Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Az lehetséges, hogy a tiszta E85 használat annyira előnyösen befolyásolja a motor karakterisztikáját, hogy ugyanahhoz a fordulatszámhoz nagyobb sebesség tartozzon, mint simán benzinnel? Nem tudom mennyire mesélem be magamnak, de mintha ez lenne ;)

Persze lehet, hogy csak jobban elforog a kerék :D :D :D

Közben megtaláltam Gabi fékpados diagramját és úgy néz ki, nem haluzok :D

Kíváncsi lennék egy ilyen összehasonlításra XE-nél. Zsolti? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Az lehetséges, hogy a tiszta E85 használat annyira előnyösen befolyásolja a motor karakterisztikáját, hogy ugyanahhoz a fordulatszámhoz nagyobb sebesség tartozzon, mint simán benzinnel? Nem tudom mennyire mesélem be magamnak, de mintha ez lenne ;)

Persze lehet, hogy csak jobban elforog a kerék :D :D :D

Közben megtaláltam Gabi fékpados diagramját és úgy néz ki, nem haluzok :D

Kíváncsi lennék egy ilyen összehasonlításra XE-nél. Zsolti? :rolleyes:

Nemár, ua a rpm-hez nem lehet nagyobb sebesség, az E85 nem változtatja meg a váltod átételezését.... :D

Link to comment
Megosztás:

Az lehetséges, hogy a tiszta E85 használat annyira előnyösen befolyásolja a motor karakterisztikáját, hogy ugyanahhoz a fordulatszámhoz nagyobb sebesség tartozzon, mint simán benzinnel? Nem tudom mennyire mesélem be magamnak, de mintha ez lenne ;)

Persze lehet, hogy csak jobban elforog a kerék :D :D :D

Közben megtaláltam Gabi fékpados diagramját és úgy néz ki, nem haluzok :D

Kíváncsi lennék egy ilyen összehasonlításra XE-nél. Zsolti? :rolleyes:

Surdilovics Stefanova, ahogy már írta más is, a váltót nem állítja el az E85, szal a fordulatok ugyanazok maradnak, max. a teljesítmény lesz nagyobb azonos fordulatoknál. :D

Link to comment
Megosztás:

Pont most lett berakva egy X16XEL-be az átalakító, ami szintén ment tisztán etanollal, mert eléggé döglött a lambdája ;)

Használható, csak figyelj rá, mert így nem működik optimális üzemben a motor, és akár károd is lehet belőle.

arra gondolsz, hogy soványak lesznek az injektorok üveghangon?

a lambda jónak tűnik, mert elég sokat logoltam rajta, és nem tűnt fel semmi rendellenes :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Surdilovics Stefanova, ahogy már írta más is, a váltót nem állítja el az E85, szal a fordulatok ugyanazok maradnak, max. a teljesítmény lesz nagyobb azonos fordulatoknál. ;)

Akkor csak a kerék forgott el... :D :rolleyes:

De szerintem inkább az lehet, hogy végre van elég erő a motorban ahhoz, hogy leforgassa a váltót :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Gabi az új szoftverrel kapcsolatban lenne egy kérdésem - üdülni voltam és most töltöttem csak le, ma tervezem, hogy megnézem hogy működik.

Ezt sem szabad csatlakoztatva tartani indításkor?

Egyébként a SW upgrade és a beállításaid óta tökéletesen indul mindig és a fogyasztás is 9 l illetve picit alatta alakul, ami szerintem nagyon jó.

Volt egy érdekesség, egyszer kigyulladt a CE és mindenféle állítgatás nélkül (nem volt nálam laptop) másnap elaludt magától (kb 100 km-t tettem meg aznap). Eddig ehhez ki kellett kapcsolni az ECO módot a régi verzióban, de most "meggyógyította magát" :rolleyes: Hiába ez már intelligens rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Surdilovics Stefanova, ahogy már írta más is, a váltót nem állítja el az E85, szal a fordulatok ugyanazok maradnak, max. a teljesítmény lesz nagyobb azonos fordulatoknál. :rolleyes:

És minnél nagyobb a fordulat annál több E85-öt eszik, ha magas fordulaton megyek, akkor %-os arányban többet eszik az 50-50%-os benzin-E85 keverékből...

Ha tobább olcsósodik a benzin, s nem lesz 100ft különbség az etanol és a benzin között, akkor már majd nem nagyon éri meg etanolal menni.... 70ft különbségnél már tutira nem...

Link to comment
Megosztás:

És minnél nagyobb a fordulat annál több E85-öt eszik, ha magas fordulaton megyek, akkor %-os arányban többet eszik az 50-50%-os benzin-E85 keverékből...

Ha tobább olcsósodik a benzin, s nem lesz 100ft különbség az etanol és a benzin között, akkor már majd nem nagyon éri meg etanolal menni.... 70ft különbségnél már tutira nem...

Ezért járunk mi tisztán szesszel! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ha tobább olcsósodik a benzin, s nem lesz 100ft különbség az etanol és a benzin között, akkor már majd nem nagyon éri meg etanolal menni.... 70ft különbségnél már tutira nem...

Na ettől nem kell tartani.Az üdülési szezon még csak most kezdődik, szóval lesz még drágább is a benzin.

Nekem meg kezd beállni a De Luxe.Alakul a hidegindítási szakasz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

arra gondolsz, hogy soványak lesznek az injektorok üveghangon?

a lambda jónak tűnik, mert elég sokat logoltam rajta, és nem tűnt fel semmi rendellenes :rolleyes:

mi neked a rendellenes? ;) mivel logoltad? :D

Gabi az új szoftverrel kapcsolatban lenne egy kérdésem - üdülni voltam és most töltöttem csak le, ma tervezem, hogy megnézem hogy működik.

Ezt sem szabad csatlakoztatva tartani indításkor?

Egyébként a SW upgrade és a beállításaid óta tökéletesen indul mindig és a fogyasztás is 9 l illetve picit alatta alakul, ami szerintem nagyon jó.

Volt egy érdekesség, egyszer kigyulladt a CE és mindenféle állítgatás nélkül (nem volt nálam laptop) másnap elaludt magától (kb 100 km-t tettem meg aznap). Eddig ehhez ki kellett kapcsolni az ECO módot a régi verzióban, de most "meggyógyította magát" :D Hiába ez már intelligens rendszer.

Igen, indításnál ill. leállításnál ne legyen az USB a laptopon! :D

Figyeld majd hogy gyullad-e még a lámpicsek, lehet csak kis utóérzés volt :D

Link to comment
Megosztás:

Gabi, kipróbáltam az új szoftvert a múltkor, az élő adat monitorozásnál, vannak ugya a kis lámpák, LL, ECO, meg SPORT módot jelzők. Nos az nekem csak az első alkalommal működött, utána már soha többet és esküszöm olyan mintha megragadt volna egy módban az átalakító. Nem néztem még laptoppal, hogy vált-e és csak a program bugos, de pl ma hazafelé, beindítottam a kocsit, rángatott, olyan mintha csak 3henger ment volna, néha néha... Gondoltam, pára van, eső, hideg, majd ha bemelegszik jó lesz, kiértem városon kívülre, a mutató már bőven ki ért a kékből, de még a kocsi gyorsításnál mindig rángatott, menet közben benyomtam a kuplungot, levettem a gyújtást, majd pár másodperc múlva vissza és beindítottam a kocsit, utána ment normálisan, viszont előzésnél ha odaléptem neki nem húz meggyőzően úgy mint eddig és a délelőtti tankolásnál 12,5literes átlag jött ki. Jó közben szórakoztam a nyomással is, meg nem kíméltem, de ez akkor is sok, szerintem. Nem lehet hogy az átalakítóm bennragadt sport módban? :rolleyes: Ez megmagyarázná az egy hengerezést, mondjuk a nem meggyőzően gyorsítást nem. ;)

Link to comment
Megosztás:

mi neked a rendellenes? :rolleyes: mivel logoltad? ;)

puff..nemtom. jelváltási sebesség rendben volt, ha több volt a pulsewidth jelezte a dúsat, gázelvételnél a szegényet, állandó fordulaton/terhelésnél meg szüttyögött 0-5V között. Te mondtad, hogy már nem biztos, hogy 100-as :D

MS-sel logoltam.

Link to comment
Megosztás:

Jó közben szórakoztam a nyomással is, meg nem kíméltem, de ez akkor is sok, szerintem. Nem lehet hogy az átalakítóm bennragadt sport módban? :rolleyes: Ez megmagyarázná az egy hengerezést, mondjuk a nem meggyőzően gyorsítást nem. ;)

Szerintem pont az a baj, hogy a nyomással variálsz. Így állandóan változik a keverékillesztés is a motorvezérlőben, és ha átlép

egy határt, akkor kiáll a lambdaszabályzás, és az átalakító sem tud rendesen működni. Ne variálj sokszor a nyomással, és ha egyszer

állítottad, akkor legalább 100km-t hagyd egy értéken, és utána is csak kicsiket állíts max. Indítás után ellenőrizd egyszer, hogy

beáll-e a lambdaszabályzás, mert az lényeges a jó működéshez.

puff..nemtom. jelváltási sebesség rendben volt, ha több volt a pulsewidth jelezte a dúsat, gázelvételnél a szegényet, állandó fordulaton/terhelésnél meg szüttyögött 0-5V között. Te mondtad, hogy már nem biztos, hogy 100-as :D

MS-sel logoltam.

Titániumnál még nehezebb ellenőrizni a jó működést, mert az jó jelváltási sebességnél és feszültségnél is el tud csúszni,

csak az emissziómérésnél hitelesíthető, hogy valóban az 1.00 lambdát szereti-e tartani.

Link to comment
Megosztás:

Gabi!

Most már melegebb idő van és hidegindításnál újra előjött a magas alapjárat 1960 rpm pedig 58 KOhm-os ellenállás van sorbakötve, fals levegő kizárva TPS fesz ilyenkor magas mintha nyomnám a gázpedált. Ha lehúzom a folytószelep potit akkor beáll az alapjárat 980-ra, vagy ha kiveszem a kütyüt és anélkül újraindítom pl. Flextekkel vagy Hunflex-el.

Másik ami érdekes, hogy pl. 28 fokban első hidegindításkor ha nyomok egy kis gázt még 1 perc várakozás után is túldúsít azaz le akar fulladni várni kell még 1 percet, hogy kisimuljon. Ma ha lesz időm csinálok logot róla és megnézzük Tech1-el hátha találunk valamit.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pont az a baj, hogy a nyomással variálsz. Így állandóan változik a keverékillesztés is a motorvezérlőben, és ha átlép

egy határt, akkor kiáll a lambdaszabályzás, és az átalakító sem tud rendesen működni. Ne variálj sokszor a nyomással, és ha egyszer

állítottad, akkor legalább 100km-t hagyd egy értéken, és utána is csak kicsiket állíts max. Indítás után ellenőrizd egyszer, hogy

beáll-e a lambdaszabályzás, mert az lényeges a jó működéshez.

Szóval azért szaggat be a kocsi néha meg azért rángat, mert a nyomással szórakozom? Erre nem is gondoltam. Most beállítottam 3,6körül, egy ideig most így fog maradni. A lambdaszabályzás beálltát, hogy tudom ellenőrizni?

A programban a "lámpák" nem működésére tudsz valamit mondani? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Titániumnál még nehezebb ellenőrizni a jó működést, mert az jó jelváltási sebességnél és feszültségnél is el tud csúszni,

csak az emissziómérésnél hitelesíthető, hogy valóban az 1.00 lambdát szereti-e tartani.

jahogyja, má' értem. majd kipróbálom a szélesvásznú szenzorral is, hogy az mit mutat.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.