nagy istván Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Szélessávú szondánál a lambda-értéket már nem egy ugrásszerű-en növekvő feszültséggörbe adja meg, hanem egy áramerősség-görbe szinte lineáris emelkedése. Ezáltal a lambda-érték mérése nagyobb mérési tartományban (szélesebb sávban) lehetséges. na ez nekem kínai......adott 1 1998-as évjárat 1 lambdával 4 vezetékkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Itt minden alapvető információt megtalálsz a lambdaszondákról: http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Be tudnád dobni ide a kütyüd beállításait? Köszi előre is! Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül, ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így. azt honnan tudom,hogy szélessávú-e a lambdaszonda? tud vki segíteni? na ez nekem kínai......adott 1 1998-as évjárat 1 lambdával 4 vezetékkel. Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni. 98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog. Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül, ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így. Nem is arra gondoltam, h átmásolom! :rolleyes: Pölö a hőmérséklet érzékelővel is napokat bíbelődtem, mire jókat mutatott az átalakító! ;) Csak olyanra, hogy pölö neki mennyi az alapjárati injektornyitási idő, a benzines alapnyitások. Nekem ez sem lett kalibrálva, mert mikor beépítettem csak szesz volt benne. Arra gondoltam, h megpróbálom az asztali géppel valamikor végig ellenőrizni az alap beállításokat. Igaz h menet közbeni log nem lesz, de alapjáratit tudok csinálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Gabinak köszönöm a tegnapi segítséget...kiderült, hogy amikor a kütyünek új tápkábelt húztam a gyújtáskapcsolótól pont azt a fekete kábelt sikerült megtalálnom ami indítózáskor nem ad tápot. Ennek ellenére fura módon 4 napig tökéletesen működött valószínűleg a gyújtáskapcsoló már elég kopott lehet azt is cserélni fogom. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nagy istván Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni. 98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog. Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal. ez japóóóóó,mazda. azasszonyéazautó.. :rolleyes: lassan sztem cserés lesz a szonda,lévén 250 ezer van benne és még gyári. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Felhívnám itt is a figyelmet arra, hogy kifejezetten rossz ötlet másolni a másik beállításait gondolkodás nélkül, ugyanis sok paraméter az autóra hitelesítve kell legyen, típuson belül is elég nagy eltérések vannak. Illetve átalakító HW verziótól is függnek az értékek. Pont Zsoltiék követték el a közelmúltban ezt a hibát, hogy egy másik GSi-be átmásolták a saját beállításait, és lényegében semmi nem volt jól beállítva így. Én mondtam a srácnak hogy nem hiszem hogy jó lesz. Ő erősködött, hogy de azért próbáljuk meg. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 azt honnan tudom,hogy szélessávú-e a lambdaszonda? tud vki segíteni? Szélessávő lambdaszondáknak 5 vezetéke van. Ha jól tudom, akkor a VW/Audi 1.8T motorokban van ilyen gyárilag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június5, 2010 Megoszt Elküldve Június5, 2010 Nem is arra gondoltam, h átmásolom! :rolleyes: Pölö a hőmérséklet érzékelővel is napokat bíbelődtem, mire jókat mutatott az átalakító! ;) Csak olyanra, hogy pölö neki mennyi az alapjárati injektornyitási idő, a benzines alapnyitások. Nekem ez sem lett kalibrálva, mert mikor beépítettem csak szesz volt benne. Arra gondoltam, h megpróbálom az asztali géppel valamikor végig ellenőrizni az alap beállításokat. Igaz h menet közbeni log nem lesz, de alapjáratit tudok csinálni... Jó lenne így is, üzemmeleg alapjárati log, illetve úgy 3 perc 2000 rpm-n tartva. Aztán megmondom, mit kell állítanod még. Gabinak köszönöm a tegnapi segítséget...kiderült, hogy amikor a kütyünek új tápkábelt húztam a gyújtáskapcsolótól pont azt a fekete kábelt sikerült megtalálnom ami indítózáskor nem ad tápot. Ennek ellenére fura módon 4 napig tökéletesen működött valószínűleg a gyújtáskapcsoló már elég kopott lehet azt is cserélni fogom. :D Örülök hogy csak ennyi probléma volt. Már azt hittem, megvan az első elromlott átalakító :D Remélem még jópár évig nem lesz azért ilyen :D Szélessávő lambdaszondáknak 5 vezetéke van. Ha jól tudom, akkor a VW/Audi 1.8T motorokban van ilyen gyárilag. Van 4 vezetékes szélessávú szonda is, főleg japánoknál. 2004 óta a legtöbb vw-ben már szélessávú van, azok tényleg 5/6 vezetékesek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június6, 2010 Megoszt Elküldve Június6, 2010 Na ma megvolt a nagy beállítási és ellenőrzési munka... Hát sok minden eltért a régi(SW frissítés előtti) beállításoktól. Pölö nem volt bekapcsolva az ECO mód, ezért nem csodálkozom, hogy autópályán 9 lityit tudtam kihozni belőle... :rolleyes: Az INJPARAM értékek is sokkal nagyobbra voltak véve mint régebben. A régi logok alapján amit úgy véltem, azokat vissza állítgattam. Újra kalibráltam a hőszenzort, a gázpedálpoti értékeit. Kicsire vettem a melegindítási dúsítást, valamint vissza vettem a TABLE1 első négy értékéből. Érzetre picit javult a kocsi, de az üa.szivattyú szerintem is haldoklik. Ez látszik már az alapjárati injektornyitási időkből. Viszont melegen sokkal jobban indul. Sőt a hidegjárása is kúltúráltabb lett. Gábor, küldök egy hosszú logot emilben. Ebben csak a bemelegedési szakasz és egy kb 10-20 másodperces 3000 körüli fordulatszámos járatás van. Itt már láttam 1,13-os lambdát is... ;) Szóval nem tudja a szivattyú kiszolgálni a motort rendesen. Régi alapjárati log: [LAM]510/620mV 240/780mV 330/920mV 1.00/0.98 L1T20 [iNJ]941 5.3ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I93T0 [LAM]490/600mV 210/780mV 280/920mV 1.00/0.99 L1T20 [iNJ]958 5.3ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I96T0 [LAM]470/580mV 170/780mV 240/920mV 1.00/0.99 L1T20 [iNJ]946 5.4ms 2%/15%/23% C0% [ANA]F2I92T0 mostani log: [LAM]450/590mV 120/790mV 200/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]937 7.2ms 2%/21%/29% C5% [ANA]F2I100T0 [LAM]440/570mV 100/790mV 170/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]943 7.4ms 2%/20%/29% C5% [ANA]F2I100T0 [LAM]440/570mV 100/790mV 170/980mV 1.01/0.99 L1T19 [iNJ]970 7.3ms 4%/20%/29% C6% [ANA]F2I100T0 [LAM]390/510mV 100/690mV 170/860mV 1.02/1.00 L1T19 [iNJ]944 7.3ms 2%/20%/29% C5% [ANA]F2I100T0 Két ms-mal emelkedett az injektornyitási idő alapjáraton... :D Arra gondoltam, hogy amíg nem tudom kicserélni a szivattyút(kicsit drága most a zsebemnek :D ), addig visszaállok benzinre és a kütyüt átteszem 0-ás üzemmódba. Remélem benzinnel kevésbé lesz érzékelhető a szivattyúhiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június6, 2010 Megoszt Elküldve Június6, 2010 Szélessávú jelvezetékén állandó 2...3V körüli értéket lehet mérni. 98-ban még nem volt, úgyhogy az keskenysávú, de lehet titánium is azon belül, ami 0...5V között mocorog. Opelnél ilyen csak X20XEV motorban volt tudtommal. Akkor az én 96-os x20xev motoromnak milyen szondája lehet? Lehet, hogy ez még nem szélessávú ha az csak 98-tól volt? Unixtrade szerint 4 vezetékes kell hozzá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi023 Elküldve Június6, 2010 Megoszt Elküldve Június6, 2010 bent a kütyü jobban megy már most, igaz kell cserélni egy lambdát meg az agr is lezárt. tehát még van mit szögelni! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június7, 2010 Megoszt Elküldve Június7, 2010 Akkor az én 96-os x20xev motoromnak milyen szondája lehet? Lehet, hogy ez még nem szélessávú ha az csak 98-tól volt? Unixtrade szerint 4 vezetékes kell hozzá. Már egyszer mondtam hogy a tiedben titánium van, és az nem szélessávú, hanem keskenysávú! bent a kütyü jobban megy már most, igaz kell cserélni egy lambdát meg az agr is lezárt. tehát még van mit szögelni! :rolleyes: email ment ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június7, 2010 Megoszt Elküldve Június7, 2010 Már egyszer mondtam hogy a tiedben titánium van, és az nem szélessávú, hanem keskenysávú! Értem! Csak az, hogy titanium - keskenysávú még eddig nem állt össze :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június7, 2010 Megoszt Elküldve Június7, 2010 Tominál a rossz lambdaszonda miatt egyenlőre fix dúsításra lett beállítva. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 Tominál a rossz lambdaszonda miatt egyenlőre fix dúsításra lett beállítva. :rolleyes: Ennyire rossz az a szonda? Rakjátok akkor 7-es módba, 20,24,12,28 injparammal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június8, 2010 Megoszt Elküldve Június8, 2010 7-es módban megy, a szonda beáll fix 450mV-ra, amikor beraktuk a kütyüt logoltunk Tomi laptopjával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy. Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy. Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas. Nem lehet, hogy kezd fáradni a benzinszűrőd? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 7-es módban megy, a szonda beáll fix 450mV-ra, amikor beraktuk a kütyüt logoltunk Tomi laptopjával. Biztos hogy nem fordítva lett bekötve az átalakító lambda vezetéke? Fehér kábel a szonda jelkábelre megy (katalizátor előttire, hengerfej utánira), narancs a motorvezérlő felé? Azért gyanús a dolog, mert a motorvezérlő fix 450mV-ra rakja a lambda bemenetét, ha nincs rajta a lambda. Meg az is gyanús hogy állandó fesz van, még rossz szondánál is kellene változnia állandóan. Úgyhogy nézzétek át még egyszer a bekötést. Fél éve nyüstölöm a kütyüt de nem hogy jobb lenne egyre siralmasabb a verda...mostani átlagom 11.5 és ebben van 300 km vidék is. Sport mód alapból kikapcsolva 90km/ó-nál felesleges... miss daisy hozzám képes fittipaldi volt már, és még is szarul eszik szarul megy. Stabilizáltam az utólagos hőjeladó feszültségét, már nem töltés függvényében mér. Azt értem el vele, hogy kevesebb a hideg járatásom. De tök mindegy mert melegen is siralmas. Logot tudnál küldeni? Üzemmeleg motornál miután a lambdaszabályzás elindul, legyen benne 2-3 perc alapjárat, és 2-3 perc 2000rpm. Meg esetleg nem jársz valamikor a közeljövőben a főváros felé? SW frissítés sem ártana. Sport módot meg nyugodtan kapcsold vissza, attól csak akkor nő a fogyasztás, ha padlón mész. Viszont így amikor kell a padló néha, akkor "butább" az autó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Ami még mostanság felmerült sokakban, és lehet fogyasztásnövekedés oka is: némelyik kutakra többen panaszkodnak (jellemzően magánkutakról van szó), hogy ott tankolva szarabbul indul az autó, és többet is fogyaszt... nem akarok semelyik kút gyanúsítgatásába belemenni, de lehet hogy néhol kap egy kis vizet is az etanol. Javaslatom az, hogy akinek többet fogyaszt érzésre az autója, az próbából kétszer vagy háromszor tankoljon Agip kúton, ha lehetősége van rá. Aztán mérjen úgy fogyasztást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Nem lehet, hogy kezd fáradni a benzinszűrőd? :rolleyes: Nem régen lett cserélve, de nem költség szóval cserélek egyet még:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Logot tudnál küldeni? Üzemmeleg motornál miután a lambdaszabályzás elindul, legyen benne 2-3 perc alapjárat, és 2-3 perc 2000rpm. Meg esetleg nem jársz valamikor a közeljövőben a főváros felé? SW frissítés sem ártana. Sport módot meg nyugodtan kapcsold vissza, attól csak akkor nő a fogyasztás, ha padlón mész. Viszont így amikor kell a padló néha, akkor "butább" az autó. Csak hétvégente járok a város felé. A logot meg majd küldöm:) Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Biztos hogy nem fordítva lett bekötve az átalakító lambda vezetéke? Fehér kábel a szonda jelkábelre megy (katalizátor előttire, hengerfej utánira), narancs a motorvezérlő felé? Azért gyanús a dolog, mert a motorvezérlő fix 450mV-ra rakja a lambda bemenetét, ha nincs rajta a lambda. Meg az is gyanús hogy állandó fesz van, még rossz szondánál is kellene változnia állandóan. Úgyhogy nézzétek át még egyszer a bekötést. Tesztkör után megnéztük és jól van bekötve, mi is erre gondoltunk azonnal. Nem lehet, hogy te cserélted fel a panelon a két színt? :rolleyes: Sleepy! Benyával is sok a fogyid? Rossz EGR is tud fogyit növelni. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Tesztkör után megnéztük és jól van bekötve, mi is erre gondoltunk azonnal. Nem lehet, hogy te cserélted fel a panelon a két színt? :rolleyes: Sleepy! Benyával is sok a fogyid? Rossz EGR is tud fogyit növelni. :D Meg a rossz autó is tud fogyit növelni.. ;) Mint nálam! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts