Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

a múltkori hétvégén, -bár nem tervezetten, de- sikerült kipróbálni tiszta szesszel, és nagy meglepetésemre bírta az öreg simtec. több indítás, 200km, se pechlámpa, semmi, nagyjából 25%-kal nagyobb átlagfogyi :devlish: :lol:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
A hagyományos üzemanyagot is elő kell állítani és eljuttatni a végfelhasználókhoz.

Kicsit könnyedebb, felületesebb infó a bioetanolról pl. a Wikipédián is található.

A napokban olvastam, hogy a bioetanolból annyi CO2 szabadul fel, mint amennyit az alapanyagul szolgáló növények kötöttek meg. Tehát az egyenleg 0.

Ha belegondolsz, akkor ez egyértelműen így van. :lol:

Emlékezz vissza biológia órára, miből lesz a növény, fotoszintézis, ésatöbbi....

a múltkori hétvégén, -bár nem tervezetten, de- sikerült kipróbálni tiszta szesszel, és nagy meglepetésemre bírta az öreg simtec. több indítás, 200km, se pechlámpa, semmi, nagyjából 25%-kal nagyobb átlagfogyi :lol: :lol:

Átalakító nélkül? Elméletileg nem szabadna mennie... :devlish:

Elküldve

Deberecen és környéki autósoknak van egy jó hírem, bár lehet csak nekem új, de nem láttam, hogy valaki itt említette volna, vagy csak bamba vagyok, de pont ma 1 hete kezdte meg a Kassai úti Agip forgalmazni az E85-öt.

jelenleg 244.9 Ft/liter

EDC-s kártyámmal ebből még lenyeltem 5 Ft-ot literenként, Sámson előtt meg 246 literje.

Elküldve
Deberecen és környéki autósoknak van egy jó hírem, bár lehet csak nekem új, de nem láttam, hogy valaki itt említette volna, vagy csak bamba vagyok, de pont ma 1 hete kezdte meg a Kassai úti Agip forgalmazni az E85-öt.

jelenleg 244.9 Ft/liter

EDC-s kártyámmal ebből még lenyeltem 5 Ft-ot literenként, Sámson előtt meg 246 literje.

Ez egy jó hír! Köszi Laci!! :devlish:

Majd kipróbálom valamikor! :lol:

Elküldve
Ez egy jó hír! Köszi Laci!! :devlish:

Nincs mit, csak lassú vagyok, mert már régen be kellett volna írnom. :lol:

Aki meg Gabit akarja lencsevégre kapni, az holnap a gyorsulásra menjen ki a reptérre.

Elküldve
Nincs mit, csak lassú vagyok, mert már régen be kellett volna írnom. :devlish:

Aki meg Gabit akarja lencsevégre kapni, az holnap a gyorsulásra menjen ki a reptérre.

Hehe, én már hetek óta nem jártam a Kassai utcán... :lol:

Utoljára BP-n, a Kerepesi utcán tankoltam, vasárnap hajnalban... :lol:

Elküldve
A napokban olvastam, hogy a bioetanolból annyi CO2 szabadul fel, mint amennyit az alapanyagul szolgáló növények kötöttek meg. Tehát az egyenleg 0.

Csak a feldolgozás során van még bevíve energia, aminek nagy részét már visszanyerik a végtermékből, de CO2 ott is képződik pluszban.

Ezt és a szállítást figyelembe véve 50%-kal jobb a CO2 mérleg, mint a benzin esetén. És nincs CO meg NOx egyáltalán, PM10 is sokkal

kevesebb.

Elküldve

Amúgy Agip kúton már olcsóbb tankolni a legtöbb helyen EDC kártyával, mint az aviakon. Budaörsön is

már inkább ott tankoltam a pálya mellett, mint bent az avianal.

Debrecenben a repülőtéren elég nagy a pangás jelenleg :devlish:

Elküldve
Amúgy Agip kúton már olcsóbb tankolni a legtöbb helyen EDC kártyával, mint az aviakon. Budaörsön is

már inkább ott tankoltam a pálya mellett, mint bent az avianal.

Debrecenben a repülőtéren elég nagy a pangás jelenleg :lol:

Nálunk Lábatlanon az Agip kúton sajnos nem lehet felhasználni az EDC kedvezményt, de ha egyszer arra járok és ott lesznek a kútkezelők, megkérdezem tőlük hogy miért. Viszont csütörtökön BPről hazafelé tankoltam a Piliscsabai Agip kúton, ott simán elfogadták és kaptam 5Ft kedvezményt. 239.9ért tankoltam. :lol: :devlish:

Elküldve

E85 vagy LPG? Olvastátok?

Ezt találtam a kommentek közt:

"hali! a mi nexiánk 220.000 km-t futott gázzal idáig!és az olaj illetve szűrő cseréken nem kellett hozzányúlni!most 350.000 km van benne és az indításhoz felesbe keverjük a gázt és e85-öt!"

:devlish:

Gábor (Opel16v)! Jó ötlet ez? Egyáltalán lehet így (pláne egyszerre mindkettőt)? chin.gif

Elküldve
Nálunk Lábatlanon az Agip kúton sajnos nem lehet felhasználni az EDC kedvezményt, de ha egyszer arra járok és ott lesznek a kútkezelők, megkérdezem tőlük hogy miért. Viszont csütörtökön BPről hazafelé tankoltam a Piliscsabai Agip kúton, ott simán elfogadták és kaptam 5Ft kedvezményt. 239.9ért tankoltam. :lol: :lol:

Ott van cefre? :lol: :devlish:

Elküldve
E85 vagy LPG? Olvastátok?

Ezt találtam a kommentek közt:

"hali! a mi nexiánk 220.000 km-t futott gázzal idáig!és az olaj illetve szűrő cseréken nem kellett hozzányúlni!most 350.000 km van benne és az indításhoz felesbe keverjük a gázt és e85-öt!"

:devlish:

Gábor (Opel16v)! Jó ötlet ez? Egyáltalán lehet így (pláne egyszerre mindkettőt)? chin.gif

ez érdekes........minek 1xrre gázzal és benyával/etanollal indítani????

Elküldve
E85 vagy LPG? Olvastátok?

Ezt találtam a kommentek közt:

"hali! a mi nexiánk 220.000 km-t futott gázzal idáig!és az olaj illetve szűrő cseréken nem kellett hozzányúlni!most 350.000 km van benne és az indításhoz felesbe keverjük a gázt és e85-öt!"

:lol:

Gábor (Opel16v)! Jó ötlet ez? Egyáltalán lehet így (pláne egyszerre mindkettőt)? chin.gif

Hogyan? Teljesen külön rendszer a kettő. Pölö gázüzemben a pumpa sem megy. :devlish:

Elküldve
Oké, de mi az értelme? :devlish:

1 van neki:pl. ha elereszti a benyanyomást a szabályzód akkor hosszabb gázozás után benyára váltásnál torpan 1et az autó.előzésnél nem előny.

nekem ha lepadlózom átvált 1ből benyára/szeszre,mert ezzel erősebb sokkal a motor.he nem menne mindíg a pumpa akkor lenne 1 torpanás ekkor.

Elküldve
1 van neki:pl. ha elereszti a benyanyomást a szabályzód akkor hosszabb gázozás után benyára váltásnál torpan 1et az autó.előzésnél nem előny.

nekem ha lepadlózom átvált 1ből benyára/szeszre,mert ezzel erősebb sokkal a motor.he nem menne mindíg a pumpa akkor lenne 1 torpanás ekkor.

Aha, így már érthető. Ez a lepadlózás hogy van megodva? Fordulatszámot figyeli?

Elküldve
ez érdekes........minek 1xrre gázzal és benyával/etanollal indítani????

Pontosabban - legalábbis a történet szerint - 50% etanollal és 50% LPG-vel.

Ahogy itt a fórumon olvastam még x%-os benzin/etanol keverék mellett is kicsit nehézkes lehet a hidegindítás. Hasonló körülmények közt LPG-vel szinte kizárt (szerintem). Akkor a tiszta etanol adagolása nem igazán segíthet a gázos autó hidegindításán. Vagy tévedek?

Elküldve

nekem 1 vákuum kapcsoló van beépítve.abból tudja mikor van padlóóóóóóó.............. :devlish:

azért kivi lennék pl. - 15 fokban is ugy indul-e mint + 20-ban.már ha nem elírás ami ott volt.sztem az lesz.

Elküldve
nekem 1 vákuum kapcsoló van beépítve.abból tudja mikor van padlóóóóóóó.............. :devlish:

azért kivi lennék pl. - 15 fokban is ugy indul-e mint + 20-ban.már ha nem elírás ami ott volt.sztem az lesz.

Nekem felesben keverve benyával, a leghidegebb teszt-14fokban volt, gyalázatosan de elindult. Átalakító nélkül persze.

Elküldve
Nekem felesben keverve benyával, a leghidegebb teszt-14fokban volt, gyalázatosan de elindult. Átalakító nélkül persze.

nekem -21ben is simán indult.......nincs átalakítóm viszont van 6.5-7 bar-os nyomásom. :devlish:

megy mint barom,de itatni is kell.... :lol:

Elküldve

Sziasztok!

Egy '93-as Vectra A-m van, 8 szelepes, egy C20NE.

Tartósan használhatok E85 nevű benzint szerintetek?

Még nem próbáltam, eddig 95-öst tankoltam csak bele.

Köszi.

Elküldve
Egy '93-as Vectra A-m van, 8 szelepes, egy C20NE.

Tartósan használhatok E85 nevű benzint szerintetek?

Igen.

50%-ban keverve átalakító nélkül, 100%-ban pedig csak átalakítóval.




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.