Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Győrben melózok és 3 hete még 240 volt Győrújbaráton...Akkor is csak azért mentem oda mert Győrben elfogyott:( Most meg már 250??? mire ez a nagy emelés mikor a benzin árak stagnálnak kb. azóta? Ha ilyen ütemben zárkózik fel a szesz akkor lassan nem éri meg nem hogy az elektronika árát visszahozná egyszer...:lol: eléggé elkeserítő.Főleg hogy az amúgy nagyrabecsült Holtankoljak.hu is fényévekre le van maradva a valós áraktól.(legalábbis néhány adat biztosan)Egy hete kis országunkat átszelő túrára vállalkoztam Győr-Szombathely-Győr-Kecskemét pár nap pihi aztán tovább Sarkad Előre terveztem az említett honlap olvasata után hogy Kecskeméten kell pisztolyozni mert ott csak 229.9 meg addigra kb aktuális is lesz az első csak szeszes adagolás. :devlish: Így is lett de mire az Agip-hoz értem lehervadt a mosoly a számról mert 239.9 volt.Füstbe ment terv.Na mind1 ! Persze a honlapon még mindig a 229.9 es ár tűnik fel A Kecskeméti Agip kút mellett de a Győrújbarátit szépen lekövette:( A következő itatásnál kiderül az átlag fogyi is tiszta szesszel... kiváncsi vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Lábatlanon meg 245.9 lett az Agipnál. :devlish:

Debrecen környékén 246, az Aviákál... más meg nem árulja... :lol:

Gábor!

Az normális, hogy inditáskor(de ezt sem mindig) köp egy kékes, nagyon szeszszagú füstöt? kb 25 fokban volt a "hideg" indítás és akkor is pöcre indult, csak volt ez a kékes füst...ami nem lehet olajból származó, mert nem eszi feltűnően az olajat...

Link to comment
Megosztás:

Győrben melózok és 3 hete még 240 volt Győrújbaráton...Akkor is csak azért mentem oda mert Győrben elfogyott:( Most meg már 250??? mire ez a nagy emelés mikor a benzin árak stagnálnak kb. azóta? Ha ilyen ütemben zárkózik fel a szesz akkor lassan nem éri meg nem hogy az elektronika árát visszahozná egyszer...:lol: eléggé elkeserítő.Főleg hogy az amúgy nagyrabecsült Holtankoljak.hu is fényévekre le van maradva a valós áraktól.(legalábbis néhány adat biztosan)Egy hete kis országunkat átszelő túrára vállalkoztam Győr-Szombathely-Győr-Kecskemét pár nap pihi aztán tovább Sarkad Előre terveztem az említett honlap olvasata után hogy Kecskeméten kell pisztolyozni mert ott csak 229.9 meg addigra kb aktuális is lesz az első csak szeszes adagolás. :lol: Így is lett de mire az Agip-hoz értem lehervadt a mosoly a számról mert 239.9 volt.Füstbe ment terv.Na mind1 ! Persze a honlapon még mindig a 229.9 es ár tűnik fel A Kecskeméti Agip kút mellett de a Győrújbarátit szépen lekövette:( A következő itatásnál kiderül az átlag fogyi is tiszta szesszel... kiváncsi vagyok!

Tegnap se volt Györben etanol, a Baráti kút meg be volt zárva, alig tudtam hazavánszorogni, reggel meg szerintem már csak benzingőzzel mentem el tankolni. Most mondták, hogy állítóag van a Plázánál is, de én ott csak autógázt láttam.

Pont itt a legdrágább:Klikk ide! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is jobban járnál egy bontott gyárival 10 ropiért, mint egy nemtommilyennel 8-17 ezer forintést, hacsak nem veszel egy Boscht 40fölötti pízért. :lol:

Győrújbaráton már 250 az etanol. :devlish:

Én 15.500-ért vettem új olasz pumpát, a Bosch-t 45-re mondták...(Volt kínai is 11-ért... nevettem 1-et rajta, mert azt mondták, hogy inkább ne!) Nem biztos, hogy a bontott nem döglik meg 1-2 hónapon belül...

Hali.

Ez a "döglödő" pumpa, milyen jelenséget produkál?

Remélem nekem még birja egy darabig, bár én csak fele-fele arányban használom, igaz közel egy éve.

Én is 2009 szeptember környékén kezdtem el....Már 13.000 után vagyok, immár újjal.Kiderül meddig bírja.Vettem hozzá új szűrőt s, mert abban is benne van már 12 ezer felesben. A tankot megnéztem belülről, elég tisztának tűnt!

A régi és az új belső szűrő

Az új pumpa beszerelés előtt

A külső szűrőt elég borsos áron, 1300-ért adták...

Link to comment
Megosztás:

Az normális, hogy inditáskor(de ezt sem mindig) köp egy kékes, nagyon szeszszagú füstöt? kb 25 fokban volt a "hideg" indítás és akkor is pöcre indult, csak volt ez a kékes füst...ami nem lehet olajból származó, mert nem eszi feltűnően az olajat...

Nagyon szesszag hidegindításkor természetes, olyankor nagyon be van dúsítva.

Kékes füst viszont inkább olaj lesz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Gabi! Sajnos pénteken ismét kigyulladt a CE úgyhogy kikapcsoltam az eco módot.

Hét végén nem mozogtam az autóval, gondolom a hét első napjaiban elalszik majd (általában 100 km elég ehhez), de hogyan tovább? Vagy várjam meg a következő fissítést? Mindent úgy állítottam be annó (Table1) ahogy itt megírtad. Vagy hagyjam a csudába?

Conquistador szaktárs holtankolsz 229-ért? Tatabánya AGIP kút 244,9 EDC kártyával 239,9 Ft/l :devlish:

Van más Etanol kút is a környéken? Vagy máshol tankolsz?

Azt hiszem ezt a benziszűrő-csere témát jegelem, amíg nem döglik be, idétlen egy megoldás ez a H Astákon :lol:

Update: ma (hétfőn) reggel befelé jövet valóban elaludt a CE lámpám. Ez az eco mód valamiért nem működik hosszú távon nekem. De fog... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szesszag hidegindításkor természetes, olyankor nagyon be van dúsítva.

Kékes füst viszont inkább olaj lesz.

Szia!

köszi a választ. Ma reggel 17 fokban pöcre indult, mintha benzines lenne és a kékes füst is elmaradt...

Mindegy...viszont a fogyasztásom stabilan a 9 és a 10 liter között mozog...országúton...

Viszont a tavaly nyári emlékeimhez képest elszomorító, hogy mire teletankoltam a verdát (több mint 40 liter), több mint 10000-et fizettem...már 3000-rel több mint tavaly volt... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kb 2 hete tankoltam 30L benzin mellé 22L ethanolt! 400km-t elmentem vele gond nélkül, aztán tegnap kigyulladt a motorkontroll lámpa. A hibakódot kivillogtattam, ez 0170 lett (Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség). Kicsit megijedtem, ezért gyorsan rátankoltam 30L 95-öst és láss csodát 20km után a következő újraindításnál elaludt a lámpa!

Ezek szerint nem szereti a Z16XEP-s motor az ethanolt? Másnak volt ilyen problémája?

Működésbeli problémát egyátalán nem tapasztaltam, talán egy kicsit még fickósabban is ment az autó!

Köszi, Schiszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv Márkatársak!

Gabi! Sajnos pénteken ismét kigyulladt a CE úgyhogy kikapcsoltam az eco módot.

Hét végén nem mozogtam az autóval, gondolom a hét első napjaiban elalszik majd (általában 100 km elég ehhez), de hogyan tovább? Vagy várjam meg a következő fissítést? Mindent úgy állítottam be annó (Table1) ahogy itt megírtad. Vagy hagyjam a csudába?

Conquistador szaktárs holtankolsz 229-ért? Tatabánya AGIP kút 244,9 EDC kártyával 239,9 Ft/l :devlish:

Van más Etanol kút is a környéken? Vagy máshol tankolsz?

Azt hiszem ezt a benziszűrő-csere témát jegelem, amíg nem döglik be, idétlen egy megoldás ez a H Astákon :lol:

Siklóson most nyílt egy ilyen kút.

247 píz egy liter..

De kipróbálom....

Új tag vagyok még Kínai egy kicsit a dolog,de itt a helyem köztetek mert én is Opelos vagyok már öt éve.

Van egy Calim....

Szép napot.

Link to comment
Megosztás:

Conquistador szaktárs holtankolsz 229-ért? Tatabánya AGIP kút 244,9 EDC kártyával 239,9 Ft/l :devlish:

Van más Etanol kút is a környéken? Vagy máshol tankolsz?

Szia!

Minden héten megyek Bicske-Dunaújváros etapot és Érden tankolok ha lehet, a Tatabányai kút nekem csak vész segítségként létezik szerencsére.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Minden héten megyek Bicske-Dunaújváros etapot és Érden tankolok ha lehet, a Tatabányai kút nekem csak vész segítségként létezik szerencsére.

Ja úgy könnyű :devlish:

Én legutóbb a százhalombattai TOTAL kúton tankoltam (minimális kitérő az M6-osról) ott most 230 volt csütörtökön.

Az AGIP elég drága és szerintem az ő megjelenésük a piacon inkább árfelhajtó hatású volt :lol:

Kétségtelen, hogy így jóval több kúton lehet E85-öt tankolni, de a "régi kutak" pl AVIA zokszó nélkül alkalmazkodtak a magasabb árakhoz.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor lehet megvan az ingadozó alapjárat-hiba? :devlish:

Az anyag tisztít rendesen, szegény szűrő... :lol:

Na most lett cserélve, mocskos volt rendesen a motor topicban már meséltem,

de egy kép elrettentésnek, hogy bármilyen szűrőt fel lehet rakni csak tiszta és új legyen, meg néha kell cserélni.

www.tvn.hu_bcb784665f086dcef9c2e1e72dbadefe.jpg

amúgy Sárvár E85 239,5!!!!/ literje szabad rablás.... mérges is vagyok, mert a holtankoljakon 235,9 van.....

drágul.....és pont 100 al követik le a benyát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Épp az imént raktam össze egy rém egyszerű excel táblázatot három oszloppal, az elsőben tiszta benzin, a másodikban 25% E85, a harmadikban 50% E85 volt, az egyes keverési arányokhoz mért fogyasztási adatokkal, felparaméterezve a kétféle üzemanyag árával, és nekem az jött ki, hogy ha 50%-ban keverem, csak minimálisan (20 fillérrel) olcsóbb az 1 km-re vetített üzemanyagköltségem, mintha 25%-ban keverném. Fogyasztás tiszta benzinnel nálam 7.8, 25%-nál 8, 50%-nál 8,5. Azaz kb. 110 forintot fogok egy tankoláson a 25%-hoz képest. Ehhez képest ugye az 50% jobban igénybe veszi az üzemanyagrendszert, ha nem is teszi tönkre De egyetlen alkatrész ha úgy gondolja hogy besokallt a szesztől, már deficites az egész.

Arról nem is beszélve hogy sokkal jobban ugrik a fogyasztás az E85-nél arra, ha fent használom a motort, mint a sima benzinnél. Tehát egy kiadós autópályázás már lehet hogy még rosszabb átlagfogyasztást hozna.

Ha kicsit nyílna az olló a kétféle üzemanyag ára között, még meggondolnám, de én azt hiszem nemcsak műszaki, hanem pénztárca okokból is visszaállok a 25%-os keverésre.

Link to comment
Megosztás:

Gabi! Sajnos pénteken ismét kigyulladt a CE úgyhogy kikapcsoltam az eco módot.

Hét végén nem mozogtam az autóval, gondolom a hét első napjaiban elalszik majd (általában 100 km elég ehhez), de hogyan tovább? Vagy várjam meg a következő fissítést? Mindent úgy állítottam be annó (Table1) ahogy itt megírtad. Vagy hagyjam a csudába?

Majd küldd át légyszi, milyen paraméterlista van most nálad, és a table1 értékeket is.

Az új SW már finomcsiszolás alatt van, nemsokára tesztelheted is. Pl ha csütörtök délután

átjössz, már tölthetjük :devlish: Vagy jövő héten.

Sajnos most tényleg csökkent pár %-ot a különbség a benzinhez képest, számításom szerint átalakítóval így most 2-3ft spórolható km-ként

tiszta etanollal. Ez nem túl sok, de azért még így is megéri (bár maga az átalakítás lassabban térül meg). Sejtésem szerint kapacitáshiány

áll most az árfelhajtás hátterében, mert a meleg idő beálltával nagyon sokan kezdték felesben tankolni. A budaörsi avia kúton pl annyira

megnőtt a kereslet, hogy lassan a benzint beéri a kutas szerint. De fogok tárgyalni az etanolgyártóval, hogy mi a jövőkép a következő

hónapokra nézve.

Link to comment
Megosztás:

Na most lett cserélve, mocskos volt rendesen a motor topicban már meséltem,

de egy kép elrettentésnek, hogy bármilyen szűrőt fel lehet rakni csak tiszta és új legyen, meg néha kell cserélni.

amúgy Sárvár E85 239,5!!!!/ literje szabad rablás.... mérges is vagyok, mert a holtankoljakon 235,9 van.....

drágul.....és pont 100 al követik le a benyát.

Ha jól látom, neked aktívszén is volt a szűrőben, ami nem jó jel. Lehet hogy a szellőzőcsövön

ment be a tankba az aktívszénszűrőből anyag, és akkor még lehet hogy később is lesz dugulásod

a szűrőben.

Link to comment
Megosztás:

Vasárnap voltam a Komáromi Tuning találkozón, ha nem haragszol, kicsit népszerűsítettem a cuccod Gabi. :lol: :lol:

dscf2131024343resize.jpg

Tata és Dunaalmás között láttam egy gyárat, amire az volt írva hogy Duna Etanol Kft, ez gondolom valami bioetanol üzem lehet. Kéne szervezni egy kirándulást ide, engem pl érdekelne hogy készül az etanol. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Tata és Dunaalmás között láttam egy gyárat, amire az volt írva hogy Duna Etanol Kft, ez gondolom valami bioetanol üzem lehet. Kéne szervezni egy kirándulást ide, engem pl érdekelne hogy készül az etanol. :devlish:

"Kis" háttérinfó:

A DUNA-ETANOL Zrt. Bioetanol-Biogáz-Kiserőmű projekt megvalósítását tervezi Dunaalmáson

(külterület 0634, 0633/26, 0661/3 hrsz. ingatlanok) 2010. április 1. – 2011. szeptember 30. között.

A beruházás barnamezős, a korábbi években előkészített ipari parki infrastruktúra felhasználására

épít.

A projekt célja, hogy olyan komplex feldolgozó üzemet hozzon létre Dunaalmáson, amely 340.000

tonna kukorica alapanyagból előállít:124.000 m3/év bioetanolt, 70.488 MW/év villamos energiát és

2.772 tonna/év csíra olajt.

A projekt létszámigénye a következő:

• Bioetanol üzem: 42 fő

• Biogáz üzem: 13 fő

• Kiserőmű: 20 fő

• Egyéb, irodai: 26 fő

Összesen: 101 fő

A megvalósítás teljes körű koordinálását fővállalkozóként az ELME Ipari Csoport Zrt. (EIG) fogja

biztosítani saját és megbízott szakemberek által, az erre vonatkozó Fővállalkozási Szerződés a

DUNA-ETANOL Zrt. és az EIG között megkötésre került. (Az EIG közreműködött a

DBM Energiatermelő Zrt. szakolyi bioerőművének kivitelezésében is.)

A független műszaki szakértő - a hitelező bank megbízottjaként - ellátja a projekt teljes időtartama

alatti monitoringot a kezdőjelentéstől a zárójelentésig. Az DUNA-ETANOL Zrt. részvényeinek

tulajdonosa 100%-ban Hordós István vezérigazgató (cégjegyzés kizárólagosan jogosult). A cég

előzetes felmérése szerint a regionális kukoricatermesztési háttér megfelelő a fejlesztési terveik

számára.

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának

gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény (továbbiakban: Ngt.) 1. §

(1) bekezdésének e) pontjában meghatározottak szerint kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánítható az

a beruházás, amely legalább 2 milliárd forint teljes költségigényű vagy legalább 50 új munkahely

megteremtését biztosítja. A beruházás 140 millió euró beruházási volumennel és 101 fős

munkahelyteremtő hatással rendelkezik.

...

A beruházás jelentős állami többletbevételeket keletkeztet, az egyik legfontosabb a

foglalkoztatási hatása, az üzemben 101 munkavállaló fog dolgozni. Nemzetközi

tapasztalatok alapján egy 100 e tonna/év kapacitású komplex bioetanol-biogáz-biomasszaerőmű

rendszer a közvetlen foglalkoztatottak 8-10-szeres létszámának (800-1000 fő) biztosít

munkalehetőséget a környékben a gyár működéséhez szükséges beszállítói tevékenység,

az éves kukoricamennyiség megtermelése, a mezőgazdasági hulladék logisztikájának

megszervezése révén.

A cég hazai értékesítésben is gondolkozik, de elsősorban export útján tervez értékesíteni

(amely utóbbi pozitívan befolyásolja a hazai külkereskedelmi mérleget). A korábban nem

exportképes, uniós ártámogatásban részesülő kukorica a hazai piacon is eladható lesz, mint

az etanol előállítás alapanyaga.

Az üzem évente 340 ezer tonna kukoricát dolgoz fel. Statisztikai tény, hogy Magyarország

világviszonylatban is a legolcsóbb áron állítja elő a kukoricát, amely az etanol gyártás

alapanyaga. Amennyiben ehhez a szállítási költségeket is hozzászámítjuk, akkor egyértelmű

tény, hogy a gyártónak kizárólag az olcsó, logisztikai többlet költségeket nem jelentő hazai

kukorica jelentheti a beszerzési forrást.

http://jogalkotas.hu/drupal/files/NFGM2005_0.pdf

Link to comment
Megosztás:

Majd küldd át légyszi, milyen paraméterlista van most nálad, és a table1 értékeket is.

Az új SW már finomcsiszolás alatt van, nemsokára tesztelheted is. Pl ha csütörtök délután

átjössz, már tölthetjük :devlish: Vagy jövő héten.

Köszönöm szépen Gábor! A jövő hét eleje jó lenne nekem, majd megbeszéljük! Addig inkább kikapcsolt eco móddal járok.

A paraméterek:

SW VERSION: E85CKv105-100324

LAM=180,50

LAMOFFS=0,112

LAMRISE=0,60

LAMTYPE=1

LAMMUL=92

LAMWIN=88,84

TARGETLAM=0,0

MODE=1

ECO=0

SPORT=1

COLD=18

INJPARAM=16,24,12,26

INJAUTO=2,800

ICTPARAM=288,40

TPSPOINT=30,90

FALLTIME=3

CAPMAX=95

IDLE=30

RPMDIV=1200

TRIM=3,1,1500

FIRST=1,6,35

Table1:

ICT Temp: 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100

Multiplier: 10 10 8 8 6 6 4 4 0 0

Link to comment
Megosztás:

Vasárnap voltam a Komáromi Tuning találkozón, ha nem haragszol, kicsit népszerűsítettem a cuccod Gabi. ;) :lol:

Tata és Dunaalmás között láttam egy gyárat, amire az volt írva hogy Duna Etanol Kft, ez gondolom valami bioetanol üzem lehet. Kéne szervezni egy kirándulást ide, engem pl érdekelne hogy készül az etanol. :devlish:

Oks, köszönöm! :lol: Június 12 Tököl? :lol: Neked lenne egy ingyen belépőm ha jössz, illetve valamelyik G-H astrás E85power-es

kartársnak is áll ugyanez az ajánlat, ha betenné az autóját a standhoz (depo terület) :lol:

"Kis" háttérinfó:

Ha nem haragszol, ezt linkeltem máshova is, okulásul ;)

Köszönöm szépen Gábor! A jövő hét eleje jó lenne nekem, majd megbeszéljük! Addig inkább kikapcsolt eco móddal járok.

Ok, akkor addig eco=0, aztán jövő héten frissítünk.

Link to comment
Megosztás:

Oks, köszönöm! :lol: Június 12 Tököl? :lol: Neked lenne egy ingyen belépőm ha jössz, illetve valamelyik G-H astrás E85power-es

kartársnak is áll ugyanez az ajánlat, ha betenné az autóját a standhoz (depo terület) :lol:

Csábító ajánlat, szerintem élek vele. De azért raccsingolhatok is majd? :devlish: :lol: Holnap jön a nyomásszabályzóm, tolom fel a nyomást 3,5bar-ra, kíváncsi leszek az eredményre. Majd küldök róla logot. ;)

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.