Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Én megpróbáltam az ECO1-et bekapcsolni, de mikor átlépett az ECO-módba, az injektornyitási idők még inkább növekedtek, mint csökentek volna... :lol:

Vagy ennek úgy kell működnie? Vagy nem ilyen egyértelmű?

Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért?

Ilyen nekem is volt annó. 50el mentem 5.ben, ECO nem volt, visszaváltottam 4.be, szintén 50 és volt ECO.

Link to comment
Megosztás:

Szia Gabi,

Megjavult a kocsi, most már megy,mint az állat :D Próbáltam egy logot a2-es eco móddal, látsz valamit a logokban?

Köszi :)

http://addat.hu/317f83e8/LOG.ZIP.html

Még annyi volt, hogy ma reggel könnyen beindult (2-3 mp után), kicsit ment majd megint leállt... És mivel ez a kedves rendszer nem áramtalanítja rögtön a kütyüt, másodikra rögtön az istenért nem akar menni... Csak ha várok min 1 percet... Ezt valahogy nem lehetne megoldani Gabi?

Link to comment
Megosztás:

Én megpróbáltam az ECO1-et bekapcsolni, de mikor átlépett az ECO-módba, az injektornyitási idők még inkább növekedtek, mint csökentek volna... :D

Vagy ennek úgy kell működnie? Vagy nem ilyen egyértelmű?

ECO=2-t kellene próbálni, az az újabb verziója. Így kell működnie, amikor csökken a dúsítás, emelkedni fog a motorvezérlő által

adott nyitási impulzus, a spórolás része az, ami a két eljárás különbsége lesz. Leginkább hosszabb úton sebességtartásnál teljes

üzemmeleg motornál lesz csak a második fázissal ilyen eset.

Utángyári lambdát ne is vegyél, ha cserélsz, akkor csakis gyárira.

Azt is nézted, hogy lehet hogy nyáron 5 perc volt a 60 fokos motor, most meg a hidegben nem az a 10perc? 50-60 fokos motorig

gyárilag benzinnel sem szabályzott az autó, csak ezután adja ki úgy a körülmény.

Jó kérdés... Ami nekem feltűnt, hogy mentem mondjuk 70-el, alig nyomtam a gázpedált, majd elengedtem, és újra rányomtam, (10% alatt maradt a pedál benyomás) és eltűnt az eco lámpa... Ez miért?

Mert nem a gázpedál állás szerint szabályoz csak, terhelési indexet is számol. Ha elindulsz egy dombnak felfelé ugyanolyan gázpedál állással,

akkor is ki fog aludni hamar az ECO lámpa.

Indítás utáni leállásra: 1-es tábla első értékeit kellene feljebb vinni kicsit, az szerintem megoldaná. Esetleg FIRST utsó értékének további

emelése is.

Link to comment
Megosztás:

ECO=2-t kellene próbálni, az az újabb verziója. Így kell működnie, amikor csökken a dúsítás, emelkedni fog a motorvezérlő által

adott nyitási impulzus, a spórolás része az, ami a két eljárás különbsége lesz. Leginkább hosszabb úton sebességtartásnál teljes

üzemmeleg motornál lesz csak a második fázissal ilyen eset.

Utángyári lambdát ne is vegyél, ha cserélsz, akkor csakis gyárira.

Azt is nézted, hogy lehet hogy nyáron 5 perc volt a 60 fokos motor, most meg a hidegben nem az a 10perc? 50-60 fokos motorig

gyárilag benzinnel sem szabályzott az autó, csak ezután adja ki úgy a körülmény.

Megfogom próbálni az ECO2-es beállítást.

Igen, 60fokon kapcsolt, de most télen már pár perce 90 fokon járt a motor mikor beindult a szabályzás.

De igazad lehet. Nem tudom.

A lambda-szonda elvileg gyári, hologramos zacsis. Itt a fórumon ajánlották a céget, ahonnan venni akarom.

EZT akarom megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Megfogom próbálni az ECO2-es beállítást.

Igen, 60fokon kapcsolt, de most télen már pár perce 90 fokon járt a motor mikor beindult a szabályzás.

De igazad lehet. Nem tudom.

A lambda-szonda elvileg gyári, hologramos zacsis. Itt a fórumon ajánlották a céget, ahonnan venni akarom.

EZT akarom megvenni.

Ha 70-80 fok között nem kapcsol át lambdaszabályzottra, akkor valószínű csereérett már a szonda.

Fenti link tényleg eredetinek tűnik, ha ugyanígy lezárt zacsiban kapod, akkor jó vétel :D

Link to comment
Megosztás:

Ha veszek egy 4 hengeres autót, és veszek egy 6 hengeres E85Power átalakítót, akkor azt össze lehetne hozni?

Azért a 6 hengeresben gondolkodom, mert 1-2 év mulva szeretnék egy v6-ba is beruházni :D

Megoldható. Maga az átalakító ugyanúgy kompatibilis lefelé hengerszámban, ráadásul a rendszercsatlakozó

mindegyik átalakítón ugyanaz. Tehát a 6 hengeres átalakítóhoz jár egy 6 hengeres kisköteg, amit javaslok eltenni

a későbbi autóba, és külön rendelni egy 4 hengeres kisköteget. Azzal kellene bekötni a mostani autóba, majd

a későbbiekben csak simán át kell csatlakoztatni a másik autóba beszerelt 6 hengeres kötegre egy mozdulattal :)

Link to comment
Megosztás:

No hát nem indult a technika, -10°C két napig folyamatosan betett neki.

Még szerencse, hogy az akksim jóféle, 6-7-re nagy nehezen beindult... :D

Melyik értéken és milyen irányban állítsak?

Kiteszem megint két napra a hidegre és úgy fogom tesztelni.

Nekem indul majdnem simán. Igaz, hogy én nem szeretem sokat tekertetni, ezért először csak 2-3 másodpercig forgatom, aztán másodikra simán indul...

COLD=10

FIRST=1,40,50

Valamint a TABLE1-ben 12,8,6 van

Ilyesmivel próbáltad már?

Ja és ellenőrizd le, hogy milyen hőmérsékletűnek látja a motort a kütyü...

Link to comment
Megosztás:

Nekem indul majdnem simán. Igaz, hogy én nem szeretem sokat tekertetni, ezért először csak 2-3 másodpercig forgatom, aztán másodikra simán indul...

COLD=10

FIRST=1,40,50

Valamint a TABLE1-ben 12,8,6 van

Ilyesmivel próbáltad már?

Ja és ellenőrizd le, hogy milyen hőmérsékletűnek látja a motort a kütyü...

Köszi!

Holnap megejtem ezeket. :D

Aztán mehet a hideg teszt,ha gond van jelentkezem.

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

Kb ahogy pszilaj írta, azzal indulnia kéne, ha jó az akku, és jól látja az átalakító a hideg motor hőmérsékletét gyújtáson.

Illetve COLD-ot még lehetne többre is emelni.

Omiban ma cseréltem a 15 éves AC pumpát újra, mert néha már nem indult el magától, csak kis segítséggel.

Lesz nemsokára egy szétszedéses-vizsgálatos összehasonlító teszt két egyforma típusú és idős pumpával, mert

ezt már egy másik omiból tettük át bele két éve, az eredetije 14 évesen pusztult meg, és csak benzint látott.

Ez elment a 13 éve után még 45e km-t E85-tel :D

Az új pumpa egyébként Visteon bioetanolos, mint a fordokban. Ezentúl lesz rá kedvezményes beszerzési forrás :)

Link to comment
Megosztás:

Johnny!

Kb ahogy pszilaj írta, azzal indulnia kéne, ha jó az akku, és jól látja az átalakító a hideg motor hőmérsékletét gyújtáson.

Illetve COLD-ot még lehetne többre is emelni.

Amint lesz időm vele foglalkozni állítoka majd az értékeken.

Látod ezért mondtam, hogya hideg oldali dolgon még kell finomítani! :D

Csakis a jó akksim mentett meg.

Link to comment
Megosztás:

A benzin árával folyamatosan emelik az E85 árét is, pedig hazai a lé, nem? Mi emelkedik ott mindig annyival mintz a benzin? Az a 100Ft különbség nem akar nölni az E85 és a 95-ös benzin között. :D

A Z14XEP-t már ~1 hónapja 30%E85 70% 95-el hajtom, hidegben sincs semmi különbség, illetve hosszabb távokon mért fogyasztásban sem (autópálya 6.2-6.3l/100km)

Link to comment
Megosztás:

miben különbözik mint a sima ?

Grafit kommutátor, és nagyobb illesztési hézagok vannak benne, meg van hozzá saját jobb előszűrő is.

Ez mind a lebegtetett szennyeződések miatt érdekes, mivel az etanolnak ezen tulajdonsága markánsabb

a benzinhez viszonyítva. Illetve hosszú távú állásnál sem korrodálódik a kommutátor az etanol esetleges

víztartalmától. Valamivel hosszabb élettartamú így ez a pumpa, mint a gyári (meg némelyiknél olcsóbb is,

pl nekem a gyári bosch pumpa 40-50 körül lett volna).

A benzin árával folyamatosan emelik az E85 árét is, pedig hazai a lé, nem? Mi emelkedik ott mindig annyival mintz a benzin? Az a 100Ft különbség nem akar nölni az E85 és a 95-ös benzin között. :D

Az E85 árképzése a benzinhez van igazítva, ezt már itt is többször elmondtam. 35% van belőve különbségre,

de most örülhetünk, mert a legtöbb helyen megvan a 38-39% különbség is. Ha 400-410 lesz a benzin, akkor

lesz kb 290 az E85.

Link to comment
Megosztás:

Grafit kommutátor, és nagyobb illesztési hézagok vannak benne, meg van hozzá saját jobb előszűrő is.

Ez mind a lebegtetett szennyeződések miatt érdekes, mivel az etanolnak ezen tulajdonsága markánsabb

a benzinhez viszonyítva. Illetve hosszú távú állásnál sem korrodálódik a kommutátor az etanol esetleges

víztartalmától. Valamivel hosszabb élettartamú így ez a pumpa, mint a gyári (meg némelyiknél olcsóbb is,

pl nekem a gyári bosch pumpa 40-50 körül lett volna).

Az E85 árképzése a benzinhez van igazítva, ezt már itt is többször elmondtam. 35% van belőve különbségre,

de most örülhetünk, mert a legtöbb helyen megvan a 38-39% különbség is. Ha 400-410 lesz a benzin, akkor

lesz kb 290 az E85.

Ezen pumpák között van típus specifikus is? Vagy csak amolyan "belehekkelem" a talicskába módszerrel megy?

Link to comment
Megosztás:

Ezen pumpák között van típus specifikus is? Vagy csak amolyan "belehekkelem" a talicskába módszerrel megy?

Univerzális, egy fajta méretben van, de lényegében minden autóba minimális hekkeléssel belerakható.

Nekem pl az omegában egy kanna műanyag kupakjával kellett "hosszabbítanom", hogy ne mozogjon a helyén,

mert rövidebb az eredetinél. Saját előszűrője van, így azzal nem kell bajlódni, benzincsövet meg csak rá kell

tenni egy bilinccsel a nyomócsövére, semmi extra. A vezetékeit forrasztani lehet az eredetihez, vagy sorkapocs.

Link to comment
Megosztás:

Univerzális, egy fajta méretben van, de lényegében minden autóba minimális hekkeléssel belerakható.

Nekem pl az omegában egy kanna műanyag kupakjával kellett "hosszabbítanom", hogy ne mozogjon a helyén,

mert rövidebb az eredetinél. Saját előszűrője van, így azzal nem kell bajlódni, benzincsövet meg csak rá kell

tenni egy bilinccsel a nyomócsövére, semmi extra. A vezetékeit forrasztani lehet az eredetihez, vagy sorkapocs.

Azért erről pár képet lőhettél volna... :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.