Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ilyesmi az én fogyasztásom is. :)

A reggeli első hidegindítási dolog pedig az idő melegedésével el fog múlni, csak figyelj a keverékre.

Okés, köszke a tippet és a megnyugtatást :)

Az üzemanyagszűrőt meg majd cserélem az 1000.km után, ahogy tanácsoltátok. :D

Egyébként a hidegindítási problémák azok mitől vannak? Olyan, mintha nem kapna üzemanyagot 1-2 mp-ig (tudom hogy kap :D ).

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Nem én is csodálkoztam ez karbis bizza. Köszi a hozászolásokat, fogyasztásban mit lehet majd észlelni , plusz 20% vagy ez csak akkor érvényes ha 100% bioetanolt tankolok ?Üdv

A 20%-os többletfogyasztás tudtommal csak a 100% E85-nél van. Én 50-50%-ban használom C20XE motorral és az eddigi 8,5-9 liter/100Km nem igazán változott, bár mintha mostmár kezdene stabil 9 liter lenni.

Elküldve
A 20%-os többletfogyasztás tudtommal csak a 100% E85-nél van. Én 50-50%-ban használom C20XE motorral és az eddigi 8,5-9 liter/100Km nem igazán változott, bár mintha mostmár kezdene stabil 9 liter lenni.

Hmmm, akkor lehet még rá kell állítanom a "lábam" az E85re?! :)

Mondjuk 95-össel többet evett az enyém is, mint a 98 assal, lehet ez zavar össze. Átnéztem a régi tankolásaim (95) és azok tényleg 8,5-9 liter volt. Ahhoz képest pedig már nem is olyan egetrengető a változás. És ugye Gabi is írta, hogy hidegen többet eszik, nekem meg 7km oda 7 vissza... :)

Most ezen a 606km-en 1030 Ft-ot spóroltam a 98-as benyához képest.

Nah de próbálom még lejjebb vinni a fogyit, hátha :D

Elküldve
Én is ritkán, meg hidegen nem tiprom :)

Hidegen egyik autót sem szabad gyilkolni :) Az esetek 99,9%-ában melegítem, úgyhogy ez is "dobhat" a fogyasztáson, nah de ezt már nem sajnálom tőle.

Elküldve
Mi lesz ez az új eco mód? :)

Majd meglátod :)

Persze megvárom, annyira nem zavar.

V6os motorok készültek ?

90% országút (130-140), 10% külváros -tempós.

9.3 lett a fogyasztás. Benzinből mennyit evett volna azt nem tudom. X16XE G astráról van szó amúgy.

Oks, majd úgyis nyomom itt is az infókat, ha haladás van a témában :D

Készült már egy V6 3.2 omi, az rémálom, mert mindig hozza stabilan etanollal a csekklámpát,

de szerintem szarok a monitorszondái, azért (benzinnel még pont alsó jó határon mozog, etanollal éppen kicsúszik).

Fogyasztás szerintem kb a várható lett.

Nekem is ki jött mostanság a melegindítási probléma, mivel eddig nem nagyon volt így használva ezért nem derült fény rá. Mit kell tennem az ügy érdekében, mit állítsak be esetleg?Ha tudok akkor csinálok egy log filet és akkor talán jobb a rálátásod majd neked is.

Konkrétabban kellene az infó, hogy mikor indul nehezebben, hány fokos motornál? Konkrétan üzemmeleg motornál

indítva rosszabb? Mert akkor az INJPARAM 3. paraméterét kellene állítani csak, és jó lesz.

Elküldve
Készült már egy V6 3.2 omi, az rémálom, mert mindig hozza stabilan etanollal a csekklámpát,

Ez nem jó hír. Bár most agyalás van az omegán amúgy is :)

Astra fogyasztással elvagyok. 239ért tankolok és a 9.3 kb megfelel egy 6.7es benzin értéknek. Kijön a párszáz ft spórolás 100kmre, amelett h nem szennyezek annyit és sokkal jobban megy az autó.

Elküldve

Látod, én mondtam, hogy a tökéletes állapotú verdám kellett volna :) :)

Az enyém olyan 70% E85 kezdett visítani átalakító nélkül... szal?... és nagyon érezhető telj. csökkenés sem volt anno...

Készült már egy V6 3.2 omi, az rémálom, mert mindig hozza stabilan etanollal a csekklámpát,

de szerintem szarok a monitorszondái, azért (benzinnel még pont alsó jó határon mozog, etanollal éppen kicsúszik).

Fogyasztás szerintem kb a várható lett.

Elküldve
Astra fogyasztással elvagyok. 239ért tankolok és a 9.3 kb megfelel egy 6.7es benzin értéknek. Kijön a párszáz ft spórolás 100kmre, amelett h nem szennyezek annyit és sokkal jobban megy az autó.

Ez a jó hozzáállás :D Bp-en sokat segítene, ha csak az autósok negyede etanollal járna az utakon :)

Látod, én mondtam, hogy a tökéletes állapotú verdám kellett volna :D :)

Először mindenki azt hiszi, hogy tökéletes állapotú az autója :D

Elküldve

Sziasztok!

A vasam 1,4 astra g 16V

X14Xe (lamda szonda nemrég cserélve volt)

Gondolkodok hogy tankoláskor 50 - 50 be töltök hozzá E85-öt! Nem lesz bajom belőle? Mi lesz ha nem akar elindulni? Akkor mi a tehendőm?

Vagy vegyek hozzá elektronikus átalakitót 40 ért, azzal nem lesz baj?

Vkinek van 1.4 el tapasztalata? Most kb 6,4 - 6,8 a fogyasztásom benzinnel, soha nem próbáltam E85-el!?

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

A vasam 1,4 astra g 16V

X14Xe (lamda szonda nemrég cserélve volt)

Gondolkodok hogy tankoláskor 50 - 50 be töltök hozzá E85-öt! Nem lesz bajom belőle? Mi lesz ha nem akar elindulni? Akkor mi a tehendőm?

Vagy vegyek hozzá elektronikus átalakitót 40 ért, azzal nem lesz baj?

Vkinek van 1.4 el tapasztalata? Most kb 6,4 - 6,8 a fogyasztásom benzinnel, soha nem próbáltam E85-el!?

Köszi

50-50%-al nem lesz baja, és el fog indulni. Nem tudom, a tied központi befecsendezésű, vagy hengerenkénti? Ha központi akkor felejtős a átalakító.

Elküldve
Köszi a választ!

Sajnos azt nem tudom, hogy fecskendez be!

Csak hengerenkéntit lehet akkor?

És 20%-al többet eszik

Csak a hengerenkéntit, legalábbis akik itt a fórumon próbálták központissal, mind arra panaszkodtak, hogy szinte használhatatlan a kocsi. A 20% csak egy adat, van aki nem is vett észre fogyazstás növekedést 50-50%-nál. Pölö én sem.

Elküldve

Figyó ha üres a tank (kb 40 litert tankolok alkalmanként )

Nyomok bele 20 liter e85 -öt meg 20 liter 95 benzint akkor semmi bajom nem lesz!

Ezt kipróbálom akkor!

De csak kiváncsiságból mivan akkor ha nem indul, vagy kigyullad a motorelektronika lámpa? Akkor mitcsináljak?

Elküldve
Figyó ha üres a tank (kb 40 litert tankolok alkalmanként )

Nyomok bele 20 liter e85 -öt meg 20 liter 95 benzint akkor semmi bajom nem lesz!

Ezt kipróbálom akkor!

De csak kiváncsiságból mivan akkor ha nem indul, vagy kigyullad a motorelektronika lámpa? Akkor mitcsináljak?

Akkor tankolj csak 5-5litert, meg még kannába 5Liter benzint, és ha nem indul, vagy sárga lámpicsod van akkor beleöntöd a kannából az 5Liter benyát, és egyből javul az arányod 50-50%-ról, 33-66%-ra. De amúgy a kútnál kár aggódnod, mert az indítási gondok (persze csak ha vannak!) hideg motornál szoktak jelentkezni, a kútnál meg ugye meleg a moci, mert azzal mentél oda. Most én átalakító nélkül 33% benya-66%Etanollal járok gond nélkül, és az enyém központis.

Elküldve

Fokozatosan térek át! (30 liter benz 10 liter 85)

Amugy ha nem indul, várok kicsit majd ujrainditok? Csak nem rántja be az inditómotor ugye? Mármint lehet nem elsőre indull pöccre, hanem másodikra!

Elküldve
Fokozatosan térek át! (30 liter benz 10 liter 85)

Amugy ha nem indul, várok kicsit majd ujrainditok? Csak nem rántja be az inditómotor ugye? Mármint lehet nem elsőre indull pöccre, hanem másodikra!

30-10nél észre sem fogod venni a különbséget. 50-50 a kritikus határ, bár itt olvastam hogy valakinek sikerült átlépni ezt is.

Ami még fontos lehet, hogy egy üza szűrő legyen kéznél :)

Elküldve
Fokozatosan térek át! (30 liter benz 10 liter 85)

Amugy ha nem indul, várok kicsit majd ujrainditok? Csak nem rántja be az inditómotor ugye? Mármint lehet nem elsőre indull pöccre, hanem másodikra!

Nekem sajna 50-50% környékén nehezebben indul a reggeli hidegekben.

Olyan mintha nem menne először csak 1-2 henger, ha tovább tekertetem az önindítóval, akkor már 1-2 mp. után elkapja a többi henger is és onnantól kezdve nincs probléma.

Elküldve

Szuper!

Akkor ha tankolok 20 liter 85-öt, meg 20 liter 95-öt ( és még van benne 10 liter 95 ) akkor az jobb mint 50-50 akkor azzal elméletileg semmi bajom nem lesz :)

Nah kipróbálom jövőhéten ha üres leszek :) Köszi az infót

Elküldve
Akkor ha tankolok 20 liter 85-öt, meg 20 liter 95-öt ( és még van benne 10 liter 95 ) akkor az jobb mint 50-50 akkor azzal elméletileg semmi bajom nem lesz :)

Gyakorlatilag sem lesz semmi baja.

Elküldve
Fokozatosan térek át! (30 liter benz 10 liter 85)

Amugy ha nem indul, várok kicsit majd ujrainditok? Csak nem rántja be az inditómotor ugye? Mármint lehet nem elsőre indull pöccre, hanem másodikra!

Pölö nem 1 másodperc alatt kapja el, hanem legrosszabb esetben 3-4, de valszeg csak nem fog ennyit tekerni, és elindul.

30-10nél észre sem fogod venni a különbséget. 50-50 a kritikus határ, bár itt olvastam hogy valakinek sikerült átlépni ezt is.

Ami még fontos lehet, hogy egy üza szűrő legyen kéznél :)

Most 33%benzin, és 77%etanollal járok úgy 2 hónapja. Azért nem kell azonnal a szűrő, ráér egy-két tank kijárása után. Amúgy sem úgy dugul el, hogy egyszer még átereszt aztán már nem, hanem fokozatosan.

Nekem sajna 50-50% környékén nehezebben indul a reggeli hidegekben.

Olyan mintha nem menne először csak 1-2 henger, ha tovább tekertetem az önindítóval, akkor már 1-2 mp. után elkapja a többi henger is és onnantól kezdve nincs probléma.

50-50%-al -14fokban 5 másodperc alatt indult el, igaz azonnal le is állt(gázadás nélkül hagytam pötyörögni amíg nyitottam a kaput) utánna elsőre elindult, és már nem állt le.

Elküldve

Nálam az a helyzet, hogy ha hidegen taposok egy padlógázt neki, akkor letorpan és a szívótorokba visszadurrantgat! :)

Ez nem túl dús keveréket mutat?

Elküldve
Nálam az a helyzet, hogy ha hidegen taposok egy padlógázt neki, akkor letorpan és a szívótorokba visszadurrantgat! :)

Ez nem túl dús keveréket mutat?

Hidegindítás utáni első percben ne taposd lehetőleg :)

Ha később is csinálja, akkor a Table1-ből kell levenni kicsit az értékekből.

Elküldve

Nálam megint visszatért az alapjárati probléma hideg mocinál, kiveszem a kütyüt és visszarakom a Flextek-et, ha azzal is csinálja akkor Tech1-el megnézetem a verdát.

Elképzelhető, hogy a MAP szenzor vacakol még nem volt cserélve benne. :)




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.