Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nálunk Kkfházán jelenleg mind a két helyen 237 Ft/l az etanol.

Hamarosan küldök logokat, alapjárattal még mindig problémák vannak.

Ok, várom. Testkábel most már jó helyen? Ecotek szelep le van zárva?

Lábatlanon 249.9 a szesz ^_^

Talán a legdrábább most az országban. Nem csoda hogy Egomban nem sokan keresik az átalakítót :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén sikerült a vasat jól helyrerakni vezérlés-ügyileg. Ég és föld a különbség. Húz mint a vesztés. De már egyezres fordulattól húz torpanás nélkül negyedikben, ötödikben egyaránt. Nincs rángatás, csak egyenletes felpörgés, valamint gyorsabb gázreakció. Egyszerűen csodás. :D

Ölömésbódottág van...illetve lenne, ha nem sz@rakodna most már a lambda-szonda.

Csináltam logokat is. De egyszerűen érthetetlen dolgokat művel. Remélem a szakember(Gábor) tud majd valami hasznosat mondani.

A szombati állapothoz képest javult valamit a dolog. Már nem csak 420/450-es értékeket mutat, hanem átváltott lambda-szabályzós üzemmódba is, ECO-móddal együtt! ^_^

De lehet h haldoklási téma van. Vagy csak kell neki vagy 100 km, amíg visszatanul az ECU a rossz időszakából!

Link to comment
Megosztás:

Én is alkoholistát csináltam a Corsából.

Beraktam egy Vems szélessávú lambdaszondát és 4db 630-as injektort.

Elég jól működik, még a hidegindítás is jó, másodikra eddig mindig beindult és meg sem állt.

Először 3 barra állítottam a nyomást, bár már előtte gondoltam, hogy az sok lesz. Miután láttam, hogy tényleg túl dús, visszavettem 2,5 barra a benzinnyomást, most alapjáraton és részterhelésen szépen tartja a lambda 1-et, terhelésen pedig 0,84, majd magasabb fordulaton bedúsul 0,8-0,79-ig. Ezzel így már tudok élni. ^_^

Szépen is húz, nem érzem, hogy gyengébb lenne, de nem hinném, hogy erősebb lett, bár ez majd a következő versenyen kiderül. Az tuti, hogy ugyanúgy forgatja a kerekeket terhelésen 4-ben, mint előtte benzinnel. :P

Ami nekem nagy előny, az a kisebb hőterhelés, igazából amiatt álltam át E85 üzemre, illetve mert kisebb a kopogási hajlama. Meg mondjuk az is közrejátszott, hogy 100-ast a környéken már nem nagyon tudok tankolni, etanol kút meg van már pár. :D

Link to comment
Megosztás:

Én is alkoholistát csináltam a Corsából.

...

Ami nekem nagy előny, az a kisebb hőterhelés, igazából amiatt álltam át E85 üzemre, illetve mert kisebb a kopogási hajlama. Meg mondjuk az is közrejátszott, hogy 100-ast a környéken már nem nagyon tudok tankolni, etanol kút meg van már pár. :D

És úgy mellesleg a tiéd lesz így a legkörnyezetkímélőbb drag autó is :P

Remélem levered az összes füstölő sz@r traktormotoros olajkályhát! ^_^

Link to comment
Megosztás:

Kénytelen voltam kicsit trükközni a technikával, mert nagyon nehezen indult a gépem még melegben is.Ugye Hunflex de lux van benne, mert erre tellett.Szóval csak 30 fok felett volt hajlandó indulni pöccre, alatta lemásolta a szokásos téli indítás menetét.

A legutóbbi tankolásnál a 45L E85 mellé, 6L benyát is töltöttem.Ma pöccre indult.Pedig 21 fok volt.

Link to comment
Megosztás:

Kénytelen voltam kicsit trükközni a technikával, mert nagyon nehezen indult a gépem még melegben is.Ugye Hunflex de lux van benne, mert erre tellett.Szóval csak 30 fok felett volt hajlandó indulni pöccre, alatta lemásolta a szokásos téli indítás menetét.

A legutóbbi tankolásnál a 45L E85 mellé, 6L benyát is töltöttem.Ma pöccre indult.Pedig 21 fok volt.

De tudom ajánlani, hogy a termisztort vagy mit cseréld le egy manuális potméterre, amit be tudsz vezetni a fülkébe.

Akkor te tudod szabályozni, hogy mikor kapcsoljon be és ki a hidegindító algoritmus! :D (csak azt nem tudom, hogy mekkora értékűvel lehetne helyettesíteni! )

Nekem anno ez volt a bajom a HUNFLEX-szel. Hidegben simán beindult, de kb 30 másodperc után már csak hebegett, mert túl sok volt neki a kaja. Ha a hideg indítási dúsítást letekertem, teljesen kisimult az alapjárat!

Link to comment
Megosztás:

De tudom ajánlani, hogy a termisztort vagy mit cseréld le egy manuális potméterre, amit be tudsz vezetni a fülkébe.

Akkor te tudod szabályozni, hogy mikor kapcsoljon be és ki a hidegindító algoritmus! :D (csak azt nem tudom, hogy mekkora értékűvel lehetne helyettesíteni! )

Nekem anno ez volt a bajom a HUNFLEX-szel. Hidegben simán beindult, de kb 30 másodperc után már csak hebegett, mert túl sok volt neki a kaja. Ha a hideg indítási dúsítást letekertem, teljesen kisimult az alapjárat!

Szia, szerinted melyik rendszert érdemes beszereltetni? G astra 1,6 16v

kösz-árpi

Link to comment
Megosztás:

Szia, szerinted melyik rendszert érdemes beszereltetni? G astra 1,6 16v

kösz-árpi

Szerintem érdemesebb az E85Power Kittet, viszont erre áldozni kell pénzt és időt, viszont a motor szempontjából a legtökéletesebb körülményeket biztosítja a motor számára, hosszútávon is.

A HUNFLEX egyszerű, gyors beszerelhetőségű, viszont nehezebben állítható be a motorhoz, valamint bizonyos körülmények mellett nem képes maradéktalanul helytállni. Például gyorsításkor elszegényedhet a keverék, hidegindításkor túl sokat kap a motor vagy túl keveset.

A BioEtunról nincs tapasztalatom, csak az előző kettőről. Ez talán a kettő között van félúton. De árban nem marad el az intelligensebb rendszer mellett.

De itt nyomatékosítom, hogy ez csak az én véleményem! ^_^

Bár nem engem kérdeztél, de rendszer alatt mit értesz? :D

Szerintem az átalakító kütyükre gondolt a rendszer alatt! :P

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy másnál nem jött elő ilyen probléma. :D

Lehet h csak én vagyok megáldva ilyen kényes mocival...

De nekem háromszor cserélte a gyártó. Elsőnek nem is működött a hidegindítási poti. A második nem vezérelte az egyik injektort. A harmadik volt tökéletesen működő verzió. ^_^

Aztán meguntam a dolgot és eladtam itt egy fórumtársnak. És mivel volt egy kis plusz pénzem ezért beneveztem egy E85Power-kitre. De nem bántam meg! :P

Link to comment
Megosztás:

Szerintem érdemesebb az E85Power Kittet, viszont erre áldozni kell pénzt és időt, viszont a motor szempontjából a legtökéletesebb körülményeket biztosítja a motor számára, hosszútávon is.

A HUNFLEX egyszerű, gyors beszerelhetőségű, viszont nehezebben állítható be a motorhoz, valamint bizonyos körülmények mellett nem képes maradéktalanul helytállni. Például gyorsításkor elszegényedhet a keverék, hidegindításkor túl sokat kap a motor vagy túl keveset.

A BioEtunról nincs tapasztalatom, csak az előző kettőről. Ez talán a kettő között van félúton. De árban nem marad el az intelligensebb rendszer mellett.

De itt nyomatékosítom, hogy ez csak az én véleményem! :D

Szerintem az átalakító kütyükre gondolt a rendszer alatt! ^_^

Szia, köszönöm!

Győr környékén is szerelnek ilyet valahol?

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.