Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szombaton kecsón tankoltam az Agip-nál bioetanolt, egyből rángatott és alig akart menni a verda. Kiürült a tank, Kkfházán megtankoltam utána egyből jó lett. :D

ez azért gáz...de sajna az agip sem tehet a csudadolgozókról... ^_^ bár senkit sem akarok meggyanúsítani.

Régen, mikor benyás volt a kocsi, akkor mindig egy helyen próbáltam tankolni, mert attól ment mint a güzü. A molos benzinnel belustult a taliga. :s

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Ejejej... ez a nyomoronc lambda-szonda mindig olyan sokára ébred föl...alapjáraton járatva el kellett érni a majdnem 90°C-ot, mire magáhoztért...

Elküldve

Nálam meg végre meglett az alapjárati probléma hibaforrása. :D

A kütyü beépítése után azonnal jelentkezett, ha kivettem megszűnt közben Gabi kérésére csomó dolog ki lett cserélve újra lett kábelezve de mindig visszatért a hiba és már mindennapossá vált. Ma végre Tech1-el tartósan teszteltük a verdát és kiderült, hogy továbbra is alapjáraton a TPS jel 5%-os azaz úgy érzékeli mint ha nyomnám a gázpedált, Tech1 és a kütyü által mért tápfeszben 0.8V eltérés van viszont a veki digit, BC, multiméterrel a kütyü paneljén pontosan annyit mérek mint a diag műszer. Kütyüt kiszedve azonnal 0%-os lesz a TPS és az alapjárat is tökéletes.

Nincs mese enyém lesz az első cserés kütyü.... :P ^_^

Elküldve
Nálam meg végre meglett az alapjárati probléma hibaforrása. :D

A kütyü beépítése után azonnal jelentkezett, ha kivettem megszűnt közben Gabi kérésére csomó dolog ki lett cserélve újra lett kábelezve de mindig visszatért a hiba és már mindennapossá vált. Ma végre Tech1-el tartósan teszteltük a verdát és kiderült, hogy továbbra is alapjáraton a TPS jel 5%-os azaz úgy érzékeli mint ha nyomnám a gázpedált, Tech1 és a kütyü által mért tápfeszben 0.8V eltérés van viszont a veki digit, BC, multiméterrel a kütyü paneljén pontosan annyit mérek mint a diag műszer. Kütyüt kiszedve azonnal 0%-os lesz a TPS és az alapjárat is tökéletes.

Nincs mese enyém lesz az első cserés kütyü.... ;) ^_^

Ki kellene próbálni egy másik kütyüvel, nem? :P

Elküldve

;) Most, hogy mondod cserélhetünk.... én is abban bízok, hogy másik kütyüvel jó lesz ezzel már minden lehetőséget kipróbáltunk. Másik autót nem fogok építeni a kütyühöz. :D ^_^ :P

Elküldve

Én a Skoda Rapidban használok E85-öt, átalakítás nélkül. Igaz, injektoros Felícia motor van benne, de fele-fele aránynál nincs semmi gond, az erővesztés sem lényeges és a fogyasztás se szörnyű. Viszont múltkor voltunk a Bükkben, sehol nem volt egy benyakút se, kénytelenek voltunk beletölteni a tartalék bioanyagot, így kb. 90%-al ment a végén, na akkor már gyenguci volt a motor.

Elküldve
:D Most, hogy mondod cserélhetünk.... én is abban bízok, hogy másik kütyüvel jó lesz ezzel már minden lehetőséget kipróbáltunk. Másik autót nem fogok építeni a kütyühöz. :rolleyes: <_< -_-

Az enyimé jól működik, ergo nem adom!!! :) :D

De ha van egy jól működő, útban lévő lambda-szondád, nekem adhatod!! Szívesen feláldozom magam! B) B)

Elküldve
Nálam meg végre meglett az alapjárati probléma hibaforrása. :rolleyes:

A kütyü beépítése után azonnal jelentkezett, ha kivettem megszűnt közben Gabi kérésére csomó dolog ki lett cserélve újra lett kábelezve de mindig visszatért a hiba és már mindennapossá vált. Ma végre Tech1-el tartósan teszteltük a verdát és kiderült, hogy továbbra is alapjáraton a TPS jel 5%-os azaz úgy érzékeli mint ha nyomnám a gázpedált, Tech1 és a kütyü által mért tápfeszben 0.8V eltérés van viszont a veki digit, BC, multiméterrel a kütyü paneljén pontosan annyit mérek mint a diag műszer. Kütyüt kiszedve azonnal 0%-os lesz a TPS és az alapjárat is tökéletes.

Nincs mese enyém lesz az első cserés kütyü.... -_- <_<

Közben a feszmérés különbség oka megvan, másnál is adódott ilyen pár tized voltos eltérés. Az ok egyszerű: korábbi

HW változatoknál más volt a tápkörben a dióda, más feszültséget ejtett. Az új SW-ben meg már az új HW paraméterei

vannak, így a régebbi HW-n van kis eltérés a tápfesz mérésben. Igazából nem befolyásol semmit, de majd lesz rá

későbbi SW-ben pontosítási lehetőség.

A TPS jel dolog érdekes amit írsz, mert egyszer már mértük a jelkábelt, és jó volt az illesztése (120Kohm-nál nagyobb

bemeneti ellenállás /tápra, testre/). De próbáld meg még amit egyszer már elkezdtünk: köss sorba egy 100k-s ellenállást a zöld kábelen,

viszont most ne az átalakítón belül inkább, mert az "veszélyesebb". Aztán kalibráld újra a TPS-t, és próbáld úgy.

Elküldve
Most vettem egy új benzinszűrőt, műanyag házas. Remélem az etanol nem bántja majd. :rolleyes:

Ez valami olcsó univerzális? miért nem a gyárit? olcsó... <_<

Elküldve
Ez valami olcsó univerzális? miért nem a gyárit? olcsó... <_<

Olcsónak nem nevezném. 1600Ft volt. TECNECO FM a gyártója. Van néha kis alapjárati meg torpanási problémám, arra gondoltam hogy talán a szűrő, azért vettem csak. :rolleyes:

Elküldve
Közben a feszmérés különbség oka megvan, másnál is adódott ilyen pár tized voltos eltérés. Az ok egyszerű: korábbi

HW változatoknál más volt a tápkörben a dióda, más feszültséget ejtett. Az új SW-ben meg már az új HW paraméterei

vannak, így a régebbi HW-n van kis eltérés a tápfesz mérésben. Igazából nem befolyásol semmit, de majd lesz rá

későbbi SW-ben pontosítási lehetőség.

A TPS jel dolog érdekes amit írsz, mert egyszer már mértük a jelkábelt, és jó volt az illesztése (120Kohm-nál nagyobb

bemeneti ellenállás /tápra, testre/). De próbáld meg még amit egyszer már elkezdtünk: köss sorba egy 100k-s ellenállást a zöld kábelen,

viszont most ne az átalakítón belül inkább, mert az "veszélyesebb". Aztán kalibráld újra a TPS-t, és próbáld úgy.

Belinkelek 2 képet a mérésről:

20100701089_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20100701093_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Csináltam még egy tesztet gyújtást ráadva álló motornál ezt produkálta:

POWER 12217mV

TPS 607mV

ICT 3183mV

LOUT 171mV

LIN 145mV

POWER 12217mV

TPS 588mV

ICT 3201mV

LOUT 171mV

LIN 141mV

POWER 12217mV

TPS 588mV

ICT 3201mV

LOUT 173mV

LIN 140mV

POWER 12217mV

TPS 607mV

ICT 3183mV

LOUT 169mV

LIN 141mV

POWER 12217mV

TPS 588mV

ICT 3183mV

LOUT 168mV

LIN 138mV

POWER 12217mV

TPS 588mV

ICT 3183mV

LOUT 166mV

LIN 135mV

POWER 12199mV

TPS 588mV

ICT 3201mV

LOUT 163mV

LIN 135mV

POWER 12217mV

TPS 625mV

ICT 3201mV

LOUT 163mV

LIN 135mV

POWER 12217mV

TPS 588mV

ICT 3201mV

LOUT 165mV

LIN 133mV

Ellenállat már volt sorba kötve anno az sem segített ezen már túl vagyunk, valami más tipped nincs?

Én már csak a cserében bízok... :rolleyes:

Elküldve
Belinkelek 2 képet a mérésről:

...

Ellenállat már volt sorba kötve anno az sem segített ezen már túl vagyunk, valami más tipped nincs?

Én már csak a cserében bízok... -_-

Hehe, a Tech1-ben hibás a magyar szöveg? A folytószelep tudtommal pontos j-vel írandó :rolleyes:

Esetleg soros dióda az ellenállat helyett? Nem engedne visszafelé szivárgóáramot <_<

Elküldve
Ellenállat már volt sorba kötve anno az sem segített ezen már túl vagyunk, valami más tipped nincs?

Én már csak a cserében bízok... -_-

Hehe, a Tech1-ben hibás a magyar szöveg? A folytószelep tudtommal pontos j-vel írandó :rolleyes:

Esetleg soros dióda az ellenállat helyett? Nem engedne visszafelé szivárgóáramot <_<

Na, ez jó ötlet. Ki lehetne próbálni ilyenekkel: BAS85 vagy BAT41. Tudok is küldeni, ha így egyszerűbb,

postai levélként. Bekötése: vonal jelölés az átalakító felé, sorosan a zöld kábelen.

Egyébként ez nem hinném hogy átalakító gond. Ez a tech is hazudik, ugyanis a multec vezérlőknél 0,4-0,6V

közti feszültségen 0% fojtószelepállásnak kell lennie, ez a papírforma. Tehát a tech által mért feszültségen

az ecu-nak 0%-os állást kellene írnia. Úgyhogy elég zavaros a helyzet nálad, és persze egyedi. Mivel mérve

jó volt, és amúgy is jónak tűnik az átalakító ezen bemenete, ezért még nem cserélném, ha nem gond.

Próbáljuk meg ezt a diódás dolgot, küldök is szívesen. Múltkori ellenállás amúgy kisebb volt emlékeim

szerint.

Elküldve

A TPS jel a gyújtáson álló mocinál, kütyüvel mérve is felugrik 625 mV-ra és ingadozik magától. Elképzelhető, hogy járó mocinál nagyobb mértékben produkálja ezért mér 5%-ot a Tech1.

Diódás ötletet már J0hnny is mondta ki fogom próbálni, ha tudsz küldeni diódát azt megköszönném.

Múltkor 67K ellenállással teszteltem, szerdán karosszériáshoz megy a verda és új alvázvédelmet is kap,

amint elkészül tesztelni fogok.

Elküldve

Tesztelni kellene van benne igazság, egyik ismerősnek is elfüstölt a "központis injektora" valami ukrán kütyütől. :rolleyes:

Elküldve
SzínesSzélesvásznúSzélessávú ügyben hogy érzed Gabi? Hol tartasz? %-ban kifejezve, illetve ha tudsz egy sacc/kb dátumot az se rossz. Csak ne olyna legyen, mint az immo-ra vonatkozó. :rolleyes:

Lassan, de halad. <_<

Volt már teszt is, de még van mit fejleszteni -_-

Nem tudok ígérni, de nyár végére szeretném már véglegesíteni :)

Tesztelni kellene van benne igazság, egyik ismerősnek is elfüstölt a "központis injektora" valami ukrán kütyütől. B)

peak&hold központi injektorok tényleg nem szeretik a normál vezérlést, mint pl a hunflex.

sok astrában füstölt már el injektor miatta, itt is már valakinek volt ilyen tapasztalata.

Holnap feladom neked a diódát B) (címet addig is írd meg légyszi, lehet nem fogom találni :D )




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.