Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Képzeld el, nekem most hogy kijött a jó idő, 20% a többletfogyasztásom. :lol:

Ez jó hír végre valakinek, de minez milyen közelekedés melett?

Mert én 95% budapesti közlekedés mellett nehéz lehet ilyen jó %-ot kihozni.

a többlet fogyasztás a nem megfelelő injektorvezérlésnek köszönhető...a gyári ECU nem nagyon tudja kezelni az etanol okozta változást.

A Gábor-féle kütyü sokkal precízebben illeszti a motor-paramétereket az etanolhoz...

Ezzel én is tisztában vagyok, de akkor is van túlfogyasztás ami miatt a megtérülési idő elnyújtódik, és akkor még nem is spróroltál.

inkább örülj neki, hogy megy tisztán szesszel az autód, mert ez nem kimondottan általános

neked nem éri meg, ettől még sok embernek igen

Örülök neki, de sokra nem megyek vele. :devlish:

Én egy szóval nem mondtam, hogy másnak nem ériheti meg, de évi 10-12 ezer futott km-errel nem igazi buli.

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ez jó hír végre valakinek, de minez milyen közelekedés melett?

Mert én 95% budapesti közlekedés mellett nehéz lehet ilyen jó %-ot kihozni.

Örülök neki, de sokra nem megyek vele. :devlish:

Én egy szóval nem mondtam, hogy másnak nem ériheti meg, de évi 10-12 ezer futott km-errel nem igazi buli.

Ha szinte csak városban mész, és csak évente keveset, akkor tényleg hosszú a megtérülés (25-30% túlfogyasztás városban...).

Hogy korrektek legyünk azért, Csepel az egyik legdrágább etanol kút a megyében most, nézd akkor az ő benzin áraihoz az

összehasonlítást :lol:

Egy érdekes dolog azért: még tfh ha 3 év is a megtérülése, akkor is megtérül ugye, nem is olyan iszonyat hosszú

idő alatt... és pont a fővárosban nagy gond a légszennyezés... nem lenne jobb tudat úgy menni az autóval a

városban, hogy lényegében egy fillér plusz költség nélkül (megtérül...) nagyon sokat teszel a tisztább levegőért? :lol:

Ne feledjük: etanollal CO és NOx kibocsájtás is 0, PM10 (szmogriadó oka) is lényegesen kevesebb!

De mindenkinek maga döntése ez, van némi pici hátrány is (nehezebb hidegindítás télen, mondjuk másodikra, vagy

ritkább kúthálózat), de az előnyök sem elhanyagolhatóak (jobb teljesítmény és dinamika, környezetvédelem).

Link to comment
Megosztás:

Ha szinte csak városban mész, és csak évente keveset, akkor tényleg hosszú a megtérülés (25-30% túlfogyasztás városban...).

Hogy korrektek legyünk azért, Csepel az egyik legdrágább etanol kút a megyében most, nézd akkor az ő benzin áraihoz az

összehasonlítást :lol:

Egy érdekes dolog azért: még tfh ha 3 év is a megtérülése, akkor is megtérül ugye, nem is olyan iszonyat hosszú

idő alatt... és pont a fővárosban nagy gond a légszennyezés... nem lenne jobb tudat úgy menni az autóval a

városban, hogy lényegében egy fillér plusz költség nélkül (megtérül...) nagyon sokat teszel a tisztább levegőért? :devlish:

Ne feledjük: etanollal CO és NOx kibocsájtás is 0, PM10 (szmogriadó oka) is lényegesen kevesebb!

De mindenkinek maga döntése ez, van némi pici hátrány is (nehezebb hidegindítás télen, mondjuk másodikra, vagy

ritkább kúthálózat), de az előnyök sem elhanyagolhatóak (jobb teljesítmény és dinamika, környezetvédelem).

Én egy kicsit másképp gondolkodom, szerintem a 3 év megtérülés elég sok főleg, ha azt nézem, hogy az autó most 10 éves, mire megtérülne már 13 lesz, ha jobban belegondolok itt bp-n még vagy 3x összetörik (neadjisten töröm) és nem biztos, hogy ezzel az autóval szeretnék még ilyen idősen foglalkozni.

Tudom itt mindenki szereti az autóját, ilyen vagyok én is, de ne feledjük fogyasztói társadalomban élünk, 13 évesen szívesen lecserélném egye fele annyi idősre.

Természetesen át lehet rakni, eladni az autóval stb. (bár ez nem biztos hogy értéknövelő szempont), vagy eladni önmagában.

De igazad van valóban megtérül, így vagy úgy. De szerintem 3 év hosszú idő.

A zöld gondolkodásról annyit, hogy én bevallom hogy szeretném védeni a levegőt, de a pénz a zsebemben jobban érdekel.

Valamit ha én arra gondolok hogy járhatok etanollal lehetek zöld stb. akkor sokkal jobban az jut a tudatomra, hogy alapvetően ezt az autót nem etanolra találták ki, azzal is lehet menni vele, át is alakíthatjuk, hogy azzal járjunk, de nem erre találták ki.

Ez az én személyes véleményem. Egyébként nagyon tetszik az átalakítód, de számomra nem a legideálisabb, de ki tudja, lehet később, az árak alakulásával változik a véleményem.

A

Link to comment
Megosztás:

Én egy kicsit másképp gondolkodom, szerintem a 3 év megtérülés elég sok főleg, ha azt nézem, hogy az autó most 10 éves, mire megtérülne már 13 lesz, ha jobban belegondolok itt bp-n még vagy 3x összetörik (neadjisten töröm) és nem biztos, hogy ezzel az autóval szeretnék még ilyen idősen foglalkozni.

Tudom itt mindenki szereti az autóját, ilyen vagyok én is, de ne feledjük fogyasztói társadalomban élünk, 13 évesen szívesen lecserélném egye fele annyi idősre.

Természetesen át lehet rakni, eladni az autóval stb. (bár ez nem biztos hogy értéknövelő szempont), vagy eladni önmagában.

De igazad van valóban megtérül, így vagy úgy. De szerintem 3 év hosszú idő.

A zöld gondolkodásról annyit, hogy én bevallom hogy szeretném védeni a levegőt, de a pénz a zsebemben jobban érdekel.

Valamit ha én arra gondolok hogy járhatok etanollal lehetek zöld stb. akkor sokkal jobban az jut a tudatomra, hogy alapvetően ezt az autót nem etanolra találták ki, azzal is lehet menni vele, át is alakíthatjuk, hogy azzal járjunk, de nem erre találták ki.

Ez az én személyes véleményem. Egyébként nagyon tetszik az átalakítód, de számomra nem a legideálisabb, de ki tudja, lehet később, az árak alakulásával változik a véleményem.

A

ha háromévente kocsit akarsz cserélni és idősen nem foglalkozni vele, akkor miért foglalkoztat a pénz a zsebedben?

nem látom az összefüggést, de ez meg az én személyes véleményem :devlish:

Link to comment
Megosztás:

...

Ne feledjük: etanollal CO és NOx kibocsájtás is 0, PM10 (szmogriadó oka) is lényegesen kevesebb!

...

Talán kicsit anyázós topik, de szerintem simán lehetne átalakított "sárga matricás" autókat használni szmogriadó korlátozás esetén.

Nem tudom, hogy tőlünk fejlettebb országokban, hogy működik, de szerintem simán kaphatna tanusítványt (átalakítás után akár más színű matricát) vagy valami.

Persze ez Magyarország, úgyhogy már sajnos nem is mérgelődök, nem is lepődök meg a begyöpösödött gondolkozáson.

Link to comment
Megosztás:

A zöld gondolkodásról annyit, hogy én bevallom hogy szeretném védeni a levegőt, de a pénz a zsebemben jobban érdekel.

Megértem ezt is, viszont majd ha az autód nem mehet be a belvárosba, mert hupililarózsaszín a matrica rajta,

akkor vajon azon fogsz-e gondolkozni, hogy ejhh, régebben tehettem volna valamit azért, hogy ne legyen ilyen

szar a helyzet, nem is került volna semmibe... most meg... van egy autó amit nem tudok használni se, eladni se...

mint lehet látni a mostani intézkedésekből, kezd komollyá válni ez a kitiltósdi helyzet, nem szabad elmenni mellette,

kéne már mozdulni... és nem más tehet érte, mint az a sokmillió ember, aki sokat jár a városokban autóval.

Most hétvége péntek estétől valamikor? :devlish:

mondtam hogy most csak vasárnap vagyok otthon, vidéken vagyok ma+holnap. azt mondtad most nem jó neked vasárnap :lol:

Talán kicsit anyázós topik, de szerintem simán lehetne átalakított "sárga matricás" autókat használni szmogriadó korlátozás esetén.

Nem tudom, hogy tőlünk fejlettebb országokban, hogy működik, de szerintem simán kaphatna tanusítványt (átalakítás után akár más színű matricát) vagy valami.

Persze ez Magyarország, úgyhogy már sajnos nem is mérgelődök, nem is lepődök meg a begyöpösödött gondolkozáson.

Ezen fogok dolgozni, ez a cél... hogy le lehessen papírozni az átalakított autókat, és megkapják pl a hibridekre érvényes

kedvezményeket is (pl szmogriadó esetén korlátlan behajtás). De ez még hosszú zarándokút lesz... magyar bürökrácia...

mindenki ismeri az nkh maradi hozzáállását dolgokhoz, nem kell talán ecsetelnem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én cc 25% környékén mozgok és a matek sem az erősségem :devlish: Benzin/100 Km 6,5*332=2158 E85/100 Km 8,1*229=1855.

Üdv

Üdv, tényleg jó látni ezeket a számokat, én hagyom magam meggyőzni, rábeszélni a dologra. mert érdekel a dolog,(szeretem bügykölni a vasat is), csak én pesti viszonyok közt még nem találtam meg azt a ponotot, hogy megérje befektetni.

Te milyen közlekedés viszonyok mellett használod? Én is tudok 6,5L fogyit produkálni országúton, de bizony 95% pesti használattal 8,5L a fogyasztásom.

Van olyan kedves forumozó aki elekronikával ellátott gépjárművel rendelkezik, és szivesen megosztaná fogyasztási adatait ezanollal?

Ismét hozzátenném, hogy egy szóval nem állítotam, hogy nem buli a készülék, én csupán az saját példámon vezettem le a dolgot.

ha háromévente kocsit akarsz cserélni és idősen nem foglalkozni vele, akkor miért foglalkoztat a pénz a zsebedben?

nem látom az összefüggést, de ez meg az én személyes véleményem :lol:

Nemtom miért gondolod, hogy most vettem az autót, már három éve nálam van, és még egy háromra tervezek neki, utána kövezzenek meg, de lehet szeretném újabbra cserélni..

Az meg, hogy miért foglalkoztat a pénz, egyrészt autót az ember nem befektetésnek vesz, egyébként meg a süllyedő hajót jó idejében elhagyni.

Nem mellesleg 3 év használat után is lehet viszonylag jól kiszálni anyagilag....

Megértem ezt is, viszont majd ha az autód nem mehet be a belvárosba, mert hupililarózsaszín a matrica rajta,

akkor vajon azon fogsz-e gondolkozni, hogy ejhh, régebben tehettem volna valamit azért, hogy ne legyen ilyen

szar a helyzet, nem is került volna semmibe... most meg... van egy autó amit nem tudok használni se, eladni se...

mint lehet látni a mostani intézkedésekből, kezd komollyá válni ez a kitiltósdi helyzet, nem szabad elmenni mellette,

kéne már mozdulni... és nem más tehet érte, mint az a sokmillió ember, aki sokat jár a városokban autóval.

Propaganda szövegnek ez elég jó, félre ne érts nem kötekedni akarok, de ha már ennyire szomgriadó meg kitiltósdi. akkor legyen olyan kedves mindenki azon gondolkodni, hogyan használja a városi tömegközlekedést ezzel is csökkenteni az autók számát a városban, ill a légszenyezettség mértékét. Használni meg ilyen esemény idején se fogod tudni, lehet benne akármilyen átalakító.

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy kötekedek, de e hozzászólás mellett nem mentem el...

Te miért nem teszed??....

Miért 3 évben gondolkodsz, ha most leírtak alapján kb 6 évre veszel autót?... akkor - nekem - logikusnak tűnik a 6 éves táv... ha nem is a mostanival (azt ad el most, mert jól lehet kiszálni :lol: ... De a következőben már gondolkodnod kén ezen, nemdebár?...

mondjuk nekem a 13 éves verda nem öreg... jó persze mert én 3 évre vettem egy 16 éveset... :devlish: Csak sajna itt nincs etanol, ellenben van ólmos benya :lol: :lol:

Nemtom miért gondolod, hogy most vettem az autót, már három éve nálam van, és még egy háromra tervezek neki, utána kövezzenek meg, de lehet szeretném újabbra cserélni..

Az meg, hogy miért foglalkoztat a pénz, egyrészt autót az ember nem befektetésnek vesz, egyébként meg a süllyedő hajót jó idejéban elhagyni.

Nem mellesleg 3 év használat után is lehet viszonylag jól kiszálni anyagilag....

Propaganda szövegnek ez elég jó, félre ne érts nem kötekedni akarok, de ha már ennyire szomgriadó meg kitiltósdi. akkor legyen olyan kedves mindenki azon gondolkodni, hogyan használja a városi tömegközlekedést ezzel is csökkenteni az autók számát a városban, ill a légszenyezettség mértékét. Használni meg ilyen esemény idején se fogod tudni, lehet benne akármilyen átalakító.

Link to comment
Megosztás:

Nem ilyesztegetés miatt írtam!!!

Mondhat bárki bármit, szerintem nem az E-85 vágta haza.A 15 év az 15 év... Na jó, lehet, hogy segített 1 picit.

Hja, Fehérváron már 239.9 a szesz literje, de már a PJ kúton is van...(az árat nem tudom)

Az a poén, hogy már én is rendszeresen E85-özök és döglődik a pumpa a gépsasban. :lol: :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az a poén, hogy már én is rendszeresen E85-özök és döglődik a pumpa a gépsasban. :lol: :lol:

Nem jelent semmi, nekem 15 év benzinezés után döglött meg. De most hogy szóbahoztad, ki volt nyúlva a tömités az injektor alatt, lehet, hogy az etanol ette meg? Amíg nem vettem ki nem eresztett, csak miután szétszedtem takarítani nem tudtam rendesen visszarakni a helyére, pár mm-rel nagyobb lett. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Gábor!

A kütyü szerint mettől üzem meleg egy motor?

Nálam a külső plusz szondán mérve alapjáraton felfut 100 fokig, majd menet közben vissza zuhan 65 fokra. Ezt látva, beállítottam hogy 80 alá ne menjen üzem melegen. Természtesen a hideg oldal megmaradt.

Hidegoldali kérdés:

Ma reggel 17 fok volt. Gyújtáson ICT szeirnt ugyan ennyi. Amint beindítom a motor ez az érték leeseik nullára, majd onnan kúszik szépen lassan fel. Ez gondolom a melegedési fázisban megint csak túlfogyasztáshoz vezethet.

Ha stabilizálnám a szonda tápfeszültésgét 12 voltra godnolom sokkal pontosabb, nem feszültség függő eredményeket kapnék!?

Link to comment
Megosztás:

Az a poén, hogy már én is rendszeresen E85-özök és döglődik a pumpa a gépsasban. :lol: :devlish:

Hali.

Ez a "döglödő" pumpa, milyen jelenséget produkál?

Remélem nekem még birja egy darabig, bár én csak fele-fele arányban használom, igaz közel egy éve.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Ez a "döglödő" pumpa, milyen jelenséget produkál?

Remélem nekem még birja egy darabig, bár én csak fele-fele arányban használom, igaz közel egy éve.

Én inkább betudom annak, hogy 14 éves már a technika. :devlish:

Amúgy annyi a jelenség, hogy mikor erőlködnie kell, tehát emelkedőn megyek fel és közben gyorsulni is akarok, akkor ilyen 1 másodpercekre elmegy a húzóerő, valamint a gyorsulás se túl fényes. A benzinszűrő új és múltkor is AC probléma miatt fulladt le, majd nem indult be a kocsi, vagy tényleg csak a csatija volt kontaktos.

Link to comment
Megosztás:

Én inkább betudom annak, hogy 14 éves már a technika. :devlish:

Amúgy annyi a jelenség, hogy mikor erőlködnie kell, tehát emelkedőn megyek fel és közben gyorsulni is akarok, akkor ilyen 1 másodpercekre elmegy a húzóerő, valamint a gyorsulás se túl fényes. A benzinszűrő új és múltkor is AC probléma miatt fulladt le, majd nem indult be a kocsi, vagy tényleg csak a csatija volt kontaktos.

Akkor inkább kopott a kereke, nem szállítt elég mennyiséget de ez tényleg inkább a kornak tudható be, mint az etanolnak.

Link to comment
Megosztás:

Akkor elbeszéltünk egymás mellett,majd szombaton felhívlak,mert a mostani(2010.05.02) vasárnap délután jó lehet,ha Udi is ráér. ;)

Bocs, én is közben rosszul mondtam :lol: Nem leszek itthon, nemsokára megyek Egomba, de mivel nem hívtál tegnap, gondolom

úgysem jönnétek ;) Írd meg mikor tudnál legközelebb felugrani. Szombaton pl napközben leszek itthon jövő héten, de csak koradélutánig.

Propaganda szövegnek ez elég jó, félre ne érts nem kötekedni akarok, de ha már ennyire szomgriadó meg kitiltósdi. akkor legyen olyan kedves mindenki azon gondolkodni, hogyan használja a városi tömegközlekedést ezzel is csökkenteni az autók számát a városban, ill a légszenyezettség mértékét. Használni meg ilyen esemény idején se fogod tudni, lehet benne akármilyen átalakító.

A bp-i tömegközlekedés nem alternatíva jelenleg semmilyen szempontból. Drága, kritikán aluli a minősége, és lényegében majdnem

annyira környezetszennyező, mintha mindenki autóval járna (a villamosok és a metrók javítanak csak a helyzeten). bicikli a városban

csak bevállalós kamikazéknak ajánlott, gyalog meg ugye messze van minden... én személy szerint városban sokszor robogót használok,

talán ez az egyetlen normális alternatíva most, bár az is veszélyes üzem.

Gondolkozz el azon, ha csak az autók 10%-a kicsivel kevesebb PM10-et pöfögne, már nem lenne ok szmogriadót elrendelni. Bár ebben

legnagyobb szerepe a dízeleknek van, szóval arányaiban az etanol nem nyújt nagy mértékű változást, de mégis elég lenne az a fent

említett 10% itt Bp-n. Én már azt is nagy eredménynek tartom, hogy sokan 1/3 vagy fél arányban tankolják, mert ezzel is csökken ez

a szennyezés kis mértékben.

Az a poén, hogy már én is rendszeresen E85-özök és döglődik a pumpa a gépsasban. :lol: :devlish:

Annak a kora a baja. Omegában nekem is 14 évesen halt meg, életében nem látott akkor még E85-öt :lol:

Jelenleg is valami sokéves omegából bontott darab van benne, de ez jól bírja (koppkopp) :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.