Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Én csak arra voltam kíváncsi, hogy ennek van-e valami köze ahhoz a kütyühöz, amit ti építetek be, nem ismerem a működését, csak gondoltam, hátha az is magyar találmány. Csak hobbyból gyűjtögettem a magyar találmányok listáját, és véletlenül ezt is megtaláltam.

Nincs semmi köze hozzá. Gábor találmánya egy full digitális alapokon működő kis computer vezérelt kütyü, ami az injektor nyitási időket szabályozza, úgy hogy etanolhoz használható legyen a kocsi. Nekem kivételesen van állítható nyomás szabályzó is a kocsiban, de ez nem feltétele az etanol üzemnek. Sokan ezt csinálják hogy csak egy nyomásszabályzót tesznek a kocsiba. Úgy is lehet használni etanollal a kocsit, viszont annak még mindig meg van az a hátránya, hogy a hidegindítás abban nem megoldott. :D

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Tegnap kipróbáltam a kocsit végsebességileg.

Hát ötös fokozatban 5000-ig pörgött fel. Ez azért nem semmi szerintem. Anno benzines korszakában sem ment ennyire fel.

Ezek szerint eddig bírják az injektorok?

Mondjuk lehet érdemes lenne megnéznem a TABLE6 értékeket! :wacko: :D Biztos lenne benne érdekes adat! :D

Jaja, de emlékeim szerint ott már nem csak az injektoroknak van vége, hanem a motor tudásának is ahhoz

a kasznihoz :D Table6 csak addig tárolja a túlfutásokat, amíg le nem állítod :P

Úgy is lehet használni etanollal a kocsit, viszont annak még mindig meg van az a hátránya, hogy a hidegindítás abban nem megoldott. :wacko:

Meg a vegyes benzin-E85 üzem sem megoldott vele. Meg túlterheli az üzemanyagrendszert, és az injektoroknak sem

lesz jó a szórásképe. Kb ennyi hátránya van, előnye meg annyi, hogy kb 15e ft-ból történik az átalakítás :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Amit leírnak az szép. Arra lennék kíváncsi hogy mennyibe kerül egy-egy ilyen gyertya. Gondolom nem a hagyományos 2-3Ftos ára van. Ami számomra vicces, az az hogy 12%os teljesítmény növekedést írnak az iridium elektródás gyertyához. CSAK gyertya cserével. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Amit leírnak az szép. Arra lennék kíváncsi hogy mennyibe kerül egy-egy ilyen gyertya. Gondolom nem a hagyományos 2-3Ftos ára van. Ami számomra vicces, az az hogy 12%os teljesítmény növekedést írnak az iridium elektródás gyertyához. CSAK gyertya cserével. :D

Én azon gondolkodtam, hogy ha egyszerre csinálnék meg egy "fogyicsökkentő csip-tyuningot"+gyertyacsere+"kóklerturbósító"+"molekulaláncátrendezőtabletta"+stb, akkor egy idő után nem fogyasztana semmit a kocsi?? mert minden ilyenhez azt írják, hogy min. 10 %-os fogyi csökkenés... :wacko: :wacko: :D

Ja de a témához visszatérve, a hidegindítás szinte már tökéletes, az új szoftverral mintha hamarabb normalizálódna a moci viselkedése és a fogyasztás saccra olyan 8,5-9,5 között lehet vegyes(70% országút+30% város) használatban. De ez csak tényleg sacc, mert már 300 km van benne, de nem érte el a 25 vonalat mutató!! :D

De ami nagyon fontos, brutál ahogy megy... :P Legalábbis a régi énjéhez képest! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Én azon gondolkodtam, hogy ha egyszerre csinálnék meg egy "fogyicsökkentő csip-tyuningot"+gyertyacsere+"kóklerturbósító"+"molekulaláncátrendezőtabletta"+stb, akkor egy idő után nem fogyasztana semmit a kocsi?? mert minden ilyenhez azt írják, hogy min. 10 %-os fogyi csökkenés... :wacko: :wacko: :wacko:

Azért ezzel vigyázz, ha áttesel a ló tulsó oldalára, akkor termeli a benzint, és ha nem szívod le időnként akkor kicsap a tankból! :D :D

Link to comment
Megosztás:

Ne dőljünk már be naívan ilyen hülyeségeknek, könyörgöm! :D Nem vagyunk már ovisok :wacko:

Én csak azt nem értettem, mint laikus, hogy hogy a fenébe tud összegyűjteni asszem 1 milla wattot, mikor közel sem ad le annyit a trafó ??? :wacko:

Ennyit azért elég lehet lecsapolni a kocsi rendszeréből... :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor tovább bővítem a szóbeszédek és urbanlegend dolgok listáját.

Ezt a honlapot most néztem meg, mert ide viszem vizsgáztatásra a verdát. Ma fogok félhatra menni állapotfelmérésre.

Érdekes az etanolos menüben a kiírás. Telón rákérdeztem, hogy kell-e valamilyen különleges engedély/papír a vizsgáztatáshoz, de a hölgyemény nem tudott mit válaszolni, mert eddig nem volt precedens E85-ös autó vizsgáztatására.

Megígérte, hogy mire megyek, a kollégái utána néznek.

Este írok a fejleményekről. :D

Link to comment
Megosztás:

Na akkor tovább bővítem a szóbeszédek és urbanlegend dolgok listáját.

Ezt a honlapot most néztem meg, mert ide viszem vizsgáztatásra a verdát. Ma fogok félhatra menni állapotfelmérésre.

Érdekes az etanolos menüben a kiírás. Telón rákérdeztem, hogy kell-e valamilyen különleges engedély/papír a vizsgáztatáshoz, de a hölgyemény nem tudott mit válaszolni, mert eddig nem volt precedens E85-ös autó vizsgáztatására.

Megígérte, hogy mire megyek, a kollégái utána néznek.

Este írok a fejleményekről. :D

ECO=0 beállítással menj lehetőleg, és ha gondolod, E85-tel. Aztán az emissziós mérés lapját kérd már el lécci :wacko:

Link to comment
Megosztás:

ECO=0 beállítással menj lehetőleg, és ha gondolod, E85-tel. Aztán az emissziós mérés lapját kérd már el lécci :D

Szia!

Nem emlékszel véletlenül, hogy hogyan állítottad be? Mert nincs laptopom, amivel megtudnám nézni és beállítani.

De nekem az rémlik, h az ECO ki van kapcsolva. Mielőtt frissítettél, ki volt kapcsolva, mert zavarta a vezérlőt...

E85 van benne... :wacko: Több mint fél tanknyi. Ezért nem fogom leszürcsölni és át állni benzinre... :wacko:

Remélem ide fogják adni.

Link to comment
Megosztás:

Na meg volt a nagy szemle.

Nem akadékoskodtak semmit. Simán átment, csak valami hatósági elírás van, ami miatt mehetek az okmányirodába.

El van írva a környezetvédelmi osztálya a kocsinak. A forgalmiban 2-es van, valójában pedig 4-es. Nem tom ez mit jelent...

Itt van a környezetvédelmi lap. Nem a legjobb minőség, de nincs szkennerem, ezért csak fotót tudtam csinálni.

K_rnyezetv_delmi_lap_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na meg volt a nagy szemle.

Nem akadékoskodtak semmit. Simán átment, csak valami hatósági elírás van, ami miatt mehetek az okmányirodába.

El van írva a környezetvédelmi osztálya a kocsinak. A forgalmiban 2-es van, valójában pedig 4-es. Nem tom ez mit jelent...

Itt van a környezetvédelmi lap. Nem a legjobb minőség, de nincs szkennerem, ezért csak fotót tudtam csinálni.

http://kepfeltoltes.hu/100809/K_rnyezetv_d...ltoltes.hu_.jpg

Ezt csináltasd meg okvetlen, növeli az autó értékét! Lehet, hogy 1-2 éven belül ezen múlik, hogy bemehetsz-e Bp (ill. más nagyvárosok) belső kerületeibe vele, vagy nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erősen gondolkodom, hogy beszereltetem Gábor kütyüjét a Z12XE Astrámba! Most már van a közvetlen közelemben E85kút, szóval a tankolás megoldott! Eddig ilyen 25liter benzinhez 15 liter E85-el próbálkoztam, ezt nagyon szereti a gép, szépen megjött az "ereje" is! Szóval pozitívak a tapasztalataim. :D

Viszont tervezem, hogy kb 2év múlva váltok egy turbós J Astrára (valószínűleg 1.4), vajon abba is jó lesz az átalakító?

Üdv.:

Tacso

Link to comment
Megosztás:

Pszilaj!

Tudod változott a "zöldkártya" plakett színei és a besorolás, tiéd az Euro II-es motorral rendelkezik és 96-os évjáratú ezért kék plakettet fogsz kapni a régi zöld helyett, forgalmiban is ezért kell javítani. :wacko:

Nálam a 93-as évjárat miatt piros plakettet fogok kapni, ha elrendelik a szmogriadót nem mehetek be BP-re hiába járok etanollal. :D

Link to comment
Megosztás:

Tudod változott a "zöldkártya" plakett színei és a besorolás, tiéd az Euro II-es motorral rendelkezik és 96-os évjáratú ezért kék plakettet fogsz kapni a régi zöld helyett, forgalmiban is ezért kell javítani. :wacko:

Nálam a 93-as évjárat miatt piros plakettet fogok kapni, ha elrendelik a szmogriadót nem mehetek be BP-re hiába járok etanollal. :D

Az ügyintéző leányzó asszondta h ingyen cserélik, remélem így is lesz, mert nem nagyon van kedvem 6000-et fizetni egy forgalmiért...ráadásul időpontot is csak aug 24-re tudtam foglalni... :wacko:

Majdnem kicsúszik a 15 napos határidőből...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erősen gondolkodom, hogy beszereltetem Gábor kütyüjét a Z12XE Astrámba! Most már van a közvetlen közelemben E85kút, szóval a tankolás megoldott! Eddig ilyen 25liter benzinhez 15 liter E85-el próbálkoztam, ezt nagyon szereti a gép, szépen megjött az "ereje" is! Szóval pozitívak a tapasztalataim. :D

Viszont tervezem, hogy kb 2év múlva váltok egy turbós J Astrára (valószínűleg 1.4), vajon abba is jó lesz az átalakító?

Üdv.:

Tacso

Szerintem jó lesz abba is...Csak győzd megzabolázni a sok lovat! :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Meg kifizetni a sok zabot... :wacko:

Más: Z12Xe-vel fog működni mind a két Eco-mód? Egyáltalán mi a különbség? :D

Ezt nehéz előre megjósolni...valamiért nekem sem működik rendesen a dolog, pedig régimódi egyvezetékes lambda-szondás vasban van. Másnak meg hasonló technológiájú autóban simán megy...

Link to comment
Megosztás:

Meg kifizetni a sok zabot... :wacko:

Más: Z12Xe-vel fog működni mind a két Eco-mód? Egyáltalán mi a különbség? :D

Van már ilyen motor mellett, jók a tapasztalatok. A fogyasztási is, ahhoz képest is, hogy elég nyomatékszegény kis motor.

Ezt nehéz előre megjósolni...valamiért nekem sem működik rendesen a dolog, pedig régimódi egyvezetékes lambda-szondás vasban van. Másnak meg hasonló technológiájú autóban simán megy...

Most már hogy minden rendben van, be lehetne próbálni az ECO=2 beállítást nálad is, hátha... amúgy meg a

mérési papírból úgy látom, valszeg be is van kapcsolva, mert kicsit szegényebb a lambda.

Link to comment
Megosztás:

Most már hogy minden rendben van, be lehetne próbálni az ECO=2 beállítást nálad is, hátha... amúgy meg a

mérési papírból úgy látom, valszeg be is van kapcsolva, mert kicsit szegényebb a lambda.

Ház az a baj, hogy a lambdám alapból a szegény felé tendál...ezt még anno néztük is...

De majd hétvégére kérek egy laptopot és becsekkolom neki az ECO=2-t, aztán majd kiderül, hogy beborul-e vagy sem! :D

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.