opel16v Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Tesztkör után megnéztük és jól van bekötve, mi is erre gondoltunk azonnal. Nem lehet, hogy te cserélted fel a panelon a két színt? :rolleyes: Nem hiszem, mert mindegyik átalakító tesztelve van, és feltűnt volna a teszten, hogy nem jó a lambdajel :D De ellenőrizhető hamar a dolog, multiméterrel meg kell mérni, tényleg ennyi van-e a szonda jelvezetéken. Ha tényleg ennyi, akkor bár furcsa módon, de tényleg meghalhatott a szonda ;) Meg a rossz autó is tud fogyit növelni.. :D Mint nálam! :D Nálad is szerintem az AGR miatt van vészüzemmódban az ecu. Mindenesetre az eco=0 beállítással próbáld, meg jó lenne kitörölni a hibakódjaidat, és megnézni hogy visszajön-e bele az AGR. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Nem hiszem, mert mindegyik átalakító tesztelve van, és feltűnt volna a teszten, hogy nem jó a lambdajel :D De ellenőrizhető hamar a dolog, multiméterrel meg kell mérni, tényleg ennyi van-e a szonda jelvezetéken. Ha tényleg ennyi, akkor bár furcsa módon, de tényleg meghalhatott a szonda :rolleyes: Nálad is szerintem az AGR miatt van vészüzemmódban az ecu. Mindenesetre az eco=0 beállítással próbáld, meg jó lenne kitörölni a hibakódjaidat, és megnézni hogy visszajön-e bele az AGR. Mára igértek egy laptopot, de a srácnak ki ment a fejéből. De szerintem holnap elhozza. Ha elhozza, akkor nekiállok és leveszem az akkusarut egy jó pár percig és akkor törlődik minden. Az eco-módot csak a hétvégén kapcsoltam be. Azelőtt ki volt kapcsolva és akkor is ugyanilyen szarul ment a talicska. A végén rászánom magam és megépítem azt a kis áramkört, ami szimulálja az AGR szelepet és akkor nem tud majd beragadni! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Gabi! Szonda lesz halott, Opel márkaszerviz autovill. szerelője kötötte be én csak progiztam. :rolleyes: Viszont nálam továbbra is más tápfeszt mér a kütyü pl. 14,1V-ot mérek a csatinál és a panelon, progiban 13,4V jelenik meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Mára igértek egy laptopot, de a srácnak ki ment a fejéből. De szerintem holnap elhozza. Ha elhozza, akkor nekiállok és leveszem az akkusarut egy jó pár percig és akkor törlődik minden. Az eco-módot csak a hétvégén kapcsoltam be. Azelőtt ki volt kapcsolva és akkor is ugyanilyen szarul ment a talicska. A végén rászánom magam és megépítem azt a kis áramkört, ami szimulálja az AGR szelepet és akkor nem tud majd beragadni! :rolleyes: Akkusaru levétellel szerintem a hibakód nem fog törlődni, majd ellenőrizd villogtatással. Az a szimuláló áramkör nemtom bizonyított-e már valakinél. Szonda lesz halott, Opel márkaszerviz autovill. szerelője kötötte be én csak progiztam. ;) Viszont nálam továbbra is más tápfeszt mér a kütyü pl. 14,1V-ot mérek a csatinál és a panelon, progiban 13,4V jelenik meg. Már beszéltünk ma Tomival, nála is rossz lett a tápbekötés, gyújtásra nincs az átalakítón táp. De legalább a hideg motorhőmérsékletet sikerült befinomítani, csak közben a noti se műxik jól nála. Nemtom mi lehet az oka az eltérésnek, talán a műszer beleátlagolja a mérésbe a zavartüskéket is, az átalakító meg "szűrve" méri. Viszont most működésben minden oké nálad? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Érdekes, mert a veki digit és a BC-d is pont annyit mér mint a multiméterem. Jelenleg még finomítanom kell a hőfok beállításon, ma fogok logot küldeni neked. Tomi notiját majd kezelésbe veszem és beállítom újra a soros port-ot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Ma reggel logoltam és előjött újra az alapjárati probléma. Indítás után minden ok volt figyeltem a grafikus felületet és amikor a kék mezőből kilépett a mocihőfok ugrásszerűen azonnal 1460-ra ugrott az alapjárat. ;) Örültem, hogy végre lesz logom a problémáról hagytam tovább alapjáraton amíg bekapcsol a venti, amint elérte 80 fokot visszaállt az alapjárat gyárira ugrásszerűen, utána mentem egy tesztkört is amiben volt minden padlógáz, egyenletes tempó eco mód stb. Sajnos a progi csak egy üres log file-t csinált, nincs benne semmi adat. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Ma reggel logoltam és előjött újra az alapjárati probléma. Indítás után minden ok volt figyeltem a grafikus felületet és amikor a kék mezőből kilépett a mocihőfok ugrásszerűen azonnal 1460-ra ugrott az alapjárat. ;) Örültem, hogy végre lesz logom a problémáról hagytam tovább alapjáraton amíg bekapcsol a venti, amint elérte 80 fokot visszaállt az alapjárat gyárira ugrásszerűen, utána mentem egy tesztkört is amiben volt minden padlógáz, egyenletes tempó eco mód stb. Sajnos a progi csak egy üres log file-t csinált, nincs benne semmi adat. :rolleyes: Pedig de jó lett volna az a log :D Jelzem a problémát a PC SW fejlesztőnek, nemtom miért csinálta. végig be volt csekkolva a log mentés, majd kicsekkoltad, és úgy zártad be a progit? Próbáld meg holnap is, biztonság kedvéért a régi terminál programmal, +CSETMON paranccsal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Végig be volt csekkolva a log mentés viszont kilépéskor simán bezártam a progit nem csekkoltam ki a logmentést. Ma megpróbálom újra, letöltöttem a 1.1-es verziót, majd futtatás közben ránézek a log fájlra, ha nem nő mérete akkor a terminal progival logolok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
miszterszmissz Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Üdv! Olvasgattam a hozzászólásokat a témában, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak. Gondoltam én is megosztom a sajátomat. A vas: 93as astra-f c14nz motor 330ezer km. Már 2 éve 98assal járok emelt előgyújtással (95ös felejtős, mert 2000es fordulattól pici gázra is már csörög), mert jobb volt a fogyasztás, egy picit dinamikusabb volt stb... kb egy hónapja lehet a környéken tankolni e85öt, mondom ráhúzok egyet kb pont olyan szerényen mint mindenki. hát nem estem tőle hanyatt kb 50-50 arányban, elég hamar ki is durrogtattam. Aztán rábátorodtam teletankoltam tisztán lesz ami lesz. Nagyon meglepődtem... alul sokkal nyomatékosabb, újra szépen leforog tiltásig, nincsnenek feketelyukak a befecsben, megléped alapjárattól, 4000nél(!!) tetőzik a nyomaték és kb 5500nél fogy el onnan már csak pörög. 5be mentem azt hittem 4be vagyok! igaz adtam még neki plusz 7fok előgyújtást, így kb 15fokkal hagytam el a 95ös kopogáshatárát. Negatívumok: hidegen 3-4mp indítózás... ENNYI!! Jah, nem régen (e85 előtt)mértem egy gps végsebességet: gyalázatos 135.... (óra 150) e85el gps 153 (óra közel 170) és azóta kapta meg a 7fokot még...este le is mérem. Kihangsúlyozom, hogy a benyanyomás 0.85 bárra (gyári érték) van beállítva a nyomás szabályzó rúgó hézagolásával (ez kb 1.5 éve, előtte 0.4 volt) és semmiféle elektronikus kütyüt nem használok! Nincs kontrolllámpa villogás, van alapjárat, meg cefreszag és muslinca :D fogyasztás: benzin98bol 7-8között bár inkább 8 e85: 9 Egyetlen működőképes magyarázatot találtam a dologra: konkrétan a km.. szerintem a lényegesen kisebb sűrítési végnyomás miatt csökkent a beszívott(illetve hasznosan összesűrített, nem kartergázba ment) levegő mennyisége, ezért elérheti azt a keverési arányt a mi az e85höz kell, és így rá tud lambdával szabályozni.. Ez a levegőtéma magyarázatot adna a magas benzin fogyasztásra is! Ha esetleg valakinek van vmi ötlete vagy elmélete hogy mi másért megy gond nélkül, akkor az ossza meg velem! THX PÁ Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Ha esetleg valakinek van vmi ötlete vagy elmélete hogy mi másért megy gond nélkül, akkor az ossza meg velem! THX PÁ Biztosan nem optimális üzemben van a motorod. Az egy dolog, hogy nem érzed (bár igazán akkor éreznél különbséget, ha optimálisan működne, egyből mosolyra nyílna a szád :D ), és nem világít a csekklámpa (sajnos opeleknél nem ritka a 90-es évekbeli vasaknál, hogy még a halott lambdára sem jelez). De ha elmész egy emissziómérésre, akkor tuti bőven 1 feletti lambdaértéket mérnének. Ezzel pedig vizsgán is valószínű egyből kivágnak (1.03 a határ). A fogyasztásod is ezt mutatja, hiszen majdnemhogy függetlenül a motorállapottól, 8-as benzines fogyi helyett legalább 10-es etanolos kellene legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 1 kérdés:az miért van,hogy pályán tempósabb rész után elmegy a lambdaszabályzás.....ha kicsit hagyom visszahűlni akkor ismét jó.lehet kezd a szonda megellenei?már 250ezer van benne..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Üdv mindenkinek! Úgy néz ki, hogy megtaláltam az erőtlenség és zavart működés egy lehetséges okát. Természetesen nem az etanol és nem az átalakító, hanem a képeken lévő dolgok... Ez a főtengely végén lévő fogaskerék. Csak enyhén elfordult a tengelyen. Kb egy fél éknyit. Ezért ferdén állt az egész és elkopott a szíjtárcsa belső oldala, valamint beleverődött egy csavarba a tárcsa széle, mert kóválygott: Valamint a szíjtárcsa ricnije is kikopott egy kicsit és ezért a gyújtási idők sem voltak megfelelőek. Amihez a fogaskerék elfordulása csak hozzáadott. Plusz szivárog a főtengely szimering is. A héten megveszem az alkatrészeket, és hétvégén rendbe rakjuk. Majd csak akkor derül ki, hogy ez volt e a hiba valójában, vagy csak tetézett egy másikat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Jaj! :D Nekem emiatt tört le a főtengely vége. Olyan szíjkereket rakjál fel,ami már a tigrákon volt,aminek gumiágyas a közepe,az nem fogja az éket eltépni. NAGYON FONTOS!!! A főtengelybe menő csavart a legerősebb csavarrögzítő pasztával rakjátok össze,nekem azért tört el,mert meglazult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 1 kérdés:az miért van,hogy pályán tempósabb rész után elmegy a lambdaszabályzás.....ha kicsit hagyom visszahűlni akkor ismét jó.lehet kezd a szonda megellenei?már 250ezer van benne..... Lehet. Gyári szonda van biztosan benne? Másik lehetséges ok, ha szegény keveréken megy terhelésen a motor, akkor nagyobb hőmérsékleten ég a nafta, és a lambdát is túlfűti. Üdv mindenkinek! Úgy néz ki, hogy megtaláltam az erőtlenség és zavart működés egy lehetséges okát. Természetesen nem az etanol és nem az átalakító, hanem a képeken lévő dolgok... Ez a főtengely végén lévő fogaskerék. Csak enyhén elfordult a tengelyen. Kb egy fél éknyit. No akkor tényleg ez lesz a gond amit mondtam, sajnos ezeknél a motoroknál sűrűn előfordul... Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Június14, 2010 Megoszt Elküldve Június14, 2010 Lehet. Gyári szonda van biztosan benne? Másik lehetséges ok, ha szegény keveréken megy terhelésen a motor, akkor nagyobb hőmérsékleten ég a nafta, és a lambdát is túlfűti. a szonda még gyári...ez biztos. a keverék meg icicpicit dús(gáz)tudatosan nehogy baja legyen a motornak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június14, 2010 Megoszt Elküldve Június14, 2010 Jaj! :D Nekem emiatt tört le a főtengely vége. Olyan szíjkereket rakjál fel,ami már a tigrákon volt,aminek gumiágyas a közepe,az nem fogja az éket eltépni. NAGYON FONTOS!!! A főtengelybe menő csavart a legerősebb csavarrögzítő pasztával rakjátok össze,nekem azért tört el,mert meglazult. Ettől kicsit megijedtem. ^_^ Az a baj, hogy gumiágyas tárcsa volt rajta. De ezt nem tudom visszatenni, mert a közepe kicsit szétment. Szereztem egy másikat, amibe kellett fúrnom 3 lyukat, mert hiányzott. Így már rendesen működik vele! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június14, 2010 Megoszt Elküldve Június14, 2010 Friss kútlista: http://www.e85power.hu/articles.php?article_id=7 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Június14, 2010 Szerző Megoszt Elküldve Június14, 2010 Friss kútlista: http://www.e85power.hu/articles.php?article_id=7 Bécsi úti Agipon is van, ma láttam ^_^ Szombaton voltál Tökölön ? Gellért mintha valami szórólapot említett volna :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június14, 2010 Megoszt Elküldve Június14, 2010 Bécsi úti Agipon is van, ma láttam :P Szombaton voltál Tökölön ? Gellért mintha valami szórólapot említett volna ^_^ Na akkó majd még azt is beletesszük, köszi! :D Készül majdan egy új országos térképes információs adatbázis az új honlapra a kutakról. Jaja, voltam kint úgy este 10 utánig, aztán annyi elég is volt, mert reggel óta kint voltam a ford majálison is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endlos Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 tudtok valahol valami megbízható leírást, hogyan lehet átalakítani a karburátort etanol ellátáshoz? Ha nem állandóan csak etanolt tankolok, hanem benzint, és gázt is ugyanolyan időközönként. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endlos Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 Ti hallottatok már olyat, hogy az etanol tönkreteszi a műanyag, és gumi alkatrészeket, mint pl. AC pumpa membrán? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 Ti hallottatok már olyat, hogy az etanol tönkreteszi a műanyag, és gumi alkatrészeket, mint pl. AC pumpa membrán? Hallottunk róla. Udinak azt hiszem már legalább egy éve biztos ázik az a gumicsődarab, amin kipróbálta és úgy tudom azóta sincs semmi baja :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 Ti hallottatok már olyat, hogy az etanol tönkreteszi a műanyag, és gumi alkatrészeket, mint pl. AC pumpa membrán? igen hallottunk és mi is minden tankolás után cseréljük a gumi alkatrészeket! :D ^_^ :P kacsa Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 Sziasztok! Egy tapasztalat-véleményt szeretnék megosztani veletek, hét végén tankoltam az Érdi Bajcsi kúton, kb 5 km és az autó nem akar menni, köhög zabál, egy szóval car. Ha eddig ott tankoltam mindig rosszabb volt az átlagom is, de szerintem az árat ők speciel vegyészkedésel érik el és erre a mostani tankolásom is egy elég meggyőző bizonyíték. Most biztos egy kicsit megcsúszott a H2O arány az árcsökkentésben. A lényeg, hogy nagy nehezen ki is fogyasztottam belőle 16 litert és tatabányán rá tankoltam, fura azóta stabil az átlag és megy is a vas. Nem vádak, sajna tények. Az Agip országosan szinte mindenhol, még az M1-es en is 244.9-ért adja a naftát, de az Érdi gyerekek ezt is 234,9-ért mérik. Pont most váltott nevet a kút, eddig Total volt most már Agip lett. Üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Június15, 2010 Megoszt Elküldve Június15, 2010 Friss kútlista: http://www.e85power.hu/articles.php?article_id=7 ez a kettő ugyanaz Pilis, 4. sz. főút 47. km Pilis, Kossuth Lajos út 113. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts