Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Lenne 1-2kérdésem az etanollal kapcsolatban. Mennyire éri meg átalakítót venni? És a többletfogyasztás miatt kb. 100km erenként a benzinnel szembe mennyit lehet spórolni? A legközelebbi kút hozzám 10km re van. Ugye ez el-vissza 20km nekem. Így is megéri az átalakítás? Visszatérül valamikor az átalakító ára? :o Menetteljesítményben érezhető valami változás?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Menetteljesítményben egyértelmű pozitív változás van, spórolni meg felhasználás jellegétől függően 1-6ft/km között lehet.

Átlagban 3ft/km ez az érték, de ha pl csak városban rövid távokra használod az autót, télen lehet ez 1ft/km is. Ha viszont

hosszú távokra használod mindig, akkor lehet 4-6ft/km is. Így érdemes számolni a megtérülést.

Link to comment
Megosztás:

Menetteljesítményben egyértelmű pozitív változás van, spórolni meg felhasználás jellegétől függően 1-6ft/km között lehet.

Átlagban 3ft/km ez az érték, de ha pl csak városban rövid távokra használod az autót, télen lehet ez 1ft/km is. Ha viszont

hosszú távokra használod mindig, akkor lehet 4-6ft/km is. Így érdemes számolni a megtérülést.

Általában 90% városban használom az autót. Akkor 45ezer forintos átalakító ára körülbelül 15-20ezer km után térül meg?

Link to comment
Megosztás:

Melegen elmegy vele, de igazából 50-50% fölé nincs értelme menni vele. Én jártam sokáig 25% benzin-75% etanollal, de hidegen gyalázatos volt. Meg ha jól sejtem nem is tesz jót a mocinak az ennyire szegény keverék, csak az ECU-m még túl buta hozzá, hogy szóljon.

Hát legutoljára ezt úgy csavartam meg, hogy fél/harmad tankra vettem 12 liter etanolt- ugye előtte volt ideje melegednie picit.

Szépen rángatás nélkül, végigtoltam a két város között a távot.

Visszafele, megint picit több E85, kevesebb benzin. Kb 6-7 liter fogyi 80 kmen, mutató alapján.

Link to comment
Megosztás:

Az NZ F-es Astrákra van-e már használható és megbízható átalakító kit? Eddig nem hallottam jót NZ-s átalakításokról, úgyh maradtam az 50-50nél, de most, hogy hűl az idő 60-40 lesz a benzin javára.

Úgy tudom nincs, és szerintem nem is lesz. Amúgy én egész télen pölö -14 fokban is felessel járam.

Link to comment
Megosztás:

10.75-öt kajált a kocsim etanolból. Ez elég extrém egy 900 kg-os 1.8-as kocsitól. Most 1 tank benzinnel is kipróbálom mennyit eszik. Etanolozás elött 7,5 körül evett benzinből. Amíg rá nem jövök mi okozza ezt a brutál fogyasztást marad a benzin.

Elvileg a 20%-os többletfogyasztás normális tisztán E85 használatkor. Nem tudom, hogy városban használod e és mekkora távokat mész, de a mostani hűvösebb időjárásnál szerintem ez belefér :o

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a 20%-os többletfogyasztás normális tisztán E85 használatkor. Nem tudom, hogy városban használod e és mekkora távokat mész, de a mostani hűvösebb időjárásnál szerintem ez belefér :o

Ez 43% túlfogyasztás. Reggel megyek 17km-et és este megyek 17km-et, ez a mindennapi alap. Ezenkívül pénteken még 40 km. Városba nem járok, ez mind országút. A 17 km-ben van rendes szintkülönbség. Elösször 4km fel 350 méterről 550-re, aztán onnan le 150m-re 8 km, és nagyjából síkban a maradék 5km. Visszafelé ugyanez fordítva.

Nagyrészt 5.-ben haladok 90km-el. Előzéskor nyomom rendesen, de az is napi max 2 előzés.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 7,5-et nem nyári üzemben mérted? Szerintem is nézd meg, mennyi benzinnel ugyanez az út mostanság.

25% túlfogyasztás még normális, néhány ritkább esetben ez 26-28% is a tapasztalatok alapján (honda vtec motoroknál

inkább). Ilyen felhasználásnál jó és jól beállított átalakítóval max ez lehet a túlfogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 7,5-et nem nyári üzemben mérted? Szerintem is nézd meg, mennyi benzinnel ugyanez az út mostanság.

25% túlfogyasztás még normális, néhány ritkább esetben ez 26-28% is a tapasztalatok alapján (honda vtec motoroknál

inkább). Ilyen felhasználásnál jó és jól beállított átalakítóval max ez lehet a túlfogyasztás.

Nekem is olyan 10-11 körül áll be a fogyi ilyenkor. :excl:

Gabi!

A hidegindítás utáni rögtön indulásnál a torpanást tudom valahogy csökkenteni?

Lehet picit még mindig túldúsítok hidegen...

Link to comment
Megosztás:

A hidegindítás utáni rögtön indulásnál a torpanást tudom valahogy csökkenteni?

Lehet picit még mindig túldúsítok hidegen...

Rögtön hidegindítás után ne akarj inkább indulni :excl:

Fél percet érdemes járatni, főleg ha már fagypont közeli időben indítod.

Link to comment
Megosztás:

"Driver" beállítási probléma, mindig baxni akarja neki :excl:

Azért van a pörgős xe-motor, hogy b@sszuk neki!!! :lol: :lol:

Nekem is meg van a torpanás hidegen. Ezért szoktam járatni egy keveset, minimum addig, amíg fújtattja a kipuffot a kompresszorja... :lol:

Ilyen hideg időben, még egy kicsit tovább is... :(

Nekem azért tavaly télen sikerült egy 16 lityis fogyit is produkáltatni a talicskámmal... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nemtom jól emlékszem-e, de ez nem központi injektoros motor? Mert központishoz nem kompatibilis az E85power (meg más sem, csak ezt mások nem így látják :excl: ).

Igen, központi injektoros. Egy ismerős mondta, hogy azzal is megy, de ha te mondod hogy nem akkor elhiszem :( marad az 50-50% asszem. Majd ha sok pénzem lesz átalakítom a hengerfejet, satöbbit és akkor lehet 100% is. Mondjuk az sose térül meg asszem...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.