hogy nyáron 5 perc volt a 60 fokos motor, most meg a hidegben nem az a 10perc? 50-60 fokos motorig gyárilag benzinnel sem szabályzott az autó, csak ezután adja ki úgy a körülmény. Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért? Mert nem a gázpedál állás szerint szabályoz csak, terhelési indexet is számol. Ha elindulsz egy dombnak felfelé ugyanolyan gázpedál állással, akkor is ki fog aludni hamar az ECO lámpa. Indítás utáni leállásra: 1-es tábla első értékeit kellene feljebb vinni kicsit, az szerintem megoldaná. Esetleg FIRST utsó értékének további emelése is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 ECO=2-t kellene próbálni, az az újabb verziója. Így kell működnie, amikor csökken a dúsítás, emelkedni fog a motorvezérlő által adott nyitási impulzus, a spórolás része az, ami a két eljárás különbsége lesz. Leginkább hosszabb úton sebességtartásnál teljes üzemmeleg motornál lesz csak a második fázissal ilyen eset. Utángyári lambdát ne is vegyél, ha cserélsz, akkor csakis gyárira. Azt is nézted, hogy lehet hogy nyáron 5 perc volt a 60 fokos motor, most meg a hidegben nem az a 10perc? 50-60 fokos motorig gyárilag benzinnel sem szabályzott az autó, csak ezután adja ki úgy a körülmény. Megfogom próbálni az ECO2-es beállítást. Igen, 60fokon kapcsolt, de most télen már pár perce 90 fokon járt a motor mikor beindult a szabályzás. De igazad lehet. Nem tudom. A lambda-szonda elvileg gyári, hologramos zacsis. Itt a fórumon ajánlották a céget, ahonnan venni akarom. EZT akarom megvenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Megfogom próbálni az ECO2-es beállítást. Igen, 60fokon kapcsolt, de most télen már pár perce 90 fokon járt a motor mikor beindult a szabályzás. De igazad lehet. Nem tudom. A lambda-szonda elvileg gyári, hologramos zacsis. Itt a fórumon ajánlották a céget, ahonnan venni akarom. EZT akarom megvenni. Ha 70-80 fok között nem kapcsol át lambdaszabályzottra, akkor valószínű csereérett már a szonda. Fenti link tényleg eredetinek tűnik, ha ugyanígy lezárt zacsiban kapod, akkor jó vétel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomoty Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Üdv mindenkinek! Lenne egy kérdésem: Ha veszek egy 4 hengeres autót, és veszek egy 6 hengeres E85Power átalakítót, akkor azt össze lehetne hozni? Azért a 6 hengeresben gondolkodom, mert 1-2 év mulva szeretnék egy v6-ba is beruházni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December28, 2010 Megoszt Elküldve December28, 2010 Ha veszek egy 4 hengeres autót, és veszek egy 6 hengeres E85Power átalakítót, akkor azt össze lehetne hozni? Azért a 6 hengeresben gondolkodom, mert 1-2 év mulva szeretnék egy v6-ba is beruházni :D Megoldható. Maga az átalakító ugyanúgy kompatibilis lefelé hengerszámban, ráadásul a rendszercsatlakozó mindegyik átalakítón ugyanaz. Tehát a 6 hengeres átalakítóhoz jár egy 6 hengeres kisköteg, amit javaslok eltenni a későbbi autóba, és külön rendelni egy 4 hengeres kisköteget. Azzal kellene bekötni a mostani autóba, majd a későbbiekben csak simán át kell csatlakoztatni a másik autóba beszerelt 6 hengeres kötegre egy mozdulattal :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 No hát nem indult a technika, -10°C két napig folyamatosan betett neki. Még szerencse, hogy az akksim jóféle, 6-7-re nagy nehezen beindult... :D Melyik értéken és milyen irányban állítsak? Kiteszem megint két napra a hidegre és úgy fogom tesztelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 No hát nem indult a technika, -10°C két napig folyamatosan betett neki. Még szerencse, hogy az akksim jóféle, 6-7-re nagy nehezen beindult... :D Melyik értéken és milyen irányban állítsak? Kiteszem megint két napra a hidegre és úgy fogom tesztelni. Nekem indul majdnem simán. Igaz, hogy én nem szeretem sokat tekertetni, ezért először csak 2-3 másodpercig forgatom, aztán másodikra simán indul... COLD=10 FIRST=1,40,50 Valamint a TABLE1-ben 12,8,6 van Ilyesmivel próbáltad már? Ja és ellenőrizd le, hogy milyen hőmérsékletűnek látja a motort a kütyü... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Nekem indul majdnem simán. Igaz, hogy én nem szeretem sokat tekertetni, ezért először csak 2-3 másodpercig forgatom, aztán másodikra simán indul... COLD=10 FIRST=1,40,50 Valamint a TABLE1-ben 12,8,6 van Ilyesmivel próbáltad már? Ja és ellenőrizd le, hogy milyen hőmérsékletűnek látja a motort a kütyü... Köszi! Holnap megejtem ezeket. :D Aztán mehet a hideg teszt,ha gond van jelentkezem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Köszi! Holnap megejtem ezeket. :D Aztán mehet a hideg teszt,ha gond van jelentkezem. Azt elfelejtettem mondani, hogy én nyomógombbal feltermelem előre az üa.nyomást... :) Mert visszaereszti a mocsok, és ez ugye növeli az inditózás idejét... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Nekem továbbra is -12 fokban elsőre 6-8 msp alatt beindul, több idő megy el a jégmentesítéssel mivel már belül is jeges a szélvédő. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Johnny! Kb ahogy pszilaj írta, azzal indulnia kéne, ha jó az akku, és jól látja az átalakító a hideg motor hőmérsékletét gyújtáson. Illetve COLD-ot még lehetne többre is emelni. Omiban ma cseréltem a 15 éves AC pumpát újra, mert néha már nem indult el magától, csak kis segítséggel. Lesz nemsokára egy szétszedéses-vizsgálatos összehasonlító teszt két egyforma típusú és idős pumpával, mert ezt már egy másik omiból tettük át bele két éve, az eredetije 14 évesen pusztult meg, és csak benzint látott. Ez elment a 13 éve után még 45e km-t E85-tel :D Az új pumpa egyébként Visteon bioetanolos, mint a fordokban. Ezentúl lesz rá kedvezményes beszerzési forrás :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Az új pumpa egyébként Visteon bioetanolos, mint a fordokban. Ezentúl lesz rá kedvezményes beszerzési forrás :) Mennyi az annyi? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2010 Megoszt Elküldve December29, 2010 Johnny! Kb ahogy pszilaj írta, azzal indulnia kéne, ha jó az akku, és jól látja az átalakító a hideg motor hőmérsékletét gyújtáson. Illetve COLD-ot még lehetne többre is emelni. Amint lesz időm vele foglalkozni állítoka majd az értékeken. Látod ezért mondtam, hogya hideg oldali dolgon még kell finomítani! :D Csakis a jó akksim mentett meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Mennyi az annyi? :D A 3,6 baros Visteon pumpa 1 év garral 25e ft bruttó. Van még 7 baros is, de az leginkább versenycélokra, vagy bikásabb turbósokhoz kellhet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gelko Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 A 3,6 baros Visteon pumpa 1 év garral 25e ft bruttó. Van még 7 baros is, de az leginkább versenycélokra, vagy bikásabb turbósokhoz kellhet. miben különbözik mint a sima ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 A benzin árával folyamatosan emelik az E85 árét is, pedig hazai a lé, nem? Mi emelkedik ott mindig annyival mintz a benzin? Az a 100Ft különbség nem akar nölni az E85 és a 95-ös benzin között. :D A Z14XEP-t már ~1 hónapja 30%E85 70% 95-el hajtom, hidegben sincs semmi különbség, illetve hosszabb távokon mért fogyasztásban sem (autópálya 6.2-6.3l/100km) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 miben különbözik mint a sima ? Grafit kommutátor, és nagyobb illesztési hézagok vannak benne, meg van hozzá saját jobb előszűrő is. Ez mind a lebegtetett szennyeződések miatt érdekes, mivel az etanolnak ezen tulajdonsága markánsabb a benzinhez viszonyítva. Illetve hosszú távú állásnál sem korrodálódik a kommutátor az etanol esetleges víztartalmától. Valamivel hosszabb élettartamú így ez a pumpa, mint a gyári (meg némelyiknél olcsóbb is, pl nekem a gyári bosch pumpa 40-50 körül lett volna). A benzin árával folyamatosan emelik az E85 árét is, pedig hazai a lé, nem? Mi emelkedik ott mindig annyival mintz a benzin? Az a 100Ft különbség nem akar nölni az E85 és a 95-ös benzin között. :D Az E85 árképzése a benzinhez van igazítva, ezt már itt is többször elmondtam. 35% van belőve különbségre, de most örülhetünk, mert a legtöbb helyen megvan a 38-39% különbség is. Ha 400-410 lesz a benzin, akkor lesz kb 290 az E85. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Grafit kommutátor, és nagyobb illesztési hézagok vannak benne, meg van hozzá saját jobb előszűrő is. Ez mind a lebegtetett szennyeződések miatt érdekes, mivel az etanolnak ezen tulajdonsága markánsabb a benzinhez viszonyítva. Illetve hosszú távú állásnál sem korrodálódik a kommutátor az etanol esetleges víztartalmától. Valamivel hosszabb élettartamú így ez a pumpa, mint a gyári (meg némelyiknél olcsóbb is, pl nekem a gyári bosch pumpa 40-50 körül lett volna). Az E85 árképzése a benzinhez van igazítva, ezt már itt is többször elmondtam. 35% van belőve különbségre, de most örülhetünk, mert a legtöbb helyen megvan a 38-39% különbség is. Ha 400-410 lesz a benzin, akkor lesz kb 290 az E85. Ezen pumpák között van típus specifikus is? Vagy csak amolyan "belehekkelem" a talicskába módszerrel megy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Ezen pumpák között van típus specifikus is? Vagy csak amolyan "belehekkelem" a talicskába módszerrel megy? Univerzális, egy fajta méretben van, de lényegében minden autóba minimális hekkeléssel belerakható. Nekem pl az omegában egy kanna műanyag kupakjával kellett "hosszabbítanom", hogy ne mozogjon a helyén, mert rövidebb az eredetinél. Saját előszűrője van, így azzal nem kell bajlódni, benzincsövet meg csak rá kell tenni egy bilinccsel a nyomócsövére, semmi extra. A vezetékeit forrasztani lehet az eredetihez, vagy sorkapocs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Univerzális, egy fajta méretben van, de lényegében minden autóba minimális hekkeléssel belerakható. Nekem pl az omegában egy kanna műanyag kupakjával kellett "hosszabbítanom", hogy ne mozogjon a helyén, mert rövidebb az eredetinél. Saját előszűrője van, így azzal nem kell bajlódni, benzincsövet meg csak rá kell tenni egy bilinccsel a nyomócsövére, semmi extra. A vezetékeit forrasztani lehet az eredetihez, vagy sorkapocs. Azért erről pár képet lőhettél volna... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December30, 2010 Megoszt Elküldve December30, 2010 Azért erről pár képet lőhettél volna... :D A pumpáról van, de -8 fokban nem éppen a fényképezőgépre gondoltam, főleg hogy időre kellett mennem a kocsival utána :) Meg majd a régi szétbombázott pumpákról is lesz :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts