zotya975 Elküldve Április16, 2010 Megoszt Elküldve Április16, 2010 Sziasztok! Sokat vitatott kérdés, de nem találtam rá igzán kielégítő választ: Szóval ha 50%-50% B95-E85 üzemanyaggal használom az autómat, átalakító nélkül, akkor lesz többletfogyasztásom, illetve hosszútávon ártok valamelyik alkatrésznek? Valamennyivel többet fog enni, olyan fél-egy literre, de van akinek nincs fogyasztás növekedés. Alkatrészeknek nem ártasz elméletileg a gumi hamarabb öregszik, a benzinpumpa is jobban használódik, az etanol nem keni annyira mint a benzin, de a neten még nem találkoztam olyan leírással, ahol az etanol számlájára lehetett volna írni a hibát. Nekem pölö még akkor halt meg a pumpám, amikor csak benzinnel jártam, ha akor tankoltam volna etanolt, egyből ráfogták volna az ellenzők, hogy na ugye, od a pumpád! :) Hosszútávon... én csak egy éves tapasztalattal rendelkezem etanolozás terén. Amúgy most olyan 70%etanol, 30% benzinnel járok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április16, 2010 Megoszt Elküldve Április16, 2010 Ezt érdemes elolvasni! Ugyan nem az a cikk, mint amit említettem, de azért érdemes. Részemről befejeztem ezt a vitát "kép árnyalást". :) De ez cikk csak a biodízelről beszél...ami amúgy tényleg környezetszennyezőbb...több a koromkibocsájtása, mint a normál gázolajnak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2010 Megoszt Elküldve Április17, 2010 Előfordulhat ez az etanolnál (mármint hogy szar minőséget adnak - lehet ezt is manipulálni)? Egyetlen egy bajom van csak.. de ez makacs. A hidegindítás. Ezen még dolgoznom kell. Nem indul a dög, csak másodikra. Úgyhogy nálam bevált a dolog! Ja és nem mellesleg van egy érdekes új játékszerem :) Még valami, eddig már tankoltam összesen 362 l E85-öt, de nem cseréltem benzinszűrőt :) semmi hibát nem veszek észre vagy ilyesmit... kell azt cserélni? Előtte már 11.223 l B95 átfolyt rajta az igaz. Van egyáltalán szűrő benne? Lehetőség lenne rá, de mivel ellenőrzés alatt állnak a kutak, és nagyon sok a vesztenivalójuk, ezért nem volt még rá precedens, hogy rontottak volna a minőségen. Nemrégiben volt független mérés is, az is jó minőséget állapított meg minden mintavételezett kútnál. Állítani még lehetne rajta, első hosszú indításra el kéne indulnia. Benzinszűrőt kellene rajta cserélni mindenképpen. Van benne. Ezt érdemes elolvasni! Ugyan nem az a cikk, mint amit említettem, de azért érdemes. Részemről befejeztem ezt a vitát "kép árnyalást". :D Pont az ilyen "szaksajtóról" beszélek. Ha megnézed a cikket, minden elemében mellőzi a szakmaiságot, blikk szintű álhírverésnek jó csak. Ha körülnézel, tartalmában és formájában is nagyon sok cikkre lelsz a neten, de semmi konkrétum nincs benne, csak a bioüzemanyagok elleni általános fellépés, ami egyre élezettebb lesz, hiszen nagy tőkés érdekek mozognak a háttérben, akik így olcsó eszköznek tekintik a médiát a bioüzemanyagok elterjedésének lassításához. Általánosságban nem szabad arról beszélni, amit a cikk indoknak felhoz: erdőírtás, élelmianyagok árának emelkedése. Van Európában pár ország, ahol a fokozott bioüzemanyag termelésre átállás tényleg okozhat ilyet, viszont sok országban ennek ellentéte áll fenn, azaz exportképes is, a fent említett jelenségek teljes kizárásával. Így megoldható, hogy szabályzott keretek között fusson fel ez az ágazat, kiváltva kicsit a foszilis energiahordozókat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április17, 2010 Megoszt Elküldve Április17, 2010 Ha ezeket beállítod, akkor hozzá a LAMOFFS-ot is, amit írtam, meg a TABPOINT-okat is! Különben biztos hogy sárga lámpa lesz. Frissítés megoldható, csak ahhoz Budaörsre kell jönni, amúgy 1 perc az egész. Gábor! Beírtam a megadott értékeket 10 literes fogyim visszaesett 7,9-re (igaz 8% Benzin is van még benne mert nem értem volna el a kútig). Motor kontroll nem világit 200km után sem. ECO=1 INJPARAM=16,24,12,26 TABPOINT=1,0,10 LAMOFFS=0,74 Létezik hogy a hideg indításom is javult ettől? Hidegen 3 mp alatt, melegen pöcre indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április17, 2010 Megoszt Elküldve Április17, 2010 Beírtam a megadott értékeket 10 literes fogyim visszaesett 7,9-re (igaz 8% Benzin is van még benne mert nem értem volna el a kútig). Motor kontroll nem világit 200km után sem. ECO=1 INJPARAM=16,24,12,26 TABPOINT=1,0,10 LAMOFFS=0,74 Létezik hogy a hideg indításom is javult ettől? Hidegen 3 mp alatt, melegen pöcre indul. tabpointokat az összeset állítottad, amit írtam, ugye? ebből még ne vonj le messzemenő következtetéseket. ezek szerint műxik rendben az eco mód, de lehet hogy 2-3 nap múlva gyullad megint a sárga lámpa. főleg azt kell megnézni, ha már tiszta E85 lesz csak benne. ha viszont gyulladni fog a lámpa, akkor lehet a fogyasztásod több is lesz mint kéne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 tabpointokat az összeset állítottad, amit írtam, ugye? ebből még ne vonj le messzemenő következtetéseket. ezek szerint műxik rendben az eco mód, de lehet hogy 2-3 nap múlva gyullad megint a sárga lámpa. főleg azt kell megnézni, ha már tiszta E85 lesz csak benne. ha viszont gyulladni fog a lámpa, akkor lehet a fogyasztásod több is lesz mint kéne. Csak azokat írtam be mit fent említettem, TABPOINT=1,0,10 ezt. Akkor pótlom a többit is... ...tabpointokat nem lehet utólagosan kiolvasni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Pont az ilyen "szaksajtóról" beszélek. Ha megnézed a cikket, minden elemében mellőzi a szakmaiságot, blikk szintű álhírverésnek jó csak. Ha körülnézel, tartalmában és formájában is nagyon sok cikkre lelsz a neten, de semmi konkrétum nincs benne, csak a bioüzemanyagok elleni általános fellépés, ami egyre élezettebb lesz, hiszen nagy tőkés érdekek mozognak a háttérben, akik így olcsó eszköznek tekintik a médiát a bioüzemanyagok elterjedésének lassításához. Általánosságban nem szabad arról beszélni, amit a cikk indoknak felhoz: erdőírtás, élelmianyagok árának emelkedése. Van Európában pár ország, ahol a fokozott bioüzemanyag termelésre átállás tényleg okozhat ilyet, viszont sok országban ennek ellentéte áll fenn, azaz exportképes is, a fent említett jelenségek teljes kizárásával. Így megoldható, hogy szabályzott keretek között fusson fel ez az ágazat, kiváltva kicsit a foszilis energiahordozókat. Nézd földim! Nem vagy Te sem Isten, sem pedig a mindent tudó Megmondóember. Maradjunk inkább annál, amiről ez a topic szól és amihez tényleg értesz: E85 a gyakorlatban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Nézd földim! Nem vagy Te sem Isten, sem pedig a mindent tudó Megmondóember. Maradjunk inkább annál, amiről ez a topic szól és amihez tényleg értesz: E85 a gyakorlatban. furcsa hogy foglalkoztok a médiával!? mindig arról fúj a szél ahol több a zseton. Anyámnak való az mindent elhisz amit mondanak! Ezért gondolom itt értelmesebb emberek vannak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Mondjuk az is érdekes,hogy egy dízeles vauzik bele... :) Kár ezen a dolgon vitázni,olcsóbban tankolok,a többire meg szarok nagyívben. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Mondjuk az is érdekes,hogy egy dízeles vauzik bele... :) Kár ezen a dolgon vitázni,olcsóbban tankolok,a többire meg szarok nagyívben. :D Ott a pont... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Nálam megint probléma van az alapjárattal, hidegen 1400-2340 rpm között tartja és utána is ott marad. Folytószelep potit lehúzom akkor minden helyreáll. Remélem ma lesz egy kis időm, kiszedem megnézem mi lehet a baj hiszen ellenállásokat már kicseréltem benne. Másik amit észrevettem ma hidegindítás után kb. 15 msp-re véletlenül ráléptem a gázpedálra (padlógáz) moci lefulladt, utána nem akart beindulni 10-ikre sem, mert bekajált csak a padlógázas indítás segített rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Gabi! Volt nálam Udi,logoltunk,száguldoztunk! :) A logokat elküldtem neked,ha lesz időd less majd légyszives rá. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Uraim! Nissan micra K12est érdemes-e, lehet-e átalakítatni e85-re? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Udi megoldása csatlakozó ügyben! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Udi megoldása csatlakozó ügyben! http://img64.imageshack.us/img64/6185/img0001iz.th.jpg Utastérben rendben van, de máshol nem használható. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Utastérben rendben van, de máshol nem használható. Ez igaz,persze. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Csak azokat írtam be mit fent említettem, TABPOINT=1,0,10 ezt. Akkor pótlom a többit is... ...tabpointokat nem lehet utólagosan kiolvasni? CGETTABLE1 paranccsak kapod vissza a táblázatot, ahol ezek az értékek vannak, amit beállítasz. Nem vagy Te sem Isten, sem pedig a mindent tudó Megmondóember. Maradjunk inkább annál, amiről ez a topic szól és amihez tényleg értesz: E85 a gyakorlatban. Így van. E85 a gyakorlatban: magyarországon nem kell aggódnod sem erdőírtástól, sem az élelmianyagok árának növekedésétől (legalábbis nem E85 miatt). Remélem sikerült megnyugtatnom téged, mielőtt túlságosan a szívedre vennéd a cikkben írt hülyeségeket :) Nálam megint probléma van az alapjárattal, hidegen 1400-2340 rpm között tartja és utána is ott marad. Folytószelep potit lehúzom akkor minden helyreáll. Remélem ma lesz egy kis időm, kiszedem megnézem mi lehet a baj hiszen ellenállásokat már kicseréltem benne. Másik amit észrevettem ma hidegindítás után kb. 15 msp-re véletlenül ráléptem a gázpedálra (padlógáz) moci lefulladt, utána nem akart beindulni 10-ikre sem, mert bekajált csak a padlógázas indítás segített rajta. 1-es táblán állíts szerintem kicsit lefelé, mert akkor túl van dúsítva. Folytószelep potis dolog furcsa nálad. Nem kontakthiba van a kötegben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Kiszedtem és megnéztem a kütyüt 2 db ellenállás jó test felé 126KOhm-ot mértem, köteget is kimértem az is jó. ATX csatinál 2 érinkező megy 1 kábelhez kimértem biztos ami biztos de az is rendben van. Folytószelep potit nemrég cseréltem gyári új. Tech1-el még megnézzük hátha találunk valamit. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Utastérben rendben van, de máshol nem használható. Létezik "kültéri" csati is.... :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Létezik "kültéri" csati is.... :D :) Valami fixebb csati kellene, amiben nem ennyire mozog a vezeték. Pl ha az egyik oldala fix lenne. Az ATX csati jó5let amúgy :D Meg ami még baj lehet hogy itt nem csak voltok mennek hanem frekvenciák is. Ha nem 100%-os a kötés akkor változik az amplitudó (pl: lambdaszonda) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Kiszedtem és megnéztem a kütyüt 2 db ellenállás jó test felé 126KOhm-ot mértem, köteget is kimértem az is jó. ATX csatinál 2 érinkező megy 1 kábelhez kimértem biztos ami biztos de az is rendben van. Folytószelep potit nemrég cseréltem gyári új. Tech1-el még megnézzük hátha találunk valamit. :) Akkor pedig az átalakító jó, valami más bibi lesz ott. Gyári kábelköteg, csatik kontaktjára gondoltam amúgy. tech1-el nézzétek meg a folytószelepállást, meg a map/légtömegmérő értéket pl. (annak stabilnak kéne lennie jó esetben). Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április18, 2010 Megoszt Elküldve Április18, 2010 Kösz a logelemzést Gabi! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április19, 2010 Megoszt Elküldve Április19, 2010 Ok, megnézzük elkérem a tech1-et ránézünk hidegen mit produkál. Gyári köteg is jó kimértem azt is, MAP szenzor még esélyes mivel az még nem volt cserélve benne. :) Ma reggel csináltam egy logot az új paraméterekkel, érezhetően jobban megy a verda bár szakadó esőben nem mertem túl gyorsan menni, most is magas volt az alapjárat ami a végére szépen beállt a gyári értékre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április19, 2010 Megoszt Elküldve Április19, 2010 Ma reggel csináltam egy logot az új paraméterekkel, érezhetően jobban megy a verda bár szakadó esőben nem mertem túl gyorsan menni, most is magas volt az alapjárat ami a végére szépen beállt a gyári értékre. Csak hideg motornál csinálja az emelt alapjáratot? Mert akkor próbálj meg visszavenni az 1 táblázatból, lehet csak túl dús a keverék. CSETTABPOINT=1,00,006 CSETTABPOINT=1,01,006 CSETTABPOINT=1,02,005 CSETTABPOINT=1,03,004 CSETTABPOINT=1,04,003 CSETTABPOINT=1,05,002 Illetve nézd meg, mekkora tápfeszt lát az átalakító a hidegindítás után CGETPOWER paranccsal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április19, 2010 Megoszt Elküldve Április19, 2010 Igen csak hideg motornál csinálja, minél hidegebb van annál magasabb az alapjárati fordulatszám ma 15 fokban kb. 1400, múltkor -4 fokban kb. 2450 volt. Holnap reggel kipróbálom, mai logot elküldöm délben e-mailben. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts