Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Honnan szereztél nyomásmérő órát???

A nyomásmérő órát, csapágyboltban vettem. :D

Egyébként Demó féle állítható nyomásszabályzóm volt és ő csinált a benzinhíd végére egy kupakot, ahova nyomásmérő órát lehetett rakni. :)

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Csináltam egy vad dolgot: majdnem üres (felesbe kevert volt előzőleg benne) tankra rányomtam tisztán etanolt, kb 12 -15-litert, ezzel mentem 140 km-et haza, csak egyszer kétszer -hidegen-fulladt majdnem le, de egyébként jól viselte a dolgot.

Visszaúton veszprémi kúton közlik E85 van de benya csak másnap, 25 litert megvettem gondoltam az az öt km nem árthat meg neki jobban mint előtte 200.

Most már olyan 55:45 arányban van benne csak E85.

Elküldve
Csináltam egy vad dolgot: majdnem üres (felesbe kevert volt előzőleg benne) tankra rányomtam tisztán etanolt, kb 12 -15-litert, ezzel mentem 140 km-et haza, csak egyszer kétszer -hidegen-fulladt majdnem le, de egyébként jól viselte a dolgot.

Visszaúton veszprémi kúton közlik E85 van de benya csak másnap, 25 litert megvettem gondoltam az az öt km nem árthat meg neki jobban mint előtte 200.

Most már olyan 55:45 arányban van benne csak E85.

Melegen elmegy vele, de igazából 50-50% fölé nincs értelme menni vele. Én jártam sokáig 25% benzin-75% etanollal, de hidegen gyalázatos volt. Meg ha jól sejtem nem is tesz jót a mocinak az ennyire szegény keverék, csak az ECU-m még túl buta hozzá, hogy szóljon.

Elküldve

Gabi!

Lehet egy kérdéssel több? :o

Az injektorok kapacitását mennyire tudjuk szabályozni a kütyüvel?

Amikor kigyorsítok,alulról piszok jól húz,de 4E körül úgyérzem,hogy mintha kevés lenne neki a levegő/vagy túl sok a szaft.

Ennyire eltolódik a nyomatékgörbe lefelé vagy talán az injektrok nem tudnak már több szafot beadni?

Elküldve
Gabi!

Lehet egy kérdéssel több? :D

Az injektorok kapacitását mennyire tudjuk szabályozni a kütyüvel?

Amikor kigyorsítok,alulról piszok jól húz,de 4E körül úgyérzem,hogy mintha kevés lenne neki a levegő/vagy túl sok a szaft.

Ennyire eltolódik a nyomatékgörbe lefelé vagy talán az injektrok nem tudnak már több szafot beadni?

Gyári szívósor? :o

Elküldve
Az injektorok kapacitását mennyire tudjuk szabályozni a kütyüvel?

Amikor kigyorsítok,alulról piszok jól húz,de 4E körül úgyérzem,hogy mintha kevés lenne neki a levegő/vagy túl sok a szaft.

Ennyire eltolódik a nyomatékgörbe lefelé vagy talán az injektrok nem tudnak már több szafot beadni?

A kütyüvel semennyire nem lehet az injektor kapacitásán változtatni, mivel az fizikálisan adott.

Meg tudod nézni az élő adatban, hogy milyen fordulatszámon éri el a 90% körüli értéket az injektor, onnan már

elkezd "visszaerőtlenedni" kb gyári állapotra.

Elküldve
A kütyüvel semennyire nem lehet az injektor kapacitásán változtatni, mivel az fizikálisan adott.

Meg tudod nézni az élő adatban, hogy milyen fordulatszámon éri el a 90% körüli értéket az injektor, onnan már

elkezd "visszaerőtlenedni" kb gyári állapotra.

Ok.Udival beszélek,aztán dolgozunk majd a dolgon.

Volna értelme nagyobb kapacitású injektorban gondolkodni? :o

Elküldve
Ok.Udival beszélek,aztán dolgozunk majd a dolgon.

Volna értelme nagyobb kapacitású injektorban gondolkodni? :D

Szerintem úgy lenne értelme, ha a nyomást is tudod növelni hozzá :o

Elküldve
Demót vonjam be a dologba? :(

Úgyis tudod mit mond majd! :D :) :)

Amúgy nem tudom, hogy az 1.4 16v és a 2.0 16v benzinhídja/szabályzója között mennyi különbség van.

Elképzelhető, hogy fel lehet mókolni a Demó-féle szabályozót :o

Elküldve
Ok.Udival beszélek,aztán dolgozunk majd a dolgon.

Volna értelme nagyobb kapacitású injektorban gondolkodni? :o

Ezzel a megoldással az a baj, hogy ha növeled a gyári injektor kapacitást, akár azzal hogy cseréled,

akár nyomásemeléssel, elcsúsztatod az ecu keverékszabályzási paramétereit is. Viszont ha ezt túl nagy

mértékben teszed meg (>10%), akkor hibás működéshez vezethet (átalakító-ecu viszony).

Elküldve
Ezzel a megoldással az a baj, hogy ha növeled a gyári injektor kapacitást, akár azzal hogy cseréled,

akár nyomásemeléssel, elcsúsztatod az ecu keverékszabályzási paramétereit is. Viszont ha ezt túl nagy

mértékben teszed meg (>10%), akkor hibás működéshez vezethet (átalakító-ecu viszony).

Marad így,nem piszkálom inkább! :)

Vagy lehet valamelyik porlasztási képe szar?

Alapjáraton is kicsit egyenetlen a járása a mocinak...

Nem azt mondom,hogy dadog,csak a pohár víz rezegne rajta. :o

Bár lehet,hogy én vagyok túl maximalista! :D

Elküldve

J0hnny!

Tech1-el is meg kellene nézni, hogy a pillangószelep poti végállásnál ? %-os nyitást produkál...anno nekem csak 84 %-ot tudott kicseréltem és jó lett. :o Persze az is lehet, hogy el van lustulva, hosszútáv kell neki és kicsit 4-5e fordulat között is meghajtani.

7,5 fokban is elsőre indult a verda ez nagyon tetszik, viszont az alapjárat egy kicsit egyenetlen de ez normális jelenség szépen kisimul fél perc múlva.

Elküldve
7,5 fokban is elsőre indult a verda ez nagyon tetszik, viszont az alapjárat egy kicsit egyenetlen de ez normális jelenség szépen kisimul fél perc múlva.

1. tábla első értékein megpróbálhatsz kicsit emelni, hogy jobb lesz-e.

Elküldve
Marad így,nem piszkálom inkább! :)

Vagy lehet valamelyik porlasztási képe szar?

Alapjáraton is kicsit egyenetlen a járása a mocinak...

Nem azt mondom,hogy dadog,csak a pohár víz rezegne rajta. :o

Bár lehet,hogy én vagyok túl maximalista! :D

Talán inkább azt érzed, hogy picivel alacsonyabb az alapjárat, ez etanollal jellemző.

Elküldve

Ilyen benzinyomás szabályzóm van:

FPR001-big.jpg

Sajnos az órájának nem lehet hinni. Ma hiteles mérőórával beállítottuk 3barra a benzinnyomást. Ez a kis kütyü 4 fölött mutat picivel.

Most már van normális lambda jelem.

Elküldve
Talán inkább azt érzed, hogy picivel alacsonyabb az alapjárat, ez etanollal jellemző.

Megint tanultam valamit akkor! :o

Egyébként ez a jelenség mire vezethető vissza?

Voltam vele pesten,meleg mocinál húzattam 4E körül tartósan,aztán próbáltam egy kigyorsítást.

Lehet Udinak volt igaza,mert most úgy éreztem nem fogy el az erő 4 felett sem,kellett neki már egy kis kiégetés,a sok városi használattól dzsuvásak lehettek a szelepek.

Elküldve
...

Voltam vele pesten,meleg mocinál húzattam 4E körül tartósan,aztán próbáltam egy kigyorsítást.

Lehet Udinak volt igaza,mert most úgy éreztem nem fogy el az erő 4 felett sem,kellett neki már egy kis kiégetés,a sok városi használattól dzsuvásak lehettek a szelepek.

XE, pörgetni kell :o

Elküldve
Megint tanultam valamit akkor! :o

Egyébként ez a jelenség mire vezethető vissza?

Etanol lassabb égési folyamata. Ez okozza a nagyobb nyomatékot is, tovább, nyújtottabban dolgozik a munkaütemben az etanol-levegő keverék.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.