Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy '93-as Vectra A-m van, 8 szelepes, egy C20NE.

Tartósan használhatok E85 nevű benzint szerintetek?

Még nem próbáltam, eddig 95-öst tankoltam csak bele.

Köszi.

Na de drága barátom! Nem megaszondtam, hogy felesbe nyugodtan? :devlish:

Sőt, most messze se kell menned tankolni. :lol:

Csavarhúzót majd valamikor elhozom. :lol:

Gabi! Hétvégén volt nyüzsi végül a gyorsuláson?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok!

Meg volt a hétvégi kormolásos menet! :lol:

Autópályán 120-as tempó mellett 9 litert evett 100 km-enként. Ami nem rossz, de lehetne jobb is, mert kb 21% túlfogyasztás. Mondjuk a 30%-os átlagomnál kicsit jobb! :lol:

Viszont csinált furcsa dolgokat. Volt h elment a kocsiból az erő. Nyomtam a gázt és semmi gyorsulás. Lepadlóztam, hogy bekapcsoljon a sportmód, de akkor se akart menni.

Aztán pár másodpercig mentem megint normál gázpedál állásnál, semmi gyorsítás, majd megint elkezdtem neki nyomni, akkor meg láss csodát, úgy ment mint akit seggbe rúgtak...

Most már tényleg keresni fogok egy notit az ismerősöknél, mert biztos lenne még mit állítani... vagy legalább próbálni finomítgatni...hátha lentebb menne a fogyasztás...

Hát ez nagyon nem jól hangzik, rémisztgetni nem akarlak, de jó lesz az AC-ra nézni, vagy ismét a szűrőre.

Szerintem ezt az erőtlenséget nem az átalakító okozta.

Kicseréltem a szűrőt, és hát nem sokkal de jobb lett. Valószínűleg akkor az AC-pumpa gyengül. :devlish:

Miután kicseréltem a szűrőt és manuális kapcsolóval nyomattam fel a nyomást, akkor lehetett hallani, hogy hogy fogja vissza a pumpát a benyanyomás...

valószínű, hogy a 140000+ km megtette a hatását a szivattyún... :lol:

Gyűjthetek egy pumpára...

Mi a tapasztalat, melyiket érdemes venni? Mert az UNIXnál 9000 HUF-tól egészen 99000 HUF-ig van a választék...

Apropó! Hogyan tudnék egy benzinnyomást mérni?

Link to comment
Megosztás:

Na de drága barátom! Nem megaszondtam, hogy felesbe nyugodtan? :lol:

Sőt, most messze se kell menned tankolni. :lol:

Csavarhúzót majd valamikor elhozom. :lol:

Gabi! Hétvégén volt nyüzsi végül a gyorsuláson?

persze, csak kíváncsiskodtam, hogy nincs-e ellenvélemény :devlish:

igen, azért kérdeztem, mert láttam az újítást közel hozzánk, mindig ott tankolok, és akkor most kipróbálnám.

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a szűrőt, és hát nem sokkal de jobb lett. Valószínűleg akkor az AC-pumpa gyengül. :devlish:

Miután kicseréltem a szűrőt és manuális kapcsolóval nyomattam fel a nyomást, akkor lehetett hallani, hogy hogy fogja vissza a pumpát a benyanyomás...

valószínű, hogy a 140000+ km megtette a hatását a szivattyún... :lol:

Gyűjthetek egy pumpára...

Mi a tapasztalat, melyiket érdemes venni? Mert az UNIXnál 9000 HUF-tól egészen 99000 HUF-ig van a választék...

Apropó! Hogyan tudnék egy benzinnyomást mérni?

Nekem erős a gyanum,hogy a 4 külső ellenállásos story nem az igazi megoldás.

Lehet visszaalakítom a kütyüt,jobb volt a régebbi verzió,bár 4 új gyertya sokat segített,de még mindig nem az igazi.

Nem tom,kezdek szkeptikus lenni és egyre jobban örülök,hogy a flextek még megvan.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a szűrőt, és hát nem sokkal de jobb lett. Valószínűleg akkor az AC-pumpa gyengül. :devlish:

Miután kicseréltem a szűrőt és manuális kapcsolóval nyomattam fel a nyomást, akkor lehetett hallani, hogy hogy fogja vissza a pumpát a benyanyomás...

valószínű, hogy a 140000+ km megtette a hatását a szivattyún... :lol:

Gyűjthetek egy pumpára...

Mi a tapasztalat, melyiket érdemes venni? Mert az UNIXnál 9000 HUF-tól egészen 99000 HUF-ig van a választék...

Nem tudom, hogy Neked milyen a szivattyúd, én 15.500-ért vettem olasz gyártmányút. A 9000 Ft-ost (kínai) nem mondták megbízhatónak a boltban...

Messmer üzemanyag szivattyú (1.6 központishoz) adták hozzá a tankban levő szűrőt, meg mondták, hogy külsőt is cseréljek, mert a gari csak úgy érvényes a szivattyúra! Megtettem.

Az eredeti Bosch-t 45 ezer körül mondták.

Amit vettem, rajta van a papírján, hogy bio üzemanyagokhoz nem használható... Majd kiderül!!!!

(Nekem 13.500 feles keverék után adta be az unalmast, most 163.000 van a gépben)

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy Neked milyen a szivattyúd, én 15.500-ért vettem olasz gyártmányút. A 9000 Ft-ost (kínai) nem mondták megbízhatónak a boltban...

Messmer üzemanyag szivattyú (1.6 központishoz) adták hozzá a tankban levő szűrőt, meg mondták, hogy külsőt is cseréljek, mert a gari csak úgy érvényes a szivattyúra! Megtettem.

Az eredeti Bosch-t 45 ezer körül mondták.

Amit vettem, rajta van a papírján, hogy bio üzemanyagokhoz nem használható... Majd kiderül!!!!

(Nekem 13.500 feles keverék után adta be az unalmast, most 163.000 van a gépben)

szia!

Az a baj, hogy az enyém hengerenkénti injektoros és ezért a szivattyúnak 3 bar nyomást kell produkálni, szemben a központisok 1,5-2 bar-jával...

De elméletileg találtam 18000 körül, amiből lejön 30% kedvezmény...

Csak akkor fog megenni a fene, ha nem a szivattyú okozza a problémát, illetve ha megmarad a probléma...

Link to comment
Megosztás:

Az E85power.exe leállt!

A probléma leírását segítő fájlok:

C:\Users\kömi\AppData\Local\Temp\WER80E6.tmp.WERInternalMetadata.xml

C:\Users\kömi\AppData\Local\Temp\WERA3E1.tmp.mdmp

Olvassa el online adatvédelmi nyilatkozatunkat:

http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104...mp;clcid=0x040e

Ha nem érhető el az online adatvédelmi nyilatkozat, olvassa el az offline változatot:

C:\Windows\system32\hu-HU\erofflps.txt

win7hu 64bit

Link to comment
Megosztás:

Nekem erős a gyanum,hogy a 4 külső ellenállásos story nem az igazi megoldás.

Lehet visszaalakítom a kütyüt,jobb volt a régebbi verzió,bár 4 új gyertya sokat segített,de még mindig nem az igazi.

A 4 ellenállásos dolognak semmi köze a működéshez, de nem szóltál vissza, hogy maradt volna problémád,

az utsó infóm, hogy a gyertyacsere után minden okés :devlish: mi a gond még?

win7hu 64bit

még ma felkerül a 64 bites verzió... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A 4 ellenállásos dolognak semmi köze a működéshez, de nem szóltál vissza, hogy maradt volna problémád,

az utsó infóm, hogy a gyertyacsere után minden okés :lol: mi a gond még?

Most mentem már vele azóta 200km-t.

Egyenlőre figyelek,tesztelek,most kapott egy 50-50%-os keveréket.

Hidegen pöccre indul,mint az atomóra.Itt-ott kicsit belebüfög,de nem hörög le mostmár hirtelen gázra.

Melegen semmi gond,megy mint a barom,de ha leállítom,iszonyat nehezen indul el.Kell neki pár tekerés mire elkapja és akkor is rákell segítsek neki gázpedállal,hogy magához térjen.

Agyaltam én is az AC problemen,de ne mán: hidegen 3 napi állás után meg röffre indulunk? :devlish:

Csendben jegyzem meg,szilajjal is beszáltem msn-en,neki is hasonlót produkál az xe-je...

Vettem az AC alá tömítést,hétvégén átjön Losi és szórakozunk vele,lehet hogy kivesszük az AC-t és teszünk bele egy másikat próbára.

Link to comment
Megosztás:

1994-es, 1.6-os astra, C16NZ-s motorral. Az első tapasztalatok alapján megy a gépezet...ha beválik, akkor beruházok egy ilyen átalakítóra.

Ha valaki tud benne segíteni, milyet érdemes venni és hol?

Szép napot!

Semilyet ne vegyél,mert nem lesz jó soha.Olvass visszafelé is. :devlish:

Keverve,fele-fele arányban még megpróbálhatod.

Link to comment
Megosztás:

Most mentem már vele azóta 200km-t.

Egyenlőre figyelek,tesztelek,most kapott egy 50-50%-os keveréket.

Hidegen pöccre indul,mint az atomóra.Itt-ott kicsit belebüfög,de nem hörög le mostmár hirtelen gázra.

Melegen semmi gond,megy mint a barom,de ha leállítom,iszonyat nehezen indul el.Kell neki pár tekerés mire elkapja és akkor is rákell segítsek neki gázpedállal,hogy magához térjen.

Miért raktál bele keveréket most?

Tehát csak annyi a gond, hogy melegen nehezen indul?

injparam 3. paraméterével próbálj meg Te is játszani kicsit, az lehet a megoldás.

próbálhatod szinte teljesen levenni is, pl 02-re.

Link to comment
Megosztás:

Átalakító nélkül? Elméletileg nem szabadna mennie... :devlish:

hál'Istennek az ECU ezt nem tudja, úgyhogy jól elvan, nagyjából 20-25%-kal több fogy az anyagból, uaz útvonal, hasonlóan vezetve.

ja, Kiskunfélegyházán 232 és lehet kártyával fizetni (nekem új volt:)

gátéron 228,9 a cucc.

Link to comment
Megosztás:

Melegen újraindításnál nekem is sokat kell tekerni mire elkapja. De próbálkozok majd az injparammal, ahogy írta Gabi. :devlish:

Vidd lejjebb a 3. paramétert, ami most 10-12.

hál'Istennek az ECU ezt nem tudja, úgyhogy jól elvan, nagyjából 20-25%-kal több fogy az anyagból, uaz útvonal, hasonlóan vezetve.

ja, Kiskunfélegyházán 232 és lehet kártyával fizetni (nekem új volt:)

gátéron 228,9 a cucc.

Pont most lett berakva egy X16XEL-be az átalakító, ami szintén ment tisztán etanollal, mert eléggé döglött a lambdája :lol:

Használható, csak figyelj rá, mert így nem működik optimális üzemben a motor, és akár károd is lehet belőle.

Link to comment
Megosztás:

...

Unatkoztam és megpróbáltam kíváncsiságból 4baron a nyomást. Akkor már 6100nál éri el a 100%ot az injektor. Szóval nem vagyok előrébb. Most beállítottam 3,7-re úgy 5600-5700nál. Szerintem így már jó lesz. Felette egyébként sem ment már nagyon. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kkfházán Avia-nál 228 Ft/l az etanol a Minitanknál 232. :rolleyes: Ha jól gondolom akkor már a Minitanknál is lehet kártyával fizetni?

Teszteltem tovább a kütyüt alapjárati probléma hidegen is előjött az elmúlt napokban. 10-12 fokos hidegindításnál 1920-2040 rpm-es alapjáraton volt ami üzemmelegen lement 1280-1420-ra. Beraktam egy 47KOhm-os ellenállást ami valójában 58 KOhm-os a kütyü gázpoti bemenetére sorba kötve azóta javult a helyzet hidegen jó az alapjárat, üzemmelegen még mindig 1280-1420 között tartja. Ha kiveszem a kütyüt és üzemmelegen csak az ecu vagy a Flextek van bekötve akkor tökéletes az alapjárat.

Mértem fogyit a hideg napokban 7,6-ra jött ki.

Link to comment
Megosztás:

Unatkoztam és megpróbáltam kíváncsiságból 4baron a nyomást. Akkor már 6100nál éri el a 100%ot az injektor. Szóval nem vagyok előrébb. Most beállítottam 3,7-re úgy 5600-5700nál. Szerintem így már jó lesz. Felette egyébként sem ment már nagyon. :rolleyes:

Az már akkor így jó etanollal egy frankó teljesítményhez, csak vigyázz hogy benzinnel így tuti nem lesz jó az autó.

Csinálj logot így, és megnézzük kell-e még finomítani így a teljes terheléses állapoton.

Teszteltem tovább a kütyüt alapjárati probléma hidegen is előjött az elmúlt napokban. 10-12 fokos hidegindításnál 1920-2040 rpm-es alapjáraton volt ami üzemmelegen lement 1280-1420-ra. Beraktam egy 47KOhm-os ellenállást ami valójában 58 KOhm-os a kütyü gázpoti bemenetére sorba kötve azóta javult a helyzet hidegen jó az alapjárat, üzemmelegen még mindig 1280-1420 között tartja. Ha kiveszem a kütyüt és üzemmelegen csak az ecu vagy a Flextek van bekötve akkor tökéletes az alapjárat.

Mértem fogyit a hideg napokban 7,6-ra jött ki.

Fogyi jónak hangzik. Próbáld ki akkor nagyobb ellenállással, csak úgy már csökken a gázpedálhelyzet érzékelés felbontása.

Másik C14SE motoron is ugye volt melegen alapjárati emelkedés, aztán ott most a "bödön" kitakarítása megoldotta a dolgot,

úgy néz ki. Szerintem tömítetlenségi probléma miatt falsot kaphatott, abból ugye már kicsi is elég az alapjárat emelkedéséhez.

ecu-val vagy flextekkel ez azért nem kell hogy előjöjjön, mert azok alapjáraton nem dúsítanak rá (ecu ugye alapvetően nem,

flextekben meg asszem ezeregypárszázas fordulattól van dúsítás), úgy tudom. Ha van plusz üzemanyag és plusz levegő, akkor

ugye egyértelmű az alapjárat emelkedése. Szóval még mindig javaslom ezt a verziót is, nézd át mégegyszer, hogy nem-e

kaphat kis falsot. Pl ha a "bödön" a folytószelep után van bekötve, akkor alapból falsot kap mindig a kartergázon keresztül.

Ha így van bekötve, akkor kösd át csak a folytószelep elé, próbából.

Link to comment
Megosztás:

Én is elindultam a töményebb szeszelés útján :rolleyes:

C20XE sima Irmscher chip-es ECU-val, bekerült a Demó-féle állítható nyomásszabályozó, ami most majdnem 4 bar-ra van állítva. 14 liter feles volt benne (fele E85, fele 98-as benya), erre tankoltam most 42 liter E85-öt tisztán.

Azért nem tele, hátha igényli a benyát, de idáig (lekopogom) semmi gond.

Teljesen hidegindítás még nem volt, csak "langyos", de pöccre indult és szépen is megy.

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki szeretne egy motor működésvizsgálatot, akár menet közben is: most épp nálam van a fater profi Launch X-431 Lux autódiagnosztikai készüléke, bárkinek ingyen (Pesten vagy Fehérváron) bemérem a járgányát (és az eredményt a beépített nyomtatóval ki is tudjuk nyomtatni), még 2 hétig lesz nálam a készülék (a saját autómat teszteltem/állítottam vele).

http://www.x431.hu/lau.html

LAUNCH%20X-431_SM.JPG

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.