Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Szombaton kicseréltük az üzemanyagszűrőt. Folyásirány szerint lefelé tartottuk, és nem folyt belőle semmi, aztán fordítva, és folyt ki belőle a fekete trutyi. Azt hiszem időszerű volt a csere.

Szentendrén a Petrol kútnál 254-ért mérik az E85-öst.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Egy érdekes fékpadi mérés: Gyári FFV vs. E85power kit

http://e85power.hu/hu/cikkek/498-ffvvse85power

Ezt amúgy lehet a szélessávú lambda jobb kihasználásának tulajdonítani?

Az XE-hez gyárilag nem szélessávú van tudtommal :) Szerinted bele lehetne rakni egy szélessávút a powerkit-tel meg a gyári ECU-val úgy, hogy rendesen (meg még egy kicsit jobban is :D ) működjön? Érdemes lehet vele szenvedni?

Link to comment
Megosztás:

Ezt amúgy lehet a szélessávú lambda jobb kihasználásának tulajdonítani?

Az XE-hez gyárilag nem szélessávú van tudtommal :) Szerinted bele lehetne rakni egy szélessávút a powerkit-tel meg a gyári ECU-val úgy, hogy rendesen (meg még egy kicsit jobban is :D ) működjön? Érdemes lehet vele szenvedni?

Nem, ez nem a szélessávú szonda miatt van, teljesen független a szonda típusától.

Lényegében ennél az autónál azért sikerült az átlagnál jobb eredményt elérni, mert az injektorai

gyárilag nagyobb kapacitásúak, így végig bírták a teljes fordulatszám-tartományban.

Fontos azonban, hogy gyárilag nagyobb a kapacitás, utólag már egy autón hiába cserélsz

injektorokat, nem biztos hogy ilyen jó eredményt érsz el (gyári program adott injektorra van

optimalizálva).

Link to comment
Megosztás:

Szia Gabi!

Az "új" Bioetun-hoz mit szólsz?

Melyikre gondol a kolléga amúgy? A v4-ek is sokan vannak, ahogy néztem.

Illetve van egy natúr Etun, de az 250e.

Amúgy feltűnt nekem egy mondat az oldalukon.

"Az E85 Tuning Kft. a hétköznapi E85 átalakítások esetén semmi körülmények között nem ajánlja a gyári motorvezérlők jeleinek meghamisítását."

Dúl a harc a piacon Gabi, hogy ilyen mondatokat kell beilleszteniük?

Link to comment
Megosztás:

Gábor, csodakezed van.

Ma 6,5 fokban pöccre, akarom mondani pöccre indult a verda... El se hittem. Komolyan, ez hihetetlen. Még melegen se szokott így. Szóval most kellemesen megleptél. Meg a szokásos fél-egy perc várakozés után is sokkal kiegyensúlyozottabb volt.

Ma akkor jössz adatokért? Vagy hívjalak, mert a számomat nem mentetted el? :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki véletlenül, hogy XE-n a hőfokjeladó milyen jelekkel dolgozik? Ellenállásértékei vannak, ha igen milyen tartomány?

Reggel kipróbáltam: lehúztam a csatit, szinte elsőre beindult, pedig így 6 fok környékén olyan 4-5ödjére szokott.

Igaz kicsit pörgött is, mint az automata szivatós autók :D

Gondoltam csinálok egy "elektromos szivatót" hidegebb időkre, betoldani egy potit, hogy dúsítani is tudjak, de ne pörögjön annyira hidegen.

Még gondoltam 2 Weber-re is, csak sokat enne :)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki véletlenül, hogy XE-n a hőfokjeladó milyen jelekkel dolgozik? Ellenállásértékei vannak, ha igen milyen tartomány?

Reggel kipróbáltam: lehúztam a csatit, szinte elsőre beindult, pedig így 6 fok környékén olyan 4-5ödjére szokott.

Igaz kicsit pörgött is, mint az automata szivatós autók <_<

Gondoltam csinálok egy "elektromos szivatót" hidegebb időkre, betoldani egy potit, hogy dúsítani is tudjak, de ne pörögjön annyira hidegen.

Még gondoltam 2 Weber-re is, csak sokat enne :)

ÍÍÍÍÍ :D Nah az szép móka lenne :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Az "új" Bioetun-hoz mit szólsz?

Nincs új BioEtun, csak megirigyelték az E85power kit két jó funkcióját, és próbáltak ők is valami hasonlót.

Van benne így egy fixen állítható (tehát nem dinamikus) sport mód, és egy visszajelző lámpa (mint az E85powernél, csak ez fordítva működik).

De maradt a régi, semmi komoly változás <_<

"Az E85 Tuning Kft. a hétköznapi E85 átalakítások esetén semmi körülmények között nem ajánlja a gyári motorvezérlők jeleinek meghamisítását."

Dúl a harc a piacon Gabi, hogy ilyen mondatokat kell beilleszteniük?

Jaja, talán egyre érzékenyebben érintem a piacon Ákosékat, de hát ez a piaci verseny, helyt kell állni valahogy. Ki így, ki úgy :)

Én inkább folytatom a folyamatos fejlesztést.

Nem tudja valaki véletlenül, hogy XE-n a hőfokjeladó milyen jelekkel dolgozik? Ellenállásértékei vannak, ha igen milyen tartomány?

20fokon kb 2Kohm lehet az ellenállása, alatta nagyobb, melegebb hőmérsékleten kisebb ez az ellenállás (üzemmelegen 200 ohm környéke asszem).

Ha sorba beraksz egy 2k2-4k7 potit, azzal már valszeg jó leszel hidegindításra :D Csak hátránya, hogy manuális :icon13:

Link to comment
Megosztás:

...

20fokon kb 2Kohm lehet az ellenállása, alatta nagyobb, melegebb hőmérsékleten kisebb ez az ellenállás (üzemmelegen 200 ohm környéke asszem).

Ha sorba beraksz egy 2k2-4k7 potit, azzal már valszeg jó leszel hidegindításra <_< Csak hátránya, hogy manuális :lol:

Azt gondoltam, hogy a hideg felé növekszik az ellenállás, ha már lehúzásra (végtelen ellenállás) maximumot dúsít.

Csak kíváncsiságból: Van elméleti rövidzár állapota is a jeladónak, vagy mindenképp van valami ellenállása (a vezeték fizikai ellenállásától tekintsünk el :icon13: )? Vajon így lehetne direkt szegényíteni is? Gondolom a kopogásérzékelő meg a lambda is beleszól úgyis :D

A 2-4K nagyságrenddel viszont mindenképp játszadozni fogok majd, köszi az infót! :)

Link to comment
Megosztás:

Azt gondoltam, hogy a hideg felé növekszik az ellenállás, ha már lehúzásra (végtelen ellenállás) maximumot dúsít.

Csak kíváncsiságból: Van elméleti rövidzár állapota is a jeladónak, vagy mindenképp van valami ellenállása (a vezeték fizikai ellenállásától tekintsünk el <_< )? Vajon így lehetne direkt szegényíteni is? Gondolom a kopogásérzékelő meg a lambda is beleszól úgyis :D

A 2-4K nagyságrenddel viszont mindenképp játszadozni fogok majd, köszi az infót! :)

Jól gondolod, én is ezt írtam. Ha betekered a potit nagy ellenállás állapotra, akkor hidegebbnek látja az ecu

a hőmérsékletet, és jobban rádúsít. Mindig van ellenállása, és hiába csapod be melegre, max összevissza fog

járni, fogyasztást nem fogsz spórolni.

Link to comment
Megosztás:

Nos, ma kikerült az autóból az átalakító. Most már van tényleges viszonyítási alapom. Nem csak lelkiekben ad lóerőt az E85Power és az etanol.

Átalakítóval, 95ös benzinnel, már éreztem hogy nem megy annyira a kocsi mint szokott. Kevésbé mertem előzni is, alulról rosszabbul gyorsul mint etanolnál és mivel most már kímélem szegényt így visszaváltani nem volt szivem ( 5ből 3ba és társai :D ). A sport módot még lehetett érezni, de már az sem volt az igazi.

Átalakító nélkül, 95ös benzinnel, a helyzet még rosszabb lett. Alulról ugyanúgy nem megy, mint előtte, viszont most már sport mód nélkül fent is gyengébb lett.

Bennem volt az mindig, hogy csak úgy érzem hogy jobban megy, igazából nem is. De most bebizonyosodott, hogy tényleg jobb volt. Ennek azért örülök és ebből látszik hogy azért Gabi átalakítója tud valamit. HUNFlex-el nem volt ekkora különbség az etanol és a benzin között. :)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.