Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

A ma reggeli 15 fokban már szinte tökéletes volt a reggeli hidegindítás (50% 95 +50% E85). Viszont, ha ettől 2-3 fokkal hidegebb van, akkor indult nehezebben.

2 nap állás után a hétvégi 25 fokban úgy indult mint a pinty :)

Igazatok volt, tényleg csak "meleg" kellett neki :) Lassan meglesz az 1000km, Ti éreztetek valamit a szűrő eltömődéséből (rángatás, vagy ilyesmi)?

Én 1000 után cseréltem, de nem éreztem semmit közvetlen előtte...

Nemúgy, mint most szombaton kirándulás után:

Kicsit erőtlennek tűnt, nem nagyon akart gyorsulni. Amikor indultunk volna haza, nem indult be. El volt törve egy (vákuum vagy levegő) cső könyököm. Kaptam PVC csövet, probléma megoldva. Utánna sem indult! Szikra, gyertya ellenőrzés, szikra ok, viszont teljesen szárazak voltak a gyertyák! Hoppá! Nincs üzemanyag! Mivel nem volt nálam csak 1 hegyesfogó, azzal kiszedtem a pumpát a tankból, indítózás-semmi. Kopp-kopp a pumpának, beindult. Visszaraktam a tankba, megint nem megy... Ismét szétszed, kopp-kopp, közben indítás, elkapta! Járó motor mellett visszaszereltem(nem mertem leállítani), go haza.

Tegnap vettem új pumpát, kicseréltem, azóta megy(szűrőt is cseréltem ismét).

13.500. Km 50% E85-tel, eddíg bírta a valszeg eredeti pumpa.

Persze az új pumpa papírján rajta volt, hogy bio üzemanyagokhoz nem jó... Majd meglátjuk!

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Jessszus :)

Ne ijesztgess :) Jó lehet, hogy csak véletlen, de majd meglátjuk :D

Nem ilyesztegetés miatt írtam!!!

Mondhat bárki bármit, szerintem nem az E-85 vágta haza.A 15 év az 15 év... Na jó, lehet, hogy segített 1 picit.

Hja, Fehérváron már 239.9 a szesz literje, de már a PJ kúton is van...(az árat nem tudom)

Link to comment
Megosztás:

Gábor, az vajon miért lehet hogy mostanában elsőre indul ( nem ez a furcsa! :) ) hanem az hogy utána 10-15mpig egyenetlenül jár, majdnem olyan mintha 3hengerezne kicsit, hatalmas etanol szag van mögötte, ha letelik a 10-15mp akkor kisimul az alapjárat és normális lesz.

Ha emelem a fordulatot, akkor is ingadozik, és egy idő után simul csak ki. Lehet hogy most már a hidegindítási paraméter kicsit sok lett?

Na akkor én is beszállok ebbe a háromhengerezésbe. Reggelente vagy ha egész nap áll az autó gyönyörűen indul de csak 3 henger megy (nekem pont a harmadik NEM) de 10-20 mp vagy kicsit emeltebb fordulat és megjön a negyedik is. Múlthéten tiszta benzinnel is pont így csinált ugyan nem volt kikapcsolva a doboz. Azóta gyertya csere, injektor tisztíttatás de a 3 hengerezés maradt! És olyan piaszaga van mint nekem buli végén

Link to comment
Megosztás:

Tervezz be a jövő hét végére vagy utána hétre egy SW frissítést nálam Budaörsön, ha nem gond :)

A hőmérséklet még állítani kéne kicsit, hívj fel ha notival az autónál vagy, egy perc az egész :D

Holnap reggel 4:30 megfelel? :)

Ok! nekem ugye le kell bontanom mindent, mert ezt még csak "hardveresen" lehet frissíteni? Ez már a v105 lesz akkor élesben?

Link to comment
Megosztás:

Gábor, az vajon miért lehet hogy mostanában elsőre indul ( nem ez a furcsa! :D ) hanem az hogy utána 10-15mpig egyenetlenül jár, majdnem olyan mintha 3hengerezne kicsit, hatalmas etanol szag van mögötte, ha letelik a 10-15mp akkor kisimul az alapjárat és normális lesz.

Ha emelem a fordulatot, akkor is ingadozik, és egy idő után simul csak ki. Lehet hogy most már a hidegindítási paraméter kicsit sok lett?

First utolsó paraméterét próbáld csökkenteni, aztán nézd meg a változást.

Mondhat bárki bármit, szerintem nem az E-85 vágta haza.A 15 év az 15 év... Na jó, lehet, hogy segített 1 picit.

Igen, sajnos a régi elkopott pumpának beteheti az utolsót az etanol, mert más a viszkozítása kicsit, és emiatt

a pumpa picivel magasabb fordulaton dolgozik. Ezt a már szétkopott pumpák nem jól tolerálják.

Holnap reggel 4:30 megfelel? :)

Ok! nekem ugye le kell bontanom mindent, mert ezt még csak "hardveresen" lehet frissíteni? Ez már a v105 lesz akkor élesben?

Holnap egész nap nem vagyok, ezen a héten csak a csüt délután alkalmas SW frissítésre amúgy.

Akit érint, szombaton a taszári futam.hu gyorsulási versenyen standolok az E85powerrel, lehet élőben is

nyálazni az átalakítót :) Mellékesen talán már látni lehet majd az új grafikus felületet is PC-n :D

Link to comment
Megosztás:

Teszteltem a verdát Flextekkel és nem volt gond az alapjárattal, ma visszarakom a kütyüt megnézem ha nem kötöm be a gázpotit akkor előjön-e az alapjárati probléma. :)

Megpróbálom kiszűrni, hogy mi kavarhat be ha kell a lambdát is áthidalom egy teszt erejéig,vagy megnézem más üzemmódban is előjön-e a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Teszteltem a verdát Flextekkel és nem volt gond az alapjárattal, ma visszarakom a kütyüt megnézem ha nem kötöm be a gázpotit akkor előjön-e az alapjárati probléma. :)

Megpróbálom kiszűrni, hogy mi kavarhat be ha kell a lambdát is áthidalom egy teszt erejéig,vagy megnézem más üzemmódban is előjön-e a hiba.

Jó lenne majd a SW frissítés is, mert a logodban annyi látszik hogy 3-4%-okat ugrál melegedés alatt a dúsítás,

ez a lambdajel alapján működő visszaszabályzás miatt van (mikor a lambda már eléri a 700-800mV-ot, akkor

az alapján már vesz vissza a dúsításból, ha soknak látja). Az újabb SW-ben már állítható ez a visszaszabályzás

(LAMRISE), lehet ez is az ingadozás oka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kerestem a témában a neten és végül két szak-kereskedést is felhívtam és mindenütt azt a választ kaptam, hogy a H Astrában nincs üzemanyagszűrő. (motor: Z14XEP)

Nem gyári szűrőt nem szerelnék bele "pluszban". Végülis már közel 500 liter E85 lefolyt a torkán és semmi jelet nem vettem észre ami üzemanyag ellátási problémára utalna. Hagyom így.

Van valakinek más információja - vagy megerősítése? Hálásan köszönném!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kerestem a témában a neten és végül két szak-kereskedést is felhívtam és mindenütt azt a választ kaptam, hogy a H Astrában nincs üzemanyagszűrő. (motor: Z14XEP)

Nem gyári szűrőt nem szerelnék bele "pluszban". Végülis már közel 500 liter E85 lefolyt a torkán és semmi jelet nem vettem észre ami üzemanyag ellátási problémára utalna. Hagyom így.

Van valakinek más információja - vagy megerősítése? Hálásan köszönném!

Nyugi, van benne benzin szűrő, de egybe van integrálva az üzemanyag-szivattyúval, így a cseréhez ki kell szerelni a tartályból a teljes rendszert (szivattyú-szintérzékelő-szűrő), szét kell szedni, és csak ezután lehet cserélni a speci oda való szűrőelemmel (Opel márkaszervizben beszerezhető).

Link to comment
Megosztás:

Nyugi, van benne benzin szűrő, de egybe van integrálva az üzemanyag-szivattyúval, így a cseréhez ki kell szerelni a tartályból a teljes rendszert (szivattyú-szintérzékelő-szűrő), szét kell szedni, és csak ezután lehet cserélni a speci oda való szűrőelemmel (Opel márkaszervizben beszerezhető).

Az UNIX simán kidobta hozzáezt. Hogy lehet? :)

Link to comment
Megosztás:

Astra G-hez jó az a Unix-os szűrő gondolom csak tévedésből dobta ki. Tényleg úgy van ahogy Robi-k írta. A Vauxhall Astra H fórumon írták, hogy az AC előtt is van egy visszacsapó szelep ha visszafelé megnyomatod a szűrőt akkor kimosható nem igényel cserét, sőt elég méretes darab sokkal nagyobb a felülete ezért nem fog könnyen eldugulni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is elkeztem kisérletezgetni etanol tankolásával.

Először 32L tankoltam a maradék benzinre a tankban, ekkor az eddigi 8,5L város fogyasztásom 10,5 L nőtt, amire azt mondom normális, ilyenkor nem nagyon jelentkezett hidegindítási probléma, csak reggel akkor is másodjára beindult.

A második tank 50L etanol tisztán, az autó már csak reggel-este 5-6 indításra indul, ez normális nincs is vele problémám. Viszont a fogyasztásom elborult olyan 12,5-13L körvonalazódik. A motorkódom x16xel. A kérdésem hogy normális, hogy enyire nagy a túlfogyasztás? Illetve a Gábor féle elektronikával, milyen valós fogyasztásra lehet számítani 100% etanollal?

Válaszaitokat előre is köszönöm:

András

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is elkeztem kisérletezgetni etanol tankolásával.

Először 32L tankoltam a maradék benzinre a tankban, ekkor az eddigi 8,5L város fogyasztásom 10,5 L nőtt, amire azt mondom normális, ilyenkor nem nagyon jelentkezett hidegindítási probléma, csak reggel akkor is másodjára beindult.

A második tank 50L etanol tisztán, az autó már csak reggel-este 5-6 indításra indul, ez normális nincs is vele problémám. Viszont a fogyasztásom elborult olyan 12,5-13L körvonalazódik. A motorkódom x16xel. A kérdésem hogy normális, hogy enyire nagy a túlfogyasztás? Illetve a Gábor féle elektronikával, milyen valós fogyasztásra lehet számítani 100% etanollal?

Válaszaitokat előre is köszönöm:

András

20-30% lábfüggő

Link to comment
Megosztás:

20-30% lábfüggő

Nagyon gondolkodom az elektronikában, de ha jobban utánaszámolok nem igazán kifizetődő, hisz a mostani benzinárrakkal számolva, az etanol literje 244 Ft ami a 30%-os többlettel 317 Ft-ra jön ki, ami igen csekély a javulás a benzin 323 Ft-os árához nézve. És akkor még nem is néztem a beruházási költségeket. És ha hosszútávon nézem az etalanol-benzin árkülönbséget, ha nem is drasztikusan de az etanol követi a benzin emelkedését. Én ezt nem érzem igazán jó "befektetésnek". Cáfoljatok meg, ha nem így van!

András

Szerk: Budapesti benzin, etanol árakat nézeve (holtankoljak.hu) az általam látogatott kutaknál nézve.

Link to comment
Megosztás:

Ok, akkor előtte megcsináljuk a frissítést. :lol:

Elküldöm postán a kütyüt vagy ha megy hozzád valaki a közelből frissíteni akkor vele felküldöm.

Johnnynak kéne jönnie :devlish: dumáld már rá :lol:

Nagyon gondolkodom az elektronikában, de ha jobban utánaszámolok nem igazán kifizetődő, hisz a mostani benzinárrakkal számolva, az etanol literje 244 Ft ami a 30%-os többlettel 317 Ft-ra jön ki, ami igen csekély a javulás a benzin 323 Ft-os árához nézve. És akkor még nem is néztem a beruházási költségeket. És ha hosszútávon nézem az etalanol-benzin árkülönbséget, ha nem is drasztikusan de az etanol követi a benzin emelkedését. Én ezt nem érzem igazán jó "befektetésnek". Cáfoljatok meg, ha nem így van!

Szerk: Budapesti benzin, etanol árakat nézeve (holtankoljak.hu) az általam látogatott kutaknál nézve.

Pl Budaörsön 230ft az E85, 337 a legolcsóbb benzin. Ez az általános, általában csak időszakosan csökken a

százalékos különbség helyenként is, tehát a benzin valószínű most fog feljebb menni ott, ahol eddig 323-ért tankoltad (én

már rég nem láttam ennyiért pl).

3ft/km spórolást mindenképpen el tudsz érni átalakítóval :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pl Budaörsön 230ft az E85, 337 a legolcsóbb benzin. Ez az általános, általában csak időszakosan csökken a

százalékos különbség helyenként is, tehát a benzin valószínű most fog feljebb menni ott, ahol eddig 323-ért tankoltad (én

már rég nem láttam ennyiért pl).

3ft/km spórolást mindenképpen el tudsz érni átalakítóval :devlish:

Bocsánat elírtam egy 8-ast 3asnak néztem tehát:

Benzin:328*8,5L=2788HUF

Csepelen E85: 244*10.2L=2488HUF Tehát 20% többeletfogyasztásnál jön ki 3FT/km

25%-os E85: 244*10,625=2592 Így már csak 1,9 Ft/100km realizálható.

Én a 20%-os többletfogyasztást elképzelhetetlennek tartom, hisz most mindenféle elektronika nélkül +40%-os a többletfogyasztásom.

Ha realizálható lenne egy 25%-os többlet, akkor is az évi 10-12 ezres megtett kilóméternél, majd 2 év a készülék megtérülése.

Nem negatív fényben akarom feltüntetni a készüléket, de ilyen "kevés" megtett évi kilóméternél én nem látok benne hatalmas lehetőséget.

András

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat elírtam egy 8-ast 3asnak néztem tehát:

Benzin:328*8,5L=2788HUF

Csepelen E85: 244*10.2L=2488HUF Tehát 20% többeletfogyasztásnál jön ki 3FT/km

25%-os E85: 244*10,625=2592 Így már csak 1,9 Ft/100km realizálható.

Én a 20%-os többletfogyasztást elképzelhetetlennek tartom, hisz most mindenféle elektronika nélkül +40%-os a többletfogyasztásom.

Ha realizálható lenne egy 25%-os többlet, akkor is az évi 10-12 ezres megtett kilóméternél, majd 2 év a készülék megtérülése.

Nem negatív fényben akarom feltüntetni a készüléket, de ilyen "kevés" megtett évi kilóméternél én nem látok benne hatalmas lehetőséget.

András

a többlet fogyasztás a nem megfelelő injektorvezérlésnek köszönhető...a gyári ECU nem nagyon tudja kezelni az etanol okozta változást.

A Gábor-féle kütyü sokkal precízebben illeszti a motor-paramétereket az etanolhoz...

Link to comment
Megosztás:

Bocsánat elírtam egy 8-ast 3asnak néztem tehát:

Benzin:328*8,5L=2788HUF

Csepelen E85: 244*10.2L=2488HUF Tehát 20% többeletfogyasztásnál jön ki 3FT/km

25%-os E85: 244*10,625=2592 Így már csak 1,9 Ft/100km realizálható.

Én a 20%-os többletfogyasztást elképzelhetetlennek tartom, hisz most mindenféle elektronika nélkül +40%-os a többletfogyasztásom.

Ha realizálható lenne egy 25%-os többlet, akkor is az évi 10-12 ezres megtett kilóméternél, majd 2 év a készülék megtérülése.

Nem negatív fényben akarom feltüntetni a készüléket, de ilyen "kevés" megtett évi kilóméternél én nem látok benne hatalmas lehetőséget.

András

inkább örülj neki, hogy megy tisztán szesszel az autód, mert ez nem kimondottan általános

neked nem éri meg, ettől még sok embernek igen

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.