zotya975 Elküldve Április12, 2010 Megoszt Elküldve Április12, 2010 Sziasztok! Erősen agyalok az E85 használatán. Az autó egy C12NZ motorral szerelt A Corsa. Mi kell ahhoz, hogy egy az egyben tudjam használni? Köszi a segítséget! Ez az egész topic csak erről szól, olvasgass, nézelődj. :D Az átlag embernek általában ~100le-s autója van, na most a rockymotoros, szoruló difis izéd.... :D Ezek szerint én erősen átlag alatti vagyok? :) Hát kösz! :) :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Április12, 2010 Megoszt Elküldve Április12, 2010 Az átlag embernek általában ~100le-s autója van, na most a rockymotoros, szoruló difis izéd.... :) ... Mellesleg szerintem egy erősebbnek is jobb, ha inkább pörgetve van, mint rángatva. Tényleg Anti! A Scooby-t meddig pörgeted? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Április12, 2010 Megoszt Elküldve Április12, 2010 Mellesleg szerintem egy erősebbnek is jobb, ha inkább pörgetve van, mint rángatva. Tényleg Anti! A Scooby-t meddig pörgeted? :) Amíg fánkot nem csinál. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Április12, 2010 Megoszt Elküldve Április12, 2010 Mellesleg szerintem egy erősebbnek is jobb, ha inkább pörgetve van, mint rángatva. Tényleg Anti! A Scooby-t meddig pörgeted? :) 6000-nél csipog villog a váltásjelző, és így kb 6500-nál váltom el ha akció van... Ha csak séta, akkor 3000-nél váltok... Így 11 alatti fogyival járok vele... Link to comment Megosztás: More sharing options...
fzoltika Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Kicsit tévedésben éltek,de majd jön Gabi és megmondja a frankót,én lusta vagyok leírni most. Csak egy kérdés akkor: A MAP vajon mi? :) MAP: Manifold Absolute Pressure sensor Autodata szerint a MAP Sensor Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 MAP: Manifold Absolute Pressure sensor Autodata szerint a MAP Sensor Szerintem költői kérdés volt. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
fzoltika Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Szerintem költői kérdés volt. :) Akkor bocs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Akkor bocs... Gond egy szál se, én pölö nem tudtam pontosan mi az. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Sleepy kollégámnak ugyanolyan riasztója van mint nekem, szerintem az nem kavarhat bele, nálam kezd beállni a kütyü nem is baj, hogy nem nézted a logot. Ecu-nak kellett egy kis idő kb. 200 km amíg megszokta az új lambdaszondát. Hamarosan csinálok új logot és e-mailben elküldöm neked. :) Valami oka kell legyen, hogy csak sokadikra akar elindulni neki hidegen. Sok ilyen motor mellett fut már az átalakító, és egyiknél sincs nagy indítási gond, legkésőbb másodikra beindul a hidegebb reggelen is. Nincs olyan immó a riogatóban, ami külön tiltja valamelyik áramkört? Logot majd várom :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Holnap együtt fogok melózni vele majd megkérdezem, hogyan szokott indítózni stb. ha esetleg a saját autójával jön akkor megnézem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Valami oka kell legyen, hogy csak sokadikra akar elindulni neki hidegen. Sok ilyen motor mellett fut már az átalakító, és egyiknél sincs nagy indítási gond, legkésőbb másodikra beindul a hidegebb reggelen is. Nincs olyan immó a riogatóban, ami külön tiltja valamelyik áramkört? Most hogy átírtam FIRST=0,00,40-re már szépen indul. A sokadik indítás meg annak volt köszönhető hogy a kütyü csak akkor kapot áramot ha járt a motor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Most hogy átírtam FIRST=0,00,40-re már szépen indul. A sokadik indítás meg annak volt köszönhető hogy a kütyü csak akkor kapot áramot ha járt a motor. ezek szerint sokat kapott a gépezet? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Fék a bioüzemanyagoknak - Kinek előny, kinek hátrány? "Hasonló eredményt hozott egy minapi, franciaországi felmérés is. A szinte minden országban állami támogatást élvező bioetanol- és biodízelgyártást már évek óta érik támadások amiatt, hogy kereslete felnyomja az érintett haszonnövények, mint élelmiszer alapanyagok árát is, sőt, ellátási zavart is okozhat" Ezt eddig is tudtam plussz anno olvastam valahol, hogy 1 liter E85 előállításhoz 3 liter vizet használnak fel....plussz az öntözés. Elég nagy dilemma....most hol b@sszam szét a bolygót? Égessek el benzint vagy bio-t? :) Jol sehogy nem tudok kijönni ebből..... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Nálunk továbbra sem kéne kivágni 1 fát sem, sőt... még mindig a parlagon heverő földekről van szó... gyanítom ott is van elég, csak sokkal hangzatosab erdőírgtásról beszélni... A víz az jó kérdés... Vajon valaha készűlt hatástanulmány mibe kerül, mi kell egy atomreaktor etetéséhez? Egy vízerőműéhez? és egy kis - Batta nagyságú - finomítóhoz?... Azért én egyszer az életben szeretném ezt az összehasonlítást látni... Fék a bioüzemanyagoknak - Kinek előny, kinek hátrány? "Hasonló eredményt hozott egy minapi, franciaországi felmérés is. A szinte minden országban állami támogatást élvező bioetanol- és biodízelgyártást már évek óta érik támadások amiatt, hogy kereslete felnyomja az érintett haszonnövények, mint élelmiszer alapanyagok árát is, sőt, ellátási zavart is okozhat" Ezt eddig is tudtam plussz anno olvastam valahol, hogy 1 liter E85 előállításhoz 3 liter vizet használnak fel....plussz az öntözés. Elég nagy dilemma....most hol b@sszam szét a bolygót? Égessek el benzint vagy bio-t? :) Jol sehogy nem tudok kijönni ebből..... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Április13, 2010 Megoszt Elküldve Április13, 2010 Nemrég voltam tankolni az Agip kúton nálunk. Már párszor tankoltam ott de ezt a matricát még csak most vettem észre: Kíváncsi lennék ha felhívnám az Opelt milyen választ kapnék. De 99%ban sejtem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Fék a bioüzemanyagoknak - Kinek előny, kinek hátrány? "Hasonló eredményt hozott egy minapi, franciaországi felmérés is. A szinte minden országban állami támogatást élvező bioetanol- és biodízelgyártást már évek óta érik támadások amiatt, hogy kereslete felnyomja az érintett haszonnövények, mint élelmiszer alapanyagok árát is, sőt, ellátási zavart is okozhat" Ezt eddig is tudtam plussz anno olvastam valahol, hogy 1 liter E85 előállításhoz 3 liter vizet használnak fel....plussz az öntözés. Elég nagy dilemma....most hol b@sszam szét a bolygót? Égessek el benzint vagy bio-t? :) Jol sehogy nem tudok kijönni ebből..... :) Nekem nincs dilemám. Az etanol elégetésekor csupán annyi szén-dioxid kerül a légkörben, amennyit a növény megkötött, ergó annyira szennyezek, mintha el sem ültettem volna. Azért a kőolajszármazéknál ezt nem lehet elmondani. Na ás ha valami éri a kukoricaföldet, akkor nem teríti be a trutyi a fél oceánt. :D Nemrég voltam tankolni az Agip kúton nálunk. Már párszor tankoltam ott de ezt a matricát még csak most vettem észre: Kíváncsi lennék ha felhívnám az Opelt milyen választ kapnék. De 99%ban sejtem. :D Ilyen van nálunk is, csak finomabban fogalmaznak. Majd lefényképezem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
istván Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Hogyan tudhatom meg, hogy az autóm túl szegénykeverékkel üzemel-e? Addig ok, hogy teszek egy szkópot a lambdaszondára..... de hogyan értékelem az eredményeket? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bajkusz Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Most hogy átírtam FIRST=0,00,40-re már szépen indul. A sokadik indítás meg annak volt köszönhető hogy a kütyü csak akkor kapot áramot ha járt a motor. Szia Sleepy! Megtennéd fogy felteszed a jelenlegi paraméterlistádat? Nekem még mindig csak másodikra indul tiszta etanol használatakor (tizen fokban is) :-( Ha a FIRST első értéke 0 akkor az nem azt jelenti, hogy a hidegindítási algoritmust nem használod? Így indul egyből? Érdekes... Nálam most ez a helyzet: SW VERSION: E85CKv104-100310 LAM=185,50 LAMOFFS=0,99 LAMTYPE=1 LAMMUL=92 LAMWIN=88,84 TARGETLAM=0,0 MODE=1 ECO=0 SPORT=1 COLD=18 INJPARAM=18,24,12,27 INJAUTO=2,800 ICTPARAM=288,40 TPSPOINT=30,90 FALLTIME=3 CAPMAX=95 IDLE=30 RPMDIV=1200 TRIM=3,1,1500 FIRST=1,8,20 Köszi előre is! Egy érdekes cikk a benzinfogyasztás alakulásáról (drasztikus visszaeséséről) Magyarországon: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=131521 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Most hogy átírtam FIRST=0,00,40-re már szépen indul. A sokadik indítás meg annak volt köszönhető hogy a kütyü csak akkor kapot áramot ha járt a motor. Jaja, úgy érthető volt a nehéz indítás, ezért kell neki gyújtás táp. Fék a bioüzemanyagoknak - Kinek előny, kinek hátrány? "Hasonló eredményt hozott egy minapi, franciaországi felmérés is. A szinte minden országban állami támogatást élvező bioetanol- és biodízelgyártást már évek óta érik támadások amiatt, hogy kereslete felnyomja az érintett haszonnövények, mint élelmiszer alapanyagok árát is, sőt, ellátási zavart is okozhat" Ezt eddig is tudtam plussz anno olvastam valahol, hogy 1 liter E85 előállításhoz 3 liter vizet használnak fel....plussz az öntözés. Elég nagy dilemma....most hol b@sszam szét a bolygót? Égessek el benzint vagy bio-t? :) Jol sehogy nem tudok kijönni ebből..... :D Hála égnek az éghajlatunk jellegzetessége miatt kifogyhatatlanok vagyunk édesvízkészletből, és a mezőgazdaságunk is imákat rebeg folyamatosan a bioüzemanyagok elterjedéséért, mert hatalmas a kihasználatlan kapacitás. Hazánkban a nagyobb fokú elterjedés sem okoz negatív következményeket, sőt... gazdasági fellendülést hozhat, új munkahelyek, az energiafüggőség csökken, az eddig üzemanyagra költött és az országból jórészt kikerülő tőke a GDP-t erősítené... csak vannak ellenérdekek is, mint mindenhol, ahol erős bevételi forrásokat veszélyeztet valami. Mindig azt szoktam mondani, hogy a fenti aggodalmakat meg lehet osztani azokkal a gazdákkal is, akik télen a kukoricájukkal fűtenek, és még így is rájuk rohad a fele. De ha tovább megyünk, a bioetanol gyártás manapság már eléri azt a szintet, hogy másodlagos anyagokból kerül előállításra, mint pl a kukoricaszár, csuha, szalma, stb. Ráadásul a gyártása pozitív energiamérlegű, a melléktermékek szinte teljes egészében felhasználhatóak állati takarmányozásra és a gyártási energia egy részének fedezésére. A gyártás és szállítás során pedig még mindig minimum 50%-kal (kukorica feldolgozása esetén) jobb a CO2 mérleg, mint a foszilis energiák felhasználásánál. Ezt a CO2 kvótát pedig jelenleg még értékesíteni is tudja az ország, nem kevés pénzért... :D Van még kérdés? :D Nekem még mindig csak másodikra indul tiszta etanol használatakor (tizen fokban is) :-( Ha a FIRST első értéke 0 akkor az nem azt jelenti, hogy a hidegindítási algoritmust nem használod? Így indul egyből? Érdekes... Nem emlékszem, azt néztük már, hogy gyújtásra van táp a kütyüben? :) CGETPOWER paranccsal tudod ellenőrizni :lol: Próbáld ki akár azt a first beállítást, ami fentebb van. Az nem kapcsolja ki a hidegindító funkciót, csak a plusz befecskendezést indítás előtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sleepy Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Szia Sleepy! Megtennéd fogy felteszed a jelenlegi paraméterlistádat? SW VERSION: E85CKv104-100310 LAM=172,40 LAMOFFS=0,99 LAMTYPE=1 LAMMUL=92 LAMWIN=88,82 TARGETLAM=0,0 MODE=1 ECO=0 SPORT=1 COLD=18 INJPARAM=20,26,12,30 INJAUTO=2,800 ICTPARAM=536,360 TPSPOINT=20,60 FALLTIME=3 CAPMAX=95 IDLE=27 RPMDIV=1200 TRIM=3,1,1500 FIRST=0,0,40 Most hogy kikapcsoltam az ECO-t jelentősen megnőtt a fogyim! Mentem 440km erre tanokoltam 43 litert. Nem városi fogyi...és 120km/h felé nem mentem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Hála égnek az éghajlatunk jellegzetessége miatt kifogyhatatlanok vagyunk édesvízkészletből, ... ... Van még kérdés? :) Nem kérdés csak megjegyzés, hogy árnyaltabb legyen a kép. A bio üzemanyag gyártásra is létezik EU előírás. Itt most a gyártott mennyiségre, annak arányra gondolok. Abszurdisztán (M.o.) éppen széllel szemben hugyozik, ami ismert következményekkel jár a szerszám méretétől függetlenül. Azaz nagy ívben tesz az Eu-ra és míg a többi állam a nagy nekibuzdulás után éppen visszafogja a bio üzemanyag termelését, addig az abszurdisztáni termelés soha nem látott magasságokba tör. Ezért már kapott az orrára, de nem használt. Tartok tőle, hogy legközelebb a szerszámát ragadják meg és kezdik el tekergetni. Az pedig minden polgárának fájni fog. De ne erről szóljon ez a topic! Van, volt, lesz arra szakember és léhűtő is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
conquistador Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Tudom az pedig egy más kérdés, hogy Kik és Miért ellenzik a bionafta termelést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Ezt komolyan kérdezed? Mindenki ellenzi akinek érdekeltsége van az olajbizniszben, vagy más energiahálózatban... (van atomreaktorom, az áramot termel, akkor akkumulátoros autók a menők stb stb) Tudom az pedig egy más kérdés, hogy Kik és Miért ellenzik a bionafta termelést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Őőő izé... nem csak euból áll a világ.. itt kúrtuk el, mikor az orosz és közel keleti piacokat sutbadobtuk az eu kedvéért. Nem vagyok Eu ellenes, sok jó dolog származik belőle... de vannak dolgok, amik az ő levesük, igyák meg, mi meg ne szívjunk miattuk... ennyi... Nem kérdés csak megjegyzés, hogy árnyaltabb legyen a kép. A bio üzemanyag gyártásra is létezik EU előírás. Itt most a gyártott mennyiségre, annak arányra gondolok. Abszurdisztán (M.o.) éppen széllel szemben hugyozik, ami ismert következményekkel jár a szerszám méretétől függetlenül. Azaz nagy ívben tesz az Eu-ra és míg a többi állam a nagy nekibuzdulás után éppen visszafogja a bio üzemanyag termelését, addig az abszurdisztáni termelés soha nem látott magasságokba tör. Ezért már kapott az orrára, de nem használt. Tartok tőle, hogy legközelebb a szerszámát ragadják meg és kezdik el tekergetni. Az pedig minden polgárának fájni fog. De ne erről szóljon ez a topic! Van, volt, lesz arra szakember és léhűtő is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Április14, 2010 Megoszt Elküldve Április14, 2010 Őőő izé... nem csak euból áll a világ.. itt kúrtuk el, mikor az orosz és közel keleti piacokat sutbadobtuk az eu kedvéért. Nem vagyok Eu ellenes, sok jó dolog származik belőle... de vannak dolgok, amik az ő levesük, igyák meg, mi meg ne szívjunk miattuk... ennyi... Nem tudom miért nem értik meg, h a magyar szereti a szeszt...így is úgy is! :) Mindenki arról rinyál, h nem környezetkímélő a bioüzemanyag...de a grínpíszes sem veszi le magáról a műanyag alapanyagú kabátját, cipőjét és főként nem jár gyalog...Arról nem beszélve, h el lehet azon gondolkozni, hogy melyik vizet lehet könnyebben megtísztítani? Azt amelyik ásványolaj-származékkal van szennyezve, vagy azt amelyik nem mérgező, szerves anyagokat tartalmaz... Az alapanyag ára pedig csak addig fog nőni, amíg nem lesz elegendő kínálat. Utána már inkább csökkenni fog. Nyilván nem a bioetanol fogja a világot megmenteni, de első lépésnek szerintem nem rossz. Érdekes állapot lesz, amikor elkezd vészesen kimerülni az olajtartaléka a Földnek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts