Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Néha előjön az etanolt ellenzők érvelésében, hogy mennyire felveri majd az élelmiszer árakat, ha a paraszt (itt földművesre gondolok) nem kenyérgabonát, hanem etanol előállításhoz használatos növényt termel a földjén, meg hogy hány 100liter vizet használnak el egy liter etanol előállításához. Na akkor itt van egy-két kép, lehet nézelődni:Klikk ide! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sleepy!

Nálam mindig van +20 liter etanol kannában, nálam ez nem okoz problémát, sohasem azt nézem egy tankkal mennyit tudok elmenni. Számomra jobb érzés etanollal menni, legalább nem szennyezem annyira a levegőt mint ha benyával mennék és jobban is megy a verdám. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nálam mindig van +20 liter etanol kannában, nálam ez nem okoz problémát, sohasem azt nézem egy tankkal mennyit tudok elmenni. Számomra jobb érzés etanollal menni, legalább nem szennyezem annyira a levegőt mint ha benyával mennék és jobban is megy a verdám. :devlish:

Ezzel teljesen egyetértek!

Meglehet egy flaskával én is beteszek hátra:)

Link to comment
Megosztás:

Számomra jobb érzés etanollal menni, legalább nem szennyezem annyira a levegőt mint ha benyával mennék

Ezügyben még mindig nem vagyok teljesen meggyőzve, hiába írt Gabi 1-2 dolgot e mellett.

Sajna amíg rengeteg kukorica + víz kell hozzá addig a környezetvédelmi faktor nem egyértelműen pozitív. Az autód végből tisztább cucc jön ki, de amíg oda eljut a stuff addig kérdéses mekkora terhelést ró a környezetre.

Link to comment
Megosztás:

Ezügyben még mindig nem vagyok teljesen meggyőzve, hiába írt Gabi 1-2 dolgot e mellett.

Sajna amíg rengeteg kukorica + víz kell hozzá addig a környezetvédelmi faktor nem egyértelműen pozitív. Az autód végből tisztább cucc jön ki, de amíg oda eljut a stuff addig kérdéses mekkora terhelést ró a környezetre.

A kőolajénál szerintem lényegesen kisebbet...

Nyilván nem a legtisztább megoldás, de miért ne lehetne a kevésbé rosszabbat választani...

A legtisztább az lenne, ha nem lenne ennyi ember a földön és azok is gyalog járnának és vegák lennének + nem lenne egyetlen egy gép sem... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Gábor!

Mennyibe fájna egy Bluetooth adóegység és egy JAVA vagy Symbian alapú progi előállítása az E85PowerKithez?

Mert ha mondjuk 10 ezres körül lenne, akkor engem érdekelne...olcsóbb lenne a telómat használni mint egy láptopot beszerezni... és elég lenne egy parancssoros progi is h könnyen lehessen állítani...

Ma ezen gondolkodtam el egy picit...és lehet h másokat is érdekelne a dolog...

Link to comment
Megosztás:

A hibridek is csak annyival jobbak,hogy nem a városban szennyez,hanem "kiviszi" a külterültre.

És a kaka akksi ami max 4-5 évet bír az hova kerül ezekből a "csoda" cuccokból? Nálam ez annyira nem egyértelmű dolog még, tehát nekem a hibrid még mindig egy környezet szennyező valaminek számít.

Link to comment
Megosztás:

És a kaka akksi ami max 4-5 évet bír az hova kerül ezekből a "csoda" cuccokból? Nálam ez annyira nem egyértelmű dolog még, tehát nekem a hibrid még mindig egy környezet szennyező valaminek számít.

Ne menjük ebbe bele,nem ebbe a topikba való és oldalakat tudnánk ezzel telenyomni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg volt a hétvégi kormolásos menet! :devlish:

Autópályán 120-as tempó mellett 9 litert evett 100 km-enként. Ami nem rossz, de lehetne jobb is, mert kb 21% túlfogyasztás. Mondjuk a 30%-os átlagomnál kicsit jobb! :lol:

Viszont csinált furcsa dolgokat. Volt h elment a kocsiból az erő. Nyomtam a gázt és semmi gyorsulás. Lepadlóztam, hogy bekapcsoljon a sportmód, de akkor se akart menni.

Aztán pár másodpercig mentem megint normál gázpedál állásnál, semmi gyorsítás, majd megint elkezdtem neki nyomni, akkor meg láss csodát, úgy ment mint akit seggbe rúgtak...

Most már tényleg keresni fogok egy notit az ismerősöknél, mert biztos lenne még mit állítani... vagy legalább próbálni finomítgatni...hátha lentebb menne a fogyasztás...

Nekem kb felesben, nulla utánállítási lehetőséggel, is kb hozza ugyanezt, de főleg kitekert kormánynál 1-3as fokozatokban kezd berángatni, főleg és szinte mindig hidegen.

de megy és azóta már kapott műanyag szűrőt- amit nem tudom hogy jól raktam e be, a nyíl segített, viszont a vastagabb perem az pont fordítva van mint a gyári fémnél.

lehet, hogy fordítva raktam be?

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt az esti logolásos party Udival megint! :lol:

Nála is eljön a probléma Gabi,küldöm a két logot.

Azért még mindig nem adom el a Flextekem,sose lehet tudni! :lol:

Nagyon kellene mennünk egy rendes tesztkört és úgy beparaméterezni a kütyüt.

Jah és Udinál volt sárga lámpicsek is... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Uj vagyok még errefelé, de 1-2 dolgot megosztanék veletek. Egy 1996-os 1.2 8v (x12sz) corsa tulaja vagyok már 1 éve. Egyre többfelé olvastam az E85-ről, és az ismerőseim is egyre többen használják. Gondoltam énis kiprobálom, nem akartam sokat "játszani" az ilyen olyan arányú kevergetéssel, ezért nem tankoltam benzint, és kifogyasztottam annyira, hogy a mutató pont elérte a kis piros négyszög alját, nemtudom mennyi benzin maradhatott a tankban, rátankoltam 12 liter E85-öt. Melegen annyi változot, hogy a szokásosnál kb 2mp-el hosszabban kell inditózni, amire elindult. Hidegen (1 éjszakát állt, reggel kb 5-6 fok körül) elsőre egy szokványos inditózás után elindult, de csak nagyon alacson fordulaton, és egyenetlenül járt 2-3mp-ig, és leállt, következő inditásra már rendesen elindult, normális alapjárattal. Hidegen nagyobb gázadásra megtorpant, de nemnagyon probálgattam, "hidegen nem bántom" Melegen viszont 4 ezerig érezhetően nem változott semmi, de ahogy elérte a 4 ezret hirtelen megtorpant, és nagyon nehezen gyorsult tovább. A "teszt" út Kaposvár-Pécs távolság volt, kb 78km, olyan 10km megtétele után már nem torpant meg 4ezernél, utána is huzott (már amennyire 41le huzni képes), pozitivan csalódtam. Nem szoktam "szétrugni" az autot, most sem tettem, de gondoltam ha teszt, akkor legyen teszt, faluban 50-60, falun kivül 100-130, nem eszetlen kigyorsitásokkal, inkább szokványosan, saját ritmusomban mint ahogy eddig is. Az út végefelé már semmi külömbséget nem lehetett észrevenni használat közben, a kipufogógáz szagát kivéve. Pécs határában viszont megkellett állnom tankolni, ugyanugy feküdt a mutató mint az E85 tankolás elött. Ami meglepett sajna az a fogyasztás, 12 liter 80km-re az elég sok, ezmiatt maradtam a sima benzinnél. Lehet a lábammal volt a probléma, vagy az autoval, vagy mindkettővel. Módositás nincs a motorban, a kipufogorendszerben viszont igen, nincs bent középdob, se katalizátor, és a hátso dob egy tipusspecifikus Asso sportdob. Ennyi, minden más eredeti állapotú.

Mindent összevetve, járnék e85-el, ha a fogyasztás kedvezőbb lenne, most hogy már sokkal melegebbek vannak tervezem egy városi használatos tesztet is, ha valakit érdekel szivesen leirom a tapasztalataimat. Bocs a hosszért, a többi hozzászólásom már rövid lesz!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Uj vagyok még errefelé, de 1-2 dolgot megosztanék veletek. Egy 1996-os 1.2 8v (x12sz) corsa tulaja vagyok már 1 éve. Egyre többfelé olvastam az E85-ről, és az ismerőseim is egyre többen használják. Gondoltam énis kiprobálom, nem akartam sokat "játszani" az ilyen olyan arányú kevergetéssel, ezért nem tankoltam benzint, és kifogyasztottam annyira, hogy a mutató pont elérte a kis piros négyszög alját, nemtudom mennyi benzin maradhatott a tankban, rátankoltam 12 liter E85-öt. Melegen annyi változot, hogy a szokásosnál kb 2mp-el hosszabban kell inditózni, amire elindult. Hidegen (1 éjszakát állt, reggel kb 5-6 fok körül) elsőre egy szokványos inditózás után elindult, de csak nagyon alacson fordulaton, és egyenetlenül járt 2-3mp-ig, és leállt, következő inditásra már rendesen elindult, normális alapjárattal. Hidegen nagyobb gázadásra megtorpant, de nemnagyon probálgattam, "hidegen nem bántom" Melegen viszont 4 ezerig érezhetően nem változott semmi, de ahogy elérte a 4 ezret hirtelen megtorpant, és nagyon nehezen gyorsult tovább. A "teszt" út Kaposvár-Pécs távolság volt, kb 78km, olyan 10km megtétele után már nem torpant meg 4ezernél, utána is huzott (már amennyire 41le huzni képes), pozitivan csalódtam. Nem szoktam "szétrugni" az autot, most sem tettem, de gondoltam ha teszt, akkor legyen teszt, faluban 50-60, falun kivül 100-130, nem eszetlen kigyorsitásokkal, inkább szokványosan, saját ritmusomban mint ahogy eddig is. Az út végefelé már semmi külömbséget nem lehetett észrevenni használat közben, a kipufogógáz szagát kivéve. Pécs határában viszont megkellett állnom tankolni, ugyanugy feküdt a mutató mint az E85 tankolás elött. Ami meglepett sajna az a fogyasztás, 12 liter 80km-re az elég sok, ezmiatt maradtam a sima benzinnél. Lehet a lábammal volt a probléma, vagy az autoval, vagy mindkettővel. Módositás nincs a motorban, a kipufogorendszerben viszont igen, nincs bent középdob, se katalizátor, és a hátso dob egy tipusspecifikus Asso sportdob. Ennyi, minden más eredeti állapotú.

Mindent összevetve, járnék e85-el, ha a fogyasztás kedvezőbb lenne, most hogy már sokkal melegebbek vannak tervezem egy városi használatos tesztet is, ha valakit érdekel szivesen leirom a tapasztalataimat. Bocs a hosszért, a többi hozzászólásom már rövid lesz!

Szia!

Szerintem ne nagyon próbálgasd tiszta E85-tel a gépet, mert többet ártasz vele neki. A fogyasztás emelkedés pedig meglesz mindig is, mert az etanolnak kevesebb a fajlagos energiatartalma...ergo ugyanahhoz a teljesítményhez több üzemanyag kell.

Nem tudom milyen a motorod, mert ha központi befecskendezős, akkor az átalakítót felejtsd el. Inkább használd felesben keverve. Sokkal jobbak lesznek a menettulajdonságok is, és a fogyasztás sem fog ilyen mértékben nőni. :devlish:

Anno én is kipróbáltam az enyémet átalakító nélkül, tisztán E85-tel, de alig akart menni...

Link to comment
Megosztás:

Környezetbarát vadászgépet fejleszt az amerikai haditengerészet

ha meg legközelebb bezuhannak a szántásba azt fogják mondani, hogy nem lezuhantunk hanem tankolni mentünk :devlish: :lol:

(bár ez pont nem kukoricalével megy)

Puff neki.A kero amúgy is finomított petróleum,nem nagy kaland hozzákeverni a biodízelt.

A farkasfogazás a GSF-nél meg nem hangtompítás,hanem radarvisszaverődés csökkentés,de ez már másodlagos.

Link to comment
Megosztás:

Puff neki.A kero amúgy is finomított petróleum,nem nagy kaland hozzákeverni a biodízelt.

Hááát nemtudom....ha összeadjuk mibe kerül egy ilyen permetezőgép + a pilóta kiképzése + az az arcvesztés ami minden lezuhanás után jön, gondolom nem csak úgy hozzákeverték mint részeg kőműves a cementet :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hááát nemtudom....ha összeadjuk mibe kerül egy ilyen permetezőgép + a pilóta kiképzése + az az arcvesztés ami minden lezuhanás után jön, gondolom nem csak úgy hozzákeverték mint részeg kőműves a cementet :devlish: :lol:

A ruszkik biztos nem tökölnének vele sokat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezügyben még mindig nem vagyok teljesen meggyőzve, hiába írt Gabi 1-2 dolgot e mellett.

Sajna amíg rengeteg kukorica + víz kell hozzá addig a környezetvédelmi faktor nem egyértelműen pozitív. Az autód végből tisztább cucc jön ki, de amíg oda eljut a stuff addig kérdéses mekkora terhelést ró a környezetre.

Ha tényleg érdekel a téma, a gödöllői egyetem klímavédelmi tanszékén részletes infókat szerezhetsz. Ők elég komolyan

veszik a dolgot, és 50% körüli CO2 megtakarításról beszélnek pl, amit tudtommal már értékesítettek is idén (CO2 kvóta).

És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy a benzinnel ellentétben szinte nincs (mérhetetlen) a CO és NOx kibocsájtás.

Éppen azon dolgozom én is többek közt, hogy erről papírokat szerváljak... :lol:

Az 50%-os CO2 megtakarításban már benne van a feldolgozás és szállítás is. Azok nélkül majdnem meglenne a 100% :lol:

Mennyibe fájna egy Bluetooth adóegység és egy JAVA vagy Symbian alapú progi előállítása az E85PowerKithez?

Mert ha mondjuk 10 ezres körül lenne, akkor engem érdekelne...olcsóbb lenne a telómat használni mint egy láptopot beszerezni... és elég lenne egy parancssoros progi is h könnyen lehessen állítani...

Ma ezen gondolkodtam el egy picit...és lehet h másokat is érdekelne a dolog...

Hidd el, nem akarod tudni :lol: Olcsóbban jönnél ki egy használt netbookkal :devlish:

Mivel ezt az átalakítót nem arra terveztem, hogy mindennaposan ezernyi user otthon programozgassa, nincs is igazán értelme ;)

Ezt használni kell észrevétlenül, nem állítgatni :lol: Az ilyen otthoni érdeklődő usereknek most amúgy is jó ász lesz az új felület,

az meg úgysem férne bele semmilyen minigépbe.

Link to comment
Megosztás:

Kisérleztem etanolal (Z14XEP, astra CL2)

ha 335Ft-os benzinnel, és 230Ft-os E85-el számolva...

A következő fogyasztási értékek jöttek ki:

100% benzin: 5,6-5,7l/100km 1909Ft/100km

30% E85 70% benzin: 5,83l/100km 1769Ft/100km

50% E85 50% benzin: 6,25l/100km 1765Ft/100km

Link to comment
Megosztás:

méregettem én is

C20NE, SEH tengellyel, gyári progival, 3,2bar ü.ny.-al

nagyvegyes (fele bp, fele pálya, a maradék főút:):

két telitank átlaga 11l/100km E85

244-es áron ez 2684Ft/100km

ez 344-es benzinárra vetítve 7,8l/100km 95-ösből.

benzinből 7,8-8,5 között szokott mászkálni.

sajnos nekem érezhetően gyengébb E85-el, szerencsére van miből erőt veszteni, csak néha hiányzik:)

Link to comment
Megosztás:

Ezügyben még mindig nem vagyok teljesen meggyőzve, hiába írt Gabi 1-2 dolgot e mellett.

Sajna amíg rengeteg kukorica + víz kell hozzá addig a környezetvédelmi faktor nem egyértelműen pozitív. Az autód végből tisztább cucc jön ki, de amíg oda eljut a stuff addig kérdéses mekkora terhelést ró a környezetre.

A hagyományos üzemanyagot is elő kell állítani és eljuttatni a végfelhasználókhoz.

Ha tényleg érdekel a téma, a gödöllői egyetem klímavédelmi tanszékén részletes infókat szerezhetsz. Ők elég komolyan ...

Kicsit könnyedebb, felületesebb infó a bioetanolról pl. a Wikipédián is található.

A napokban olvastam, hogy a bioetanolból annyi CO2 szabadul fel, mint amennyit az alapanyagul szolgáló növények kötöttek meg. Tehát az egyenleg 0.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.