Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Ház az a baj, hogy a lambdám alapból a szegény felé tendál...ezt még anno néztük is...

De majd hétvégére kérek egy laptopot és becsekkolom neki az ECO=2-t, aztán majd kiderül, hogy beborul-e vagy sem! :D

Igen, arra emlékszem hogy gyengus a lambdád. Majd mesélj a tapasztalatokról, ha bekapcsoltad a második fázist... mármint

ha most mégse nincsen bekapcsolva még.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ház az a baj, hogy a lambdám alapból a szegény felé tendál...ezt még anno néztük is...

De majd hétvégére kérek egy laptopot és becsekkolom neki az ECO=2-t, aztán majd kiderül, hogy beborul-e vagy sem! :wacko:

Mi a különbség az ECO=1 ill. az ECO=2 között? :D

Link to comment
Megosztás:

Mi a különbség az ECO=1 ill. az ECO=2 között? :D

Az ECO mód második fázisát lehet vele beállítani, 1-es a régi egyszerűbb verzió, 2-es az újabb több szempont szerint szabályzott ECO mód második fázis.

Szerintem nem is olyan rossz... :wacko:

kb 8,5-9 vegyes használatban...szemre... :wacko:

Jaja, ez nagyon jó :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Én azon gondolkodtam, hogy ha egyszerre csinálnék meg egy "fogyicsökkentő csip-tyuningot"+gyertyacsere+"kóklerturbósító"+"molekulaláncátrendezőtabletta"+stb, akkor egy idő után nem fogyasztana semmit a kocsi?? mert minden ilyenhez azt írják, hogy min. 10 %-os fogyi csökkenés... :D :wacko: :

Én mindent elhiszek, ha kipróbálhatom, és grantálnak egy bizonyos időszakot, amíg visszavásárolják, ha nem észlelek eredményt. Ha én meg tudom tenni a 3000Ft-os Kulcsosbicskámmal, hogy visszadom az árát, ha az illető nem tudja mexokni a használatát, és sérülésmentes, akkor ők miért nem tudják megtenni egy 30 000 Ft-os kütyüvel. (konkrétan nekem egy víz-injektáló berendezéssel volt így, megírtam neki, hogy csak akkor viszem el, ha beszerelés előtti teljesítmény méréshez képest meglesz a beszerelés utáni minimum 15%-os teljesítmény emelkedés.............)

"Innovatív tulajdonságainak köszönhetően a bioetanolos kitek egyik legnagyobb gyártója is a PULSTAR plazmagyertyát tartja a legjobbnak. Az E85 (85% bioetanol / 15% benzin) etanol égési és hidegindítási problémájára és az ebből is származó túlfogyasztás megelőzésére is megoldást ad a plazmagyertya!"

Azt persze nem írja, hogy melyik cég hmmmmmmmmmm

Link to comment
Megosztás:

Na akkor tovább bővítem a szóbeszédek és urbanlegend dolgok listáját.

Ezt a honlapot most néztem meg, mert ide viszem vizsgáztatásra a verdát. Ma fogok félhatra menni állapotfelmérésre.

Nem tudom, mennyire vagy spórolós, de itt Debrecenben egyedül a Belkernél csinálják úgy (lehet, hogy nem voltam mindenhol), hogy az előzetes vizsga árát levonják a műszaki vizsga árából, ha oda viszed. Tehát először kifizeted a 3000Ft-ot, majd utána csak 20800-at, így jön ki a 23800 Ft végső összeg. Én ma viszem az élesre.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, mennyire vagy spórolós, de itt Debrecenben egyedül a Belkernél csinálják úgy (lehet, hogy nem voltam mindenhol), hogy az előzetes vizsga árát levonják a műszaki vizsga árából, ha oda viszed. Tehát először kifizeted a 3000Ft-ot, majd utána csak 20800-at, így jön ki a 23800 Ft végső összeg. Én ma viszem az élesre.

Itt is így csinálják. 3000 az állapotfelmérés, amit ha ugyanitt vuzsgáztatod akkor levonják a 23700 forintból.

Tudom, mert így csinálták nekem is. Illetve kérdezték, hogyha jó akkor vizsgáztassák is egyből. Én igent mondtam és lőn, kész is lett! :D

Link to comment
Megosztás:

Itt is így csinálják. 3000 az állapotfelmérés, amit ha ugyanitt vuzsgáztatod akkor levonják a 23700 forintból.

Tudom, mert így csinálták nekem is. Illetve kérdezték, hogyha jó akkor vizsgáztassák is egyből. Én igent mondtam és lőn, kész is lett! :D

Viszont ma már világossá vált számomra, miért is jó a Belkerhez menni :-)))

teletankoltam a Kadettot egyúttal, ugye ott az udvarban van egy E85 kút. És valami csoda folytán nagyon keveset fizettem. Nézek, mint Dínó a kitörő vulkánra miacsöcs. Hát kérlekszépen 220Ft lett valamilyen rendkívüli akció keretében.

Link to comment
Megosztás:

Igen, Debrecenben az infók szerint két kúton is 220ft lett az E85! Remélem követhető példa lesznek :D

Tegnap és ma frissült a kútkereső térkép az e85power.hu oldalon. Sok jelölő volt a térképen rossz helyen, de most már remélhetőleg rendben van mindegyik. Aki esetleg eltérést fedez fel a valósághoz képest, vagy tud újan nyílt kútról, az bejelentheti a térkép alatti formot kitöltve. Előre is köszönöm az infókat.

Az országban jelen helyzet szerint 322db E85 kút található.

http://e85power.hu

Link to comment
Megosztás:

Igen, Debrecenben az infók szerint két kúton is 220ft lett az E85! Remélem követhető példa lesznek :D

Micsoda öröm, hogy az AWIA-k is csatlakoztak. És tudjátok miért érdekes nekünk nagyon, mert míg az összes benzinkút közép-kelet európában a MOL benzint, és gázolajat vásárolja, tehát nagyon kicsi különbségek lehetne árban, addig egyre több bioetanol gyártó üzem lép működésbe (kishazánkban is lassan), tehát sokkal nagyobb lehet az árverseny, lemehet az E85 ára feltételezéseim szerint a PB gáz árára is, egyedül a jövedéki adó lesz a gerinc ár.

Link to comment
Megosztás:

Viszont ma már világossá vált számomra, miért is jó a Belkerhez menni :-)))

teletankoltam a Kadettot egyúttal, ugye ott az udvarban van egy E85 kút. És valami csoda folytán nagyon keveset fizettem. Nézek, mint Dínó a kitörő vulkánra miacsöcs. Hát kérlekszépen 220Ft lett valamilyen rendkívüli akció keretében.

Az enyém igaz h csak félig van, de akkor majd jól telitankolom a verdát, óccsó anyaggal! :D

Azért mennyire jó lenne, ha nem követnék a benzinárat kb 90 forintos különbséggel, hanem csak a megfelelő arányokban emelnék az árát. Én már ennek is örülnék. Ha meg annyiért adnák, mint az LPG-t akkor meg aztán nagyon boldogságos ember lennék! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Remélem igazatok lesz és valóban lesz árverseny is a piacon, mert most az AGIP eléggé felverte az árakat szerintem. Az persze pozitív, hogy sok kúton tankolhatunk náluk.

Sajnos Budapesten és környékén eddig az áresésből nem sokat érzékelek :D

Amit viszont meglepve láttam, hogy tegnap 504 kilométerre csak 43,84 litert kellett tankolnom. (általában 500 km-t megy el egy tankkal etanollal) Ez 8,7-es fogyasztás. Eddig a legjobb. Pedig nem keveset mentem 140-nel az autópályán. Lehet, hogy gyorsabban kell járni és akkor kevesebbet fogyaszt? :wacko:

Minden esetre ezen az egy 504 km-es etapon kb 2.000 Ft megtakarításom volt a 7,3-as benzines fogyasztással számolt benzinköltséghez képest.

Háromszoros hurrá a fejleszőnek! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Remélem igazatok lesz és valóban lesz árverseny is a piacon, mert most az AGIP eléggé felverte az árakat szerintem. Az persze pozitív, hogy sok kúton tankolhatunk náluk.

...

Nekem is kellett reggel tankolnom és 249.9 HUF a budaörsi Agip kúton az E85. Kb. ennyi volt a 95-ös is "nem olyan rég" :D

Igaz EDC kártyával csak 244-re jött ki literje :wacko: Viszont Érden a kiskúton még mindig csak 235/l, úgyhogy maradok annál :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos fordított lesz szerintem az ár alakulása, azaz az LPG fogja jövőre beérni az E85-öt, vagy legalábbis megközelíti.

Az E85 jövedéki adó mentessége 2014 végéig van meg tudtommal, de utána is max csak fokozatosan teszik rá, és ha

bejönnek a jóslatok, ez az árában nem annyira fog meglátszani, mivel addigra a benzin lesz nagyon magasan, és az

etanol árát mesterségesen kell valamennyire hozzá vinni addig is. Tehát lesz egy olyan ársáv, amibe a kezdődő jövedéki

adót beleszoríthatják.

De vannak olyan irányok is, hogy utána is jövedéki adó mentes marad, vagy az áfája lesz pár %-kal kevesebb, mivel

2020-ig elég nagy támogatást élveznek a megújulú energiaforrások az EU tervek szerint.

Az új etanolgyárak átadása biztosan elindít egy kis árversenyt, amit egyébként még tetőz a nagyszámú kúthálózat is,

mivel a kutak is nagyon sokat keresnek ezen az üzemanyagon, van miből árversenyt csinálniuk, ha helyben sok E85

kút nyílik. Egyelőre ezt a fajta árversenyt csökkenti a nagy kereslet, de nemsokára már kínálati piac lesz belőle :D

Majd meglátjuk, ez mennyiben oldja majd a benzinhez kötöttséget.

Link to comment
Megosztás:

...Egyelőre ezt a fajta árversenyt csökkenti a nagy kereslet, de nemsokára már kínálati piac lesz belőle :D

Majd meglátjuk, ez mennyiben oldja majd a benzinhez kötöttséget.

Illetve a másik dolog, hogy a benzin ugye eleve drágább és mindenképp hozzá kell adni az E85-höz, tehát teljesen nem lehet elszakadni tőle.

Viszont, ha "mindenki" átáll E85-re (már csak az ára miatt is), akkor a benzin iránti kereslet (tovább)csökkenése az árak további emelkedését okozhatja.

Persze ezek nagyon vad jövőképek, de ilyen irányú tendencia szerintem lehetséges.

Egy jó megoldás a "kenőanyag" kiváltása lenne valami hasonlóan olcsó és környezetbarát anyaggal, de ezt meg gondolom pl. az OPEC nem nézné jó szemmel.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém igaz h csak félig van, de akkor majd jól telitankolom a verdát, óccsó anyaggal! :D

Azért mennyire jó lenne, ha nem követnék a benzinárat kb 90 forintos különbséggel, hanem csak a megfelelő arányokban emelnék az árát. Én már ennek is örülnék. Ha meg annyiért adnák, mint az LPG-t akkor meg aztán nagyon boldogságos ember lennék! :wacko:

Kidobnám a gázszettet, amit Vasconától vettem, úgysem lehet lepapírozni.

Link to comment
Megosztás:

Viszont, ha "mindenki" átáll E85-re (már csak az ára miatt is), akkor a benzin iránti kereslet (tovább)csökkenése az árak további emelkedését okozhatja.

Akkor fog csak csökkenni a benzinár...

Én általánosságban azt mondom, minden nagy cég megteheti, hogy csökkenti az árait, de csak akkor teszi meg, ha már versenyhelyzet van. Addig csak röhög a markába, hogy multimilliárdos a semmiért.

Ez a cég, akinél az iridiumgyertya van, ezt az adalékot ajánlotta nekem:

Mivel írtam nekik egy levelet, hogy ha hivatalos adatokkal bizonyítom, hogy nem változott pozitív irányban a megadott akárhány %-ot az autó fogyasztása, és teljesítménye, akkor vissza adják-e az árát. Erre azt mondja, hogy igen, de ezzel az adalékkal hatékonyebb. hmmmmmmmm Ismét gyanús. ja és mellett feltétel, hogy állítsam 0,8-ra a szikrahézagot. Mondom mivaaaaaaaaan??????

Link to comment
Megosztás:

Típusát még nemtudom, a haver hozza, neki renault-ba volt, de vett a sajátjába etanolos computert.

Aha. Hát ha HunFlex vagy flexpro, azt elég könnyű bekötni, mert tényleg csak össze kell dugni a csatlakozókat és kb kész is.

Ha valami komolyabb ( amit kétlek ) akkor kell keresni egy autóvillamossági szerelőt és vele megcsináltatni a dolgot. Pesten nem tudom ki megbízható ilyen téren. :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.